• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    TUHO: souhlas, je to tak, to ovsem neznamena, ze nema cenu tohle hru neustale pripominat a hlavne se obavam, ze tehle "nedilne soucasti" si cely ten knizeci tabor vubec neni vedom... co se Zemana tyce, tak me ta Belohradskeho psychoanalyticka uvaha o tom, ze to je jaksi smutna skutecnost s niz je treba se smirit, pomerne sedi, coz rikam pri vedomi, ze Zeman je tez soucasti stejne hry jak pises ty. Kdyz nic jineho tak Zeman z kampane byl pro mne furt ten Zeman co ho znam, knize z kampane byl dle meho nekdo uplne, ale uplne jiny, nez ten z vlady a knize jenz svym thinkthankem dnes zastituje vznikajici "lidove" dekomunisticke hnuti, tak to je zas o dalsi krok ve hre dal, sem zvedav ceho se jeste dockame...
    TUHO
    TUHO --- ---
    FIDEL: No mne prisla ta Belohradskyho uvaha netrefna nikoliv v tom, ze nezna historii punku, nebo ze bych nedejboze popiral to, ze Schwarzenbergova kampan byla hezka ukazka simulace. Co jsem chtel rict je, ze tvorba simulaker neni pouze nejaky nefer zpusobem, kterym vesi buliky na nos verejnosti a ktery pouzivaji pouze nektery hraci na politickym poli, ale ze je nedilnou soucasti samotnych "hernich" pravidel. A me zarazilo to, ze Zemana shledava autentickym, i kdyz zranujicim projevem reality. To je proste wtf, naprosta naivita.
    Ale jak ctu tvoje prispevky znova, tak mam pocit, ze se vlastne asi celkem shodujem :)
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    VIRIK: no chtel sem to napsat, ze jsou v krizi neustale, ale pak sem si to zakazal;)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    socialni demokracie se potaci uz cely staoleti, od chvile co se od ni oddelilo leve kridlo a zacalo zakladat komunisticke strany :D

    v krizi byli tradicne i v roce 1968, 1989, tapali i ve chvili, kdy nakonec Blair nabidnul treti cestu, zkouseli pak jeste nejaky manifesty, v nemecku odesli i Lafontaine a zalozil radeji Die Linke a pod. Stabilni socdem? Si delate srandu? Od roku 1918 uz ne.
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    LAMIA: me z ni pred casem jeden hoch prinesl docela pekny vytah, ale pocitam, ze dosud bude jen ve fr... pri sledovani socanu po evrope za posledni leta soudim, ze ten nazev sedne na Evropu jako celek...
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    FIDEL: a tahle kniha existuje v jakych jazycich?
    FIDEL
    FIDEL --- ---
    TUHO: ano, samozrejme, ze Belohradsky je neslabsi v tom, o cem nic nevi a sice v realiich a historii punku, nerekl bych ale, ze na tom jeho text stoji, to dokonce v zadnem pripade... na druhou stranu v mych ocich jde spise o (zne)uziti punkove estetiky a nadechu rebelanstvi, nez ze bych se hroutil nad pouzivanym fontem pistoli - a v tom bych rekl, ze se Belohradsky nemyli, knize byl skutecne predstaven jako alternativa k systemu, jehoz je pritom krucialni soucasti i tvurcem v jedne osobe. simulakrum ma v jeho pripade mnoho podob, stejne jako je pravda, ze ucinkuje na mnoho lidi ruznych druhu, pro nekoho je punkacem, pro nekoho disidentem, pro nekoho osvicenym monarchou atd atp... kazdopadne ten muj post byl spise o tom, ze predstava rady zdejsich "modernich socanu" (rozumej dienstbierovcu) o tom, jak jsou ti nasi socani bez vize a na zapade je tomu naopak, je proste naprosto utopicka a neodpovida realite snad krom severskych statu(ovsem i tam o tom pochybuji).. pravda je dle meho proste takova, ze "moderni evropska levice" je co se vize, idealu a alternativ tyce v prdeli vsude po Evrope(kouzelnym prikladem muze byt treba Hollande ve Francii, kde jde ted na dracku zajimava kniha jmena Je levice ve stavu klinicke smrti?)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    tak k dnesni dobe ma samozrejme bliz Baudrillardovo pojeti – realita je devka co neda
    TUHO
    TUHO --- ---
    FIDEL: Hehe, ze se k tomu jeste vracim, bohuzel Belohradsky ve svy interpretaci plave po povrchu. Jedna ukazka za vsechny: Jiří David napsal, že volební kampaň K. S. mu byla „znechucena stupidním zneužitím grafiky prvního alba Sex Pistols, v pravý opak toho, co tehdy symbolizovalo, tedy revoltu vůči establishmentu, britské královně a obecně k vládním garniturám“, a že odmítá „zapomenout na poslední neschopné ministry kultury, zradu Strany zelených, kauzu Čunek … (a na to, že) je vše …poppolitický kýč...

    Akoratze Sex Pistols byly samotny co jinyho nez simulakrum - viz shrnuti Zdenka Konopaska tady:

    Sex Pistols, na jejichž styl placka naráží, totiž sotva mohli být znásilněni tak, jak Bělohradský soudí: hle, autentická anti-monarchistická vzpoura překroucená k nepoznání českou kulturní a akademickou frontou druhé dekády nového tisíciletí… Ve skutečnosti byli Sex Pistols v hlubokém rozporu s vlastní revoltou proti establishmentu od samého začátku a základu. Je to dobře známá historie. Tahle kapela z nemalé části vznikla a fungovala jako cynická marketingová provokace. Což ovšem neznamená, že si ji dodnes spojujeme s divokostí a anarchií mylně a bez důvodu. Oni ti hráči nepochybně byli (i bez svého manažera) hrubí a vzteklí, brali drogy a chlastali a nějakého knížete by při prvním setkání okamžitě a spontánně, dost možná i brutální fyzickou silou, poslali někam. Jenže takových kapel byla vždycky spousta. Jestliže se právě Sex Pistols stali opravdovou ikonou punkové rebelie, bylo to neobejitelně také díky tomu, že se jejich drzost, amatérismus a vztek úspěšně propojily s tou nejpragmatičtější komercí. Singl, kterým Sex Pistols prorazili a který je doslova udělal, vydala v roce 1976 firma EMI, jasná součást hudebního establishmentu, a nikoli nějaké obskurní, malé a nezávislé vydavatelství. A ten skutečný skandál, který stál na počátku úspěchu skupiny, nepředstavovala ani tak samotná píseň Anarchy in the UK, ale její uvedení v celonárodním televizním vysílání. Vedle Sex Pistols existovalo a existuje velké množství dalších kapel, které ztělesňovaly odpor vůči všemu usedlému a oficiálnímu – avšak pokud se establishmentu vzpíraly důsledněji, skoro nikdo si na ně dnes už nevzpomene a jimi inspirované placky si v ironické nadsázce na klopu nepřipne. Jestliže tedy nynější telefonní operátor použije ve své reklamě bývalý hit od punkové skupiny The Clash (souputníků Sex Pistols, podobné legendy), není to nějaké náhlé zpronevěření se. Není to, přesně a jemně viděno, jakési vyprázdnění a odtržení se od referentu. Není to nahrazení skutečnosti obrazem, který je vycucaný z prstu a zcela nepřiměřený. Jen se tak přiznává moment marketingu tam, kde byl vždycky, od samého základu a jakoby už předem.
    Zdenek Konopásek
    http://zdenek.konopasek.net/index.php?m=16&b=16&i=2728

    Kazdopadne Konopasek bohuzel v celym clanku prehlid to, ze Belohradsky se neodkazoval k Baudrillardovi, ale mnohem spis k Platonovi. Kazdopadne aplikace Platonova pojeti simulakra (simulakra v opozici ke kopii, kde kopie je obraz zakotveny v realite a ospravedlneny podobnosti vs. simulakrum, ktery je falesny pervertovany zobrazeni) proste v dnesni dobe nefunguje a je na miste mnohem spis pojeti Baudrillardovo - tedy ze kazda medialni reprezentace je simulaci. Vztah k referentu je nenavratne ztraceny a to nikoliv diky tomu, ze nejaky hrac hraje nefer, ale diky technologicky povaze sireni informaci a jejich cirkularnim sebe-odkazovanim.
    GGG
    GGG --- ---
    Shutterstock :)
    Keywords:
    bohosluzba, bohoslužba, buh, bůh, cern, cernoch, cernoska, cerny, cirkev, clovek, clovek, církev, dite, dozivoti, doživotí, dítě...

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    !!!! Audioverze knihy DEBT, The First 5000 Years by David Graeber, read by Robin Upton

    Category:Audiobooks - UnwelcomeGuests
    http://www.unwelcomeguests.net/Category:Audiobooks#Debt.2C_The_First_5000_Years_by_David_Graeber.2C_read_by_Robin_Upton
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Delivery for Mr. Assange - !Mediengruppe Bitnik
    http://bitnik.org/assange/
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    _PU: Ačkoliv mě nasral DOX svým zapojením do Schwarzenbergovské kulturní fronty, musím říct, že výstava Krysztofa Wodiczka opravdu stojí za návštěvu. Retrospektiva starších věcí od sedmdesátých let do současnosti plus silná věc vytvořená "na míru". Skvělá výstava. Jenom je paradoxem, že galerie, která vystaví takové apelativní věci v souvislosti nejen se Šluknovem, ale i dalšími případy sociálního vyloučení, se současně bezvýhradně postaví za představitele vlády, intenzivně posilující sociální vylučování a to v daleko širším rozsahu, než je jen tzv. romská otázka.
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Solidar Suisse
    SOLIDAR SUISSE - Stoppen Sie die Spekulation mit Nahrungsmitteln.
    http://www.solidar.ch/

    Der Film, den UBS & Co. am liebsten verbieten würden [HD] - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k16kW21UQqo
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HIGHLIFE: Uprimne budu vzdy radeji podporovat umelce a umelecke aktivity, ktere zadnou podporu od ministerstva kultury nevyzaduji a nepotrebuji.

    DIY or DIE!
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    For the 13th year, April 26-28, 2013 the Chicago Anarchist Film Festival will present the works of un- and under-distributed filmmakers world wide, who are engaged in providing radical entertainment, documenting social change, and projecting a world that could be. This is a film festival with an anarchist vision.

    Chicago Anarchist Film Fest | Just another Anarchist film fest
    http://chicagoanarchistfilmfest.com/

    naposledni chvili ale treba jeste nekdo neco prihlasite!!!
    _PU
    _PU --- ---
    DOX - Výstavy - Krzysztof Wodiczko: Out/Inside(rs)
    http://www.dox.cz/cs/vystavy/krzysztof-wodiczko-outinsideri
    proč ne:
    Název výstavy Krzystof Wodiczko: Out/Inside(rs) představuje také nové umělcovo dílo, které vzniká přímo pro výstavu ve spolupráci s centrem DOX. Představuje videa romských dětí ze Šluknovského výběžku, jenž se budou promítat na sochy českých historických postav zapůjčených z Národního muzea. Šluknovský výběžek byl nedávno místem demonstrací iniciovaných neofašistickými skupinami proti romské komunitě včetně dětí, které zažily trauma způsobené projevy rasové nenávisti svých spoluobčanů.
    _PU
    _PU --- ---
    26.2. 2012
    od 19 hodin v Café Kolíbka první z diskuzních večerů studentů Katedry dokumentární tvorby FAMU
    "Vachek nepřijde"
    pouštět filmy budu já
    a to asi Padá vláda, něco si přej
    Vajíčka
    a můj nově vznikající film s pracovním názvem Rodina, ve kterým se - mimo jiné - mihnou záběry z Ústí nad Labem, demonstrace před MPVS a tak vůbec.
    tak přijďte, je to zadara.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam