úvod
témata
události
tržiště
události
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
účastníci
AAHHWISEGUY
AALA23
AKTAJSA
ANICHQA
ARRAKIS
AZUZ
B3DA
BESH
BLANA
BOSOMT
BUGSLE
CIL
D13
DATELON
DIVADOMINIKA
DRASTICS
DWICH
EJCZKA
ELZEE
FALLENGEMINI
FORACE
FRAKTALEK
GEEKY_GIRL
GEGE
GESTO
HEXXX
_IOB_
KLAR
KUBAJZZ
LACIF
LALOBA
LIQUID_SOUND
MARTIA
MICUDA
MIRAMIRA2
MRKEVREDKEV
NOPOLICE
ONDRAASOVKA
ONDREX
OREA
ORTWORKA
PAIKA
PECH
PIXY
POOWL
PUBLICURINATION
RAINBOF
RAVEBOY
REFALLENONE
RICK
RZN
SADY
SDN33
SIBETH
STARF
SUOTAM
TACHIBANA_UKYO
TAP
TEKKANNE
TERKAS
UNDERMEDIA
VELADA
VIHATIZKA
WRNQ
XCIDER
ZOLEK
RE:AUDIRE - Úvod do historie elektronické hudby
Obnovená premiéra cyklu poslechově přednáškových večerů
Audire
je zpět! Po mnoha a mnoha žádostech o opakování se ve čtvrtek
18
.
září
od 19 hodin do prostoru Punctum navrací seriál komponovaných večerů na téma historie a vývoj elektronické hudby.
Audire
bude opět probíhat s měsíční frekvencí a během následující sezóny zopakujeme prvních deset dílů mapujících prvních osmdesát let evoluce elektronické hudby. Setkání se sestávají z přednášky, audio a video ukázek a průběžné debaty. Cyklus sleduje kontext a vývoj elektronické hudby od svých dadaistických a futuristických počátků přes poválečnou avantgardu až po klubovou a experimentální hudbu posledních dekád. Zaměřuje se jak na hudební stránku, tak i na evoluci technologie elektronických hudebních nástrojů či na sociální kontext v daném období. Seriálem provází zakladatel projektu Messiah Komplex Jan Němec alias
RaveBoy
a jednotlivé díly celého projektu Audire probíhají pod kurátorským dohledem Pavla Štěpánka alias Yukimury, producenta projektu Mustakillah Sound.
První úvodní díl
Audire
nás přenese na přelom 19. a 20. století, kdy vznikly první elektronické hudební nástroje jako Telharmonium nebo Theremin. Původně se nepočítalo s tím, že by se nástroje tohoto typu staly obohacením symfonického orchestru či jeho náhradou – našly čistě funkční využití v tehdejších telefonních ústřednách nebo jako generátory zvukových efektů pro filmový průmysl. Masový nástup elektrifikace na počátku 20. století posléze pronikl i do uměleckých kruhů a v předvečer 1. světové války začali tyto technologie pro svá představení využívat i futuristé a dadaisté. V té době vznikla také první teoretická díla a manifesty uvažující o budoucích možnostech nového technologického paradigmatu ve společnosti i v hudbě.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Audire
is back! After more than many requests to reprise the show on Thursday the
18th
September at 7 pm the Punctum creative space presents the return of the series of composed programme evenings on the history of electronic music.
Audire
is going to rerun monthly and during following season we’ll reprise the first ten encounters covering first eighty years of electronic music evolution. Sessions consist of a lecture, audio samples and subsequent discussion. The cycle follows the context and development of electronic music from its dadaist and futurist beginnings through post-war avant-garde to the experimental and club dance music of the last decades. It focuses on both the musical side and the evolution of electronic musical instrument technology as well as the social context of the examined genre and period. The series is presented by the founder of the Messiah Komplex project Jan Němec alias
RaveBoy
and all the individual parts and whole project Audire are carried out under the curatorial supervision of Pavel Štěpánek alias Yukimura, producer of the Mustakillah Sound project.
The first introductory installment of
Audire
is going to guide us to the turn of the 20th Century when the first electronic musical instruments like Telharmonium or Theremin were created. Originally, it wasn’t envisaged that instruments of this kind would be an extension or replacement of a classical symphony orchestra – they found a purely functional use in contemporary telephone exchanges or as sound effects‘ generators in the movie industry. The mass advent of electrification at the beginning of the 20th Century later broke through to the art scene and on the eve of World War I the futurists and dadaists started to use these technologies as part of their performances. In that time also the first theoretical theses and manifestos considering the future prospects of the new technological paradigm for society and music were written.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18. 9. 2025 19:00
Punctum, Krásova 27, Praha 3
https://punctum.cz/audire
RAVEBOY
---
---
23:34:09 9.10.2025
Příští díl:
[RE:AUDIRE II. – Musique concrète & meziválečná avantgarda]
MUSIQUE/CONCRETE
RAVEBOY
---
---
23:38:21 19.9.2025
+5
Tady zatím alespoň osnova, pro ty, co byli:
https://nyx.cz/files/000/029/2993914_aaa9ef39bb260a81a97d/original.bin?name=Re-Audire+01+-+Abstrakt.pdf
MUSIK/DER/SPHÄREN
RAVEBOY
---
---
23:35:19 19.9.2025
+4
VELADA
: Záznam bude v nejbližších dnech
STAY TUNED/KEEP IT LOCKED
BESH
---
---
13:14:05 19.9.2025
+3
Diky moc za prednasku, tesime se na priste!
VELADA
---
---
11:56:17 19.9.2025
1 odpověď
+1
Je někde záznam prosim?
RAVEBOY
---
---
12:17:56 27.8.2025
+1
KUBIIK
: Hele v češtině. No jo vidíš to, Puncťáci po mě vždycky chtěj anotaci i v angličtině, ale u tohohle to nedává smysl... proberu s kompetentními...
Ď/RB
KUBIIK
---
---
23:14:48 26.8.2025
1 odpověď
To bude v češtině nebo angličtině?
TORI
---
---
20:54:06 26.8.2025
Vítejte a ať se vám tu líbí.
Můžete pozvat své přátele.
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam