• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SEVERINEAlfred ve dvoře & Nová síť
    co se tam hraje, děje a co si o tom kdo myslí .. is it the stage 4 new theatre or what? & pokec o Nový síťi - máte s ní nějakou zkušenost? co si o něčem takovým myslíte?

    Viděl někdo Ženský zbraně, Každodennosti, Vrstvení, Diviše, Welzla? Tohle je místo pro názory.
    rozbalit záhlaví
    FEDERSEL
    FEDERSEL --- ---
    Už za chvíli, 17. a 18. září oojediněle v Alfredu k vidění Samomluva s Pavlem Novotným, Jeníkem Burianem a Jardou Hrdličkou. Extrémní text, světlo zvuk a video. Psychedelické litanie, hypnóza a sugesce divadelních zaříkaváčů.
    https://www.alfredvedvore.cz/cs/program/samomluva-66/

    Samomluva představuje organické spojení tří tvůrčích individualit, které se projevují ve třech různých mediálních oblastech. Výchozí experimentální text Pavla Novotného je dále fonicky konfrontován Janem Burianem, Jaroslav Hrdlička daný celek současně rozvíjí ve vizuální rovině. Samomluva je jakousi cestou od zrození jazyka až k jeho postupnému umlknutí, představuje zároveň jeden oběh mezi dnem a nocí, stejně tak jednu životní linii - pohybuje se v množství časoprostorových rovin. Jazyk se zde skládá z hlásek ve smysl, postupně se opět rozpadá do absurdity, nesmyslu a noří se do ticha. Inscenace pracuje se subtilními zvukovými i vizuálními elementy, není hlasitá ani řvavá, naopak vede diváka ke zjemnění a zjitřené pozornosti.

    tudyma
    a tam to soukat
    tudyma
    a tam a tudyma
    promnout si mus
    roz roz roz ko pnout se
    rozutíkat proud dne
    pudit pudy sem
    tam
    tudy
    rukama vystřelit
    rukama prstama
    vyrůstat v rej dit
    do do do!

    Text: Pavel Novotný
    Hudba: Jan Burian
    Scéna/video/světlo: Jaroslav Hrdlička

    Premiéra: 28. 9. 2020, Alfred ve dvoře

    Pavel Novotný (1976) Působí jako vedoucí Katedry německého jazyka TUL. Píše poezii a písňové texty, vydal básnické sbírky "Sběr", „Mraky“ a „Havarijní řád“ a společně s Helenou Skalickou prózu „A to si pak můžeš řikat, co chceš“. Jeho celoživotní tvůrčí projekt tvoří „Tramvestie“, v principu nekonečný soubor zvukových a textových záznamů, mapujících tramvajovou jízdu mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Společně s Jaromírem Typltem jevištně zpracoval dadaistickou skladbu Kurta Schwitterse "Ursonate". Pro ČRo3 vytvořil řadu radiofonických kompozic (např. „Vesmír“, „Tramvestie“, „Promeření“). V německém nakladatelství Arco vydal dizertační práci o literární koláži a montáži a zabývá se teorií akustické literatury. Překládá především z němčiny (H. M. Enzenzberger, Gerhard Rühm, Konrad Bayer, Volker Braun, Anja Utler a.j.) Zatím posledním překladem je antologie Wiener Gruppe (společně s Nikolou Mizerovou, Rubato 2015)

    Jan Burian (1976) je český hudební skladatel a zvukový designer. Spolupracoval s různými divadelními tvůrci (Min Tanaka, Dogtroep, Peter Schumann, Living Dance Studio Beijing) a filmovými umělci (P. Koutecký, V. Švankmajer, M. Mareček). Přes deset let již pracuje s terapeutkou Marií Madeirou a vytvořil hudbu pro její dvě knihy. Pro NFA složil a nahrál hudbu k zrestaurovanému filmu Takový je život a v současné době pracuje na zvukové podobě pro restaurované první české filmy Jana Kříženeckého. Vede workshopy zvukového designu, art of listening a kreativního přístupu k elektronickým hudebním nástrojům (Archa International Summer School, FSV UK, Ableton User Group Prague). Je zakládajícím členem hudebních projektů Tyto alba a Kyklos Galaktikos.

    Jaroslav Hrdlička vystudoval Akademii výtvarných umění v ateliéru Nové Média I. Řadu let experimentuje s použitím projekce a nových technologií v mnoha divadelních inscenacích (např. v představení Ordinary People uvedeném mimo jiné i na Festival d'Avignon ve Francii), koncertech či výstavách. Je členem hudebně divadelní skupiny Kyklos Galaktikos. Byl hlavním programátorem počítačové hry Dark Train studia Paperash oceněnou jako hra roku za Nejlepší vizuální stránku a také jedním z animátorů nového seriálu Tlačenka portálu binarycode.one.

    FEDERSEL
    FEDERSEL --- ---
    Vi.Tvor: Lázně, 4.a 5. listopadu, Alfred ve dvoře
    Nonverbální inscenace z lázeňského prostředí, pracující s autentickým scénografickým materiálem. Inspirací pro tvůrce byly vlastní zkušenosti Alžběty Vitvarové z práce v lázeňském prostředí, ale především celoživotní pracovní kariéra její babičky. Dále divadelní výzkum lázeňského prostředí, při kterém tvůrčí tým absolvoval výjezd do lázní Jeseník a Třeboň. Inscenace s živou dechovou hudbou lehce evokující poetiku filmů Československé nové vlny šedesátých let.
    LÁZNĚ | Program | Alfredvedvoře
    http://www.alfredvedvore.cz/cs/program/lazne-18/

    FEDERSEL
    FEDERSEL --- ---
    Absurdní “noirová” groteska finského umělce Pasiho Makely! Upíří mrož vás naučí psát granty!
    Hrajeme 16.-19.září 2019

    Walrus Vampire Show je bizarní talkshow, přerušovaná fyzickými akcemi a hudebními čísly. Pasi Mäkelä si bezostyšně střílí ze všeho, co mu přijde pod ruku, v první řadě ovšem sám ze sebe a ze své umělecké persony. Upíří mrož sám osciluje mezi provokací a vychlubačným fanfarónstvím a naivním, až autistickým projevem se kterým zkoumá banální věci, tak jako by bylo zcela neznámé a nové. Walrus Vampire Show je nevypytatelný one-man kabaret, ve kterém se může přihodit téměř vše.
    http://www.alfredvedvore.cz/cs/program/walrus-vampire-show-2/

    FEDERSEL
    FEDERSEL --- ---
    Nazdar, v sobotu a v neděli 2-3.12. 2017 reprízy Erben:Sny od Handa Gote. Pojďte!
    Alfredvedvoře
    http://www.alfredvedvore.cz/...ogram/erben-sny--handa-gote-research--development?pid=536&bck=program
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    kdybyste nevěděli kam v sobotu odpoledne s dětma, tak Toy machine sou fakt dobrý, doporučuju
    Alfredvedvoře
    http://www.alfredvedvore.cz/cs/program/skritci--divadlo-toy-machine?pid=465
    POLIS
    POLIS --- ---
    podivejte se na ukazky z her Alfreda:
    Alternativa TV: ALFRED VE DVOŘE
    http://alternativatv.cz/encyklopedie/ukaz/211/
    MADLENA
    MADLENA --- ---
    Dávam do pozornosti... výsledok nepoznám ale workshop s Bojanom nemal chybu!
    http://www.dna-project.eu/2010/04/new-web-presents-new-theatre-project.html
    JEHNECI
    JEHNECI --- ---
    SEVERINE: doporučuju ;)
    BARETKA
    BARETKA --- ---
    Ahoj, videl jste nekdo http://www.alfredvedvore.cz/predstaveni.php?pid=298&bck=program.php .. nejaka recenze? Dekuju
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    zítra je poslední premiéra sezóny - http://www.alfredvedvore.cz/predstaveni.php?pid=268 - kdo máte rád divadlo HoME (hráli fyzický improvizace po domácnostech a pak Oidipus (komplexně) ) tak neváhejte a přijďte
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    [ MONEY TRANSFORMANCE / divadlo / 3.4.2009 / CR - Praha - Alfred ve dvoře - scéna pro nové divadlo / stage for new theatre ] + skupinám po pěti a více lidech poskytujeme na toto představení zvýhodněné vstupné – jeden lístek za 60 Kč
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    http://www.zaceskokulturni.cz/

    vivat jaro, je to tu znova, jen ještě o něco brutálnější:

    Ministerstvo kultury likviduje doma živé umění a přitom pořádá mezinárodní konferenci Fórum pro kreativní Evropu! Částku pro granty na kulturní aktivity letos snížilo o 35 %. Bezdůvodně a nepochopitelně, protože celkový rozpočet ministerstva kultury se snížil o necelých 6 %.
    Proto protestujeme ve středu 25. března od 18:00 před Českým muzeem hudby (Karmelitská 2, Praha 1), kde bude tou dobou probíhat slavnostní zahájení konference Fórum pro kreativní Evropu. Desítky představitelů významných kulturních institucí se už svým podpisem připojily k dopisu účastníkům evropského Fóra (viz příloha). Připojte se i Vy svou účastí na středečním shromáždění!
    Za RevolveR Revui Terezie Pokorná a Edita Beníšková


    jinak tu shromažďuju reakce médií .. kdybyste věděli o dalších - prosím sem do diskuse, nebo do pošty
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    HIRU: tak Emily je dnes a zítra



    Představení EMILY komunikuje převážně zvukem. Kompozice z útržků skladeb, šumů a hluků vzniká přímo na jevišti a tvoří pak spolu s pohybem a projekcí jeden celek. Zazní v něm básně Emily Dickinson i texty lidí, kteří se samoty bojí a prostřednictvím internetu někoho nebo něco hledají. Autentické texty blogů a inzerátů vnímáme jako silné výpovědí o dnešních lidech a jejich existenciální úzkosti.

    Představení bylo inspirováno životem a poezií Emily Dickinson, ženy která se rozhodla žít mimo společnost a uzavřít se ve světě svého psaní.
    Druhým inspiračním zdrojem byl internet, jako novodobá encyklopedie lidské osamělosti. Kde byla dříve přijímána samota jako výzva ke kontemplaci, nebo jako možnost sebepřekročení, rozmělňuje ji dnes internetová komunikace do řady malých izolovaných momentů. Namísto vzdorování faktu samoty nacházíme jeho popírání a unikání v řadě nových identit, vytvářených podle momentální potřeby.

    EMILY // hlubiny a barvy samoty // ČT 12 / PÁ 13 března / 20h

    HANDA GOTE research and development je konceptuální postdramatické divadlo, mísící ve svém instrumentáři zvukové instalace, pohybové a taneční divadlo, živou hudbu, výtvarné divadlo a technologie. Jejich tvorba je ovlivněna minimalismem, východní filosofií i hnutím DO IT YOURSELF. Mísí v sobě české kutilství, recyklaci objektů i technologií i inspiraci japonskými estetickými kategoriemi SABI a MONO NO AWARE. Trademarkem jejich práce je alternativní práce se samotným prostorem, kde pomocí různých předmětů běžného užití a samotné divadelní techniky vytváří svébytnou verzi scenografie. Inspirace tvůrců se často nalézá za hranicemi divadla a vede až do světa vědy a techniky. Dokumentární aspekt představení bývá často východiskem pro kontemplativní jevištní obrazy. Skupina vznikla v roce 2005. Handa Gote je japonský výraz pro pájku.

    http://handagote.com, http://myspace.com/handagote

    + je nějakej poinventurovej odliv diváků,tak máme akci: pro známý a přátele za 50 - napište do pošty, dám vás na list
    HIRU
    HIRU --- ---
    SEVERINE:
    videla som styri predstavenia a dve boli vyborne (100 wounded tears a Emily) a dve podla mna slabe (Hidden landscape a Kazdodennosti)..
    100 tears a Emily boli (kazde uplne inym sposobom) dost vyrazne - Emily je taka stelesnena lahkost/radost zo zivota a 100 tears je zas prekvapivo neunavne a zaujimave (aj vykony skvele) - dokonca aj Kascakova hudba, ktorej som sa trochu obavala sedi imho dobre.
    No a kritizovat moc nechcem, ale tie ostatne dve boli velmi rozpacite...
    PHRANKY
    PHRANKY --- ---
    Byla jsem zatim jen na Neuplnym snu a bylo to vynikajici!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam