• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    kde na světě si můžou dovolit takovouhle reklamu?
    [ OBOJETNIK @ ADVERTISING__GALLERY \\ ]
    ORX_QX
    ORX_QX --- ---
    taxem se onehdy koukal na televizi...
    http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10098875020-styl/30563-designove-novinky-z-parize.html

    (ulet zacina asi v pulce po modularnim svetelnem systemu)
    JER
    JER --- ---
    pashwaka: joo, erwin je king!
    JER
    JER --- ---
    twilightzone: je dobre, ze se v Arene zas neco deje. sem zvedav. uz sem mel dojem ze se tam jen squatuje :)
    TWILIGHTZONE
    TWILIGHTZONE --- ---
    Vernisaze coming soon


    + výzva pro umělce, tvůrce či paumělce, kteří by měli zájem vystavit své veledíla na této výstavě napište mi do pošty. budeme rádi, když se zúčastníte
    SYMAQ
    SYMAQ --- ---
    PASHWAKA: hehehe něco pro holywoodské hvězdy
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    jen jest ejedna obrazova asociace ., :D

    Erwin Wurm's big, fat stonking art, neatly summarising how we Westerners behave.
    PASHWAKA
    PASHWAKA --- ---
    unDEAF
    http://undeaf.v2.nl/

    April 10-15 2007, Rotterdam
    unDEAF is an uncurated, unmoderated, self-organizational online and offline ecosystem where the content and development is driven and created by the participants.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    text letáku zvoucího na výstavu Nam June Paika
    ---------
    CAFE AU GO GO – 152 BLEECKER – OCTOBER 4 & 11 1965 – WORLD THEATER – 9PM (A TRIAL PREVIEW TO MAIN NOVEMBER SHOW AT GALLERY BONINO)

    THROUGH THE GRANT OF JDR 3RD FUND (1965 SPRING TERM), 5 YEARS OLD DREAM OF ME THE COMBINATION OF ELECTRONIC TELEVISION & VIDEO TAPE RECORDER
    IS REALIZED. IT WAS THE LONG LONG WAY, SINCE I GOT THIS IDEA IN COLOGNE RADIO STATION IN 1961, WHEN ITS PRICE WAS AS HIGH AS A HALF MILLION DOLLARS. I LOOK BACK WITH A BITTER GRIN OF HAVING PAID 25 DOLLARS FOR A FRAUD INSTRUCTION ‘BUILD THE VIDEO RECORDER YOURSELF’ AND OF THE DESPERATE STRUGGLE TO MAKE IT WITH SHUYA ABE LAST YEAR IN JAPAN. IN MY VIDEO-TAPED ELECTRO VISION, NOT ONLY YOU SEE YOUR PICTURE INSTANTANEOUSLY AND FIND OUT WHAT KIND OF BAD HABITS YOU HAVE, BUT SEE YOURSELF DEFORMED IN 12 WAYS, WHICH ONLY ELECTRONIC WAYS CAN DO.

    * IT IS THE HISTORICAL NECESSITY, IF THERE IS A HISTORICAL NECESSITY IN HISTORY, THAT A NEW DECADE OF ELECTRONIC TELEVISION SHOULD FOLLOW THE PAST DECADE OF ELECTRONIC MUSIC.

    ** VARIABILITY & INDETERMINISM IS UNDERDEVELOPED IN OPTICAL ART AS PARAMETER SEX IS UNDERDEVELOPED IN MUSIC.

    *** AS COLLAGE TECHNIC REPLACED OIL-PAINT, THE CATHODE RAY TUBE WILL REPLACE THE CANVASS.

    **** SOMEDAY ARTISTS WILL WORK WITH CAPACITORS, RESISTORS & SEMI-CONDUCTORS AS THEY WORK TODAY WITH BRUSHES, VIOLINS & JUNK.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    C8400: tak si to přečti, ať tušíš ;) ta Condonova věc se jmenuje "Need for Speed (Cargo Cult)"
    C8400
    C8400 --- ---
    KHALAVERA: no, mozna se tomu rika cargo kult :-P to ja netusim.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    C8400: mno ani ne tak DIY, jako spíš cargo cult
    C8400
    C8400 --- ---
    KHALAVERA: Condon je mozna "hlubsi", ale Radcliffe vypada o dost lip (technicky), a na ty ulici to je tam, kam to patri. Radcliffa vnimam spis jako odkazujici k tematum realita/virtualita, zatimco Condon k DIY "napodobovani". Takze oba dva stejne dobry, osobne preferuju Radclifa.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    trochu tady opomínáme hry... a důvodem je imho jakási nevyjasněnost postoje k nim

    přestože většina z nás už moc nesleduje televizi, pokud nějakou vůbec má, a nepovažuje rádio za zdroj hudebního občerstvení, natož pak jako kulturní odbytiště s ohledem na nehudební pořady, pořád mají obě média ve své tradiční podobě silnou a de facto hlavní kulturní pozici
    bez ohledu na médium, má tady nejsilnější zázemí film a hudba; pak je tady literatura, divadlo a jsou tady výstavy

    můžem to třeba označit za evropský model kultury (teď myslím tu hodnotící), ve kterém jsme díky osvojeným pravidlům kulturního provozu schopni více či méně úspěšně rozlišovat v hrubých kategoriích nízké a vysoké, hlavní a okrajové kultury (nechci teď řešit nakolik právem), model budovaný dlouhými desetiletími (jehož nejmladším prvkem je de facto televize) [internet do něj patří jenom velice okrajově; navíc kdybychom se omezili na ČR, tak prakticky vůbec, paradoxně protože je de iure "pro zábavu" (Jirák, Köpplová) ale de facto funguje výhradně jako zdroj informací, ne tolik již kultury, která se formuje zejména kolem virtuálních komunit, jako je nyx, okoun... a tak dál]

    otázka je, kam do tohoto modelu patří PC/konzolové hry? jak k nim přistupovat? známá kulturní logika je pochopitelně (jako cizorodý, tradicí nezakotvený prvek) řadí do kultury spíše nízké (přibližně na úroveň sci-fi a fantasy literatury; což je posilované např. časopiseckou tendencí tyto tři prvky spojovat); dále tomu imho napomáhá označení "herní průmysl", které hráče, podobně jako fanoušky hollywoodu, odesílá do krajin, kde roste popcorn a teče cola; v menší míře se o to přičiňují aktivity zevnitř komunit takřka sportovního rázu, jako jsou multiplayer turnaje ve FPS či strategiích (u nichž se přímo nabízí příbuznost z hráči AD&D a různorodých karetních/hrdinských her) a které jsou jako takové líp uchopitelné a zařaditelné (a "odsouditelné")

    tedy ani s vědomím existence marginální produkce, která snese hodnotící kritéria, uplatňovaná v tzv. umění nových médií, nelze celou herní oblast připodobňovat třeba oblasti filmu, do které se vejde i "průmysl" i vysoké umění

    (a to i přestože díky nové dimenzi - interaktivity - se nabízí nové pole pro kategorizaci dál ještě rozložitelné do jednotlivych rovin sémantické, syntaktické a pragmatické roviny)

    není mým záměrem vyzvedávat jednotlivé hry stejným způsobem, jako se to dělá v rovině výtvarného umění, kde je kritikovým a kurátorovým "úkolem" napomáhat povědomí o dílech ať už základním poukazováním a rozvíjením diskuse, protože hry nabývají "váhy" zdola

    proto chápu Okami (simulátor jara ;) jako jeden příklad za všechny, představující jakousi vyšší střední hodnotovou vrstvu, herní aristokracii, zábava povýšená na originální estetický zážitek (přičemž estetická zkušenost se nemusí týkat jenom obrazu, ale i zpětné vazby - neprobádané estetiky interaktivity), jeden z mnoha důkazů, že vzrůst objemu kulturní produkce v mediálně saturované společnosti se zcela logicky zvrásňuje, vzdálenost mezi nízkou a vysokou kulturou se zvětšuje a kvalitativních "pater" mezi nima přibývá








    http://ps2.hrej.cz/clanky/recenze/okami/
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Brody Condon



    http://tmpspace.com/content/?p=84


    VS.


    Benedict Radcliffe



    http://news.windingroad.com/etc/wonder-woman-your-car-is-ready%e2%80%a6/

    myslím, že co do originality a konceptuální hloubky, má Condon jasně navrch
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    21. 3. ČRo3 - Vltava >> 21.45 ||RADIODOKUMENT|| ZTRÁTY A NÁLEZY - Karolína Jirkalová: Robotman Příběh konstruktéra robotů a elektronických hudebních nástrojů, světoběžníka a umělce Mariana Stanleyho Povody.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    http://neme.org
    eine schöne nicht nur theoretische Seite (mit so klangvoll Namen wie Huhtamo, Paul, Dietz und anderen), man muss pash* gedanken für die Referenz :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    McKenzie Wark, autor knihy The Hacker Manifesto, brzo dokončí svůj projekt Gamer Theory jakožto networked book
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---

    THE GATES: AN EXPERIMENT IN COLLECTIVE MEMORY
    http://www.gatesmemory.org/

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam