Jinak bych chtěl vyzvat abyste se jednotlivých akcích účastnili, je hrozné důležité aby to mělo podporu lidí, šiřte informace. Momentálně je protest po celé čr hlavně proti tomu, že ministerstvo naprosto ignorovalo připomínky akademické obce, obcházelo jednání s RVŠ apod. Jestli školné ano nebo ne a pokud ano, tak jaké, není momentálně havní otázkou a je otázkou která se může řešit na setkáních a při společných akcích. Návrh zákona není naprosto špatně, ale jeho základ je špatný, je totiž na politickou objednávku a nevychází z nedostatků a potřeb škol. Mnoho lidí se vás bude nejspíš ptát, když kritizujete, tak co navrhujete, před třemi roky UK udělalo dokument, který vyšel několiksetrkát levněji než současný věcný záměr, který je modifikací 6letých snah. Odborníci z UK říkají, že není třeba reformy, že základní pilíře současného zákona jsou dobré a navrhují jen jeho upravení. Dokument najdete na stránkách UK, pokud chcete někdo odkaz, tak dodám. Dál třeba iniciativa Zelený kruh vypracovala dokument, na základě zkušeností ze zahraničí, jak by se věda a výzkum a vysoké školy mohli více zapojit do společenského dění (namísto spojení s průmyslem navrhují v podstatě spojení s občanským sektorem a širokou veřejností - toto spojení je, ale daleko volnější a méně závazné a omezující než navrhované spojení s průmyslem a politikou). Takže není to jen kritika, alternativy vznikají, diskutuje se o nich a vznikají daleko levněji a rychleji než ty, co jsou na objednávku ministerstva. Domnívám se, že současné dění v oblasti VŠ není jen záležitost studentů, ale i budoucích studentů, budoucích rodičů studentů, ale i současných rodičů studentů a v konečném důsledku i důchodců a celé veřejnosti. Lze to uvést na příkladu, kdy v USA například univerzita dostane od firmy peníze na výzkum (je to získání peněz z externích zdrojů a studenti si na tom procvičí práci v praxi, což je hodnotné, ale nikoli v případě, když na tom financování vš stojí, když to není pouze přivýdělek na kterém není chod vš závislý, což tu hrozí a na mnohých vš v USA už to tak je) např. o účinnosti určitého léku jejich firmy, škola zjistí, že i když je lék asi 6x dražší než ostatní, že jeho účinnost je srovnatelná s těmi daleko levnějšími nebo dokonce nižší, firma řekne, že mají ve smlouvě s univerzitou, že jsou mejiteli tohoto výzkumu a tudíž, že ho univerzita nesmí zveřejnit apod. Takových případů by se dalo najít daleko více. Proto budoucnost akademie věd a univerzit není zdale záležitostí jen studentů a akademiků.