• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEElektrokola
    Klub na výměnu zkušeností či (konstruktivních) názorů o tomhle čím dál rychleji se rozvíjejícícm odvětví cykloprůmyslu.

    VZHLEDEM K SITUACI VEDLE V KLUBU SLUŠNÉ HEJTY POVOLENY, CO BUDE ZA ČAROU SMÁZNU
    rozbalit záhlaví
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Z moji zahradky - ciste jako ekonomicka a ekologicka nahrada ropožrouta na rychly jezdeni do prace v ramci ročního bonusu od firmy :)
    Takze krom silnyho motoru BAFANG M510 (95Nm, špičkovej výkon přes 700W) a obri baterky 855Wh na 48V, tak jinak vybavou bida, ale to neresim - je to zadax a do terénu mam klasicky trailovy kolo vyladeny me gusta. Tohle pozna tak max. lesni cestu pri vyletu na pivo ke stanku pod Římovskou přehradou.. :-) Jen sem si to dovybavil blatníkama do mokra a podsedlovou brašnou na schování řetězu od ABUSu..
    A možná bude i duchodcovskej stojanek, páč tohle prostě občas potřebuješ rychle postavit a ne hledat o co to opřeš..
    V práci sem stejně rychle jako autem v ranním provozu a navíc příjemně rozpumpovanej a s rohlíkem v xychtě

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    You NEED to ride this! (and you can) LMX 64 E-Mountain Bike
    https://www.youtube.com/watch?v=oeYr2m3wyd4&ab_channel=Area13
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Trosku porno, ale moderni EBike :)
    Dream Build: Fully CNC Machined eMTB, Pole Sonni
    https://www.youtube.com/watch?v=mzi0cmP9QvI
    ADAM
    ADAM --- ---
    New ebike day.

    Baterka teda lvydržela výrazně min, než jsem čekal. 35km/1350m. To je na mě hodně málo, jel bych občas klidně dvakrát tolik. Mám obavu, že to ani Extender nezachrání a spíš půjde druhá baterka do batohu...


    A další neprijemnost: Jelikož nemám bezdrátovou sedlovou, tak nemám levý ovladač a bez něj nejde aktivovat push mód (walk assist)

    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Ps Segway loni udělal svoji první ofiko velkou dvoumotorovou kolobězku a letos hodlá vtrhnout na trh elektrokol. A má dva kousky - pro vás i pro mě 😆 Xyber velký a Xafari malý kolo
    SEGWAY XYBER E-BIKE 2024: 0-20mph in 2.5s! | FIRST Look & Ride of New Lineup at CES
    https://youtu.be/OWeUt_GfGIs
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    DIY střeďák 😆

    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Řešení pro jednoduché vyndání baterie, protože v garáži nemám elektriku…

    ADAM
    ADAM --- ---
    Co byste si vybrali? Mě se nejvíc líbí pinion a taky tq motor. Objednal jsem ale propain se samém, protože cena a kapacita baterky. Za pár let bych to možná za pinion vyměnil...

    The Best e-Bikes for 2024
    https://youtu.be/at6S7L9aevA?si=TgWBiHUgE8-EabVa
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    On: Jako je to pěkný, ale nešlo by aby to zadní kolo vypadalo víc jako od kamion?
    Já: hold my beer!

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    This NEW $2700 Segway Xyber Will Crush E-bike Market in 2024
    https://www.youtube.com/watch?v=ERSLcNDAYwM
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Přípravy na jaro :D
    2/3 kapotáže hotovo, přidal sem 203mm kotouče na obě dvě kola a až dorazí nástavec na montáž tak i dozadu přijde 4pístová brzda.
    Dávám tomu tak 14dní a půjdu se projet ;)

    MARASAN
    MARASAN --- ---
    Tak jsem koupil pro tu moji Specialized Turbo Vado 4.0 a trochu jsem se projel. Musim rict, ze pohon maji fakt vychytanej, kolo je velice prijemne obratny a je desne pohodlny, dobry jednoprstovy brzdy, rychlej/silnej motor. Plus kompjutr je vybornej a ma mrtě moznosti. Akorat pedaly jsou klasicky u Specialized uplne na kkt a hodim ji tam flaty s pinama, jak to ma rada ;-)

    Je teda docela drahy, ale vyvoj za znackou je jednoduse poznat.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    PEPAZZ: Korejci jedou hrozný nesmysle…
    Tady 4motorová kolobězka:

    Hunter Quad First in New York City 14000W 4 Motors INSANE Electric Hyper Scooter
    https://youtu.be/aBQfs0V3wos?si=6L8F-wb8pBOs9IVs



    A já asi začnu pomalu shánět nějaký 125 enduro se zadřeným motorem abych měl na příští jaro rozjedou stavbu plnohodnotný elektromotorky na 96v (2x 48v samsung článek)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    v číne se s tim neserou 14kW a 134V architektura :))
    V14 Adventure Quick look || Inmotion's First 134V Offroad Electric Unicycle
    https://www.youtube.com/watch?v=TZGMwcL8xzg
    SIEMENZ
    SIEMENZ --- ---
    Ahoj, je tu nekdo kdo by byl ochotny a schopny mi poradit ohledne konverze na el. tohoto vozitka?
    Je to cele DIY, takze budget neni velky a pokukoval sem po necem takovem... (kaufland :D) ale ani nevim jak presne to funguje.
    1000W zadní kolo elektrické kolo 20 palců | Kaufland.cz
    https://www.kaufland.cz/product/380317602/?kwd=&source=pla&sid=32966987

    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Vracime se k tomu porad, ale diky nizkemu odporu pri idealnich otackach muzes mit motor co ma maximalni rating 5kW. To protoze rating je primarne omezen proudem (coz GANBOY obchazi vyssim napetim) a tepelnym odporem (Za idealnich podminek cca 4% je teplo, za spatnych podminek je to klidne 80%)

    Takze ten 5000W motor co lide dramatizuji muze mit pri 10km/h maximalni rating 800W a stejne ho porazi legalni Bosch.

    Tohle napriklad je problem jezdit s tim 3kW motorem:
    This motor ABSOLUTELY CRUSHES it!!
    https://youtu.be/Q-AAe4URafc?t=137
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    SCHWA: jsou osy, ktery nepotrebuji imbus, maji proste packu, za kterou dotahujes/povolujes.

    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Neco z dneška :
    - v práci sem si vzal na otestování letošní novinku značky APACHE a to jejich model HUPAHU MX1 v konfiguraci : motor BAFANG M510 (špičkový výkon 750W, kroutak 95Mm) napájený originál BAFANG baterií s kapacitou 855Wh, to vše nově na 48V. Dal sem s tím asi 45km kolem komína, od asfaltu po rozbité kamenito-korenové lesní cesty a stezky - a to jak dolu, tak i nahoru a nekolikrát i velmi ostře nahoru..

    A dojmy?
    - ta M510 jede jak debil .. podřadíš, dáš tam plnej a vyrubeš i věci, který by si normálně ani nezkoušel.. O nedostatku výkonu se už tady asi nedá mluvit, spíš kolikrát ho bylo spíš až moc - tady vidím zatím asi největší slabinu Mkových BAFANGU proti Boschům - postrádají alternativu k boscháckému eMTB módu - tj. dynamické dávkování-přizpůsobování výkonu v náročnějších technických pasážích. Jen při ostřejším stoupání, kdy motor šel naplno, vydával lehce "kvílivé" zvuky - tj. vychvalovaná tichost nižších řad M4xx zde uplně není přítomna, ale zas nic co by vyloženě oběžovalo..

    - kolo jako takové taky lepší průměr - zhýčkán ze svého trail HT s reachem autobusu, funkčním MZ Z2 150mm zdvihem, podkopnutou vidlí s 65 HA a 2.6 baloonem vzadu (coz mi dohromady dává pocit sucha a bezpečí, který mají mazlíčci rádi :-) jsem se nejdřív musel popasovat s lehce jiným, ve finále však dostatečně pohodlným posedem. A když se člověk s kolem po pár km sžil, tak nakonec musím i pochválit slušnou ovladatelnost kola jako celku. Jen vzhledem k určení kola jako XC e-bike - tj. menšímu zdvihu a základní vzduchovce SR XCR32 - se musí v rámci této kategorie kol logicky počítat méně jistým chováním ve sjezdu na hodně rozbitých cestách. Což ale není typický terén, kde se bude cílovka tohohle kola pohybovat..
    - osobně bych pro zvýšení pohodlí a i jistoty tedy volil malinko širší obutí 2.4" gumou, vzorek bych klidně nechal - tj. továrně nazuté WTB Rangery jinak fungovaly bez výhrad, odvaluji a přiměření podrží na nezpevněnkách (krom nezvykle vyšší akustického hluku, což ale zase úspěšně nahrazovalo zvonek, lidi o mě věděli dost s předstihem :-)
    - brzdy funkční, dobře dávkovatelné a předvídatelné, 11s řazení DEORE bez výhrad, teleskop v základu potěšil.

    Shrnuto :
    - jak jsem se k rudokožci tvářil na začátku poměrně skepticky, tak nakonec mi Apáčo zprostředkoval příjemnou projížďku hezkou krajinou kolem řeky Malše a bonusem, že za něco málo přes dvě hodiny bylo hotovo a to byl i dnešní cíl..
    Takže pro běžného rekreačního cyklistu, který chce slušně vybavené kolo se silným motorem a obří baterkou, ale nechce už dávat 15k navíc za podobně vybaveného BOSCHe, imho slušná a funkční alternativa..

    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Tak vyřešeno.
    Poduval jsem se dovnitř a zjistil že nejde napětí z pojistky. I když pojistka byla v pořádku.
    A on ji nějakej makak vrazil do pouzdra mimo kontakt který byl tím padem na jedné straně v pojistkovém pouzdru odehnutý.
    To že kolo takhle jezdilo rok. Je mi záhadou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam