• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEPoznej PC HRU podle hlášky, popisu, detailu, obrázku, čtyř pixelů nebo barevného kolečka
    AZRAEL
    AZRAEL --- ---
    BLACKHEAD: final fantasy 8 mala superov silnych v zavislosti na hracovom levele, ci to neni to posledne co spominas...
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    Tak ja pridam jeste i jine hry, ktere jsem "hackoval" hex-editorem, jestli muzu... (jestli ne, smazte me dle libosti)

    Ve Warcraftu slo s urcitym omezenim navysit hodnoty zdroju, ale i pridavat jednotky. Jen bylo treba pochopit souradnicovy system a rozlozit nove jednotky po mape rozumne. Bylo potreba zaroven upravit i "mapu" viditelnosti mapy, protoze tu jste ziskavali tak, jak jste se po novem levelu pohybovavli. Ale bylo treba dbat jedne veci: pocet jednotek!
    Warcraft mel limit na celkovy pocet jednotek ve hre, tusim ze to bylo 128. A mezi jednotky se pocitaly i budovy. A samozrejme to pocitalo jednotky vam i druhe strane, tedy pocitacovemu protihraci.

    Treba ve hre Oni se dalo krasne manipulovat se zbranema. Kdyz byl clovek sikovnej, tak odhalil i zbrane, ktere jako hrac nikdy nemohl ziskat. A to nemluvim o Lava cannonu, nebo jak se jmenovalo to strasny delo (to hrac ziskat mohl). Ale byly tam nejaky sileny raketomety, lepsi nez ten Screaming cannon, ktery ale ziskat neslo a byly "neviditelny" (mozna byly veliky 1 pixel, nevim). Samozrejmosti byla moznost editace poctu naboju a pod.
    V Oni slo ale jednoduse i editovat polohu. Tedy jednoduse... Kdyz jste si nedali pozor a posunuli se na ose Y prilis dolu, pod spodni podlahu levelu, cekal vas nekonecnej pad do temnoty. :-D

    Dalsi hackovatelnou hrou bylo treba UFO. Velmi jednoduse clovek ziskal velmi velke zdroje. Ale bylo treba davat pozor. Promenna pro "pocet" penez byla typu "signed". Takze kdyz jste se o jeden bit uklikli, tak jste hrali se zapornym skore. Not good. Z tehoz duvodu jste si nemohli ani nasypat na ucet "maximum". Jestli mne pamet neklame, to bylo 32-bit signed cislo, tak maximum bylo 2 mld. - tedy v hexu "7f ff ff ff" - kdyz jste udelali tohle a pak jste meli uspesne kolo, takze se vam pricetl byt jediny penizek, stalo se hadejte co: zaporna hodnota a hotovo! :-D
    takze to chtelo o trochu min, treba se spokojit i jen s par stovkama milionu... vetsinou jsem daval neco kolem 800 milionu: "33 33 33 33" v hexu...

    Hacknout se da treba i C&C Generals. Ale diky tomu, jak tam finance fungujou (potrebujete Supply Center/Supply Stash k udrzeni urciteho objemu) tak neslo prekrocit nejakej zakladni limit ze zacatku... Nepamatuju si detaily.

    A i kdyz to neni vylozene o hackuni save-file, tak treba jako zajimavost muzu uvest, ze Extreme pinball uvadi ve hre skore v milionech az miliardach. Ale kdyz se podivate do skore listu hex editorem, vysledky maji o tri nuly mene. Hra pocita jednotlive body, ale na obrazovce je ukazuje jako tisice, aby to vypadalo VETSI. :D

    A jeste si vzpominam na jedno editorovy peklo... Nepamatuju si, ktera to byla hra, ale jako zajimavost uvedu, ze tam slo editovat silu vlastnich jednotek (nebo vlatniho "hrace"? nepamatuju si styl hry).
    Problem byl v tom ze sila se vyjadrovala pomerem nejakych cisel mezi hracem a protivniky. Takze aby byl hrac oprav dusilny, musel jeste udelat z protivnika slabocha, sobe hodne pridat a protivnikovi hodne ubrat. Pak to bylo neco jako "lower-level enemies die on sight", jako bylo treba v Sacred, nebo v podobnejch hrach. Proste jste na nekoho nabehli, dotkli se ho a bylo po nem. :-D
    (ale kedze ma zabijete nevzpomenem si)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    HEX editorem se hry i opravovaly

    TMNT (Ultra) DOS - The Impossible Jump
    https://www.youtube.com/watch?v=cZLed1krEEQ
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    TOOMIX: BOD
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Přitom VC měl tuším funkci Diff, mohli jste si odpustit to tisknutí. Lamy.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    EOB 2

    Primitivním způsobem jsme přišli na to, kde jsou v sejvu části zodpovědný za jednotlivý zajímavý věci (expy, HP, stav postavy). Dělali jsme to krásně analogově - vytištěním sejvu před a po určitý události, položením obou papírů na sebe a prohlížením proti světlu :)

    Jak už tyhle segmenty člověk jednou poznal, tak už napříště nic tisknout nemusel a rovnou ve VC nacheatoval 255 HP (víc nešlo) a x miliard XP. Neuměli jsme hnout akorát s lvl capem, kterej je v EOB 2 snad na 12 nebo tak nějak.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Za sebe: Dangerous Dave in Haunted Mansion (a patrne i dalsi dily) mel levely ulozene v samostatnych souborech. Takze stacilo rozkopirovat a prejmenovat prvni level 8x a tento prvni (relativne) snadny level 8x protocit a pak uz byl finalni boss ;).

    I streamoval jsem to na Twitchi ;).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Kopirovanim spravnych souboru se dalo dohrat snadno tolik her... jen se podelte o zazitky! EoB i BoB!
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    DOCKINEZ: A to by mě zrovna celkem zajímalo :D
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Nechci.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HUGH_BOYLAN: Cheater? Nechtěj vědět, co jsme dělali s EOB 2!
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Cheater!

    Zůstaneme u letadélek. Podle obrázku.

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HUGH_BOYLAN: Grafiku to má krásnou, aspoň na svou dobu.

    A ano, je to BoB od Lucas Arts.

    btw u týhle hry byl zajímavej primitivní systém zkušeností. Během kampaně se wingmani postupně zlepšovali, takže se hodilo si je ze začátku trošku hlídat, nechat párkrát povýšit... a pak ve Volkovu toho nejlepšího rozkopírovat pod jninými jmény a do svýho rosteru si před misí navolit 3x nabušence :)
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Na Aces Over Europe to má moc divnou grafiku, někde snad mám ještě i originální krabici se sadou Red Baron, Aces Over Europe a Aces Over Pacific, kterou jsem si kdysi pořídil za neskutečné peníze ze Score.

    Takže střelba od boku podle typu letadla: Battle of Britain?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Název hry?

    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    DOCKINEZ: Ano, zadej.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HUGH_BOYLAN: Brány Skeldalu 2

    Tý prostitutce vzadu člověk pomůže s potratem.
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    HUGH_BOYLAN: Ale viděl jsem ikonický dům na kopci z filmu Psycho a sedl jsem si do DeLoreanu z Návratu do Budoucnosti. To bylo celkem fajn.
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    TOOMIX: Já se dokonce nechal přemluvit k návštěvě Universal Studios, kde byla mj. tématická hodinová Waterworld show, kde měli udělaný ten ostrov a bránili ho. Spousta slepých nábojů, špatných hereckých výkonů od kaskadérů a hromady plynových hořáků po inscenovaných explozích. Američané to velmi žrali, my jsme si při odchodu ťukali na čelo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam