• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JAHRASTAUHK - Univerzita Hradec Králové
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Studenti popravovali vědu mečem reformy – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/domaci/260499-studenti-popravovali-vedu-mecem-reformy.html
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    4 fota z pochodu, pak nahodím zbytek z oficiálních, až budou ;)







    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    ESELVIRA
    ESELVIRA --- ---
    Bez přespávání, ale vstup pro širokou veřejnost
    Pardubická studentská iniciativa
    http://iniciativa2012.blogspot.com/


    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    https://www.facebook.com/events/330026970382054/

    od 28. únor 2012 v 19:00 do 29. únor 2012 v 6:00


    Budova A (objekt společné výuky)
    Zváni jsou studenti všech hradeckých veřejných vysokých škol. Maximální počet studentů spících uvnitř budovy je 290. Tudíž se sem prosím hlaste, neboť přihlášení studenti budou mít přednostní právo vstupu.
    VŠICHNI SI PROSÍM S SEBOU VEZMĚTE KARTU ISIC, nebo minimálně studenstký průkaz.
    Během noci proběhne výroba tranparentů, praporků a dalších věcí potřebných k protestnímu pochodu. Přineste si prosím také materiál na výrobu těchto propriet.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Slyšel jsem, že se to dneska informační schůzce zvrhlo v nehoráznou frašku, bylo by víc infa? :)
    HANOCRI
    HANOCRI --- ---
    pěkné shrnutí všeho jsem našel rovněž zde http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2542205
    HANOCRI
    HANOCRI --- ---
    Jinak bych chtěl vyzvat abyste se jednotlivých akcích účastnili, je hrozné důležité aby to mělo podporu lidí, šiřte informace. Momentálně je protest po celé čr hlavně proti tomu, že ministerstvo naprosto ignorovalo připomínky akademické obce, obcházelo jednání s RVŠ apod. Jestli školné ano nebo ne a pokud ano, tak jaké, není momentálně havní otázkou a je otázkou která se může řešit na setkáních a při společných akcích. Návrh zákona není naprosto špatně, ale jeho základ je špatný, je totiž na politickou objednávku a nevychází z nedostatků a potřeb škol. Mnoho lidí se vás bude nejspíš ptát, když kritizujete, tak co navrhujete, před třemi roky UK udělalo dokument, který vyšel několiksetrkát levněji než současný věcný záměr, který je modifikací 6letých snah. Odborníci z UK říkají, že není třeba reformy, že základní pilíře současného zákona jsou dobré a navrhují jen jeho upravení. Dokument najdete na stránkách UK, pokud chcete někdo odkaz, tak dodám. Dál třeba iniciativa Zelený kruh vypracovala dokument, na základě zkušeností ze zahraničí, jak by se věda a výzkum a vysoké školy mohli více zapojit do společenského dění (namísto spojení s průmyslem navrhují v podstatě spojení s občanským sektorem a širokou veřejností - toto spojení je, ale daleko volnější a méně závazné a omezující než navrhované spojení s průmyslem a politikou). Takže není to jen kritika, alternativy vznikají, diskutuje se o nich a vznikají daleko levněji a rychleji než ty, co jsou na objednávku ministerstva. Domnívám se, že současné dění v oblasti VŠ není jen záležitost studentů, ale i budoucích studentů, budoucích rodičů studentů, ale i současných rodičů studentů a v konečném důsledku i důchodců a celé veřejnosti. Lze to uvést na příkladu, kdy v USA například univerzita dostane od firmy peníze na výzkum (je to získání peněz z externích zdrojů a studenti si na tom procvičí práci v praxi, což je hodnotné, ale nikoli v případě, když na tom financování vš stojí, když to není pouze přivýdělek na kterém není chod vš závislý, což tu hrozí a na mnohých vš v USA už to tak je) např. o účinnosti určitého léku jejich firmy, škola zjistí, že i když je lék asi 6x dražší než ostatní, že jeho účinnost je srovnatelná s těmi daleko levnějšími nebo dokonce nižší, firma řekne, že mají ve smlouvě s univerzitou, že jsou mejiteli tohoto výzkumu a tudíž, že ho univerzita nesmí zveřejnit apod. Takových případů by se dalo najít daleko více. Proto budoucnost akademie věd a univerzit není zdale záležitostí jen studentů a akademiků.
    HANOCRI
    HANOCRI --- ---
    ANGEL333: Rád jsem pomohl, pak jsem ještě zapomněl doporuřit Petra Matějů, velkého propagátora školného, který alespoň z počátu prosazoval školné kvůli tomu, aby více zpřístupnil vysoké školy sociálně slabým, googl ti rovněž pomůže.
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    Vít Strobach: Vysokoškolské protesty mezi politikou a estetikou - Deník Referendum
    http://denikreferendum.cz/clanek/12585-vysokoskolske-protesty-mezi-politikou-a-estetikou
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    HANOCRI: HANOCRI: HANOCRI: diky moc, minimalne ty pdf vypadaj pekne, cely zneni reformy se taky hodi, neco si urcite projdu, at nejsem zabednena ovecka :)
    HANOCRI
    HANOCRI --- ---
    a Kdyby bylo nejhůř tak video - Prorektor UK S. Štech - http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/19.1.2012/
    HANOCRI
    HANOCRI --- ---
    Pokud nechceš číst celou brožuru, tak něco kratšího je třeba tady http://sladek.blog.respekt.ihned.cz/c1-54648290-skolne-prinasi-vice-problemu-nez-reseni, jinak doporučuju sledovat země kde se školné platí.

    HANOCRI
    HANOCRI --- ---
    http://dl.dropbox.com/u/13814197/pruvodce_reformou.pdf taky shrnutí konkrétních rizik a nedostatků, další hrozí při převádění do paragrafového znění, poměrně dobře o tom píše i S. Štech například zde http://www.ceskapozice.cz/domov/veda-vzdelavani/navrh-vysokoskolske-reformy-je-spatnou-reakci-na-nespravny-cil

    co se týká obhajoby návrhů tak tě odkážu na Ivana Wilhelma - to si dohledáš, nevim jaký z jeho článků bych vypíchnul.

    jinak tady máš celé znění návrhů: http://eklep.vlada.cz/eklep/page.jsf?pid=RACK8NND62GW, http://eklep.vlada.cz/eklep/page.jsf?pid=RACK8NNDC7K8 Ono to zjednodušování je vždy riskantní

    Co se týká školného, otázka není "je školné špatné?", otázka je, k čemu je? proč by se mělo zavést? Zvýší přísun peněz vš a zlepší tím jejich finančí situaci? Odpověď zní z největší pravděpodobností ne, téměř všude kde se zavedlo, tak bylo doprovázeno škrty peněz, které vš dostávaly z veřejných financí. Tak tedy pomůže státnímu rozpočtu a sníží výdaje, do jisté míry se dá říci, že ano, ale pomoc to není nijak zásadní a není ani úplně jistá - poměrně vysoké náklady na administrativu spojenou s vedením odloženého školného, odložené školné splatí i s úrokama stát, když dlužník nesplatí svůj dluh do určité doby od ukončení studia (nebo dosažení určitého věku), dál toto pomyslné snížení nákladů států je zavádějící také proto, že zadlužení velké části obyvatelstva vede k dalším externalitám, které nakonec zaplatí zase stát, zvýšení počtu lidí, co sociálně propadnou, s tím souvisí zvýšená kriminalita, zvýšený počet lidí, žádající o různé druhy soc. dávek (i když to je marginální část rozpočtu) apod. Zvýší školné kvalitu tím, že si student studia více váží? Už dnes, kdy je veřejné vš zadarmo musí student platit nemalé částky za nájem, stravu, apod. průměrně 8tisíc, to je dostateně motivující, kdyby tento argument fungoval. Stav soukromých vš nedokazuje, že tam kde se za něco platí se zvyšuje kvalita, školné udělá z kolegiálního vztahů členů akademické obce vztah zákazník klient, který jen velice těžko povede k lepší kvalitě vš. Pokud někdo tvrdí, že školné povede k tomu, že mnoho studentů odradí od studia a tak se vrátíme v čase a od univezálního vysoké školství se vrátíme k masovému nebo dokonce elitnímu vysokému školství, tak může mít pravdu, ale jednak by to znamenalo (společně se snižováním výdajů státu na vš) krach většiny vš, dále by to znamenalo, že by se velice ztížil přístup sociálně slabých na vš atd. nebudu vše vyjmenovávat, počet studentů by navíc šel snížit daleko jednodušími kroky než je školné, změnou příjmacích řízení, podmínek pro postup do dalšího ročníku atd. je toho hodně. Takže otázka nezní proč se odmítá školné, otázka zní proč by mělo být přijato? Tou se musí začít...

    více k tomu třeba zde: http://www.skolatachov.cz/data/BrozuraVNZ!-Proc_nezavadet_skolne.pdf

    Co se týká Dobeše, tak o toho nejde, tahle reforma je připravovaná už asi 6let, To, co akademická obec odmítá zůstává do jisté míry stále stejné od bílé knihy za Lišky, přes její zákulisní pokračování za Kopicové, až po současné Dobešovi návrhy.
    ANGEL333
    ANGEL333 --- ---
    TOOMIX: neni nekde ta reforma nejak jednoduse shrnuta, nejlip s nazorama pro a proti? vsude ctu jenom o skolnym, ze je to fuj, ze dobes, atd.. dobes mi neni zrovna sympatickej, ale na skolnym (pokud je dobre nastaveny) nevidim nic spatnyho, pokud bych uvazoval nesobecky.. tak by me jenom zajimalo, proc je to takova katastrofa :)
    BARUSSS
    BARUSSS --- ---
    ahoj je tu někdo z oboru Sociálné a charitativní práce? dík
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam