• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEPoznej PC HRU podle hlášky, popisu, detailu, obrázku, čtyř pixelů nebo barevného kolečka

    Poznej PC hru podle hlášky, popisu, detailu nebo obrázku - zábavný kvíz

    Závazná pravidla

    Last update: 18.9.2024
    1. Google a spol. VERBOTEN!! Pro pomalejší z vás - jde o kvíz paměti, nikoliv hledání na internetu! Takže když nevím, neodpovídám!
    2. Otázku zadává výhradně ta osoba, která správně odpověděla na minulou otázku. Vyhodnocení správnosti odpovědi dělá zadavatel otázky, případně správce klubu (v jehož osvícení všichni bezmezně věříme i v případě že se splete, což se stává jednou ya deset let maximálně).
      Výjimky:
      1. Správce smí určit, že se smí znova zadávat za jakýchkoliv okolností.
      2. Je-li oprávněný řešitel a tedy zadavatel delší dobu mimo Nyx (2 hodiny). Nastane-li tato situace, zadává nejrychlejší. Pomalejší své otázky mažou.
    3. Otázku zadávejte tučnými písmeny (pomocí <b>text</b>) a dodržujte formát potvrzení správné odpovědi (viz dodatek B).
    4. Zadávající má právo určit počet pokusů hádání na osobu. Není-li počet specifikován, není nijak omezen. Počet pokusů hádání na osobu se resetuje po každé nápovědě, je-li nějaká.
    5. Zadávejte jasně formulované otázky, na které lze jasně odpovědět. Rovněž přesně specifikujte, co budete považovat za správnou odpověď (přesný název hry, název série...).
      • příklad špatně zadané otázky: "Ve které hře můžete narazit na zbraň BFG?"
      • příklad správně zadané otázky: "Ve které hře byla poprvé použita zbraň BFG?"
    6. Je-li přeci jen více odpovědí, o správnosti rozhoduje autor otázky (jinými slovy - správně je to, co měl zadávající na mysli).
    7. Zadávané hry musí být možné ověřit na MOBYGAMES v sekci her pro DOS nebo Windows! Žádné freewareovky nebo dosud nevydané hry. Žádné remaky nebo emulace. Jen oficiálně, komerčně vydané hry řádným distributorem!
    8. Jdete-li na déle než 2 hodiny pryč (během dne), předejte odpověď některému ze správců nebo třeba někomu, kdo už možnost odpovědi vyčerpal a může hádanku vyhodnotit. (Správce: DAVESADE)
    9. Pokud zadáte skutečný oříšek, který nikdo nedokáže uhodnout a uběhlo již 6 hodin od poslední hádací aktivity, pak může kdokoliv zadat otázku další a původní zadání je tímto zrušeno.
    10. Extra hold vzdáváme autorovi našeho věrného KBOTa, který nám automaticky počítá body!

      BODOVÁNÍ:

    1. Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.
    2. Bodovat smí kdokoli kohokoli - čili chcete-li mít jistotu, obodujte i sami sebe za zadání!
    3. Snažte se bodovat POUZE za zadání otázky. Totiž v případě, kdy dostane člověk bod za odpověď a nezadá, klub zamrzne. Bod by tak v takovém případě neměl hadači náležet - ale to se už zpětně těžko dohledá. Apeluji ještě jednou - Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.

      BONUSY:

    1. Zadal někdo těžkou, vtipnou, neuhodnetulnou, zapeklitou otázku nebo chyták? Chceš povzbudit zadávající k co největší invenci v zadávání otázek? Ohodnoťte kvalitní zadání tím, že napíšete "LOJZA: BONUS"! Tím vzdáváte hold zadavateli. Typicky se může dát bonus za zadání, které nikdo neuhodl a které jsme přitom všichni věděli. Bonusy nemají vliv na bodování, ale budou se počítat zvlášť, jako vyjádření spokojenosti návštěvníků klubu.

    Pokud vás zajímá, kolik má zatím kdo bodů, podívejte se na nástěnku. Nástěnka je aktualizovaná AUTOMATICKY, takže na bodování se hraje!

    Doporučená dodatková pravidla:

    1. Žádné otázky, k jejichž zodpovězení je třeba znalost cheatů k dané hře. (24. 10. 2006, viz anketa)
    2. Při bodování korektního zadání je formát např. "LOJZA: bod".
      Důležité je to slovo "bod", podle kterého se pak počítají automaticky body parserem - DODRŽUJTE TENTO FORMÁT BODOVÁNÍ!
    3. Zadávejte pokud možno známější hry.
    4. V případě méně známé hry je doporučen komplexnější popis.
    5. Omezte hru v nočních hodinách.
    6. Správce musí tento jít večer do pohostinství.

    Pokud potřebujete prostor na upload jakýchkoliv materiálů souvisejících s kvízem (screenshoty, hudební ukázky, apod.), je k dispozici ftp, potom linkujte např. http://hernikviz.ic.cz/hq/000.gif.

    << | Nyxring | >>

    z MOBYGAMES se nedá linkovat, použijte prosím ftp!!

    rozbalit záhlaví
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    DAVESADE: fuha, nejak sa tu zhardcorieva :D
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Firma Gremlin se proslavila mnoha tituly (jako Motorhead, napriklad). Jejich vyvoj v druhe polovine devadesatek byl ale vselijaky. Zapeklita otazka - ve ktere hre jsme NAPOSLEDY mohli videt jejich klasicke logo, ktere pouzivali od roku 1987 s prechodem na Amigu?


    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    DAVESADE: Yep, je to MotorHead, zadej si.
    KOCMOC
    KOCMOC --- ---
    KOCMOC: i kdyz moment, tam nebyla svodidla :D Tak nejak cucham ze
    DAVESADE ma recht. Motorhead bylo bozi graficky
    KOCMOC
    KOCMOC --- ---
    MATEEJ: Jedina hra co takhle slapala z ty doby a sou to auta, muzou bejt micro machines v3?
    KOCMOC
    KOCMOC --- ---
    DAVESADE: Motorhead sem bral vazne, ten futuristickej design, este dneska to vypada super
    KOCMOC
    KOCMOC --- ---
    GREAT_R: MDK nebyla auta :D
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Motorhead.
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    Ale zas MDK 3dfx myslím podporovalo
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    MDK?
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Takže:

    Ve Score z května 1998 vyšlo preview na hru, ve které se mimo jiné psalo toto:


    "Narozdíl od svých konkurentů, kteří se soustřeďují na vytváření stále barevnější a detailnější grafiky s pomocí 3D akcelerátoru, XXXXXX se soustředí spíše na méně movité hráče, kteří 3Dfx ještě nemají (to samozřejmě neznamená, že jej hra nebude podporovat). ... Za zmínku stojí zvláště lens flare, objevující se (i když jako šestiúhelník) i při použití softwarového renderování, nepřijdete ale ani o ostatní efekty - smykové stopy, jiskry při nárazu na mantinel, detailní stínování a další známé grafické "vychytávky". Ze zkušenosti si jistě říkáte, že při této konfiguraci bude bez 3D akcelerátoru nutné alespoň Pentium 200 MMX, lépe Pentium II. Opak je pravdou - již na Pentiu 120 (!) se hra hýbe prakticky plynule v rozlišení 640x480 v hi-coloru, což je grafická konfigurace, kterou většina her nezvládá ani s MMX. Navíc na 3Dfx slibují autoři dosažení až 60 frejmů za vteřinu."

    Jak se jmenuje tento technologický zázrak pro spořivé? Hra vyšla v únoru 1999 (na PS o pár měsíců dřív) a v životě jsem o ní neslyšel.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    /zadám večer podle úryvku z preview hádané hry ze Score z roku 1998, nemám ho teď po ruce/
    RADOWAN
    RADOWAN --- ---
    MATEEJ: zadavas!
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    imho první počítačovej Magic: The Gathering
    RADOWAN
    RADOWAN --- ---
    Poznej hru podle baracku


    KOCMOC
    KOCMOC --- ---
    Kde je otazka?
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MATEEJ: Spravne se rika "Excalilbur, ty pitomce"
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Zejména když to je v Exactliburu...
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DAVESADE: PRESNE!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Jasně, když je to v Excaliburu, tak to musí být pravda! ;)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    J4C0B1M: Whatever, Superemacy, bylo Supremacy uz v Exacliburu 3 :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam