• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    KLEMPERA
    KLEMPERA --- ---
    DESPERADO123: Zajímavá niance, můžeš jí něják přiblížit (popřípadě co jí dělá relevantní k tomu o čem se bavíme)?
    DESPERADO123
    DESPERADO123 --- ---
    KLEMPERA: lepší mír v ulicích, než válka u počítače
    KLEMPERA
    KLEMPERA --- ---
    JINDRICH: jo jo, ještě že se podle tohodle pravidla řídili v roce 1938 a tý hnusný válce se vyhnuli.

    Já nechápu jak může někdo ze střední evropy ještě věřit na květinovou alternativu...
    SGNLR
    SGNLR --- ---


    zajimavej katalog k vystave Malas calles z galerie IVAM ve Valencii. daval tro dohromady qeer aktivista, Cortes, co tady uci na Universitat Polytecnica de Valencia, ktery se specializuje na genderovy aspekty mesta, urbanizaci a jeji tematizaci napric mediama a umeni ve verejnym prostoru

    MALAS CALLES
    http://www.ivam.es/catalogopdf/0538/
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    HIGHLIFE
    HIGHLIFE --- ---
    Umění jako práce


    diskuse s inciativou Haben und Brauchen

    úterý 15.5. 19:00 v galerii Tranzitdisplay

    moderuje Tereza Stejskalová


    Jak si umělci v Praze a Berlíně vydělávají na živobytí? Jakým problémům čelí?

    Je umělec investorem, hráčem na trhu? Je umělecká tvorba sázkou do budoucnosti? Nebo má umělcova práce hodnotu sama o sobě, tady a teď?

    Váží si galerijní instituce umělecké práce?

    Jak se umělecká práce liší od jiných typů činností, které společnost neuznává a finančně nehodnotí?

    Mění pro umělce něco všeobecný trend prekarizace pracovních podmínek a nedostatek financí v kultuře?

    Jak hodnotit uměleckou práci?

    Je důležité mít standardizovaný systém uměleckých honorářů za přípravu výstavy? Za jakých podmínek a podle jakých kritérií by mohl být vytvořen?

    Diskuse s berlínskou iniciativou Haben und Brauchen, která kritizuje kulturní politiku německé metropole a poukazuje na podmínky umělecké tvorby jako odvrácenou stranu kulturního života města. Berlínský umělec je podle autorů manifestu jednorukým pacientem, od něhož se očekává, že si sám obváže svou zraněnou ruku.

    Haben und Brauchen › Was braucht die Kunst in Berlin?
    http://www.habenundbrauchen.de/
    Tranzitdisplay.cz | TRANZITDISPLAY
    http://tranzitdisplay.cz/

    diskuse bude probíhat v angličtině
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    GUMAGUAR:
    GGG: tyk mi to uz docvaklo:)
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Dvořák: Že jsem doporučoval známé? To není střet zájmů | Domov | www.lidovky.cz
    http://www.lidovky.cz/dvorak-ze-jsem-doporucoval-zname-to-neni-stret-zajmu-pc6-/ln_domov.asp?c=A120204_124507_ln_domov_sm
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Podívejte se na faktury, které z Česka vyvedly miliony | Domov | www.lidovky.cz
    http://www.lidovky.cz/podivejte-se-na-faktury-ktere-z-ceska-vyvedly-miliony-pfa-/ln_domov.asp?c=A120203_152357_ln_domov_ogo
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    jen pro připomenutí:

    Pavučina kolem dopravního podniku Praha
    Byla to léta, kdy pražský dopravní podnik vyhloubil největší černou díru své historie – předražený projekt elektronické tramvajenky Opencard. Městskou firmu řídil Martin Dvořák a podle zjištění LN začaly milionové zakázky na vylepšení mediálního obrazu získávat firmy napojené na jeho dobré známé Petra a Gabrielu Šecovi.

    Pavučina kolem dopravního podniku Lidovky.cz
    http://www.lidovky.cz/ln-infografika.asp?grafika=pavucina-kolem-dopravniho-podniku§ion=3
    GGG
    GGG --- ---
    GUMAGUAR: kdo jinej :)
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    ... skoro by jeden řek, že to píše sám Brudňák
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    no je pěkný, že Jirka David údajně v životě nevzal žádnej grant (sice nechápu co je na tom v principu špatného, navíc bych řekl, že kecá, ale neva), nicméně nechá se vydržovat kriminálníkama, co granty tunelujou, prima

    btw, marta77 je úsměvná postavička, ta s oblibou papouškuje Brudňákovy lži
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    The Crisis of Civilization: Trailer
    http://vimeo.com/32074939


    The Crisis Of Civilization
    http://crisisofcivilization.com/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MARTA77: je videt s kym se asi kamradis a kdo ti vymejva mozek. papouskujes cizi blaboly a vis o tom prd, ale arogantni demagogickej pristup v tyhle zemi docela prochazi, takze vlastne volis vhodnou taktiku! mas zjisteny nejaky fakta?asi ne vid, vypada to spis na dalsi ovecku..

    naprosto zcestne tady lzes a me urazis jakozto grantovyho podvodnika?! mas nakej osobni problem i kdyz te neznam:) blejes tady ROMANTYCkou fikci, co si tvuj pan nakreslil a par let ji brousi, protoze mu lezi v zaludku kdokoli s jinym nazorem.to se mu u tebe asi nestane, protoze evidentne mas ten spravnej(JEHO)

    tuhle pisnicku uz sem zpival hodnekrat dokola a nevim kdo si, ale ze si tak mila/mily tak ti to povypravim jeste jednou. Goethe institut jednou za dva roky vydaval grant pro studenty filmovejch skol, kdy jednotlivy projekty podporil castkou tusim 4000Eur(mozna 5, nevim.kazdy projekt dostal stejne, nikdo si neudaval kolik chce penez, vedle toho si nektery projekty jeste shani penize u dalsich zdroju, pokud jim toto nestaci). po vybrani projektu a jeho schvaleni jeho tvurce dostal jednorazovou podporu touhle castkou.kdyby v deadlinu neodevzdal dilo, ktery se pak dostalo do festivalovyho behu spojenyho s touhle mezinarodni akci, musi penize vratit(to je v zasade jedina podminka co se tyce financi, jinak zadny vraceni ani jiny machinace neprobihaj).je uplne jak je projekt financne narocnej, za kolik ho natocil, kolik dni apod. nekdo toci hranej film, kterej ma logicky vetsi rozpocet, nekdo animaci co nestoji nic a pak si za ty prachy kupuje kolebku pro deti, nekdo si za zbytek koupi kameru na dalsi projekt, nekdo ty prachy vyuzije tak, ze se muze pul roku soustredit na jeden projekt, ktery udela low-budgetove, ale nemusi se pul roku starat o finance a dalsi priklady..

    bud cerpas informace jen z nyxu(BRAVO!) nebo jeste z nekonecny studnice manipulaci(ROMAN, kterej je zahorklej kdykoli se nekdo proti nemu postavi a pak ho musi co nejvic podelat).v kazdym pripade mas problem se zpracovanim informaci a jen se podilis na lhani a pomluvach. vyrazy jako tunelovai grantu a podobny kydy sou naprosto zcestny.jeste bych se ti timto i rad omluvil ze UFF vyhral nekolik festivalovejch cen takze sem svet podojil jeste o nekolik oceneni a dalsi eura. kazdej kdo na projektu delal dostal normalne zaplaceno a co si tak pamatuju tak to nebyli snad uplne studentsky ceny, rozhodne si nikdo nestezoval(grafika,web,programatori,fotografka,produkcni,kameraman,pronajem techniky, auto, programovani sledovaciho zarizeni, tisk, nakup materialu...).temahle kydama pomlouvas vsechny lidi co na projektu delali, kterejm sou nastesti tyhle kydy uprdele.

    mit nazor znamena delat si z neceho program? program ceho?

    ozvi se pri pristi zdanovacim obdobi, rad ti necham moji agendu!
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    GGG: krásná postprodukce s těma vočima :D
    Vtipnej je pan David, jak se snaží zubynehty vymezit.
    GGG
    GGG --- ---
    SGNLR: Šec je podvodnik par excellence a tvari se jak medvidek Kaola - musel jsem zamacknout slzu nad jeho dobractvim, Wolmuth ma maslo na hlave protoze byl soucasti toho projektu a Jirka David lže jak kdyz tiskne, Salak jen dokola opakuje jakesi obecne kydy jako obvykle.... Je smutne jak dopadli nejvetsi moralisti z VSUP - jako maskoti korupcniku a tunelaru.


    MARTA77
    MARTA77 --- ---
    SGNLR: na co si tu ted hrajes ty grantovej podvodnicku? to ze sis ted udelal z boje proti artbance program, te neocistuje od tvejch vlastnich grantovejch levaren! tak povidej kolik si dostal na "streetartovej" projekt uff skloly, kolik od goethe institutu a kolik projekt uff opravdu stal?
    vsichni se snazite podojit stat, vsichni se snazite usetrit na danich co to jde, a budete ted moralizovat?
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Epos 257 - Nemůžu jinak | PhatBeatz
    http://www.phatbeatz.cz/epos-257-nemuzu-jinak

    PATRICYO
    PATRICYO --- ---
    EPOS_257
    EPOS_257 --- ---
    SGNLR: hele to je obecne internetova retorika kolikrat. je to asi jako to jak se mi snazis predhodit ze sem ovce. Ja nemam problem o vecech diskutovat. A dokonce verim ze kritika pokud je zdrava ma smysl pro obe strany. Bohuzel sme se tady uz nekolikrat setkali ponekud s necym jinym, coz je taky skoda.

    Mylis se v tomto ohledu muj nazor na tuhle vec asi nikoho moc nezajima jinak by se uz tak stalo, ja nemam problem mluvit o vecech co si o nich myslim, myslim ze v mediich k tomu bylo receno pomerne dost a kazdej si muze udelat obrazek sam, bohuzel spousta lidi nevnima to zakulisi a kolikrat se muzes posmat nad tim jak si kazdej haji svuj pisecek, coz se treba pomerne dosti porjevilo u jiriho davida. Navzdory urcitym neschodam ve skupinu a jeji smysl porad verim a ma pro me smysl ovlivnovat ji zevnitr ,-)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam