• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    TUHO: ano, samozrejme, ze Belohradsky je neslabsi v tom, o cem nic nevi a sice v realiich a historii punku, nerekl bych ale, ze na tom jeho text stoji, to dokonce v zadnem pripade... na druhou stranu v mych ocich jde spise o (zne)uziti punkove estetiky a nadechu rebelanstvi, nez ze bych se hroutil nad pouzivanym fontem pistoli - a v tom bych rekl, ze se Belohradsky nemyli, knize byl skutecne predstaven jako alternativa k systemu, jehoz je pritom krucialni soucasti i tvurcem v jedne osobe. simulakrum ma v jeho pripade mnoho podob, stejne jako je pravda, ze ucinkuje na mnoho lidi ruznych druhu, pro nekoho je punkacem, pro nekoho disidentem, pro nekoho osvicenym monarchou atd atp... kazdopadne ten muj post byl spise o tom, ze predstava rady zdejsich "modernich socanu" (rozumej dienstbierovcu) o tom, jak jsou ti nasi socani bez vize a na zapade je tomu naopak, je proste naprosto utopicka a neodpovida realite snad krom severskych statu(ovsem i tam o tom pochybuji).. pravda je dle meho proste takova, ze "moderni evropska levice" je co se vize, idealu a alternativ tyce v prdeli vsude po Evrope(kouzelnym prikladem muze byt treba Hollande ve Francii, kde jde ted na dracku zajimava kniha jmena Je levice ve stavu klinicke smrti?)
    TUHO
    TUHO --- ---
    FIDEL: Hehe, ze se k tomu jeste vracim, bohuzel Belohradsky ve svy interpretaci plave po povrchu. Jedna ukazka za vsechny: Jiří David napsal, že volební kampaň K. S. mu byla „znechucena stupidním zneužitím grafiky prvního alba Sex Pistols, v pravý opak toho, co tehdy symbolizovalo, tedy revoltu vůči establishmentu, britské královně a obecně k vládním garniturám“, a že odmítá „zapomenout na poslední neschopné ministry kultury, zradu Strany zelených, kauzu Čunek … (a na to, že) je vše …poppolitický kýč...

    Akoratze Sex Pistols byly samotny co jinyho nez simulakrum - viz shrnuti Zdenka Konopaska tady:

    Sex Pistols, na jejichž styl placka naráží, totiž sotva mohli být znásilněni tak, jak Bělohradský soudí: hle, autentická anti-monarchistická vzpoura překroucená k nepoznání českou kulturní a akademickou frontou druhé dekády nového tisíciletí… Ve skutečnosti byli Sex Pistols v hlubokém rozporu s vlastní revoltou proti establishmentu od samého začátku a základu. Je to dobře známá historie. Tahle kapela z nemalé části vznikla a fungovala jako cynická marketingová provokace. Což ovšem neznamená, že si ji dodnes spojujeme s divokostí a anarchií mylně a bez důvodu. Oni ti hráči nepochybně byli (i bez svého manažera) hrubí a vzteklí, brali drogy a chlastali a nějakého knížete by při prvním setkání okamžitě a spontánně, dost možná i brutální fyzickou silou, poslali někam. Jenže takových kapel byla vždycky spousta. Jestliže se právě Sex Pistols stali opravdovou ikonou punkové rebelie, bylo to neobejitelně také díky tomu, že se jejich drzost, amatérismus a vztek úspěšně propojily s tou nejpragmatičtější komercí. Singl, kterým Sex Pistols prorazili a který je doslova udělal, vydala v roce 1976 firma EMI, jasná součást hudebního establishmentu, a nikoli nějaké obskurní, malé a nezávislé vydavatelství. A ten skutečný skandál, který stál na počátku úspěchu skupiny, nepředstavovala ani tak samotná píseň Anarchy in the UK, ale její uvedení v celonárodním televizním vysílání. Vedle Sex Pistols existovalo a existuje velké množství dalších kapel, které ztělesňovaly odpor vůči všemu usedlému a oficiálnímu – avšak pokud se establishmentu vzpíraly důsledněji, skoro nikdo si na ně dnes už nevzpomene a jimi inspirované placky si v ironické nadsázce na klopu nepřipne. Jestliže tedy nynější telefonní operátor použije ve své reklamě bývalý hit od punkové skupiny The Clash (souputníků Sex Pistols, podobné legendy), není to nějaké náhlé zpronevěření se. Není to, přesně a jemně viděno, jakési vyprázdnění a odtržení se od referentu. Není to nahrazení skutečnosti obrazem, který je vycucaný z prstu a zcela nepřiměřený. Jen se tak přiznává moment marketingu tam, kde byl vždycky, od samého základu a jakoby už předem.
    Zdenek Konopásek
    http://zdenek.konopasek.net/index.php?m=16&b=16&i=2728

    Kazdopadne Konopasek bohuzel v celym clanku prehlid to, ze Belohradsky se neodkazoval k Baudrillardovi, ale mnohem spis k Platonovi. Kazdopadne aplikace Platonova pojeti simulakra (simulakra v opozici ke kopii, kde kopie je obraz zakotveny v realite a ospravedlneny podobnosti vs. simulakrum, ktery je falesny pervertovany zobrazeni) proste v dnesni dobe nefunguje a je na miste mnohem spis pojeti Baudrillardovo - tedy ze kazda medialni reprezentace je simulaci. Vztah k referentu je nenavratne ztraceny a to nikoliv diky tomu, ze nejaky hrac hraje nefer, ale diky technologicky povaze sireni informaci a jejich cirkularnim sebe-odkazovanim.
    GGG
    GGG --- ---
    Shutterstock :)
    Keywords:
    bohosluzba, bohoslužba, buh, bůh, cern, cernoch, cernoska, cerny, cirkev, clovek, clovek, církev, dite, dozivoti, doživotí, dítě...

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    !!!! Audioverze knihy DEBT, The First 5000 Years by David Graeber, read by Robin Upton

    Category:Audiobooks - UnwelcomeGuests
    http://www.unwelcomeguests.net/Category:Audiobooks#Debt.2C_The_First_5000_Years_by_David_Graeber.2C_read_by_Robin_Upton
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Delivery for Mr. Assange - !Mediengruppe Bitnik
    http://bitnik.org/assange/
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    _PU: Ačkoliv mě nasral DOX svým zapojením do Schwarzenbergovské kulturní fronty, musím říct, že výstava Krysztofa Wodiczka opravdu stojí za návštěvu. Retrospektiva starších věcí od sedmdesátých let do současnosti plus silná věc vytvořená "na míru". Skvělá výstava. Jenom je paradoxem, že galerie, která vystaví takové apelativní věci v souvislosti nejen se Šluknovem, ale i dalšími případy sociálního vyloučení, se současně bezvýhradně postaví za představitele vlády, intenzivně posilující sociální vylučování a to v daleko širším rozsahu, než je jen tzv. romská otázka.
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Solidar Suisse
    SOLIDAR SUISSE - Stoppen Sie die Spekulation mit Nahrungsmitteln.
    http://www.solidar.ch/

    Der Film, den UBS & Co. am liebsten verbieten würden [HD] - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k16kW21UQqo
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HIGHLIFE: Uprimne budu vzdy radeji podporovat umelce a umelecke aktivity, ktere zadnou podporu od ministerstva kultury nevyzaduji a nepotrebuji.

    DIY or DIE!
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    For the 13th year, April 26-28, 2013 the Chicago Anarchist Film Festival will present the works of un- and under-distributed filmmakers world wide, who are engaged in providing radical entertainment, documenting social change, and projecting a world that could be. This is a film festival with an anarchist vision.

    Chicago Anarchist Film Fest | Just another Anarchist film fest
    http://chicagoanarchistfilmfest.com/

    naposledni chvili ale treba jeste nekdo neco prihlasite!!!
    _PU
    _PU --- ---
    DOX - Výstavy - Krzysztof Wodiczko: Out/Inside(rs)
    http://www.dox.cz/cs/vystavy/krzysztof-wodiczko-outinsideri
    proč ne:
    Název výstavy Krzystof Wodiczko: Out/Inside(rs) představuje také nové umělcovo dílo, které vzniká přímo pro výstavu ve spolupráci s centrem DOX. Představuje videa romských dětí ze Šluknovského výběžku, jenž se budou promítat na sochy českých historických postav zapůjčených z Národního muzea. Šluknovský výběžek byl nedávno místem demonstrací iniciovaných neofašistickými skupinami proti romské komunitě včetně dětí, které zažily trauma způsobené projevy rasové nenávisti svých spoluobčanů.
    _PU
    _PU --- ---
    26.2. 2012
    od 19 hodin v Café Kolíbka první z diskuzních večerů studentů Katedry dokumentární tvorby FAMU
    "Vachek nepřijde"
    pouštět filmy budu já
    a to asi Padá vláda, něco si přej
    Vajíčka
    a můj nově vznikající film s pracovním názvem Rodina, ve kterým se - mimo jiné - mihnou záběry z Ústí nad Labem, demonstrace před MPVS a tak vůbec.
    tak přijďte, je to zadara.
    _PU
    _PU --- ---
    Salome Mc - Drunk Shah, Drunk Elder (شاه مست و شیخ مست) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=lxEr9OTVJ7g

    íránskej politickej rap. cute.
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    _PU
    _PU --- ---
    Na Slovensku zastavili stíhání filmařky Zuzany Piussi - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/kultura/kratke-zpravy/clanek.phtml?id=769080
    já nevím, jak moc tu kauzu znáte.... hrozily jí tam 2 roky ve vězení za užití záběru ze skryté kamery (na Slovensk lze uplatňovat tzn. náhubkový zákon - proto tam nikdo nic pořádně netočí, nedělá), což ale byla jen zástěrka pro hate na její film Nemoc třetí moci, kterej je o hnusu jejich soudnictví. No a to stíhání se zastavilo, tak ta soudní rada tohle vydala jako zprávu sekce Prehľad vybraných správ, dokumentov a informácií z oblasti justície a poslala všem soudcům na Slovensku jako ofiko stanovisko k té věci.
    :)))
    no. jen tak. že na Slovensku je veselo.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    Extraplus....humus...:(
    Extra plus - politicko-spoločenský mesačník
    http://www.extraplus.sk/
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    Uplne me to vratilo 40 let zpatky. Co s tim ma spolecneho Sudna rada SR? Kadruje umelce? Je mi z toho zle.
    _PU
    _PU --- ---
    Zuzana Piussi - slovenská dokumentaristka, kterou tam v jednom kuse šikanujou. Tohle je teprv úlet...LOL
    Zuza píše:

    Tak toto dnes zverejnila Sudna rada a poslala vsetkym sudcom na Slovensku. Prejednavali, analyzovali filmy a dokonca pouzivaju zaujimave osobne udaje. Pana Stevka navrhnem do Filmovej akademie.

    SÚDNA RADA SR

    Prehľad vybraných správ, dokumentov a informácií z oblasti justície



    Predseda Súdnej rady SR

    Piussi riot
    (11.02.2013; Extra plus; č. 2, s. 20; Števko Ľudovít)

    Pracovnou farbou (proti) slovenskej filmárky je čierna
    Posledným šlágrom našej podvyživenej kinematografie sú tri dokumenty filmárky Zuzany Piussi: rok stará snímka Nemoc tretej moci a politické hity minulého roku Od Fica do Fica a Krehká identita. Tri už na prvý pohľad amatérsky nakrútené snímky sú vo svetoobčianskych kruhoch označované za prejav výnimočného talentu mladej "režisérky". Pred dvomi‑tromi rokmi sa málo známa dievčina odrazu stala hviezdou ašpirujúcou bezmála na Oskara, hoci jej diela sú z hľadiska profesionálnej náročnosti, aká sa kladie na poctivé dokumentaristické remeslo, podpriemerné. A to na ich výslednej podobe sa podieľa niekoľko ďalších ľudí; napríklad so strihom á finalizáciou filmu Od Fica do Fica Piussi výrazne pomohol Mário Homolka, známy režisér Hríbovej "Lampy".
    Doterajšia tvorba Zuzany Piussi svedčí o jej potentnosti, veď od roku 2003 nakrútila 11 dlhometrážnych dokumentov. Z tohto množstva aký‑taký ohlas vyvolala len polohraná snímka Babička, podľa istého recenzenta "pre mierne zvrhlých divákov" a dokument o homosexuáloch Anjeli plačú. Tento dokument na počudovanie vyvolal pobúrenie slovenskej lesbickej komunity, hoci sa jeho autorka priznala, že nie je čisto heterosexuálna žena. Pravdaže, pre filmovú žurnalistiku nie je dôležitá sexuálna orientácia, dôležitá je miera pravdy, schopnosť vidieť veci nezaujato. Piussi v troch spomenutých dokumentoch takúto schopnosť nemá, jej naturelu a politickému presvedčeniu je vzdialené balansovanie medzi bielou a čiernou, jej pracovnou farbou je len čierna.
    Dajte si žinčice, pani Piussi!
    Útržok dialógu z dokumentu Nemoc tretej moci by mohol byť odporúčaním pre profesionálne zdravie režisérky, pretože žinčica vyplavuje z tela i duše škodliviny, medzi ktoré patrí aj zlosť a zúfalstvo. Piussi odmieta vo filmovej tvorbe objektivitu, jej hnacím motorom, ako sama tvrdí, je zúfalstvo. Na otázku z čoho je zúfalá a čo poburuje našu "Piussi riot" sa dá odpovedať v sémantickej skratke, charakterizujúcej aj jej najnovšie tiuly Od Fica do Fica a Krehká identita. Zúfalá je zo stavu slovenskej spoločnosti, z národovectva, zo Svätopluka na Hrade, z veriacich žien, idúcich na púť do Albánska, a fatálne ju premáha zúfalstvo z výsledkov volieb, keď prehrala pravica a vyše milióna Slovákov volilo Fica. Lebo "Fico je zločinec non plus ultra", hovorí v dokumente "nezávislý žurnalista" Eugen Korda. Nuž, v rámci demokracie sa treba spýtať, či takto chápaná sloboda prejavu nie je náhodou duševnou úchylkou, ktorú treba liečiť.
    Krívajúca profesionalita
    Hnev a nenávisť pravicovej voličky Piussi stojí vysoko nad schopnosťami režisérky Piussi. Divák je svedkom neprofesionálneho spracovania, neskrývanej jednostrannosti obsahu a výberu respondentov. Fe‑dor Gál, Marián Leško, Daniel Lipšic, Zuzana Wienková a Lucia Žitňanská sú "nosnice" autorskej výpovede scenáristky, kameramanky a režisérky v jednej osobe. Táto trojjedinosť však odkrýva profesionálne slabiny. Rozglejené a neostré zábery pripomínajú snímame mobilným telefónom, naivné otázky sa podobajú na šepot sextánky, uťahané sekvencie z antigorily (Od Fica do Fica) majú všetky znaky neujasnenej réžie, ktorá postavila svoj koncept na princípe klebety, čo a komu prinesie slina na jazyk. Ako slama zo zodratých čižiem trčí z každého segmentu jej amatérskych koláží čierňava, do ktorej vrhá Slovensko Ficova vláda. Obžalovaný je Fico ako najväčšia Gorila, na pranieri je skorumpovaná justícia na čele s Harabinom, nacionalisti na čele so SNS a "pochybná" slovenská identita na čele s kráľom Svätoplukom.
    Producent filmu Mário Homolka sa posťažoval, že multikiná odmietli investigatívny výtvor režisérky, lebo je vraj politický. Multikinám treba uznať ich oprávnené obavy, ale nie preto, že ide o naskrze politický film v službách pravice, ale preto, že na veľkom plátne by boli zjavné jeho profesionálne nedostatky a už po prvom premietaní by diváci pochopili, že je škoda peňazí na vstupné. A tak si záujemcovia o politické pamflety Zuzany Piussi môžu pozrieť jej výtvory v Liberálnom dome SaS a vypočuť si v marihuanovom opare trápnu internetovú besedu s chrapľavo šepotajúcou režisérkou za moderovania šamana Martina Poliačika a diskutéra Richarda Sulíka, známeho z kauzy Sasanka. Ale to by už bola story pre iný dokumentárny film.
    ***
    Text k obr.:
    Piussi (úplne vľavo) pri nakrúcaní dokumentu Krehká identita pred sochou Svätopluka na Bratislavskom hrade. Piussi vo filme podľa vlastných slov "ponúka zamyslenie sa nad národnou identitou a ukazuje súčasných ,,pseudonárodných" buditeľov inak, ako ich poznáme z médií".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam