• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SM3Řidiči z povolání (Zkušenosti, rady, AETR, zaměstnavatelé, .... )
    - Rady a zkušenosti řidičů z povolání
    - Práce v ČR a zahraničí
    - Platy a chování zaměstnavatelů
    - Vychytávky na cestu, jak si krátíte pauzy, ...
    - Tipy na parkování kde ve městech a na cestách zastavit
    - Pracujete na stálo nebo vás uživí nárazové kšefty?
    - Zkušenosti s využitím vytěžovacích programů
    - Nabídky práce
    - Zkušenosti s celní a policejní kontrolou
    - Aktuální dopravní situace, čemu se kde vyhnout, kudy to objet
    - Kdo čím jezdíte?
    - ...
    rozbalit záhlaví
    SM3
    SM3 --- ---
    DIVA: Jinak teda co si budeme povidat, ono umet zakurtovat spravne naklad neni prdel. Urcite ma na to BAG a jini nejake tabulky/obrazky a videa, ktere radi poskytnou, jiste za uplatu :D
    Nemyslim zrovna palety, ale nejake ruzne patvary, kotouce apod. spravne uchytit je obcas dost peklo, natoz aby se to libilo/nevadilo pri kontrole...
    SM3
    SM3 --- ---
    DIVA: jj, nekteri nepremysli... Tenkrat jsem blikal na typka s vozikem pred Rudnou sjizdel na benzinku, ja take a vylezl docela ostre proc na nej blikam, kdyz jsem mu rekl, ze ma bud prohozene draty nebo blika na druhou stranu, tak pry sorry, ze se v tom hrabal a asi to dal blbe :(

    Soud bych poslal do prdele, ridic ma povinnost zajistit / zkontrolovat naklad, to ze ji to na sk. B asi nikdo nerekl je fuk, muze o tom premyslet v kriminale!

    Je to stejna logika, jako kdyz budu mit v navesu/sklopce tisice malych kousku, ktere kdyz budou postupne vypadavat, tak je to vlastne v pohode, protoze je to tak male, ze se tomu nemusi nikdo vyhybat. To ze mi vylita na trase Bohumin - Cheb 30t sterku je vlastne jedno :D

    SUMPTN: Demenci z pohledu toho mrtveho ridice uplne nevidim, ono je logicke se vyhnout lezici/letici prekazce na to je, rekl bych, mozek naprogramovan... To, ze to treba nebylo primerene je druha vec, ale ten predmet tam nemel co delat...
    DIVA
    DIVA --- ---
    SM3: za necim podobnym jsem jela, vozik s hromadou kramu, jedna kurtna nesmyslna, druha svobodne vlajici ve vetru. Problikavala jsem jak smyslu zbavena a nez jsem odbocila aj prohucela klaksonem. Bohuzel ridil nejspis stejny ocas co nakladal.

    Kez by misto uvah o pribytku a parcele kde stoji ridicova postel pres vikend resili pomahaci chranici realne provozni rizika.
    SM3
    SM3 --- ---
    Vyhýbal se plechu a havaroval. Jeho chyba, řekl žalobce – Novinky.cz
    https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=481241&sznu=FESKSVWOHamyqNPd
    SM3
    SM3 --- ---
    POKUTY ZA TDO 45 H VE VOZIDLE


    Rozsudkem Evropského Soudního Dvora je zakázáno trávit běžnou dobu týdenního odpočinku ve vozidle.

    Zde uvádíme výši pokut v jednotlivých zemích.

    ( toto budeme průběžně aktualizovat )

    FRANCIE

    Až 30.000 € a až rok vězení. ( v současné době dává Francie pokutu kolem 750 €)

    BELGIE

    Fixní pokuta 1.800 €
    Pokud přestupce nezaplatí do 96 hodin, hrozí zabavení vozidla, nevylučuje se soud, který může udělit sankci do 60 000 EUR

    HOLANDSKO

    Fixní pokuta 1.500 €

    NĚMECKO

    Až do výše 30 000 €. Řidiči tak podle platného sazebníku bude hrozit pokuta do výše 60 €, podnikatelskému subjektu až 180 € za každou strávenou hodinu ve vozidle.

    ITÁLIE

    Pokuta 425 - 1.701 €

    RAKOUSKO

    Pokuta min. 300 €




    Z Tisku 25. 1. 2018

    Evropský soud zakázal víkendové spaní řidičů v kamionu. Jinak hrozí vysoké pokuty Podle rozsudku Soudního dvora EU nesmí řidiči trávit v kamionu povinnou 45hodinovou pauzu. Měli by jít na vhodnější místo - třeba do hotelu. Českým dopravcům ale rozsudek evropského soudu vadí. Po Evropě totiž podle nich není dostatek vhodných parkovacích míst. Rozsudek navíc legitimizoval tažení západních zemí proti levnější konkurenci z Východu.
    Podle rozsudku Soudního dvora Evropské unie nesmí řidiči trávit v kamionu takzvaný běžný týdenní odpočinek. Jde o povinnou pauzu v délce 45 hodin, kterou mají řidiči předepsanou po šesti dnech za volantem. Většinou ji čerpají o víkendu.
    Téma povinných pauz řidičů se stalo centrem pozornosti loni v květnu, když začal v Německu platit zákon, který řidičům zakázal trávit nejdelší − 45hodinovou povinnou pauzu v kamionu. Čeští dopravci to považovali podobně jako zavedení německé minimální mzdy i pro zahraniční dopravce za další krok v tažení proti levnější konkurenci ze středo- a východoevropských zemí. Podle některých kritiků i z řad europoslanců zákaz nerespektoval pravidla Evropské unie.
    To teď ale Soudní dvůr EU odmítl. Jasný zákaz trávit 45hodinovou pauzu v kamionu podle něj obsahuje nařízení o harmonizaci předpisů v oblasti silniční dopravy. Rozsudek evropského soudu sice řešil spor mezi belgickými úřady a belgickým dopravcem, jeho závěry se ale vztahují na všechny státy Evropské unie. "Nařízení je přímo použitelné ve všech členských státech Evropské unie, tedy i v České republice. Soudní dvůr EU svým rozhodnutím pouze potvrdil, že tento výklad Belgie je skutečně správný, aby zajistil jednotný výklad práva Evropské unie ve všech členských státech," vysvětluje právnička advokátní kanceláře Taylor Wessing Adéla Kučerová.
    Podle závěrů evropského soudního dvora nařízení členským zemím dokonce předepisuje, aby za porušení zákazu trávit velkou pauzu v kamionu ukládaly řidičům sankce. Jejich výši si však už mohou stanovit podle svého. "V České republice hrozí řidiči pokuta ve výši až 10 tisíc korun. Dopravci až 350 tisíc korun," informuje mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. V Belgii může pokuta za porušení zákazu vyšplhat až na 1800 eur, což je zhruba 46 tisíc korun. V Německu za každou hodinu, kterou strávil řidič protizákonně v kabině, dostane pokutu 60 eur, jeho zaměstnavatel pak trojnásobek.
    Soudní dvůr sice řešil případ z Belgie, jeho závěry ale platí pro celou Evropskou unii. Členské země mohou jen stanovit výši pokut.
    S nejtvrdšími tresty počítá za porušení zákazu francouzský zákon. Podle něj může řidičům za přespání v kabině hrozit pokuta až 30 tisíc eur, tedy necelých 800 tisíc korun, nebo dokonce rok vězení. Zkušenosti dopravců ale ukazují, že po nejpřísnějších trestech francouzské úřady v praxi nesahají. "Obvykle Češi dostali pokutu kolem 750 eur," říká zástupce generálního tajemníka sdružení dopravců ČESMAD Jan Medveď. Pokuty za přespávání v kamionu už podle něj v západoevropských zemích zaplatily desítky českých řidičů.
    Do hotelu, do kempu? Dopravci nevědí Zákaz nejvíce doléhá na dopravce, kteří jezdí dlouhé trasy z Česka například až do Španělska. Může ale postihnout i ty ostatní. Stává se například, že vlivem zdržení na straně klienta nestihne řidič třeba v Belgii v pátek naložit zboží, a tak tam musí zůstat až do pondělí. Přes víkend pak čerpá povinnou 45hodinovou pauzu v zahraničí.
    "Na základě rozhodnutí Soudního dvora EU se dá čekat, že kontrolorům narostou křídla, kontrol bude víc a objeví se i ve státech, kde jsme na ně dosud nebyli zvyklí," obává se Medveď. Nově teď podle něj podobný zákaz platí například v Tyrolsku.
    Hlavním problémem přitom podle dopravců je, že po Evropě není dostatek parkovacích kapacit, kde si mohli kamion nechat bez dozoru, aniž by riskovali, že se z něj něco ztratí. Navíc evropský soud neudělal jasno v tom, kde má řidič odpočinek trávit, když nesmí být v kamionu. Uvedl pouze, že by měl odpočívat na místě, které k tomu poskytuje "uzpůsobené a vhodné ubytovací podmínky".
    "Státy napříč Evropou mají různé výklady. Někde řeknou, že řidič musí mít místo, které má sociální zázemí, jiné vyžadují při kontrole stvrzenku z hotelu, kde řidič bydlel," popisuje současnou praxi Medveď ze sdružení dopravců. Podle výkladu českého ministerstva dopravy ale stvrzenku z hotelu kontrola po řidiči žádat nesmí.
    Přesto by si ale doklady od ubytování řidiči raději schovávat měli, radí právníci. "Využít by se teoreticky mohly ve správním řízení v případě podezření ze spáchání přestupku," říká Kučerová z Taylor Wessing. Rozsudek Soudního dvora EU nicméně podle ní dává řidičům prostor, aby si sami zvolili, kde budou své volno trávit. "Z účelu a smyslu nařízení je možné dovodit, že vhodným místem pro trávení běžné týdenní doby odpočinku mohou být jak hotel, hostel, ubytovna či jiná obdobná ubytovací zařízení, tak například ubytování u rodiny nebo známých," míní právnička. Jeho využití pak mohou řidiči v případném sporu s úřady prokázat třeba svědeckou výpovědí.
    Možností obrany se nedostává Ačkoliv dopravcům rozhodnutí Soudního dvora EU vadí, nemají téměř žádnou možnost se proti němu bránit. Protože šlo o takzvané řízení o předběžné otázce, tedy vlastně dialog mezi evropským soudním dvorem a soudem členského státu, nemohou se proti němu odvolat ani využít jiný opravný prostředek. Mohou napadat pouze rozhodnutí národních soudů, která by se opírala o aktuální rozsudek Soudního dvora EU. "Za ČESMAD do toho nemůžeme jít. Ale pokud by se stalo, že bude nějaký dopravce pokutován a bude se chtít bránit, tak jsme připraveni poskytnout mu podporu," dodává Medveď.
    Dopravci se mohou bránit u národních soudů. Šance na úspěch je ale malá, tvrdí právnička. Rozsudkem se musí řídit všechny soudy.
    Jenže podle právníků jsou šance na úspěch v takovém sporu malé. "Vzhledem k tomu, že rozsudek vydaný Soudním dvorem Evropské unie je závazný nejen pro soud, který předběžnou otázku podal, nýbrž také pro soudy jiného členského státu, které o dané věci následně rozhodují, nelze očekávat, že bude rozhodnuto jinak," vysvětluje Kučerová.
    Dopravcům tak zřejmě nezbývá nic jiného než lépe plánovat své cesty a doby odpočinku. Na ty zkrácené − 24hodinové − se totiž zákaz nevztahuje a řidiči je i podle rozhodnutí Soudního dvora EU mohou trávit v kabině svého kamionu. Jenomže naplánovat přesný rozvrh není snadné − a to nejen kvůli nepředvídatelné dopravní situaci na evropských silnicích. Evropská pravidla totiž stanoví, že předepsaná týdenní doba odpočinku musí začít vždy nejpozději po šesti dnech od skončení předchozího týdenního odpočinku. Ve dvou po sobě jdoucích týdnech pak musí řidič čerpat dvě běžné nebo jednu běžnou a jednu zkrácenou týdenní dobu odpočinku. Hlavním důvodem zavedení těchto striktních pravidel bylo zlepšení pracovních podmínek řidičů a bezpečnosti provozu na silnicích.


    Připraveno ve spolupráci s měsíčníkem Právní rádce.
    Autoři: Alžběta Vejvodová
    SM3
    SM3 --- ---
    Zpět na začátek. Antimonopolní úřad opět přezkoumá spor o mýto - iDNES.cz
    https://ekonomika.idnes.cz/...olni-urad-czechtoll-fpd-/ekonomika.aspx?c=A180824_422666_ekonomika_are
    SM3
    SM3 --- ---
    EXX: Tak v kazdem pripade muzes pozadovat vysetreni krve, treba i zavolat jine fizli..
    SUMPTN
    SUMPTN --- ---
    DIVA: Pohodicka :D
    DIVA
    DIVA --- ---
    A fotila jsem spis nenucene a mimodek. Taky jsem se uplne nenapadne primotala k odstrelu ,) rozhodne nemyslim, ze je moje vcerejsi angazma v souladu se vsemi predpisy. Jsem rada ze jsem rada .)
    DIVA
    DIVA --- ---
    SUMPTN: za mnou byla hrana patra ,)
    SUMPTN
    SUMPTN --- ---
    DIVA: Fotograf rozhodne nejsi! :D
    DIVA
    DIVA --- ---
    Tak se tes pochlubim, vcera jsem nakladala takovou povetsi frakci ,)

    EXX
    EXX --- ---
    SM3: tak, a ted uz jen vymyslet alkoholtestr se skrytym tlacitkem kterej je pozitivni kdykoli prislusnik si zamane..
    MARTENX
    MARTENX --- ---
    SM3: no sláva
    SM3
    SM3 --- ---
    Za nehodu v opilosti doživotně bez řidičáku. Politici to podporují - iDNES.cz
    https://zpravy.idnes.cz/...eni-trestu-politici-podpora-plv-/domaci.aspx?c=A180823_205818_domaci_kuce
    SM3
    SM3 --- ---
    SM3
    SM3 --- ---
    Nebyl to zázrak. Měl jsem kliku, řekl o pádu z mostu v Janově český řidič - iDNES.cz
    https://zpravy.idnes.cz/...zriceni-nemocnice-propusteni-1e7-/domaci.aspx?c=A180822_101842_domaci_pmk
    SM3
    SM3 --- ---
    Ted zaskok na takove skladaci srande:
    Tristranna plachta lowdeck - EX II
    Shrnute - nosic kontejneru - EX III
    Plato
    Vybaveni na prevoz nadmerneho nakladu








    SM3
    SM3 --- ---
    EXX: Jsem s ni maximalne spokojen, co se tyce navadeni. Snazil jsem se to narvat do nejake klasicke navigace, dal jsem to i firme protoze jsem nakonec dojebal nastaveni systemu navi, ale nepovedlo se jim to.
    Ale uz s ni par let ziji a koupim do zalohy dalsi krabicku... Jinak za me TomTom truck, ale nemam duvod vyhazovat pres 10ku za naco co mi funguje za zlomek...

    Zitra ji zacne nejvetsi zkouska ohledne navadeni s ADR 1, v cr (D1) a kolem Parize zafungovala dobre, tak snad nezklame ani ted z Holandska do Slovinska a Rakouska.
    BIGHEAD
    BIGHEAD --- ---
    EXX: Taky muzu jen doporucit kdyz jsem jezdil busem tak maximalni spokojenost jak pises
    EXX
    EXX --- ---
    SM3: igo primo pouzivam 6 let .. jezdim teda jen obytnym kamionem, zadny profi rizeni .. casto zkousim jiny navigace paralelne a nekdy mam i tri displeje zaply .. napriklad sygic a waze k tomu .. musim rict ze Primo verim nejvic ze vsech, sekla se snad jen jednou kdy me hnala pod nizkej zeleznicni prejezd.. jinak veskery omyly byla spis moje nepozornost a prejeti sjezdu .. mluvim o verzi pro truck, taky to mam v nejakym cinskym aparatu, ale jak rikam.. tahle navigace mi prijde maximalne zvladnuta, jen by mohla rychleji reagovat a mit lepsi displej.. ale uz je to hodne zastaralej model a i tak dobry
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam