Roman Hampacher bude v Olomouci křtít novou desku. A nás napadlo uspořádat koncert také Vlastislava Matouška. Jenže: jedna čajovna ve stejný čas? Pak přišel nápad zkusit je dostat oba na jedno pódium a ten nápad vyšel. Máte tak jedinečnou možnost v Olomouci slyšet společný koncert výborných muzikantů. Tradiční japonská flétna shakuhachi vs. kytara a mašinky. Navíc podpoříte dobrou věc. Tou je environmentálně edukační projekt zatokanosatychopic.cz. Čajovna Kratochvíle se tak stane místem, kde zažijete atmosféru, kterou umí jen hudební nástroje v rukou opravdových umělců. Výtěžkem ze vstupného se pánové rozhodli podpořit právě tento projekt.
ROMAN HAMPACHER
je hudebník, farář a snílek, jehož kořeny jsou rozvětvené široce mimo hranice folku. Na scéně se pohybuje už více než 25 let a prošel mnoha rozdílnými uskupeními, až nakonec – alespoň na čas - zakotvil ve vodách indie folku.
Od roku 2018 se železnou pravidelností vydává své nahrávky, a tak i poslední Ej (2022) brzy vystřídá už téměř dokončený Stromen (2023).
Romanova hudba se opírá o akustickou kytaru, ke které hojně používá nejrůznější „hejblata“ včetně looperu, a tak, ač je na pódiu většinou sám, dokáže vytvořit působivou atmosféru a své posluchače vtahuje do pestrých barev svých světů. Druhou nedílnou složkou jsou texty třebíčské básnířky Mirky Hedbávné. Jeho hudba se pohybuje na hranici folku, alternativy a jazzu, přičemž jak on sám říká:
„Hranice mě zajímají jen do té míry, co se skrývá za nimi. Tam totiž začíná skutečná hudba.“
VLASTISLAV MATOUŠEK
vystudoval na hudební fakultě AMU v Praze kompozici a postgraduální kurz hudební teorie. V roce 1996 jako stipendista Japan Foundation studoval hru na shakuhachi u Kifu Mitsuhashiho v Tokiu a japonskou tradiční hudbu u prof. Osamu Yamagutiho na University of Letters v Osace. Na hudební fakultě AMU v Praze v roce 2001 obhájil disertaci Kinetika v etnické hudbě a získal doktorát v oboru hudební teorie – teorie skladby, v roce 2004 byl jmenován docentem. Od roku 1991 přednáší etnomusikologii na Katedře teorie a dějin hudby hudební fakulty AMU v Praze, od roku 1999 také na Ústavu pro hudební vědu FF UK v Praze. Jako teoretik se zabývá hudbou mimoevropských kultur, hudební kinetikou a
organologií (Rytmus a čas v etnické hudbě, Togga, Praha 2003). Jako hudební publicista spolupracuje s Českým rozhlasem v Praze. Je autorem mnohdy značně excentrických skladeb, často s účastí exotických nástrojů a elektroniky. S oblibou uplatňuje netradiční vyjadřovací prostředky a postupy.
VILÉM ĎOUBAL
pracuje jako jazykový korektor a redaktor na volné noze a čajman v čajovně Kratochvíle v Olomouci, kde mimo jiné pořádá hudebně-literární večery Tiché úterý. Básně publikoval například v Hostu, Tvaru, Ravtu, na webu vydavatelství Polí5, na webové básnické platformě nedelnichvilkapoezie.cz nebo v pořadu Jedna báseň na ČT art. V květnu 2022 mu vyšel básnický debut Neodeslané pohlednice v nakladatelství Dauphin. V poslední době spolupracuje s hudebníkem LADBUCHem, s nímž během živých improvizovaných vystoupení vytváří hudebně-poetické koláže.
Education4Conservation je programem pod záštitou Zátoky nosatých opic. Vznikl rozšířením dosavadních environmentálně vzdělávacích aktivit v Balikpapanském zálivu na Borneu. Jeho cílem je výchova dětí k zájmu o přírodu a k její ochraně od mateřských škol až po univerzitu.
V centru našeho zájmu jsou především místní učitelé – právě oni totiž mohou k výchově nově nastupující generace přispět nejvíc. Malé týmy místních učitelů představují jádro celého programu. V současné době máme 5 vzdělávacích týmů v Indonésii, na Madagaskaru a v Ugandě. Přihlásilo se však už i několik zájemců z Indie, Malajsie, Konga, Nigérie, Botswany, Ekvádoru a Kolumbie.