• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUPravoslaví, ορθόδοξη Εκκλησία
    ICXC
    ICXC --- ---
    ICXC: mluvila s ním přibližně hodinu. v reportáži bylo možná pár sekund a samozřejmě jen to, co se ji hodilo do "výroby" dokumentu... Vůbec bych se nezlobil, kdyby církev oficiálně podala stížnost u Rady ČT... Ať si takové estébácké škváry točí paní za své, ale ne za peníze daňových poplatníků
    ICXC
    ICXC --- ---
    Ten kašpar se tam ohání Tomosem, ale když ho po měsíci tedy někdo laskavě přepošle lidem, aby konečně mohli přečíst, co v něm je napsáno, zjistí se, že na základě tohoto Tomosu tento kašpar neměl a nemá právo jakkoliv vyhrožovat či zasahovat do volby pražského biskupa. A ta Simeonova klika uvnitř církve tyhlety provokace a urážky opět zlehčí nebo rovnou přejde jakože se vlastně nic nestalo. Mezitím Simeon vezme Pulce do Srbska a protože je starý a nemůže chodit, tak na všechny oficiality vyšle za sebe Pulce (bez vědomí ostatních biskupů). Ten potom všem ostatním biskupům z jiných zemí nalhává, jak v té naší církvi vládne Satan a jak on chudák za nic nemůže a ať mu tedy s tím pomůžou.
    Přitom drtivá většina lidí má Pulce i Simeona a jejich špinavých her plné zuby. Simeon to dovedl k dokonalosti - Ústava PC mu dává jednu pravomoc - svolávat Posvátný Synod, coby nejvyšší autoritu naší církve, a bez jeho svolání to prostě nejde. A tak už několik měsíců Synod sabotuje. A bude až do smrti a já už toho mám opravdu dost. Navíc není tím metropolitním správce ani oprávněně, ale chybným, byť rádoby přívětivým, rozhodnutím.
    ICXC
    ICXC --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Já jsem byl u toho, když se o. Marka Krupicy vyptávala ta novinářka na kůru v chrámu v Litoměřicích, protože po nimi jsem na velkých truhlách cvičil svou ruku pro psaní ikon. Novinářka s ním mluvila jako nějaká gestapačka, sám bych ji vyrazil už po prvních dvou otázkách. Ta paní byla zaplacena Střelcem, celá ta reportáž je na objednávku, což se i nyní na ČT a jejich pořady pěkně provalilo. Tahle reportáž není jediná. Ta "novinářka", pracovala předtím na Nově... Na Nově je velký hráč režisér Adamec. Jeho manželka Adamcová, rozená Nováková (moderátorka) je dcerou nynejšího kancléře o. Nováka (který tam lhal jako když tiskne). Obě jejich děti křtil Pulec. Jednou dokonce jsme dostali email s přílohou, opět plný lží a manipulace, a ve vlastnostech toho dokumentu jsme našli "vlastníka" - jmeno Adamec... Jistě je to všechno náhoda. Ale známe tyhle lidi, je to dobytek.

    Ohledně o. Marka - ano v té reportáži byl vykreslen jako jasná negativní osoba. Ale od počátku ta "novinářka" přijala pohled Pulce na celou věc a bagatelizovala např. výhružky smrtí (však si to ten bejvalý spolupracovník zaslouží a Krupica taky) - ve výsledku tato reportáž poškodila všechny křesťany, nejen ty pravoslavné. To co tam sprominutím blekotal v závěru starý vladyka Simeon bylo už za hranou a myslím si, že si tím podřezal větev a snad nikdo normální si jej nedovede představit jako pražského biskupa a metropolitu, protože by mohl v nějakém pominutí smyslů coby statutář peníze "vrátit" a bylo by vymalováno.

    Simeon už dávno kope jen za sebe a své ambice. Klidně se spojí s Turky, najde nějakého kašpara (ano už mě to sere), který nakráčí na naše posvátná místa a vyhrožuje tam jako by se nechumelilo...

    Simeon pravoslavné církvi svým jednáním přivodil větší škody než ten smilník Pulec...
    MALAMUT
    MALAMUT --- ---
    THE_SON_OF_MAN: je to asi takhle (existuje víc verzí a parafrází) "Než mě budeš pomlouvat a soudit můj život: Obuj si mé boty a projdi mou cestu, projdi mou minulost, pociť mé slzy, zažij mou bolest, prožij roky, které jsem prožil já, zakopni na každém kameni, na kterém jsem zakopl já! Za každým vstaň a jdi dál, tak jako já! A až potom můžeš soudit moje chování a tvrdit, že mě znáš…!!!"
    a upřímně - kdo z nás se nevyjadřuje "poněkud zvláštním způsobem"?
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Taky myslím, že se o. Marek měl krotit ve výrazech, ale věcně měl pravdu.
    Každopádně hovoříš o něčem, do čeho moc nevidíš. My s Malamutem v té církvi žijeme.
    MALAMUT
    MALAMUT --- ---
    THE_SON_OF_MAN: víš, co se říká o cizí cestě a botách? u toho bych zůstal ... a k tomu smíření a snášení utrpení - ano, pokud se jedná o mne (i v širším kontextu), jenže tady se jedná o Církev ... a upřímně, mám dojem, že se i právě tím dopisem pro ni docela obětoval ...
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Pracujeme na tom:o)
    MALAMUT
    MALAMUT --- ---
    Viděl bych to společně s W. Churchilem takto: "Nevěřím žádné statistice, kterou si sám nezfalšuji." Na místo statistiky dosaďte libovolné médium ... A dopis? O. Marek je člověk, který dlouho dokáže být diplomat. Ale když mu už dlouho někdo kálí na hlavu, pak je to "co na srdci, to na kardiografu", prostě na hrubý pytel hrubá záplata. A myslím, že ač obsahem drsný, byl dopis podán ještě velmi slušně. Ono je ho také dost (S.).
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Krevní testy vl. Kryštoof nepředložil, tudíž očištěn není.
    No, ale to je celkem jedno, resignoval, tudíž není co řešit.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Ano, o. Marek tam nepůsobil dobbře - ve skutečnosti je daleko lepší:-) Problém ale byl, že druhá strana je ještě výrazně horší.
    A ten dopis si oopravdu o. Marek mohl odpustit - skočil prostě na provokaci.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SANTAL: To jsoou hrozné bláboly a propaganda, opravdu neobjektivní reportáž. Jsem moc rád, že nemám televizi a nemusím tohle platit ze svých peněz.
    HARALD
    HARALD --- ---
    CHOMI: Ne.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Kdeže. Pro západ i východ je tu pravoslaví, tedy víra apoštolů.
    A nemyslím, že katolíci jsou na tom lépe, než někteří protestanti. Třeba orthodoxofilní proud u anglikánů nebo opravdoví lutheráni jsou na tom přinejmenším stejně. Nebo třeba starokatolíci, ač si nejsem jist, jestli je možné je řadit k protestantům. Spíš asi ne...
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    THE_SON_OF_MAN: Oni jsou taky protestanti a protestanti. Na jednom konci jsou lutheráni, kteří jsou myslím docela v pohodě i věroučně (na to, že jsou západní), a na druhém konci různí zoufalci.
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SANTAL: Kombinace s tím docházením na pravoslavné náboženství se zdá být optimální:o)
    Vánoční besídky asi taky v pohodě, Otčenáš - no, to je věc názoru, ale uškodit by to snad nemělo.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    CHOMI: Jak jsem psala, doplnění vzdělání mám zařízeno tak, že bude chodit o ještě další hodinu týdně navíc na náboženství vedené pravoslavným knězem pro děti z jiné ZŠ (kde je to alternace etiky, ale je v pátek pozdě odpoledne v jiných prostorách). A on mi ho tam veme i když z toho nekouká známka na vysvědčení nebo tak - možná že je to tak ale lepší, chodit tam jen kvůli Bohu .-) a teda kvůli tomu knězi, syn ho má rád...

    I ten samotný kněz mi nijak nevyvracel, abych dítě dala k evangelíkům (taky je označil za rozumné a že se prý s nima dá dobře spolupracovat).

    Jedinou aktivitu v kostele co maj je něco jako koncert k Vánocům, což nevnímám nijak fatálně (se dělají přeci i ekumenické právě takové akce). Otčenáš se jistě učit budou, ale to je snad stejně, teda ještě zvládnem navíc cirkevnoslovansky, no .-)
    CHOMI
    CHOMI --- ---
    SANTAL: No, když není pravoslavná základní škola (naše chyba - není ani v Praze), tak je určitě lepší ho dát do církevní jiné rozumné konfese (což snad evangelíci jsou:o) Zároveň ale je asi třeba vysvětlovat dítěti, v čem je pravoslaví jiné a věrnější Kristu. Vhodné by mohlo být doplnění nedělní školou v chrámu.
    Církevní základka dá dítěti aspoň nějaké mravní základy, budou tam mluvit o Bohu, číst Písmo atd. jen pozor, aby tam děti nenutili ke společné účasti na bohoslužbách (tomu se lze asi po domluvě nějak vyhnout) a na modlitbách (to asi půjde jen hodně těžko).
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    SANTAL: A ještě: na této škole mají třídy s max 18 dětí (první stupeň). Na jiné 22 - což si myslím jde znát.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    Kdo se hodně ptá, třeba se doví. Tak já se zeptám tady taky:

    Řeším kam zapsat syna na ZŠ. Já jsem přestoupila k pravoslaví, děti tam beru taky, většina rodiny je katolická ale nejbližší skutečně praktikující je tak 400km. Děti chodí do chrámu se mnou (někdy, někdy chodím sama a oni to ví). Starší, byť předškolák, začal chodit na náboženství se školáky (pátek popoledni). Tím chci říci, snažím se ho vést k víře, živé. Ale jen já z celé rodiny, zbytek tady nejde ani obligátně 2x za rok.

    Hledala jsem tedy ZŠ, našla jsem takovou, co se mi líbí - jenomže je to církevní, Evangelická, s navazujícím gymnáziem taky solidní kvality. Dítě je chytré a potřebuju najít taky místo, kde nebude ten nejchytřejší (neb by se podle mě pak nesnažil).

    Nyní mi rodina naznačuje, že dělám chybu, míchat mu v hlavě 3 náboženství (podotýkám tohle není pravda, ke katolictví ho fakt nikdo nepovede, když se tam nevede sám), na škole totiž na náboženství musí (je veprostřed dne, nejde to nahradit jako na státní etikou, nebo dojížděním na výuku "k nám", ale tam chodit bude i tak, už tam chodí...)

    Na té škole prý žijí dost nábožensky, jako že dělají divadlo s vánoční tematikou (no a?), a že se snaží o šíření křesťanství (realita je, že je tam hodně hodin náboženství, ale přípravu k přijímání mají na faře MIMO hodin, pozitivně vím, že tam berou i nevěrce, nebo i katolíci tam jsou. Náboženství je v dotaci 2 hodiny týdně. zástupkyně ředitele mi říkala, že to není problém, že děti prý na hodinách mluví a diskutují co kdo dělá jinak dle toho co dělají doma, a že to nebude zdroj šikany. Jen prý mám dítě doučit co chci já (jak říkám, to je zařízeno, a s předstihem).

    Škola má dobrou výuku jazyků, navíc je parádně u mé práce, vedle chrámu, vedle školky kde mám mladšího, vedle mých rodičů (vše do 5 minut) a 10 minut z domu pěšky...

    Co byste zvažovali pro své dítě?

    Další prý dobrá škola je přes celé město a je to velkochov (tahle má 2 třídy na ročník).

    Zaměření školy popisují takhle:
    Najdôležitejšou prioritou školy je jej postavenie evanjelickej základnej školy s cieľom poskytovať základné vzdelávanie všetkým záujemcom, najmä však členom ECAV na Slovensku. V tomto smere je škola zameraná na Prešovský evanjelický cirkevný zbor a okolité zbory.

    Zároveň je naša škola otvorenou inštitúciou pre príslušníkov ostatných cirkví, či pre žiakov bez vierovyznania, a to v zmysle ekumenického dialógu, kresťanskej lásky a vytvárania tvorivého a priateľského prostredia pre budovanie otvorenej občianskej spoločnosti na kresťanských základoch a bez rozdielu vierovyznania.


    Fakt je, že evanjelické školství má tady dávnou tradici a vždy (i před 100 lety) brali/vzdělávali i jinoverce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam