• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NARMOImperial Dawn - Role Play Ultima Online Shard
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    MINOWARA: ty jsi jak to chapu webmaster ID shardu, chci se te zeptat , jestli ten frormular pro zaregistrovani na shardu je na tom serveru ktery nejede, nebot se k tomu formulari nemuzu dostat
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    tady je to naky drasticky :)))
    ahoj ve spolek.

    Mikra nemazte. On je to jen malej kluk, co se strasne moc snazi ale vubec mu to nejde .(
    KAISERIN
    KAISERIN --- ---
    mam tam jeste postavu?:)
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    pokusim se rozjet ultimu pod li nuchem, uvitam nejaky rady :-) mno ma to vubec smysl se pokouset rozjed na 500mhz celeronu ? pameti je haafo, ale procak je pomalyyyy
    MINOWARA
    MINOWARA --- ---
    Tajen: pokud by byl wipe provazen nekolika zasadnima zmenama (k lepsimu) tak mozna prijdeme o nektere hrace ale zase novi pribudou a pokud by se uz pri registraci tridily registrace ... mno je to na delsi debatu
    SUNBEAM
    SUNBEAM --- ---
    imho po těch vykrádačkách na ID tak nějak majetek moc nemá cenu. jinakco udělaá naskillovaný hráč? smaže a skilluje novou psotavu ;o)
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Mino Wipe = Ztrata hodne dobrych hracu.. PK naskilujes zachvili..
    SUNBEAM
    SUNBEAM --- ---
    ono drží hubu, jelikož server nejde a co bude, až pojede, to se uvidí, až to tedy pojede, uvidíme, co se bude dát dělat, tedy zda se bude dát něco dělat, jinak s wipem souhlasím
    i když wipe je stejná utopie jako zrušení windu, no necháme se překvapit
    MINOWARA
    MINOWARA --- ---
    ja sem pro kompletni wipe ^_^
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    ETNIES [Nym'Veladorn] - 27.07.2005 20:27:05
    nemyslim si proste veleknezka je vopruz a nekdo to vodsrat musi nehazel bych to na nekoho jinyho a tvoje posty o tom aby si lara vyzkousel bejt radovej drow... cha cha nenech se vysmat palac mu zustane a vsechno ostatni taky s tim rozdilem ze ho siri nepude prudit s ritualama ktery sou mu vite kde a uprime receno me sou ty ritualy asi tak jako jemu ja na takovy kraviny nemam cas...


    S takovima hracema ma Wind za neco stat ? S takovima hracema ma nejak vypadat to vecne omilane RP ? Wind je az na par vyjimek lihen PK nikdo nechodi do Windu aby byl drow ! Do Windu se chodi skolit jen PK ! Hodte nato nakou RP atomovku ! Zamorte ho drakama nebo necim at sou drows z Windu nachvili vyhnani reba jen aby mesic vegetovali v jeskynich nad Windem.. nebo newim.. wipe drovu ? :( Jenze tady stejne kazdej drzi hubu :(
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    GMteam ? ne to nebudu komentovat promin :) Dnes sem zase skoukl audytka na ID a je mi vcelku spane od zaludku.. ale jeto proste lidma co zadanou rasu hrajou a jeto tim co vycitaji mne , proste to berou jako hru.. mne je nadavano zeto moc zeru a beru vazne ale .. jak hrat dory RP za drowa a nebrst to vazne ? zaco takova hra bude stat ? dopadnout jak drows co dou do Windu jen kuli tomu zese tu v ralatyvnim bezpeci nasskiluji a pak vyjizdeji ven za ucelem zabijeni a lotovani a rasou se ohaneji jen kdyz tim sve vrazdeni chteji omluvit ? llothisti si delaj prdel z toho ze se par drowiku konecne rozhodlo dat Windu řád ? toe snad zlej sen ne ? drowici z Windu se divej ze utikaj nubici ? jako dokud tam budou ty dva mali hitlercici Nym s Mikrem a budou je bezduvodne masakrovat nebude to onicem.. Nym se ohani nakejma svima shit pravidlama cosi vymysleli s Mikrem.. ale je zajimave ze tam ma ze se drows mezi sebou nezabijej cehoz sem unej byl svedkem i ja. kdyz vymlatil namesti i se zviratkama a sejmul i Mayu. ? Kdyz Mikronez sejmul nubika jen kuli tomu aby mu mohl ukradnout Primus robu ktera ma pro crafta defakto nulovou hodnotu.. ? A cosem tet cetl ze se dostava rasa behem 10 minut ? hmm ZLATA RADA WINDU kdy se rasa dostavala jen na doporuceni Rady ! aspon se hraci snazili neco hrat.. Priznam se vsichni delame chyby .. i Rada .. jejim velkym - bylo ze schvalili rasu Nymovi a Mikrovi.. ikdyz kdyby byl Mikro samotnej dal by se ukormidlovat.. Dodnes lituju zesem hlasoval pro rasu Nymovi.. budu si to vycitat az do konce svich dnu :(((((((((


    Mimoto nechcete udelat nejake itemky na tamovani nejakych special zviratek ? byl by to prinos jak pro crafty tak i pro tamery :)
    MINOWARA
    MINOWARA --- ---
    Tajen: resenim by bylo smazat Mikra a Nyma za nonRP ... ted jde jen o to jestli na to team pristoupi
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Mimoto mali dotaz nebude se pristavovat ? treba nejake nove podzemni mesto ? mam jeden supr screen neceho mozna hezciho nez je Wind kdo by mel zajem poslu na imejl :) Nebo kdo by mnel odvahu neco podobneho postavit :)
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Tak trosku zase z auditko o drowicich.. bohuzel zjistuji ze stejne kuli nekterem jedincum asi nakonec hrat nebu .. at se bude Siri snazit jak bude chtit moc stejne ji to Mikro s Nymem zkazi..
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Kněží




    Pravidla pro hraní kněžích
    Povolené povolání:mág,macer(nemůže se stát vyšší než yathrin)
    Povolené pohlaví postavy:žena(pravděpodobně budou preferovány),muž

    Kněžky Kiaransalee nemohou nosit brnění, spoléhají se na svou magickou ochranu a v bojové umění jejich nemrtvých ochránců. Oblíbenými zbraněmi jsou otrávené tesáky, škrtící smyčky a palcáty, které nejméně narušují tělo protivníka, který je později obživen

    Cíl kněžek:
    -Na všechny příjde smrt a krutá pomsta pro ty, kteří jim ukřivdily za jejich života. Pravá síla přijde pouze z ovládnutí mrtvých. Chytej, zabíjej a oživuj ty, kteří pohrdají Kiaransalee a hledej ty, kteří ji chtějí sloužit

    Oblečení kněží:
    -Při obřadech kněží nosí černý plášt s kapucí pošitou kostmi. Rozmazávají si šedivou pastu vyrobenou ze spálených kostí na obnaženou část kůže, na tvářích, rukách a nohách. Svatý symbol jejich víry je stříbrný prsten.

    Ceremonie kněží:
    - I když každý kněz musí své bohyni obětovat každý měsíc(osobní obět), má Paní smrti jeden zvláštní svatý den - Hroborvaní - slavený každý večer zimního slunovratu. Hroborvaní je slaveno individuálně, při kterém každý kněz obživuje tolik mrtvých kolik chce. Všichni tito mrtví - známí jako Mstiví lovci - jsou zžíráni myšlenkami po pomstě jejich vrahů a snaží se je vytrvale hledat. Kiriansalee jim na to dává dobu jednoho dne. Pokud se jim podaří spasit svoji duši tím, že zabijí v tuto dobu svého vraha, již nikdy nemohou býti oživeni. Mstiví lovci kteří neusspějí, se snaží vrátit do svých hrobů dříve, než skončí magická moc, která je udržuje při životě. Poté musí čekat na další obživení.

    Věrní drowi jsou za odměnu přeměněni do nemrtvých služebníků a je pro ně nejvyšší pocta stát se vyšším nemrtvým přímo po boku kiaransalee jako její nemrtvá stráž

    (pravidla a systém knezi-v diskuzi)

    Hrobororvaní(definice pro přenesení do hry):
    Drowi se na pokyn velekněžky shromáždí na náměstí.Odsuď se poté vede průvod do chrámu(drowi nemají brnění ani zbraně,měli by nést svíčky/pochodně).Poté se shromáždí u oltáře kde velekněžka zahájí rituál úvodním proslovem k bohyni,vyjmenuje její tituly a dá pokyn k zahájení příprav(rozmístění pochodní,příprava obětiny).Po skončení příprav(provádějí nižší kněží) velekněžka provede rituál(zde je pak vložen konec klasického rituálu,jen s tím rozdílem že tělo(nebo i těla) je vyneseno před Wind kde si je poté může přebrat bohyně,oživit a vyslat lovit bezvěrce(cca jeden den) jako nemrtvé.) a zakončí jej.Pronese opět proslov oslavující její paní a poté rozpustí drowy.Jakkékoliv chování drowů při rituálu jež by ho narušilo bude trestáno tak že dotyčný drow se připojí k oběti na oltáři.



    Běžný rituál:
    Nižší kneží provádějí rituály v určeném čase.Pokuď se rituál nekoná je kněží potrestán.
    Každý kněží je povinen vyjmenovat co nejvíce titulů Kiaransalee.Poté na rozmístí pochodně či svíčky kolem oltáře položí na něj obětinu.Následně provádí rituální pohyby nožem nad obětinou.Konečná fáze je vyříznutí srdce,knez jej vyzvedne z hrudi v ruce a zvedne jej do výše na počest bohyně(srdce je pak ponecháno na oltáři jako potrava bohyni(posílení moci),tělo je shozeno mimo(bohyně si jej pak časem přebere).
    Každý drow je nucen účastnit se pravidelně rituálu(podle kasty),rituál je kněz povinen provést i když je přítomen jen on sám.



    Průběh výběru kněžích a jejich vysvěcení

    Vybraný drow je od útlého věku cvičen jako budoucí kněz(postava tak musí být koncipována,předpokládá se věk hráčské postavy +-90 let).Tento drow je oslovován jako wanre(učeň,otrok kasty kněžích).
    1.stupeň:
    Wanre nosí a shání kněžím pomůcky k rituálu.Zaučování:wanre 1-2 rituály sleduje svého učitele(kněží o 2 stupně výše).Ten,až ho uzná za způsobilého,mu dovolí provést přípravu rituálu.
    Požadavky:wanre musí zvládat magii z min 20-30% ci umět zacházet s drtivými zbraněmi(52%).Wanre má práva jako obyčejný drow.
    2.stupeň:
    Na další úroveň postupuje poté co jeho učitel jej obětuje při testovacím rituálu.
    I tak však stále není plnohodnotný nižší kněz/kněžka.

    V další vrstvě kněžích jsou testovány jeho/její znalosti.Slovo stejně postaveného avšak vysvěceného kněžího je pro něj/ji zavazné.Provádí rituály v přitomnosti jiných kněžích do doby než je jí/mu povoleno je provádět samostatně.

    3.stupeň:Vysvěcení
    -po zhodnocení loajality rozhodne velekněžka o vysvěcení.To je provedeno při hroborvaní:kněžímu co ma být vysvěcen či zatracen je svěřena příprava rituálu.Během ní je jeho činnost hodnocena a velekněžka kněžího buď prohlásí vysvěceným(…nechť tve kroky směřují k uspokojení naší paní… apod…) nebo jej rovnou obětuje(drow je zařazen jako obyč.drow)
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Samozrejme je to odnekud opsane ikdyz nevim odkud ale i tak treba to prekladali fakt nevim nejak po tom nepatram :) mne staci proste jen ta jejich snaha pro svou rasu neco udelat .. :)
    Je toho vazne moc a snad tolik materialu o sobe napsanem na ID snad nema zadna rasa :)
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    smekam pred popisem od obou autoru ..
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Aaa tohle je od Siri snad nebudete tolik nadavat zejeto dlouhe ale jeto zajimave cteni..Mozna byto pomohlo hodne lidem drowiky pochopit mozna ne mozna se zachovaj vsichni jako Nym reknou zenam nato ser*0u a stejne si bude pkckarit dal :(

    Upravene verze urcene k postnuti na web.Jsou tam drobne upravy takze precist.


    Kasty:

    C’rintri(šlechta)
    • -významní drowi,zastávají správní funkce(správce Windu,windská rada)
    • -očekává se od nich naprostá loajalita.C’rintri jsou zpravidla fanatičtí věřící,rituály si dělají samy ve svých domech.Drowi šlechtic je Drow jenž je již dostatečně stár a který se zasloužil o město a služby božstvu.Tito Drowi dohlíží na „pořádek“ ve městě(řeší spory nižších Drowu.)
    • Rada Windu-rozhoduje o politice města.Slouží zde Drowi jež pocházejí z šlechty.Rada je hned po velekněžce nejvyšší autorita..Do rady jsou jmenováni vybraní Drowi Radou(velekněžka volbu schvaluje).Zastupuje velekněžku v její nepřítomnosti v politice.
    • Názory všech kněžích (mimo velekněžku) berou pouze jako doporučení
    • další kastování v této vrstvě:RadníC‘rintri


    Vztah versus ostatní kasty:
    Od C’rintri je vyžadována úcta a loajalita k velekněžkám,C’rintri muze dávat přikazy libovolnému Drowovi z nižší kasty(je nutno pamatovat že guildy/rody se mohou semknout a v případě neshod připravit dotyčnému šlechtici peklo pokuď za ním nebude stát kněžstvo).C’rintri nemusí zdravit nižší Drowy,ani jeden druhého.Do této kasty lze být povýšen pouze Radou Windu.Šlechta již nebojuje o postavení.


    Yath(kněží)(kasta kněžích stojí mimo vlastní hierarchii kast a zasahuje do ní)
    -samostatná kasta s vlastní hierarchií:
    Wanre-učeň(Nemá žádná práva,je ve stadiu testů.V hierarchii je nastejno s obyčejným Drowem.)
    Yathrin-nižší kněžka(Její slovo je závazné pro obyčejného Drowa.Vedoucí pár rodu+guildmasteri guild berou její slovo jako doporučení.C’rintri a Rada na ni pohlíží jako na nižšího Drowa jsou však povinováni úctou)
    Faerz’un’arr-kněžka(co řekne je závazné i pro C’rintri.V případě poškození drowiho šlechtice(at na majetku či životě) nese za to odpovědnost,zastupuje velekněžku během její nepřitomnosti při rituálech)
    Uthlahtallar-velekněžka (je náboženskou vůdkyní,vybírá si knežky(učně),je v Radě kde může vetovat rozhodnutí,jako jediná kněžka může vydávat příkazy v boji)
    Rylan Tar-jeho příslušníci jsou bráni jako členové Rady.Je k nim vyžadována úcta a poslušnost.



    Řadoví drowi(nejnižší kasta,válečnici a mágové)

    Bojovnici(Sargtlin),mágové
    • vyžadována přísná disciplína,v přítomnosti knězích bojuji do sebezničení.
    • U většiny je víra dána výchovou a udrzovana nasilim a strachem.
    • Radovy drow je nucen zdravit drowy z vyssich kast a v pripade boje se jim podridit.Zdraví též vůdce rodů a guild.
    • Rituály jim dělají kněží,řadoví Drowove uctívají i jiné bohy krom majoritnich.Majoritní víru u nich tvoří to božstvo,jehož kněží ovládají dané město.
    • Řadový Drow nezná pojem zrada,bojuje za své kněžstvo dokud nezemře(strach mu nedovolí jinak).Řadový drow odnáší vše:porážky,změnu víry.Fungují jako řadoví pěšáci,hlídají město,palác,ve válce slouží jako první linie.
    • Postavení drowu v této kastě:guildmaster guildy/rodupartner vudce rodudrowi v guilde/rodu(rod/guilda se zpravidla semkne proti útoku zvnějška)Wanre(kněžka-učeň)/drow.
    Vztah versus ostatní kasty:C’rintri-urážka Drowiho šlechtice nižším drowem je nepřípustná,takový Drow ztrací ochranu svého rodu/guildy a kdokoliv od uraženého ho může zabít.(pokud dotyčný není ve válce s celým rodem/guildou),urážka velekněžky(npc,hrač) je považováno za zradu(okamžitá smrt).Řadoví Drowi musí zdravit všechny mimo drowu ze stejné kasty(ale je to považováno za slušnost). Řadoví Drowi se v této kastě dále dělí na slabší a silnější.Drow drzý na již vyučeného mága zcela jistě riskuje svůj život.




    Spioni/pruzkumnici(Qu’abban)
    • zaměření:archery(skilly:archery,steahlth,hiding,možnost sesílat inkognito min.ze svitků)
    • úkol v spolecnosti:průzkum prostředí,shánění informací.Buď jsou samostatní či v rámci rodu.
    V rámci rodu pojímají jisté výsady,jsou pro rod/guildu cennější než obyčejní bojovníci.Řadoví Drowi k nim udržují jistou úctu,a to obě kasty(C’rintri i řadoví).






    Přestupy mezi kastami:
    Drow aby byl povýšen musí vykonat něco pro Wind či společnost.Na začátku bude několik Drowu dáno do vrstvy C’rintriu ale od té doby už se do této vrstvy bude muset drow propracovat.Rozhodně hráč nesmí počíitat že mu bude stačit pvp.,Minimálně měsíc musí být aktivní(před povýšením).Kněží:viz zvláštní pravidla..



    Výchova Drowu a životni cykly.

    Novorozeňata:přežívá jen část z nich.Náznaky slabosti vedou k rovnému obětování novorozeňat vládnoucímu božstvu(vyjímka:Elistraee).
    Rané dětství:malé drowi děti jsou odebrány rodině a vychovávany kněžími.Jsou jim vštěpovány zásady drowi společnosti,zvyky,tradice.
    Dětství:8-19let.Probíhá výuka kněžími,učí se literatuře,alchimii,magii,boji.Zpravidla dochází ke ztrátám 1 ze tří dětí při výuce boje.
    Adolescence:20-80let.Dospívající drowove hledají svého učitele bojových stylů,své místo ve společnosti.Je testována jejich fyzická a duševní zdatnost.Ve společnosti je považováno za zločin učit své vlastní děti(vyjímky:rod může požádat o docvičování vlastních dětí na dráze specialistů-Qu’abban apod z důvodů aby se zžili s rodem).Drow se navrací do společnosti-bud do rodiny či do nějakého rodu/guildy který jej přijme.(dívky jež kandidují na knežky jsou dány do zaučení u kněžích).
    (pro hráčské postavy se předpokládá věk kolem 80 let kdy se drow vrací do společnosti a hledá své uplatnění)


    Ad postavení mužů
    Kiaransalee:muž je roven ženě




    Vztah versus ostatni rasy (doupravit pravpis)
    Elf
    -rasova nenavist.Drow utoci pri jakkekoliv prilezitosti.Nikdy by nvkrocil do elfiho mesta(pokud ne jako dobyvatel)-nesnesl by situaci byt obklopen bytostmi jez nenavidi.Vyjimka:pruzkumnici/spioni cvceni v pronikani do cizich mest+pruzkum terenu mimo mesto.
    Clovek
    -povazovan za zvire jako ostatni bytosti.Drow ho cilene nevyhledava pokud nehleda obet pro svoji bohyni.Pri setkani se ho snazi drow bud zotrocit ci pri nejmensim odporu zabit.Drowi knezi radi ponizuji-svoj obet nechaji pred sebou plazit a pod.Knezi se vzdy snazi prinest obet(slechtic zotrocit a radovy drow zpravdila pokud se mu clovek neplete do cesty ho ignoruje).
    Trpaslici
    -temni(npc-druegarove):pri setkani se drow vyhyba stretu.knezi kiaransalee by mohly teoreticky navazat spojenectvi(jde o spojenectvi typu my podpalime ten barak vy ten,ale kdyz bude treba vrazim ti nuz do zad)
    -klasicti:drow si udrzuje lehky odstup.Trpasliky ignoruje pokud mu nekutaj stolu primo do mesta.Pri setkani trpaslik zpravidla neustoji drowi aroganci a utoci prvni.

    (KEE – uh – RAN – sa – lee) (dodelat souhru s knezskym systemem(zpracovat) +utridit ritualy pro hrace)

    Symbol: Ruka Drow ženy se stříbrným prstenem

    Kiaransalee je Drowí bohyně pro nenávist a návrat k druhému životu (jak je často nezýván život nemrtvého). Je často volána těmi, kteří se chtějí pomstít, učit se temnému učení nebo si chtějí prodloužit život.

    Kiaransalee je krutá, podvodná a živená myšlenkymi na pomstu. Již dávno zešílela, ale si udržuje svou prohnanost a živé vzpomínky na každou maličkost, která se ji stala. Je strašně chaotická, rychle se rozlobí a plánuje pomstu proti všem, kteří ji ukřivdily. Preferuje málo myslící společnost nemrtvých, u nichž může manipulovat s jejich myslí. Radši řeší svoje problémy než problémy ostatních.


    Svatyně vypadají jako sarkofág z černého mramoru ozdobený vytesanými výjevy znázorňující oživování mrtvých a jejich následný život. K uctění bohyně kněžky spí ve svých sarkofácích, při němž napodobují její svatý symbol překřížením rukou přes hrudník. Podle legend se kněžky, které někdo při spánku vyruší, promění na jeden den v upíra

    .


    Avatar Kiriansalee

    Vypadá jako Drowí žena nosící pouze stříbrné šperky a černý hedvábný závoj. Jako zbraně používá zakřivené dýky zvané Chladné srdce. Pokud chce, nosí Plášť Nočních můr, plášť pošitý kostmi. Někdy ho půjčuje svým oblíbeným služebníkům. Při boji ovládá mysl všech nemrtvých v širokém okolí. Její dotyk oživuje mrtvá těla k novému životu. Je imunní proti jedům, magii smrti a není pohybově omezena.

    Kiaransalee málokdy dává nařízení, a pokud chce nařízení zdělit, zjevuje se ve třech podobách. Nejoblíbenější forma je, že se změní v lebku, která levituje několik metrů nad zemí a rychle se točí dokola po dobu několika sekund. Když se lebka přestane otáčet, přemění se v hlavu půvabné Drowí ženy. Pokud bohyně někumo odešle tento dárek, odmění se mu strašlivou pomstou nebo lehkým či hlučným, šíleným smíchem. Pak lebka zmizí nebo pokud si to bohyně přeje, začne kvílet jako Banší a teprve pak zmizí.Někdy se zjevuje jako suchý, chichotavý smích s nádechem šílenství a je zněho cítit, jako by se někdo procházel na hrobě těch, kteří tento šílený smích slyšeli.

    Kiaransaleeino nejhrozivější zjevení přicházi bez varování. Toto zjevení přichází pouze, když cíl stojí na zemi nejméně 1,5 metrů hluboko (jiné zvěsti mluví, že přichází pouze při kopání hrobů). Dvojice obrovských kostěných rukou vyrazí ze země a táhnou nešťastnou oběť pod zem a až celá zmizí. Oběť je zatažena hluboko do země a držena tak dlouho, dokud bohyně umírajícího neprokleje. Když kouzlo skončí, oběť je vypuzena ze země. Pokud se ale jedná o pomstu Kiaransalee, zůstává oběť v podzemí, dokud mu někdo nepomůže.

    Kněžky

    Povolené povolání:mág,macer(nemůže se stát vyšší než yathrin)
    Povolené pohlaví postavy:žena

    Kněžky Kiaransalee nemohou nosit brnění, spoléhají se na svou magickou ochranu a v bojové umění jejich nemrtvých ochránců. Oblíbenými zbraněmi jsou otrávené tesáky, škrtící smyčky a palcáty, které nejméně narušují tělo protivníka, který je později obživen

    Cíl kněžek:
    -Na všechny příjde smrt a krutá pomsta pro ty, kteří jim ukřivdily za jejich života. Pravá síla přijde pouze z ovládnutí mrtvých. Chytej, zabíjej a oživuj ty, kteří pohrdají Kiaransalee a hledej ty, kteří ji chtějí sloužit

    Oblečení kněží:
    -Při obřadech kněží nosí černý plášt s kapucí pošitou kostmi. Rozmazávají si šedivou pastu vyrobenou ze spálených kostí na obnaženou část kůže, na tvářích, rukách a nohách. Svatý symbol jejich víry je stříbrný prsten.

    Ceremonie kněží:
    - I když každý kněz musí své bohyni obětovat každý měsíc(osobní obět), má Paní smrti jeden zvláštní svatý den - Hroborvaní - slavený každý večer zimního slunovratu. Hroborvaní je slaveno individuálně, při kterém každý kněz obživuje tolik mrtvých kolik chce. Všichni tito mrtví - známí jako Mstiví lovci - jsou zžíráni myšlenkami po pomstě jejich vrahů a snaží se je vytrvale hledat. Kiriansalee jim na to dává dobu jednoho dne. Pokud se jim podaří spasit svoji duši tím, že zabijí v tuto dobu svého vraha, již nikdy nemohou býti oživeni. Mstiví lovci kteří neusspějí, se snaží vrátit do svých hrobů dříve, než skončí magická moc, která je udržuje při životě. Poté musí čekat na další obživení


    (pravidla a systém knezi-v diskuzi)
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Jo imej si prej odmitl aspon totak psalo :)
    Tak tohle je od Niloka

    * Kněžka má sice nejvyšší postavení, ale právě proto by ji měli hrát jen zkušení hráči. Jinak totiž můžete zkazit hru nejen sobě, ale i dalším co vás museli poslechnout. Povolani kněžky, je také náročné na samotného hráče. Zaprvé nesmí dělat chyby. Zadruhé s vámi ostatní drowové moc nekomunikují, díky strachu z kněžek. (Jedna nevhodná věta řečená kněžce může být pro postavu toho hráče velký problém)
    *Tipy pro roleplaying Drowa
    *Nadřazenost
    Drowové ví, že jsou nadřazeni, zvláště elfům z povrchu. Drowové se rodí se schopnostmi, pro které by ostatní zabíjeli, aby je získali, takže je to důvod, proč je ostatní nesnáší a jsou žárliví.
    TIP: Ať už otevřeným výsměchem ostatním rasám nebo tichým povýšením, drow dá ostatním na vědomí, že ať získali jakoukoliv moc za svého života, nemohou se porovnávat s mocí temných elfů, kterou získají při narození..

    *Ješitnost, samolibost, sobectví
    Drowové věří jen sami sobě, jelikož důvěra v někoho jiného, je jim absolutně cizí. Spoléhají se neustále na své smysly a schopnosti aby přežili o čemž nesmí pochybovat, nebo podlehnou pokusům ostatních drowů o získání lepšího postavení.
    TIP: Pokud nejsi nejlepší v tom, co děláš, budeš. Nechte ostatní myslet si, že jste určeni k tomu, mít moc.

    *Podezřívání a nedůvěra
    Zrada a lži jsou mezi drowy očekávány. Dobře provedeny jsou uznávány. Navzdory jejich pocitu nadřazenosti, většina drowů má strach, že ostatní bytosti získají nějak vyšší moc a neustále je hlídají.
    TIP: Nebuďte otevřeně nedůvěřiví; to může vyprovokovat útok. Buďte ostražití a volte svá slova pečlivě.

    *Pokora
    I když je většině drowů cizí, pokora je nutná k přežití ve společnosti. Při konfrontaci se silnějším, temní elfové často přijmou své ponížení, aby se mohli pomstít. Mrtví mstu nemají.
    TIP: Přestaňte být nadřazení a podlézejte, pokud musíte. Pokud přežijete, můžete nepřítele donutit žebrat před vámi později.

    *Obezřetnost
    Drowové si nebezpečí zjistí a případný risk přijmou. Jen ti s přáním zemřít jsou ochotni se vrhnout do situací, které se mohou snadno obrátit proti nim. Neboli, drowové nebojují často za nic jiného než sami za sebe. Za „větším účelem“, jako služba bohu nebo přežití jejich Rodu, někteří drowové více riskují, ale jen největší fanatici bojují bez strachu.
    TIP: Vždy mějte záložní plán, pokud první selže. Utečte z boje, aby jste mohli bojovat zítra.

    *Motivace
    Každá akce musí mít účel a drowové k němu směřují každým svým krokem. Nejvíce motivováni jsou většinou nejmocnější.
    TIP: Neustále myslete na své cíle. Jsou věci, které od života chcete a jdete si je vzít.

    *Drowská psychika
    Uvažování drowů se velmi podobá ostatním národům, ale při tom je velmi odlišné Než někdo porozumí jejich historii a kultuře, musí znát emoce a síly, které je pohání kupředu. Přesto jsou odolní vůči stresu a frustraci odolávají mnohem lépe než lidé, či jiní tvorové.

    *Nenasytnost
    Drowové prahnou po moci a bohatství, ale tyto touhy jsou silnější než prostá hrabivost. Vidí bohatství jako prostředky k moci a moc, jako prostředek k kontrole ostatních. Potřebují cítit, že někoho ovládají a nikoliv, že někdo ovládá je. Po celý jejich život, drowové jsou chyceni ve společnosti, ve které může být každý jejich krok ten poslední. Silní vládnou nad slabými a zabíjí je čistě z rozmaru. V takovém neklidném a hrubém prostředí vidí drowové moc a kontrolu nad ostatními jako bezpečí. Je to však jen iluze, jelikož i ti co získali jakýsi rozsah moci nad ostatními jsou neustále v nebezpečí, ale odmítají to přijmout – z velmi dobrého důvodu: Strach je považován za slabost a je-li ukázán, stanou se z dřívějších spojenců nejhorší nepřátelé a služebníků vrazi, toužící po moci.
    Bezpečí nebude dosaženo nikdy, dokud bude Drowská kultura existovat taková, jaká je.

    *Nenávist
    Všichni drowové se mezi sebou nesnáší. Drow, který vidí někoho mocnějšího, inteligentnějšího, nebo nebezpečnějšího, vidí nepřítele. Každý věří v to, že právě on může být tím nejmocnějším—ve výsledném efektu, drowové touží po božství. Bezpečí každého drowa je značně závislé na jeho postavení ve společnosti.

    *Lenost
    Drowové musí neustále zápasit a být ve střehu. Lenost často vede k porážce. Neustálá obezřetnost je přesto vyčerpává. Touha po moci je současně i touhou po možnosti odpočinku. Přestože všichni drowové meditují a věnují se odpočinkovým záležitostem, jen pár z nich zná význam skutečného odpočinku. Ti se potom stanou lenošnými a lhostejnými. Většinou jsou zabiti ostatními, kteří tím získávají další a další moc.

    *Zloba
    Vztek je emoce, kterou drowové cítí neustále. Někteří věří, že vztek sám o sobě je nástroj: dává větší moc a převahu nad vašimi nepřáteli. Jiní věří (a těch je naprostá většina), že by měl být spíše skrýván a střádán: ukrýt vztek dává mnohem více příležitostí k pomstě. Většina si z obou názorů bere to, co zrovna situace vyžaduje, ale nikdo z nich nediskutuje o výsledku: pomsta.
    Pomsta je považována za umění. Přijde rychle, nebo trvá staletí. Může být dlouhá a nesnesitelně bolestivá, případně bezbolestná a rychlá. Všichni drowové uznávají dobře provedenou odplatu, dokonce i když jsou oběť. Msty je tolik druhů, kolik je drowů. Každý z nich si již v mládí najde jemu milý způsob a používá ho jako „podpis“ a varování ostatním. Někteří preferují užívat techniky ostatních, aby je zmátli, ale už to se stane jejich stylem a drowové se učí prohlédnout takové podvody k najití skutečného viníka.

    *Domýšlivost
    Domýšlivost je u drowů to stejné jako sebejistota. Skutečně skromný drow je odsouzen zůstat doživotně na dně mocenského žebříčku, ať jsou jeho schopnosti jakékoliv. Drowové se povyšují a vytahují nad ostatními, aby zakryli vlastní strach. Cokoliv otřese jejich sebejistotou, často ústí v záchvat hněvu. Ten se mění v malicherné drobné msty, nikoliv smrtelné, pouze za účelem zranit někoho.

    *Podvod
    Podvádění je základní přirozenost drowů. Podvádí ostatní, aby chránili sebe, a podvádí sebe aby chránili své ego. Lhaní je druhá přirozenost všech drowů a říkání lží je schopnost pěstována již od dětství. Ovšem nemnoho drowů se odváží přímo lhát knežce.

    *Zrada
    Zrada je skutečné umění pro většinu drowů, považována za nejsilnější faktor který může vést i ke zhoubě celé rasy. Nemělo by tedy být udivující, že většina drowů má tendence stávat se paranoidními. Určité množství podezřívání je mechanismus přežití; i když na mě nepřítel neutočí zrovna teď, každý si je jistý, že t v blízké budoucnosti udělá. Drowové, kteří se pouze brání, často podlehnou vlastnímu strachu.

    *Chtíč
    Přes jejich napjaté vztahy ve společnosti, je udivující, že chtíč a smyslnost hrají jakoukoliv roli v životě drowů. Ale chtíč a sex jsou mohutní činitelé v psychologii drowů, dokonce díky tomu při sexu drowům nevadí ani osoba stejného pohlaví, neboť jde především o uspokojení. Sex má mnoho úloh. Je to uvolnění z napětí, chvilka pocitu blízkosti s ostatními a zažene strach a vědomí neodvratitelné smrti. Přes velmi dlouhý život, téměř žádný drow nezemře sešlostí věkem, takže plození potomstva je jediná cesta jak zachovat svoji krevní linii. Sex je také krátkým okamžikem, kdy drow může vyjádřit nicotný pocit přátelství k někomu jinému. Není to pořád, samozřejmě, ale drowové často pociťují uspokojení, pokud z mocných mohou být slabí a naopak. Otroci se stávají pány a pánové otroky. V tomto „uvolnění“, drow je nejblíže štěstí, jak se za celý život nejdále dostane. Nemají žádné porozumění pro monogamii nebo svatby. Mají děti pro zabezpečení krevní linie a Rodu a jen někdy si matka umane dítě chránit, ale většinou má tolik jiných partnerů, že o dítě se od narození nezajímá blíže, než jako na možného budoucího služebníka, případně rivala.


    *Uspořádání společnosti.

    Vztahy mezi drowy nejsou jednoduché a jejich spravné pochopení je důležite pro každého drowa. Drowové žijí v matriarchální společnosti, kde vládnou ženy kněžky. Ostatni mají jim podřadnou úlohu a jejich důležitost záleží na povolání. Společnost se dělí na horní vrstvu šlechtu a obyčejné drowy nešlechtice.

    *Šlechtický původ
    Přibližně 1/3 společnosti tvoří šlechtici. Společnost šlechty je prolezlá intrikami a více nebezpečná, ale ma vyšší postavení. Šlechtici většinou ostatními opovrhují a pouze je využívají na podřadnejsi úkoly. Jakýkoliv nešlechtic se k nim musí chovat uctivě. Šlechticem se může buď drow narodit, nebo se jím stát, pokud ho někdo učiní členem šlechtické rodiny či rodu. To neplatí pro sluhy a otroky. Občas je take nešlechtická rodina povýšena některou z nejvyšších kněžek na šlechtickou rodinu. Šlechtice jde na první pohled poznat, vyzařuje z něj magie, je draze oblékaný, nebo také podle způsobu pohybu.
    *Členství v rodu či rodině
    Většina drowu někomu patří. Nešlechtici tvoří rodiny, šlechtici pak rodiny a rody (existuje zákaz vzniku nových rodů, to neplatí o rodinách). Čim vyšší má rod/rodina důležitost tím větší důležitost mají i drowové jež jsou její součástí. Někteří drowové nikomu nepatří, ať už sami odešli (což si nemůže jentak někdo dovolit), nebo byli vyloučeni. Většinou jsou to nešlechtici, ale občas se objeví i volný drow šlechtického původu.


    *Pohlaví
    Ženy jsou silnější než muži a ve společnosti je díky kněžkám jejich důležitost vyšší. Drowky mají zpravidla vyšší postavení, než stejně schopní muži.

    *Povolání
    Kněžky stojící na vrcholu pyramidy jsou strašlivou rozhodujíci silou drowů. Každá kněžka má právo rozkázat jakémukoliv drowovi. Rozkaz, který dá šlechtici, co někomu patří však nesmí přímo ohrožovat jeho život, nebo majetek. To platí i pro drowy či otroky co patří některému šlechtici. Toto pravidlo neplatí pro vyšší kněžky, ty mohou vydat jakýkoliv rozkaz. Avšak si rozmyslí, jestli jim zato stojí spor s drowkou, jejíž drow díky rozkazu zemřel. Téměř většina drowek šlechtičen jsou kněžky, nešlechtična se kněžkou stát nemůže. (více informací ve článku Rozšiřující informace ke kněžkám)
    Na pomyslném druhém místě jsou mágové a mniši. Mágové jsou vážení nejen pro svou inteligenci, ale hlavne pro ničivou sílu magie. Děti u nichž se projeví vysoká inteligence jsou posláni do Magické akademie, kde přes sto let studují. Mniši jsou pak elitní ochránci, či vrazi. Cenění také díky své moudrosti. Další místa zaujímají vrazi a válečníci. Své vlastní vrahy má téměř každá rodina, dobře slouží i jako špehové, či zloději. Válečníci šlechtici a nadaní nešlechtici studují ve Vojenské akademii a již jen to, že drow přežil tuto výuku znamená, že je schopný. Hraničáři udržují mapy a jsou znalci cest v podtemnu, jsou cenění stejně jako válečníci.

    *Cizinci v drowské společnosti

    Drowové mají vyloženou nesnášenlivost vůči všem ostatním rasám z povrchu a především vůči elfům. Málokdy se stane, že ve své přítomnosti strpí takového cizince, vyjímku samozřejmě tvoří, když ten cizinec je otrokem. Přesto se občas najde někdo takový kdo má povolen vstup do drowských měst a i možnost svobodně z nich odejít. Aby mohl někdo takovou propustku do společnosti dostat, musí být pro drowy jeho existence a jeho pomoc jím výhodná, musí být také schopný přijmout jejich pravidla a chovat se podle nich, v neposlední řadě pak musí mít sám velkou moc. Takového jedince musí schválit matka města, nebo arcikněžka. O jeho přítomnosti většinou vědí všichni drowové. Jestliže má někdo takové privilegium, je postaven mimo drowské společenské uspořádání a musí poslouchat jen drowské kněžky, popřípadě ty, jež matka či arcikněžka sama určí. Ty od něj (díky jeho moci a díky tomu že si ho všimla sama matka, nebo arcikněžka) nechtějí nic malicherného, jako od svých drowu. Když tento cizinec přestane být pro drowy výhodný často zkončí obětován, nebo jako otrok. Pokud se stane nepohodlným je zabit.


    *Další obecně známé věci


    *Láska-
    Ve společnosti drowů chybí jakákoliv láska. Je to dané především díky třem vlivům. Prvně krví Kiar..., zadruhé jejím uctíváním a zatřetí výchovou. Děti jsou odmala posílány od rodin na akademie, popřípadě do chrámu, kde jsou podrobeny výcviku a tvrdé disciplíně. S rodinou se pak vidí jen jednou nebo dvakrát do roka. A tak většinou už tady vzniká nenávist mezi dětmi a rodiči. Mezi chudinou nejsou až tak vypjaté vztahy, ale ani zde se nedá mluvit o lásce k rodičům. I díky všudypřítomné zradě, nebezpečí a strachu z kněžek Walgadur se mezi drowy nevyvíjí trvalejší pouta. Něco jako manželství drowové neznají. Když žena muže uzná za vhodného, pojme jej jako partnera, ať už kvůli jeho nadání v boji či magii nebo kvůli jeho tělu. Jakmile ji tento muž omrzí je většinou mučen a žena si najde jiného.

    *Smrt-
    Drowové ve většine případů (myšleno jako celá společnost) neumírají stářím, ale jsou zabiti ambicióznějším drowem. Pokud je dost starý jeho příbuzní se postarají o jeho „odchod“, ale dožít se stáří se většinou nepodaří téměř nikomu. V případě, že drowka potřebuje pro zvýšení své pozice zabít muže, bez váhání to udělá. Pokud se chce ujmout místa mocnější drowky, počká na její chybu, „potrestá ji smrtí“ a zaujme její místo. Drowové tímto způsobem získávají místa těch nad sebou, pokud dokáží toho druhého zabít, dokáží tím, že jsou schopnější než on a mohou zaujmout jeho místo. Průměrný drow se dožije 300-400 let než je jeho život ukončen.

    *Sluneční světlo-
    Před několika lety vtrhl do podtemna samotný "Anorelain". Detaily nejsou důležité a mění se vyprávění od vyprávění. To zřejmé však je, že zabil samotnou tehdejší arcikněžku a vykřičel celým Podtemnem vzkaz asi tohoto znění: "Každý drow co se objeví na povrchu za mé vlády nechť počítá se smrtí." Několik nevěřících drowů, pohybujících se po povrchu, bylo následně zabito povýšenci "Anorelaina". Od té doby se všechny akce na povrchu, stejně tak i pouhé přesuny provádějí zásadně v noci.

    Rozšiřující informace ke kněžkám

    Postavení kněžky ve společnosti

    Kněžky jsou ve společnosti postaveny nejvýše. Zodpovídají se pouze své přímé nadřízené, případně jejím nadřízeným kněžkám. Každá kněžka má právo rozkázat jakémukoliv drowovi. Rozkaz, který dá šlechtici, co někomu patří, však nesmí přímo ohrožovat jeho život, nebo majetek. To platí i pro drowy či otroky co patří některému šlechtici. Toto pravidlo neplatí pro vyšší kněžky, ty mohou vydat jakýkoliv rozkaz. Časté jsou vraždy mezi kněžkami, kdy se níže postavená kněžka chce dostat na vyšší místo. Avšak málokterá se pokouší útočit na vyšší místo přímo, raději si počká až kněžka nad ní udělá chybu a "potrestá" ji za ní.
    Jen málokdy se stává, že kněžka je zabita někým, kdo kněžka není. Taková osoba se potom přímo zodpovídá matroně, která pokusy o vraždy svých dcer z rukou někoho jiného než člena rodiny trestá velmi krutě, jelikož to oslabuje její postavení proti ostatním rodinám. Pokud shledá mezi svými dcerami slabý článek, nechá ho odstranit a nahradit v tajnosti, aby se nikdo nedozvěděl, že se někdo slabý do její rodiny mohl dostat.
    Pro nikoho, kdo není kněžka, není možné dosáhnout takové úrovně, jakou mají vyšší kněžky. Jen pár nejlepších mágů a čarodějnic se dostává na úroveň těsně pod nimi. Všichni ostatní jsou až pod nimi. (dále viz.: Uspořádání společnosti)



    Rozvržení doby při výuce

    1.Čast výcviku
    začátek: po odkojení, nebo až do 10ti let
    ukončení: 20let
    Už když kněžku ve velmi mladém věku odtrhnou od rodiny, většinou se již v tomto věku u ní vyskytovaly první znaky její moci. Jakmile byla přijata do chrámu, podstoupí začínající kněžka velmi tvrdou výchovu. Pokud kdykoliv během základního výcviku zklame, je bez sebemenšího zdržování zabita na příkaz vedoucí kněžky chrámu.
    Chrám může kněžka živá opustit pouze pokud dostuduje. V případě, že je její nadání shledáno nedostatečným, je zabita okamzite.

    1.Návštěva
    Ve svých dvaceti letech má přikázáno navštívit svoji rodinu, i když po tom ona sama vůbec netouží.
    Při návštěvě se většinou dívka dostane do přímé konfrontace s matronou. Takové porovnání sil většinou děvče odnese s hrubým poškozením zdraví. Potom je vrácena do chrámu, kde velmi pozorně naslouchá a učí se dalším mocím kněžky.
    V případě kněžek, jejichž rodiče nejsou známi či jsou mrtví zastoupí funkci opatrovníka vyšší kněžka, která ji do chrámu doporučila. Stejně tak to je u nešlechticů. Ta kněžka ji potom přijme za vlastní, čímž se děvče stává šlechtičnou. Pokud se však jejímu rodu znelíbí její postup v chrámu, zdá se jim neschopná, potom je ihned zabita.

    2.Část výcviku
    začátek: 20 let
    ukončení: 50let
    Až tato část se dá nazvat skutečným výcvikem. Kněžky již mají požadované vychování, ovšem stále neovládají znalosti. Díky "motivaci" které se jim při návštěvě doma dostalo, jsou nyní více než ochotné hltat další vědomosti bleskovou rychlostí.
    Pokud nepostupují požadovanou rychlostí, případně dělají chyby, potom jsou vystaveny velmi brutálnímu mučení, aby si své omyly zapamatovaly velmi dobře. Zpravidla jim bývají v průběhu trestů opakovány, aby se jim vryly do vzpomínek spolu se silnou bolestí, kterou za své chyby sklidí, pokud je budou opakovat.
    Pokud však budoucí kněžka zopakuje stejnou chybu, případně se proviní vážnějším prohřeškem, je bez ztráty času zabita.

    2.Návštěva
    Po dalším několikadesetiletém výcviku je budoucí kněžka opět poslána na návštěvu domu.
    Druhé setkání s matronou nebývá již tak brutální. Spíše vyzvídá, zkoumá a zjišťuje více o své rodině, než mohla zjistit z knihoven v chrámu, kde jsou údaje o každé rodině pečlivě vedeny. Ne z důvodu, že by se zajímala o to, jak se jim vede, nebo chtěla znát všechny své příbuzné. Ale proto, aby jí dokázala co nejlépe rozvrátit, svrhnout matronu a zaujmout její místo. Té se toto jednání docela líbí, občas ji pomůže, nějakou informaci podstrčí. Baví se sledováním, jak se její padesátiletá "dcera" snaží získat moc a postavení, které jí trvalo získat velmi dlouho.
    Po několika dnech až týdnech, kdy matku omrzí její věčná snaha, je děvče posláno zpět do chrámu.

    3.část výcviku
    začátek: 50 let
    ukončení: 120let
    Během této doby jí občas navštěvují její příbuzní. Ne, že by se zajímali, jak se jí daří. Spíše aby zjistili, jak se její moc vyvýjí, občasně ji mučili za zcela malicherné prohřešky případně se jen bavili její snahou studovat.
    Pokračuje v prohlubování znalostí toho, co se zběžně naučila již v druhé části studia.
    Pokud zklame během této části výcviku je mučena, pokud se jednalo o menší chybu. Pokud se menší chyby opakují, potom je mučení opakováno s větší bolestí po delší dobu. V případě, že se jedná o závažnější prohřešek, stráví pod ustavičnou bolestí několik měsíců. Během této doby je jí připomínáno co udělala za chybu. Další výcvik je odložen až po skončení nepřetržitého mučení (střídá se na ní několik kněžek, které když umírá ji vždy vyléčí a pokračují). Drowky jež podstoupí takovéto mučení se stávají těmi nejchladnějšími ve společnosti. Potom musí vše dohnat. Pokud se tak nestane, případně chybu opakuje znovu, dostane cejch "potupy", kterýžto je viditelný pouze pro vyšší kněžky Walgadur. Při jakékoliv další chybě je kněžka bez lítosti obětována. Některé kněžky tutu část výcviku neunesou a jsou buď zabity, nebo po své potupě spáchají sebevraždu.

    Návrat do společnosti
    Do rodiny se vrací až po stodvacátých narozeninách, kdy je již plně schopná kontrolovat své emoce, do detailů zná magické rituály, které se používají při přivolávání pozornosti Walgadur, při modlitbách, ale i při mučení. Až v tuto dobu je považována za plnohodnotnou kněžku a smí využívat výhod, které jí toto postavení poskytuje.
    V případě, že rodinu neměla, a rod, který ji adoptoval, o ní projeví zájem, je převedena k němu. Pokud o ni zájem nemá, potom je kněžka z chrámu vyhozena po ukončení studií a musí se o sebe postarat sama. Další osud kněžky závisí již čistě na jejím chování.


    Obsah výuky

    Největší část výuky věnují rituálům a obřadům spojeným s uctívaní Kiar... a využívaním jejích propůjčených sil. Ovšem opravdové znalosti přijdou, až jsou jmenovány právoplatnými kněžkami. Až potom je Bohyně skutečně považuje za své a podle jejich zásluh jim přiděluje více či méňe moci.
    Další velká část jejich výuky spočívá v umění mučit. Je to jeden z nejtypičtějších znaků drowských kněžek, jejich schopnost způsobovat tu největší bolest. Žádná jiná rasa v tom není tak precizní a nepokročila v tomto oboru tak daleko, jako právě drowové. Ke své práci využívají všechny znalosti nabyté za několik tisíc let, od ocelovych řezných a bodných nástroju, přes vlastní moc svěřenou jim od Kiar..., po mučení psychycké ať už použitím kouzel, nebo trápením beznadějí jejich možnosti se osvobodit. Některé rituály bolesti jsou svázány přímo s určitými kouzly a použitým předmětem. Díky své moci mohou pak kněžky mučeného kdykoliv vzkřísit a pokračovat stále dokola ve své práci.
    V další části se potom učí, jak velet svým budoucím podřízeným. Nepatří k tomu jen to, kdy udělit jaký příkaz, jak udělit příkaz. Spíše to, kdy je potřeba někoho povzbudit k praci (=mučit), případně odměnit (nejčastěji pouze vyjádřením ne-ignorace k jeho existenci). Vážnější odměny nebývají příliš uplatňovány, jelikož málokdo se dokáze kněžce tolik zavděčit. V případě, že se však tak stane, jsou kněžky ochotny zajít až dále a případně obdarovat někoho "přijatelným" předmětem vyzrazujícím jejich náklonnost k jedinci, případně ho přijmout za svého milence (milenku), kterých je několik a střídají se podle rostoucí či klesající oblíbenosti u jejich paní. Stává se to však velmi zřídka a většinou tomu předchází velmi dlouhá služba kněžce.
    V neposlední řade je u nich potlačováno projevování "zbytečných" emocí. Stávají se tak chladné, zlé a bezcitné v chování k jiným. K tomuto často přispívá mučení a samotná nauka víry ve Walgadur. Samozřejmě se to netýká až tolik emocí, jež můžou dát znát ve společnosti svého partnera (partnerky). Kněžky tím potlačí i zbytky čehokoliv co by se dalo považovat za jiskřičku dobra.


    HIERARCHIE

    Matka
    Matka je vládkyně celé rasy drowů. Zodpovídá se pouze samotné Walgadur, která ji také vydává občas rozkazy. Jen nejvyšší kněžky a jen matrony a arcikněžka se mohou k Matce dostat. Ostatní jen ve velmi vzácných případech. Pokud mají něco převelice důležitého, většinou mluví s arcikněžkou. Matka je vždy chráněna svou osobní stráží a nevychází téměř nikdy do města, zdržuje se většinou ve své pevnosti. Téměř pokaždé má podobu dridera (viz.: Drideři v drowí společnosti).

    Arcikněžka
    Je to nejvýše postavená kněžka, hlavní dcera Matky města. Stará se o správu chrámové hierarchie a o většinu důležitých věcí, jejichž řešení konzultuje v případě důležitosti s Matkou.
    Spadá přímo pod Matku města, jíž se zodpovídá ze svých rozhodnutí. Matka jí podporuje a využívá ji (protože arcikněžkou se stane jen ta nejnadanější z dcer). Arcikněžka se stará o zajištění chodu hlavního města, narozdíl od Matky, která se zabývá politikou a záležitostmi celé rasy.

    Matrony
    Matrony jsou vůdkyně nejvýznamnějších rodů ve městě. Jejich třída je něco postaveného lehce mimo hlavní proud... (je to něco jako rada starších) Úroveň mají téměř na úrovni arcikněžky. Ta od nich nepožaduje mimo přijatelného chování žádné věci jež by omezovaly matrony, či jejich rod. Matrony jsou přítomné některým rozhodnutím jež vydává Matka města a dalo by se o nich říci, že je to ta největší smetánka města. Samozřejmě se mezi sebou nesnáší, ale nebojují spolu otevřeně. Pokud by tak učinily, můžou dostat svůj rod do rodové války. Nemají přímou účast na dění v chrámu a spíše se zabývají politikou a vedením svých rodů. Nezasahují přímo arcikněžce do jejich hlavních úloh při správě chrámové hierarchie, ale pokud chtějí na určité místo dosadit určitou kněžku můžou toho dosáhnout skrytě pomocí intrik.

    Nejvyšší kněžky pomocnice
    Čtyři z nejvyšších kněžek bývají arcikněžkou vybrány jako její osobní pomocnice. Ať už pro potřeby magické, mocenské, nebo čistě soukromého charakteru. V případě, že se však arcikněžce některá z nich znelíbí, je bez slitování okamžitě umučena. Její místo zaujme jiná nejvyšší kněžka, vybraná arcikněžkou.

    Nejvyšší kněžky
    Dále následuje skupina osmi nejvyšších kněžek, často vlastních dcer matron. Mezi nimi probíha nejtvrdší boj snad v celé společnosti kněžek. Spolupracují spolu jen pokud je to pro ně velmi výhodné, nebo z donucení Matky, případně arcikněžky. Jinak spolu soupeří a snaží se navzájem zabít, či jinak zdiskreditovat, aby právě ony zaujaly pozornost arcikněžky a staly se jejimi pomocnicemi.
    Právě některé nejvyšší kněžky jsou pověřeny vedením enkláv. Zodpovídají se v tom arcikněžce.

    Vyšší kněžky
    Vyšší kněžky jsou velice zkušené kněžky; za svůj život se naučily ovládat dokonale způsoby a prostředky společnosti. Jsou zběhlé v intrikách a mají od Kiarinu svěřenou už velmi vysokou moc. Jsou obávané ve společnosti a před jejich hněvem se již téměř nejde schovat. Také jejich znalostem odpovídá i postavení v chrámové hieararchii. Mohou si dovolit mluvit o málo volněji s nadříznými a snaží se zaujmout pozornost arcikněžky. Jejich další postup nahoru je velmi omezen, jen ty nejschopnější se protlačí na místo jedné z osmi nejvyšších kněžek.

    Kněžky
    Jakmile žena ukončí chrámovou výchovu, je jmenována kněžkou. Od této chvíle smí užívat veškerých svých pravomocí. Vrátí se k rodině/rodu, která ji "vlastní" a slouží podle toho, jak ji vyšší kněžky zaradí. Pokud je schopná a rozumná, může se propracovat až na nejvyšší postavení. Avšak mnoho kněžek umírá rukou nadřízených pokud v něčem zklamou.


    Šlechtické rody a rodiny

    Rody a rodiny
    Tento text se bude výhradně věnovat šlechtické části společnosti. Společnost tam je uspořádána do rodu a rodin. Rody jsou velmi mocné uskupení až několika desítek tisíc drowů. Mimo několika hlavních rodů, které se podílí přímo na politice měst a rasy, jsou i rody slabší. Rody spolu navzájem obchodují a v určitých mezích spolupracují.
    Druhou část šlechtické společnosti zaujímají rodiny. Ty zpravidla jsou méně početné a plní zakázky a úkoly rodů.
    Nešlechtici žijí zpravidla v menšich rodinách, kde rozhoduje matka rodiny, i když není kněžka. Jejich systém uspořádání je různý rodinu od rodiny.

    Každý rod vede matrona. U rodin rozhoduje matka rodiny. Matrona či matka rodiny musí být vždy kněžka, když jsou vyvražděny všechny knšžky v rodě či rodině, ta tím zanikne. Dnes už je zákaz vzniku nových šlechtických rodů vydány před přibližně 800 lety tehdejší Matkou. Toto pravidlo však neplatí o rodinách.

    Změna matrony
    Aby se drowka mohla stát matronou musí připravit rituál k Kiar... a zabít starou matronu. Tento ritual je vázán mocnou kletbou a ta drowka která prohraje natrvalo zemře.

    Uspořádání rodu a rodin
    - vládnoucí matrona (u rodin matka rodiny)
    - její první dcera
    - další dcery podle věku které jsou / učí se na kněžky
    - další dcery který se neučí na kněžky
    - ostatní kněžky
    - nejstarší syn matrony
    - druhý nejstarší syn (třetí je obětován po narození Kiare..., pokud jeden z prvních dvou nezemřel)
    - první muž (současný partner matrony)
    - mág domu (pokud žádny ze synů se jím nestal)
    - mistr boje (pokud žádný ze synů se jím nestal)
    - další kouzelníci, vrazi a bojovníci podle svých zásluh (ženy zpravidla výše postavené než muži)
    - služebníci
    - otroci

    Domy rodů
    Každý rod má svůj Dům. Je to sídlo matrony a jejich přímých a nejschopnějších dětí. Tento Dům plní funkci rezidence matrony a pevnosti rodu. Ostatní členové rodu žijí ve vlastních domech.

    Vstup do rodu
    Existují dva způsoby, jak se stát členem rodu.
    Pokud se narodí dítě člence rodu, tak se stane automaticky členem rodu.
    Druhá možnost je, když rod chce někoho, ať už jako mága, nebo otroka, kdo slouží šlechtické rodině, nebo nešlechtické rodině. Takového drowa si rod může přivlastnit a pokud on/ona má i své sluhy, tak i oni se stanou součástí rodu. V případě, že ho bere ze šlechtické rodiny, bývá zvykem za něj zaplatit.

    Vemte si z toho co chcete, udelejte si z toho pravidla... mne je to suma fuk...Nebudu ani rikat koho bych z vas kam zaradil apod... Mne je celkem jedno kde jsem, jde mi o RP...Krom otroka....nemam zajem se nekomu jako drow podrzizovat nebo pod.... VIVA DROWS
    SUNBEAM
    SUNBEAM --- ---
    zprávu jakou? email? odmítl? wtf
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam