• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NJALEU, multikulturalismus a přistěhovalci (+UK na pozorovani z dalky :-)

    Velký společenský experiment na starém kontinentu a zemí z něj vzešlých. Je přínosné aby Evropa nadále ztrácela svou původni tvář? Pohled na několik dekád experimentu na Západě.



    Nehodlám popírat, že tohle je pokus o nový domov staré diskuse, s jiným domovníkem. Přál bych si, aby se diskuse odehrávala zhruba ve stejných mantinelech jako v původním klubu.

    Proto také přijmu pravidla 1-4 původního klubu, která se mi zdají velmi příčetně nastavena . Pravidlo 5 je otazník. Identity s RO v původním klubu budou mít, bohůmžel, kratší zápalnou šňůru.

    But you can do that with Europe. So, you can say, we did the Holocaust in Europe. You can even get away with that in London. Sorry, sorry, we? And then you take the other one, post-colonialism, which you refer to. Post-colonialism, and post-colonial guilt is suffered in almost equal measure by, for instance, Britain, which undoubtedly ran quite a lot of the world in the past, and Sweden, which did not. So, there's a strange thing that has emerged, which I try to explain in the book, where we end up summing up ourselves by our collectively worst moments. The flip side of that is, we look at everyone else only by their best. So, in recent years, for instance, we've heard an awful lot, certainly since 9-11, about the Islamic neo- Platonists. No one talked very much about the Islamic neo-Platonists until this last 20 years. But the Islamic world is best represented by the Islamic neo-Platonists, whereas Europe is best represented by Auschwitz.

    Douglas Murray (https://www.youtube.com/watch?v=eQXHc-tJMXM)

    "Chcete-li zničit národ, je potřeba odstřihnout jej od kořenů." ― Aleksandr Isajevič Solženicyn

    "Dokud se neshodneme na definicich, jsou nazory irelevantni."

    “Everyone is in favor of free speech. Hardly a day passes without its being extolled, but some people's idea of it is that they are free to say what they like, but if anyone else says anything back, that is an outrage.” ― Winston Churchill

    "It will be seen that, as used, the word ‘Fascism’ is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley's broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else. All one can do for the moment is to use the word with a certain amount of circumspection and not, as is usually done, degrade it to the level of a swearword." ― George Orwell




    1 Feb 2023 RO za hROmadne mazani vlastnich prispevku pres vaROvani
    rozbalit záhlaví
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ono je z toho právem zděšeno.

    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    Dánko:
    Neobvyklý pohled na Green New Deal - Echo24.cz
    https://echo24.cz/a/Sjk6e/neobvykly-pohled-na-green-new-deal
    https://www.weforum.org/agenda/2016/11/how-life-could-change-2030/?utm_content=buffer16466&utm_medium=social&;amp;utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
    A mimochodem současně s tím dnes v Dánsku přijímají imigrační zákony, za které by Orbána ukřižovali, ale o tom jindy...
    Zbytek článku:
    Rovněž se dočítáme, že „problémy životního prostředí se zdají být velmi vzdálené,“ neboť zboží je produkováno s ohledem na trvanlivost a recyklovatelnost. Cirkulární ekonomika definitivně pohřbila známou fintu kapitalistů, plánovanou zastaralost.
    Estetika cyklostezek je celkem běžná věc. Tak nějak by si asi představoval Prahu primátor Hřib. Ale naše autorka pokročí dál. Až do polohy, jež připomíná, jak u nás za socialismu líčili učitelé marxismu budoucí život za komunismu: „Jednou za čas se rozhodnu, že si chci uvařit. Je to snadné – potřebné kuchyňské vybavení mi doručí ke dveřím během minuty.“ Práci zastoupí hra. Opravdu. „Práci, kterou děláme, je možné dělat kdykoliv.“ Jako práci z domova za lockdownu, napadne nás. Jenže ta práce je jiná: „Ani nevím, jestli tomu můžu ještě říkat práce. Je to spíš čas přemýšlení, čas tvoření a čas vývoje.“
    V závěru si autorka libuje, že její město je mnohem lepší než svět včerejška, a vysvětluje, že to byla reakce na to, že starý „model růstu“ byl neudržitelný. „Děly se nám všechny ty hrozné věci. Nemoci ze způsobu života, změna klimatu, uprchlická krize, degradace životního prostředí, naprosto ucpaná města, znečištění vody, znečištění vzduchu, sociální nepokoje a nezaměstnanost.“ Ale to všechno patří minulosti.
    Vypadá to jako text hodný davoského fóra. A taky je to řešení úkolů, které formulovala jedna konkrétní intelektuální tradice. Lze ji vymezit zprávou Římského klubu „Meze růstu“ z roku 1972 (pobočku klubu u nás chtěl v roce 1990 zakládat jistý Miloš Zeman) a názvem knihy Ericha Fromma „Mít, nebo být?“ z roku 1976. Cirkulární ekonomika vyřešila zdroje a na Frommovu jednoduchou otázku dala budoucí společnost jednoduchou a správnou odpověď. Anebo ne?
    Ten text obsahuje i místa, která do tohoto přímočarého výkladu nezapadají. Několikrát si člověk nad nimi říká, že se buď ukazuje, jak iluzorní tyto recepty jsou, anebo že to autorka nemůže myslet vážně. Třeba nakupování autorku nebaví. To lidi dnes stále baví, i ty nejpřevratnější technologické firmy současnosti jsou založeny na tom, jak moc je to stále baví. Nepřeceňuje autorka ochotu většiny lidí vzdát se těchto přízemních radostí? A opravdu se jí líbí, že může nakupování svěřovat algoritmu, protože „teď už zná můj vkus líp než já sama“?
    Opravdu se jí líbí, že domov nahradilo jakési totální AirBnB, protože „když naše prostory nepotřebujeme, využívá je někdo jiný. Když nejsem doma, můj obývací pokoj je využíván pro obchodní schůzky“?
    Ten text jsme zjednodušili, Aukenová sama v poznámce na začátku a na konci upozorňuje, že se nejedná o utopii, o její sen, ale o „scénář ukazující, kam bychom mohli směřovat – v dobrém i ve zlém“.
    A opravdu je v něm několik nepochybných mráčků na obloze. Ne všichni přijali život ve městě. Nedokázali nebo nechtěli, někteří se i „obrátili proti politickému systému“. Žijí někde na venkově nebo ve starých, poloprázdných tradičních domech. Vypravěčku jejich existence znepokojuje.
    A otevřeně přiznává, že jí občas vadí, že nemá soukromí. Že je každý její čin zaznamenán. A doufá, že to proti ní nikdo nepoužije.
    Ale na tom textu je zajímavé, že až na zmíněné výjimky „dobré“ a „špatné“ věci nejsou jednoznačně označkované. Že si každý může vybrat. Pohybují se na spektru od jednoznačně dobrých – kdo je pro špinavý vzduch? – po znepokojivé. Nejsou nijak uspořádány ve smyslu, že by něco nežádoucího bylo cenou, kterou musíme platit za něco žádoucího. Jsou předkládány jakoby ve stavu zrodu.
    Už dnes jsou některé ty věci považovány za dobré v určitých kontextech, v určitém společenském prostředí. A v jiném ne. Cyklostezky a kultura, kterou symbolizují, jsou, jak známo, dosti politicky polarizující. Nejsou to jen ojedinělé výkřiky politiků či jedinců na sociálních sítích, už existují studie, které ukazují, že vztah k cyklostezkám nebo třeba k veganství a k umělému masu dosti výrazně predikuje volební chování.
    Je na nás, abychom si řekli třeba, zda se nám zamlouvá nevlastnit vůbec nic, ani oblečení. Anebo zda si chceme některé věci osahat, učinit je svými. Koneckonců i bolševik toleroval osobní vlastnictví aut, a dokonce domů, byť omezoval jejich velikost.
    A je na ztrátě soukromí znepokojivé jen to, že by informace o nás někdo mohl proti nám použít? Sovětský film režiséra Alexeje Germana z roku 1985 Můj přítel Ivan Lapšin zachycuje společnost vrcholného sovětismu, ještě před velkými stalinskými čistkami ve 30. letech, kdy existovalo něco takového jako věřící sovětský člověk. Jedním z rysů té společnosti byl život v komunálních bytech a v tom filmu je nádherně zobrazeno, jak ustavičná přítomnost ostatních především znemožňuje myslet. V tom dánském světě roku 2030 může člověk být fyzicky sám, ale cizí oči a cizí myšlenky jsou neustále virtuálně přítomné.
    Takže ten na první pohled utopický text má i rysy klasických antiutopií. Nějaký bod zlomu, ucuknutí od okraje propasti („Až na poslední chvíli jsme objevili, jak využívat všechny ty nové technologie pro lepší účely“), i když zde to na rozdíl od klasických antiutopií není válka. Ti, co zůstali stranou. Vždycky takoví existují. Nepřizpůsobiví. V rezervacích. Ti, kdo odcházejí z Omelas. A hlodání pochybností, vnitřní neklid, který se vždy u nějakého hrdiny objeví. První odpověď na ně, ať už ji pronáší obecné vědomí, anebo někdo jako Mustafa Mond v Huxleyho Brave New World: Takže vy byste se chtěli vrátit ke starému špatnému světu? Odpověď, která většině lidí stačí – dokud někomu stačit nepřestane.
    V každém případě text klade otázky, jež přesahují myšlenkový horizont Mezí růstu a Ericha Fromma. A zároveň je politicky aktuální. Protože to, co autorka předkládá, je přece svět Green New Dealu. Jeho základními pilíři jsou přechod k čisté energii a digitalizace. A Nástroj pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility) byl schválen, cesta je nalinkovaná.
    Nevíme samozřejmě, zda je ta vize roku 2030 vůbec realizovatelná. Bude všeho dost pro všechny? S odpovědí se hlásí různé nové koncepty jako univerzální zaručený příjem nebo moderní monetární teorie, které slibují v sociální politice a v ekonomii bezmála tolik, jako kdybychom ve fyzice zrušili gravitaci. Jsou nevyzkoušené, není jasné, zda budou fungovat. Přičemž tím „fungovat“ myslíme, zda se náhodou fundamentálně nemýlí ohledně lidské povahy.
    A pokud budou fungovat, není jisté, jestli „tam“ chceme. A přitom je to jediná koncepce hodná toho jména, kterou Evropská unie má.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Dalsi vesela zprava ze slunickoveho antihejtoveho Britanistanu. Odkud my to jen zname. Kadrovy posudek much? :-)

    Name-calling between students in a lesson that is not deemed a hate crime could instead be recorded a 'non-crime' incident, according to guidance issued by policing chiefs last year.

    Even if police find no evidence that a crime has been committed, if anyone believes the incident was motivated by hate then officers are obliged to make a record. These records, which stay on the system for six years, can show up on enhanced DBS checks. And they could ultimately jeopardise a person's career, even though the individual was not found guilty of, or even charged with, a hate crime.
    (...)
    Earlier this year it was revealed how police have recorded non-crime hate incidents against more than 120,000 people - 2,000 of which were against children.
    (...)
    'Because if a left-wing activist decides to take them to the police accusing them of hate - even though they haven't done that – that alone means it could go down on their record.'
    (...)
    'Indeed, a member of the public can have a Non-Crime Hate Incident recorded against their name without ever being informed of the fact.

    'In some cases, NCHIs are recorded against a person's name without their knowledge and are only picked up years later when an employer carries out a background check on them.

    'This means that a young person training to be an NHS nurse or teacher could be turned down for a job because of a joke they made in the playground as a 12 year-old.'


    Priti Patel calls on police chiefs to wipe 'non-crime hate incidents' from people's records | Daily Mail Online
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-9508887/Priti-Patel-calls-police-chiefs-wipe-non-crime-hate-incidents-peoples-records.html
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Macronovi hrozí pučem. Zastavte islamisty, nebo..., píší staří generálové - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/francie-generalove-otevreny-dopis-terorismus-islamiste-obcanska-valka.A210427_103113_zahranicni_aha
    NJAL
    NJAL --- ---
    LONESTAR: Modus tapetandi byl dost podobny.
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    NJAL: DRZEEFův nový nick?
    NJAL
    NJAL --- ---
    ERIN23 RO 3 dni za tapetaz o Babisovi a Vrbeticich. Uz me to fakt nebavilo.
    NJAL
    NJAL --- ---
    LENIN: Stara paradigmata se kompletne meni, moderni progresivni levice je zase nalezla globalnim korporacim v tom otvoru, ktery je vyveden v duhove-barevnem schematu.
    LENIN
    LENIN --- ---
    JONAS3:
    BLOWUP:
    Zajimalo by me jak moc je to 180 z jeji strany? Populisticke working class pointy kooptovane pravici uz skoro pred deseti lety, uz jen zbytkove k videni u dinosauru jako bernie.

    Pokud je to fakt otocka, znamenalo by to docela bezprecedentni odklod od woke populismu k zlutovestnemu populismu u socdem. Bude prebehliku vice? A nebudou s krizkem po funuse kdyz ti zatraceni nackove tohle pilujou uz peknou radku let?

    Pak je tu samozrejme to ze retorika zas tak moc neresi, jen se lepe posloucha volicum jejichz problemy to popisuje. Napriklad turecti ci africti imigranti zas tak nahypovany kvuli odborum nebudou, ti maji daleko blize k woke retorice, i presto ze ta jim v realu moc tech kosti taky nepredhodi..
    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    “It is, as it is”, aneb dlouhá odpověď Mrožovi – Kechlibar.net
    https://kechlibar.net/2021/04/24/it-is-as-it-is-aneb-dlouha-odpoved-mrozovi/
    LONESTAR
    LONESTAR --- ---
    USA: Protest proti cenzuře na Twitteru skončil násilím - CNN Prima NEWS
    https://cnn.iprima.cz/protest-proti-cenzure-skoncil-nasilim-extremiste-vyrazili-zuby-organizatorovi-11509
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JONAS3: no ty blaho... Sahra napsala neco co by mohlo pochazet od nejakyho supernacka :))))

    Tak stringentne a presne popsanou realitu bych od nekoho kdo je jednou z hlavnich osobnosti „die Linke“ necekal, klobouk dolu.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MRAKY: no jistě, proč bych s tím měl mít problém? Co je komu do toho co si dělají se svym soukromym majetkem? Seš bolševik?
    NJAL
    NJAL --- ---
    Patek zrovna neni, ale kdyz uz se mluvi o tech socialnich sitich... Jak to napsal Cimrman svemu balkanskemu priteli: "....ale Marko, nepochovalim-li se sam, nikdo to za mne neudela."

    After an unprecedented year of YouTube censorship, the Freedom Forum Institute, a group which states that its mission is “to foster First Amendment freedoms for all,” has given YouTube CEO Susan Wojcicki a Free Expression Award.

    The homepage for the 2021 Free Expression Awards and Festival states that it recognizes individuals “for their courageous acts of free and fearless expression” and lists YouTube as a “signature sponsor” of the event.


    Ironic: YouTube CEO Susan Wojcicki receives Free Expression Award from pro-First Amendment group
    https://reclaimthenet.org/youtube-ceo-freedom-of-expression-award/
    NJAL
    NJAL --- ---
    "Hate speech & hate crime – inclusion on list of EU crimes "
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TAX: jj každej si se svym soukromym majetkem může dělat co chce, správně dle místních bojovníků proti cenzuře a homosexuálním žábám by měl mít k tvýmu majetku přístup každej bez omezení a měl by si s ním dělat co chce, samozřejmě nenech se zmást, nemá to nic společnáho s nějakym přerozdělováním nebo tak, vše je authenticky pravicové a antineomarxistické ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    NJAL: a přitom jediná palčivá politická wikiválka se vede o to, jestli Stephen Colbert kandidoval v roce 2008 za sebe, nebo za svůj charakter z tv:

    Wikipedia’s Lamest Edit Wars — Information is Beautiful
    https://www.informationisbeautiful.net/visualizations/wikipedia-lamest-edit-wars/
    NJAL
    NJAL --- ---
    Neco na odlehceni, znalost udalosti, kterymi je video inspirovano, je velkou vyhodou :-)

    How to lose a Culture War - Right Wing Edition
    https://www.youtube.com/watch?v=cRD35qeRSog
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam