• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DAVESADEPoznej PC HRU podle hlášky, popisu, detailu, obrázku, čtyř pixelů nebo barevného kolečka

    Poznej PC hru podle hlášky, popisu, detailu nebo obrázku - zábavný kvíz

    Závazná pravidla

    Last update: 18.9.2024
    1. Google a spol. VERBOTEN!! Pro pomalejší z vás - jde o kvíz paměti, nikoliv hledání na internetu! Takže když nevím, neodpovídám!
    2. Otázku zadává výhradně ta osoba, která správně odpověděla na minulou otázku. Vyhodnocení správnosti odpovědi dělá zadavatel otázky, případně správce klubu (v jehož osvícení všichni bezmezně věříme i v případě že se splete, což se stává jednou ya deset let maximálně).
      Výjimky:
      1. Správce smí určit, že se smí znova zadávat za jakýchkoliv okolností.
      2. Je-li oprávněný řešitel a tedy zadavatel delší dobu mimo Nyx (2 hodiny). Nastane-li tato situace, zadává nejrychlejší. Pomalejší své otázky mažou.
    3. Otázku zadávejte tučnými písmeny (pomocí <b>text</b>) a dodržujte formát potvrzení správné odpovědi (viz dodatek B).
    4. Zadávající má právo určit počet pokusů hádání na osobu. Není-li počet specifikován, není nijak omezen. Počet pokusů hádání na osobu se resetuje po každé nápovědě, je-li nějaká.
    5. Zadávejte jasně formulované otázky, na které lze jasně odpovědět. Rovněž přesně specifikujte, co budete považovat za správnou odpověď (přesný název hry, název série...).
      • příklad špatně zadané otázky: "Ve které hře můžete narazit na zbraň BFG?"
      • příklad správně zadané otázky: "Ve které hře byla poprvé použita zbraň BFG?"
    6. Je-li přeci jen více odpovědí, o správnosti rozhoduje autor otázky (jinými slovy - správně je to, co měl zadávající na mysli).
    7. Zadávané hry musí být možné ověřit na MOBYGAMES v sekci her pro DOS nebo Windows! Žádné freewareovky nebo dosud nevydané hry. Žádné remaky nebo emulace. Jen oficiálně, komerčně vydané hry řádným distributorem!
    8. Jdete-li na déle než 2 hodiny pryč (během dne), předejte odpověď některému ze správců nebo třeba někomu, kdo už možnost odpovědi vyčerpal a může hádanku vyhodnotit. (Správce: DAVESADE)
    9. Pokud zadáte skutečný oříšek, který nikdo nedokáže uhodnout a uběhlo již 6 hodin od poslední hádací aktivity, pak může kdokoliv zadat otázku další a původní zadání je tímto zrušeno.
    10. Extra hold vzdáváme autorovi našeho věrného KBOTa, který nám automaticky počítá body!

      BODOVÁNÍ:

    1. Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.
    2. Bodovat smí kdokoli kohokoli - čili chcete-li mít jistotu, obodujte i sami sebe za zadání!
    3. Snažte se bodovat POUZE za zadání otázky. Totiž v případě, kdy dostane člověk bod za odpověď a nezadá, klub zamrzne. Bod by tak v takovém případě neměl hadači náležet - ale to se už zpětně těžko dohledá. Apeluji ještě jednou - Bod náleží pouze tomu, kdo zadá otázku dle pravidel.

      BONUSY:

    1. Zadal někdo těžkou, vtipnou, neuhodnetulnou, zapeklitou otázku nebo chyták? Chceš povzbudit zadávající k co největší invenci v zadávání otázek? Ohodnoťte kvalitní zadání tím, že napíšete "LOJZA: BONUS"! Tím vzdáváte hold zadavateli. Typicky se může dát bonus za zadání, které nikdo neuhodl a které jsme přitom všichni věděli. Bonusy nemají vliv na bodování, ale budou se počítat zvlášť, jako vyjádření spokojenosti návštěvníků klubu.

    Pokud vás zajímá, kolik má zatím kdo bodů, podívejte se na nástěnku. Nástěnka je aktualizovaná AUTOMATICKY, takže na bodování se hraje!

    Doporučená dodatková pravidla:

    1. Žádné otázky, k jejichž zodpovězení je třeba znalost cheatů k dané hře. (24. 10. 2006, viz anketa)
    2. Při bodování korektního zadání je formát např. "LOJZA: bod".
      Důležité je to slovo "bod", podle kterého se pak počítají automaticky body parserem - DODRŽUJTE TENTO FORMÁT BODOVÁNÍ!
    3. Zadávejte pokud možno známější hry.
    4. V případě méně známé hry je doporučen komplexnější popis.
    5. Omezte hru v nočních hodinách.
    6. Správce musí tento jít večer do pohostinství.

    Pokud potřebujete prostor na upload jakýchkoliv materiálů souvisejících s kvízem (screenshoty, hudební ukázky, apod.), je k dispozici ftp, potom linkujte např. http://hernikviz.ic.cz/hq/000.gif.

    << | Nyxring | >>

    z MOBYGAMES se nedá linkovat, použijte prosím ftp!!

    rozbalit záhlaví
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    CYBERKOTLIK: lands of lore (on teda uz i ten beholder (taktez od westwoodu)) mela o rad lepsi grafiku, nez DM, lepsi ozvuceni a jako takovy eyecandy treba plynuly otaceni o 90 stupnu - jiank to byl furt ten samej krokovaci dungeon a oproti tomu behulderovi, DM ale ostatne prakticky vsem starsim kouskum byl co se tyce rpg podstatne primitivnejsi
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    GREAT_R: ony tenkrat ty hry nevychazely/nedostavaly se k nam v takovym tempu, takze si mel fakt cas probijet se nekolik tydnu v dungeon masterovi, nez si mel neco dalsiho:)) Ale lands of lore mi teda moc modernejsi neprislo.
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    HUGH_BOYLAN: Tak to je celkem věc vkusu, jestli rád hodně čteš nebo ne. Já to mám rád brief a radši si dám nějaký pěkný filmeček nebo scénu, než aby mě nechali číst dlouhej lore... V tomhle ohledu jsem měl rád Skyrim, že se dokázal docela zavděčit oběma skupinám. V TES si dodnes neužívám knihy... Stručná Historie císařství nebo N'Gasta! Kvata! Kvakis! jsou fuj fuj
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    HUGH_BOYLAN: Tak to už je taková klasika :)
    If Quake was done today
    https://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hint:

    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    GREAT_R: Kamarád ročník 1999 teď hraje Fallout 2 a je vidět, že jak neprošel tou dobou kamennou, vůbec si neví rady. Několikrát mi to streamoval na Discordu a musel jsem se občas smát. Hlavně je vidět, že ta mladší generace nedokáže pořádně ani přečíst texty. A pak se diví, když mu po frenetickém klikání v konverzaci unikne podstatná informace, že Vic je v úplně jiné lokaci. Trochu mu radím, jinak by možná neměl vůli to dohrát. A postavil si tedy úplně hloupý build. Žena obchodnice. Má sice celkem dost peněz, ale občas jí v ruce bouchne i vzduchovka. On je FPS specialista, ale když vidím, jak se ani pořádně nedívá na staty zbraní, jak netakticky je schopný polomrtvý naběhnout na nepřítele s hasákem. No, kdo v tom nevyrostl, je zvyklý na jiné hry.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    tenhle hambatej pan tu relativne nedavno byl, ale pamatuju si jen ze slo o nejakej side project k elder scrolls:p
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Název hry?

    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    KAOZZ: :-D Normální to asi je, ale na druhou stranu tohle je moment, kdyby mi vůbec nevadilo bejt o pár dřívě narozenej, abych si užil tyhle věci naplno tak jak byly vymyšlený. S čtverečkovaným papírem a s tím tempem, jaký to mělo mít...
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    GREAT_R: To je asi normální... já tenkrát z těch dungeon crawlerů fakt dohrál do konce asi jen DM a Ravenloft. Beholdera, Lands of Lore, Arenu, Might & Magic 6 - tyhle všechny jsem dohrál v posledních 5 letech.
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    GANDHI: Pro mě je to celkově problematickej žánr, protože to, co byly zlatý časy (za ty považuju konec osmdesátek, začátek devadesátek) je pro trochu mladší děcka (co se narodily kolem roku 90) docela náročný (Jo tady se přiznávám, nebyl jsem schopnej dohrát ani Ishar, ani DM ani skullkeep, ani beholdera. Někdy se k nim vrátím, ale bude mě to stát trochu odhodlání). Pak se udělaly docela moderní brány skeldalu a lands of lore a najednou ten žánr na 15 let zmizel a vrátil se až v době Grimrocka a Vaporea (který mi zase přijde humpolácký, ale aspoň to vyšlo na ps4).
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    To je ta píčovina s katapultem, že jo? Asmodeus
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    GREAT_R: ale prd, v tech devadesatkach tu nebyl poradne nikdo, kdo by zvladl delat poradnou cg grafiku, vsechno to bastlili samouci v deluxpaintu a kdo mel kliku tak na piratskym photoshopu. I ty zminovany brany skeldalu byly puvodne delany tak, ze se scannovaly Zhoufovy airbrushe. Latku v tomhle ohledu (alespon do miry srovnatelny se svetovym standardem) zvedli az vetsi studia, at uz slo o Bohemku nebo Vochozku. a btw tohle vyslo par let po Wizardry VII - to rozhodne neni srovnatelny se svetovym standardem ty doby:p Sorry za historicke okenko:)
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    GURBON: Ti krátcí nebyli. Někdy bych je chtěl dohrát, ale uvidíme. Tohle bylo fakt kratinký. Byla to spíš point and click adventura s několika málo souboji.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    GURBON: ty byli jeste hnusnejsi:p
    GURBON
    GURBON --- ---
    GREAT_R: Rytíři grálu?
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    DWAY: Jako relativně mi přijde, že si Češi nevedli o tolik hůř, než byl standard :-)
    DWAY
    DWAY --- ---
    sorry za OT
    DWAY
    DWAY --- ---
    GREAT_R: to byla reakce na gandhiho ne na tuto hru. Taky protoze skeldal je jediny cesky dungeon crawl co znam :-D
    GREAT_R
    GREAT_R --- ---
    GANDHI: Tak nějak. Ma týhle hře mě štvalo akorát to, že byla krátká
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam