• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    OTAKAR_KUBIN: Ten dokument - to je sila!
    OTAKAR_KUBIN
    OTAKAR_KUBIN --- ---
    [ PROTEST PROTI POSTIHU VE VEŘEJNÉM ZÁJMU / ostatniother / 16.11.2012 / CR - Praha - Pelléova 12, Praha 6 ]

    Předání otevřeného dopisu prezidentovi Slovenské republiky, žádajícího milost v případě odsouzení dokumentaristky Zuzany Piussi.
    GGG
    GGG --- ---
    Partyzánské umění & Politika | Naučmese.cz
    http://www.naucmese.cz/kurz/partyzanske-umeni-politika
    CRUZ05
    CRUZ05 --- ---
    TERRYNKA
    TERRYNKA --- ---
    SGNLR: koukám na to asi podvacátý, dost mě to vzalo. Jednoduchý, silný, geniální.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    THRAWN: diky
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    CUG: z dalky nbylo vicemen poznat kam az je to namalovany takze svitil(14dni)celej ten kvadr pac se tam svetlo odrazelo.jinak duvody ciste "prakticke"

    THRAWN
    THRAWN --- ---
    SGNLR: parada!!! diky, tyhle tvoje/vase posledni veci mi teda tedka delaj takovou radost, ani nevis jakou :) jen me mrzi, ze je zrovna tedka nemuzu videt na zivo, pritom jsem kolem Barandaku a Branickyho mostu jezdil pomalu kazdej den
    CUG
    CUG --- ---
    SGNLR: zajimavy prostor...je tam nejaky divod proc to neni natrene uplne cele? takhle mi prijde ze efekt toho bileho prostoru musi byt jenom polovicni...
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Galerie ve street-artu / Gallery in street- art

    Site- specific installation / Public intervention
    4x4x3m
    Praha, 2012

    Branický Most inteligence je tak trochu smutný hrdina své doby. Stavba na které nuceně pracovala česká inteligence, se měla stát jedním z největších dvoukolejných mostů své doby. Deset let po dostavbě po mostě neprojel jediný vlak, druhá kolej byla sice položena, ale záhy vyrvána, protože na chuchelské straně Vltavy nebylo možné prorazit dvoukole- jný tunel. Vnímaná jen jako objekt, je to vlastně nádherná betonová stavba. Stoupá-li člověk pilířem na branické straně, prochází kolem kvádrové “místnosti” plné odpadu. Je to jedno z mnoha městských zákoutí charakteristických špínou, šerem, mimo zájem obyvatelů města. Podobné zátiší se při pohybu městem snažíme filtrovat ze svého zorného pole. Prostředí ideální pro graffitti a streetart. Chtěli jsme využít kon- trastu sterilní/ špinavý, světlo/ tma, vymezit prostor pouze barvou a světlem, vytvořit místo, kam člověk vstoupí jen po špičkách. Úklidem, přetřením graffitti a nainstalováním chladného zářivkového světla jsme vytvořili “White cube”(zaběhlý výraz pro galerii). Vytváříme galerijní prostor, který je součástí svého okolí a zároveň do něj na první pohled nepatří. Galerie posouvá význam věcí které jsou v ní vystaveny. Většinou jim dává cejch nedotknutelnosti. Říká “toto je umění”, glorifikuje. Oficiální galerie streetart posouvá dál, mohla by ho rozvíjet. Většinou ho ale oddaluje od “streetu”, zbývá už jen “art”, který ovšem vytržen ze svého přirozeného prostředí většinou neobstojí. Streetart v galerii se stává jen vizuální podívanou, kolotočářským spektáklem. Barevným cirkusem a vizuální bombou, hodnou pro dekoraci studia hudební televize či třeba design skateshopu. Jsme proti bezmyšlenkovité popularizaci pouličního umění, ze kterého se v prostorách oficiálních institucí stává pouze povrchní nablejskaná děvka! Streetart je spojený s místem svého vzniku, s prostředím na které bezprostředně reagu- je. Nikdy není úplně apolitický protože zasahuje do cizího majetku a jeho tvorba je projevem společností nevyžádané rebelie. V galerii je to už jen nástěnná malba. Z označení streetart je už jen prázdné slovo bez významu které nemá nic společného se svým původem, stává se z něj reklamní značka, která se dobře prodává. Fakticky jsme arogantním gestem přetření původních maleb nadhodili otázku autentičnosti pouličního umění, rele- vanci jeho vystavování. Tážeme se na jeho polohu v rámci dnešní společnosti a minimalistickým způsobem přetváříme urbanistickou krajinu, která je naším přirozeným životním prostředím. Zpochybňujeme zkorumpovaný provoz oficiál- ních institucí, což by mělo být i pro “rebely” z ulice důležité téma. Máš streetart v galerii? Nasrat! My máme galerii ve streetartu!

























    Vladimír Turner - Personal portfolio
    http://www.sgnlr.com/p_galerie.html
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Potmě - Úvod - Bandzone.cz | Kytary.cz - hlavní partner
    http://bandzone.cz/potme
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    Slovenské občanské iniciativy organizují na 16. listopadu v 17 hodin protest před bratislavským Ministerstvem spravedlnosti.
    V Praze proběhne demonstrace ve stejný den a stejnou hodinu před pražskou slovenskou ambasádou.

    Nemoc třetí moci | Doc Alliance Films: Vaše online dokumentární kino
    http://dafilms.cz/download/key/Mb8jYCVHSs

    Vít Janeček: Na Slovensku hrozí vězení za uvedení dokumentárního filmu - Deník Referendum
    http://denikreferendum.cz/clanek/14306-na-slovensku-hrozi-vezeni-za-uvedeni-dokumentarniho-filmu
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    CRUZ05: ja souhlasim.zacali sme videa oznacovat "making of" aby bylo jasny ze nejde o TEN hlavni vystup.konkretne u tohoto je tohle.druhy video udelany, protoze ho chteli dalsi tvurci.za me je idealni nejminimalistictejsi dokumentace v podobe par fotek, ale ne vzdy to jde

    hajpovani ve stylu "hele my tam vylezli" mame myslim za sebou a me naopak prijdou mnohdy vic zavadejici "punkove" natoceny guerilovy videa kdy z toho delas vetsi akcnak nez to doopravdy byl.zaroven me bavi ze u tech videi s oznacenim "making of" naznacujeme jak jednoducjy je podobny vecidelat a ponoukame k tomu dalsi lidi.muze to slouzit jako takovej manual

    ...sexy aktivismus je problematickej jojo:)
    CRUZ05
    CRUZ05 --- ---
    SGNLR: Osobně moc nemusim "hezky udělaný"videa zachycujicí performance, nebo akce, mám radši (když už, protože né vždy je to potřeba)popisnou "neuměleckou" formu záznamu (fotky, handcam atp.) jak na to koukáte vy ? ( to je pokus o zahájení debaty )

    Nicméně samotná akce Osvícení je super !
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    ...

    Osvícení / Enlightenment (Making of video) 2012
    https://vimeo.com/52948244
    HIGHLIFE
    HIGHLIFE --- ---
    Srdečně vás zveme k účasti na čtyřiadvacetihodinovém maratónu četby textů Pavla Kohouta, Ladislava Mňačka, Jana Procházky, Dominika Tatarky a Ludvíka Vaculíka.

    Maratón se uskuteční ve středu 7. listopadu 2012 od 8 hodin od rána do 8 hodin příštího dne v prostorách galerie Karlin Studios (Křižíkova 34, ve vnitřním bloku vedle Corso Karlín, úplně zadní budova). Každý účastník bude číst půl hodiny, maratón pak vyústí v měsíc trvající výstavu Démon souhlasu tamtéž. Ve tři přijde přečíst ze svého románu Sekyra spisovatel Ludvík Vaculík.

    Pokud byste se chtěli maratónu přímo zúčastnit jako čtenáři, prosím, zapište se do tohoto dokumentu -
    https://docs.google.com/document/d/1Txb0A8aCpPvwgx_WhmKqaNEguWKNksCoQpYpfgabzfY/edit?pli=1,nebo nás kontaktujte na čísle + 420 721 210 619.

    Seznam textů:
    Ladislav Mňačko. Opožděné reportáže. Československý spisovatel 1964.
    Ladislav Mňačko. Jak chutná moc. Československý spisovatel 1968.
    Pavel Kohout. Bílá kniha o kauze Adam Juráček. Československý spisovatel 1991.
    Pavel Kohout. Z deníku kontrarevolucionáře aneb Život od tanku k tanku. Mladá fronta 1997.
    Jan Procházka. Politika pro každého. Mladá Fronta 1968.
    Ludvík Vaculík. Sekyra. Československý spisovatel 1966.
    Dominik Tatarka. Démon souhlasu. Československý spisovatel 1964.

    "Figurka ve jménu svého přesvědčení souhlasí s tím, že ho povyšují na místo, na které nestačí. Figurka je úloha, kterou člověk hraje, kterou jenom hraje a špatně hraje. Figurka je role, ve které člověk hraje, že za nic nemůže, že tam výš nahoře jsou činitelé, kteří za něho myslí, plánují, rozhodují za něho, nesou za něho odpovědnost.“
    (Dominik Tatarka, Démon souhlasu)

    „Když tone loď a má pod čarou ponoru díru velikosti vrat do stodoly, rozumný kapitán neposílá plavčíka natírat stožár. My ani nemáme čas se zabývat tím, jak kdo z nás píše, jaká je naše poezie anebo naše próza. Žijeme v nepřetržitém zemětřesení."
    (Jan Procházka, Politika pro každého)


    Budeme se na vás těšit,

    skupina P.O.L.E.
    P.O.L.E.
    http://polebyro.org/
    https://www.facebook.com/pages/POLE/118853514879062
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Ve třinácté sérii oblíbeného kresleného seriálu South Park se náhle zjevil Ježíš Kristus s tričkem Free Pussy Riot.
    DJ pátek 2. 11. 2012 | Respekt DJ - Respekt.iHNed.cz
    http://respekt.ihned.cz/respekt-dj/c1-58246600-dj-patek-2-11-2012#08:31

    CYRIL
    CYRIL --- ---
    druha sance

    ....Vstup do budovy by pak rozhodně nebyl lemován rudým lanem a každý by byl VIP.
    upozornujes na to ze je prazdnej nevyuzitej barak ? chces aby tam bylo kasino a barak byl jako predtim, vyuzitej? nebo chces aby v nejdrazsi ulici sveta bylo kulturni centrum kde by bylo )VASE) UMENI?
    SGNLR:
    CYRIL
    CYRIL --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Druhá šance

    Vladimír Turner, 2012











    Site-specific instalace
    Slitinový rám, lano, mosazné koncovky, dvě směrová světla

    … je celosvětově známý symbol squattingu. Squatting jakožto politický akt, vedoucí k rovnoměrnějšímu rozmístění statků na realitním trhu je jednou z alternativ, jak dát městu novou tvář. U nás(V České republice) je státním aparátem brutálně potlačován a nenachází mezi širší veřejností pochopení.
    Jeho podstatou není pouze obydlení opuštěných, chátrajících budov, o které se z více či méně transparentních důvodů jejich vlastník nezajímá. Squaty se ve světě stávají důležitými kulturně-sociálními centry, důležitými meetingpointy, komunitními domy a kreativitě otevřenými platformami. V těchto případech pak jedinečným způsobem formují městskou tvář, obnovují zpřetrhané sociální vazby, osvěžují okolí.
    Dům opuštěného casina v Pařížské ulici je právě jedním z těchto případů zbytečně chátrajících budov. Nachází se na jedné z nejdražších ulic světa a kulisi chátrajícího casina jsou symptomatické pro dnešní dobu mizící slávy Prahy. Spíše se ukazuje její vekslácká tvář, kamuflována levným pozlátkem.
    Dům bývalého casina by mohl být obydlen, či sloužit jako kulturní centrum třeba tak, jako tomu je během festivalu 4+4dny. Ne pouze na jeden týden, ale na rok, dva, nebo třeba na dobu neurčitou. Vstup do budovy by pak rozhodně nebyl lemován rudým lanem a každý by byl VIP.

    www.sgnlr.com
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Svlékejte se, zaútočte, zvítězte, vyzývají Femen Češky - MFDF Jihlava - Kultura - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/kultura/mfdf-jihlava/clanek.phtml?id=761687
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam