Pásmo uměleckých filmů představí způsoby, jak se mohou různé formy současné audiovizuální produkce stát nástrojem boje proti lidskoprávním a environmentálním zločinům. Jako reakce na vzrůstající nedůvěru v obraz, zapříčiněnou závislostí na mediálním zprostředkování každodenní zkušenosti a nejistotou spojenou s přijímáním objektivních faktů o světě v době hybridních a kulturních válek, přichází řada umělkyň se snahou rehabilitovat výpovědní hodnotu umění. Činí tak navzdory převládajícímu vlivu technologických korporátních společností a na základě spolupráce s občanskými žurnalisty a aktivistkami. Umělci-výzkumnice ve své činnosti kombinují vědecké a právnické expertní prostředky a rozšiřují estetickou funkci umění o právní a politickou rovinu. Promítaná díla ukáží výběr z forenzního obratu v současném umění.
Ursula Biemann & Paulo Tavares: Forest Law, 2014
Charlotte Eifler & Clarissa Thieme: Archival Grid, 2022
Susan Schuppli: Cold Rights, 2022
Forensic Architecture: The Murder of Halit Yozgat, 2017
kurátoři: Tomáš Kajánek, Vojtěch Märc
autor eseje: Vojtěch Märc
produkce: Anna Davidová, Nela Klajbanová
grafika: Nela Klímová
překlad: Jan Ciosk, Drahomíra Rezková
titulky: Zbyněk Grepl
korektury: Michal Jurza
Projekt vznikl za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Magistrátu hl. m. Prahy a Nadace Rosy Luxemburgové.