• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    SANYBABY1: http://a2larm.cz/2014/05/filip-remunda-nechci-podporovat-prasarny/

    Jak se díváte na projekty, které financuje třeba ČEZ nebo Budvar, tedy firmy, které tvrdí, že podporují občanskou společnost?

    ČEZ chce podpořit vznik dokumentárních filmů, které se budou zabývat neziskovkami nebo jednotlivci, kteří nějak jednají pro blaho občanské společnosti. Konkrétní náměty a neziskovky přitom spoluvybírá. Opravdu bych se ale divil, kdyby vybrali třeba takový Ekologický právní servis, který už mnoho let poukazuje na svinstva, která ČEZ dělá. Bohatá polostátní firma s nepřehlednou strukturou, která má takové právní krytí, že je nenapadnutelná, se nyní začne chovat jako mecenáš umění. Skrze peníze, které vloží do filmu, vytvoří silné hrdiny občanské společnosti, které pomáhají napravovat to, co se v rámci ekonomiky volného trhu nedaří zvládat. To je podle mě nebezpečný jev.

    Vám osobně nikdo spolupráci nenabídl?

    Nedávno mě nepřímo oslovil Budvar, abych s ním spolupracoval, ale odmítl jsem. Uvědomil jsem si, že bych se stal součástí velmi nenápadné a chytré reklamní kampaně. Jedná se o strategii, která se tváří, že žádnou reklamou vlastně není, protože přece podporuje alternativní kulturu. Nerad se pohybuji v něčem, co je nepřehledné nebo zavádějící. Nakonec bych dopadl tak, že natočím film o něčem, co je takzvaně správné, ale v rámci nepřehledné struktury budu podporovat nějakou prasárnu. Konkrétně třeba reklamní agenturu, která udělá cyklus dokumentárních filmů a její pozice na trhu pak výrazně stoupne. Bude totiž moci říkat: „My jsme ti lepší. Dokážeme svou kampaní oslovit i lidi, kteří se považují za nezávislé a reklamu jinak odmítají.“

    Jak taková reklamní kampaň vypadá v praxi?

    Zrovna předevčírem mě zaujala reklama Budvaru. Vypráví příběh legendárního žižkovského boxera Stanislava Tišera. Po třiceti vteřinách na mě vybafl slogan: „Ne z nás dělá to, čím jsme. Budvajsr Budvar!“ Chtělo se mi z toho zvracet. Pak jsem našel odlehčenou verzi, která se jako reklama tvářila ještě míň. Tišerův příběh v ní byl součástí na zakázku ušité Galerie osobností, které se nebály jít proti proudu. Tuto bohulibou galerii pochopitelně opět platí Budvar. Otázkou je, zda nám reklamní parta připravila ještě fázi číslo tři, čtyři nebo pět… Vůbec bych se nedivil.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    La grenade transparente: Julian Oliver et l'opération de mise sur écoute subversive | ARTE Creative
    http://creative.arte.tv/...de-transparente-julian-oliver-et-loperation-de-mise-sur-ecoute-subversive
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Meet the Native-American Rapper With the Sound Track to Keystone Protests - NationalJournal.com
    http://www.nationaljournal.com/...american-rapper-with-the-sound-track-to-keystone-protests-20140509
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    The French artist Martin Le Chevallier brings to Brussels a European flag on which appeared the Christ face (Courtesy Jousse Entreprise, Paris).

    The Holy Journey
    https://www.youtube.com/watch?v=71BFELPqdsY
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Martin le Chevallier



    Ocean Shield
    intervention in situ
    Fiac 2009. Jardin des Tuileries, Paris.
    du 20 au 25 octobre 2009.

    L’opération « Ocean Shield » consista à sécuriser un bassin du jardin des Tuileries. Dans ce bassin, où l’on peut louer de petits voiliers pour les enfants, était proposé un service de location complémentaire : une flotte de petits bateaux policiers téléguidés. Les enfants pouvaient ainsi s’initier, de manière ludique, au contrôle des migrations clandestines. Tout en s’amusant, ils sillonnaient les flots avec leurs rapides embarcations et assuraient la sécurité du plan d’eau. De nuit, les navires policiers, munis de petits projecteurs, saisissaient canards et voiliers dans leurs faisceaux lumineux, pour mieux en scruter la prétendue innocence.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Kniha:Branding Terror. The Logotypes and Iconography of Insurgent Groups and Terrorist Organizations
    Branding Terror. The Logotypes and Iconography of Insurgent Groups and Terrorist Organizations - we make money not art
    http://we-make-money-not-art.com/archives/2014/05/branding-terror-the-logotypes.php#.U2yYgK1_tZU

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    THE WA

    "ES WAR EINMAL...", BERLIN, 2014


    SGNLR
    SGNLR --- ---
    NOIK: nase politicka scena je jedno velky angazovany experimentalni podium performerstvi se mi zda:) jen ta prace s novejma mediama jim uplne nejde, ale snazej se(graffiti, mappingy apod:)
    NOIK
    NOIK --- ---
    náhodou ta Volfová to je slušný angažovaný umění!
    ALUCARD153
    ALUCARD153 --- ---
    HYNEK: Já miluju, jak umí spojit v jedné větě: kradení pracovních příležitostí a vysávání soc. státu. Prostě doublethink jak višňa.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    HYNEK:
    SPIPI: odjebať se vocaď !!
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HYNEK: p°ča

    volfová jí ale pár hlasů jisto jistě sebere :)
    Volfová v burce varuje v klipu před přílivem muslimů do Evropy – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/.../335638-volfova-v-burce-varuje-v-klipu-pred-prilivem-muslimu-do-evropy.html
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Uz se to blizi...

    Volební spot Hnutí Úsvit do europarlamentu - příliv imigrantů
    https://www.youtube.com/watch?v=A9JVCq1zf7k
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    LIMECEJ: to je blbost, žádná taková země neexistuje.
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    ke?
    LIMECEJ
    LIMECEJ --- ---
    ADAMIRA: ona je to tušim československá vlajka ...
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Because There Is Hope Trailer
    https://vimeo.com/77852496


    rádi bychom Vás pozvali na premiéru českého dokumentárního filmu „Protože je naděje“, jež je součástí projektu Europe: A Roma Homeland – Náš sen.

    Pondělí, 12.5. od 17:30 hod.
    Francouzský Institut, KINO 35, Štěpánská 35, Praha 1

    Snímek vypráví o romském aktivistovi Jožkovi Mikerovi a skupině romských teenagerů, kterou se rozhodl vést. Prostřednictvím rapu a hip-hopu usilují o rovné postavení Romů a jejich přijetí většinovou společností. Jožka kluky vede k zájmu o romskou historii a kulturu a diskutuje s nimi také o aktuálních problémech Romů v České republice.
    Krupka a okolí města zažilo v posledních letech několik násilných neonacistických demonstrací a incidentů. Při jednom dokonce došlo k vraždě mladého Roma v nedalekých Teplicích. Jožka vede chlapce k tomu, aby si budovali vlastní životní cíle a drželi se daleko od drog a násilí. Tím, že začali rapovat o neonacismu, chudobě, drogách a životě na ubytovnách se stali mladými aktivisty. Věří, že jejich hudba může sjednotit Romy.

    Na dokumentu se podílel autorský tým ve složení František Bikár, Martin Grinvalský, Adéla Zicháčková, Viera Lacková, Jarmila Balážová a stážistka Emmie Bultemeierová. Celý tým vedli dokumentaristé Josh Meltzer (Western Kentucky University) a Rich Beckman (University of Miami, Florida).

    Poděkování za pomoc patří také Miroslavu Brožovi a občanskému sdružení Konexe.
    GGG
    GGG --- ---
    Cool District je jméno městské čtvrti v centru Rotterdamu. I oblast, kde se nachází Berlínskej model v Praze 7 by se dala považovat za “cool”. Jen s tím rozdílem, že v Rotterdamu byla trendovost čtvrti přisouzena poněkud uměle- když se vedení města před pár lety rozhodlo, že do několika ulic v centru města vtěsná bary, designové obchody, galerie a jiné hip podniky. Uměle tak vzniklo centrum pro lidi, kteří si o sobě rádi myslí, že jdou s dobou. Bez historie, bez aury.
    ...
    Výstava Cool District v Berlínskym modelu bude částečným přenosem původní výstavy z Rotterdamu, která proběhla 25.4.2014

    COOL DISTRICT teaser/ HET WILDE WETEN
    COOL DISTRICT teaser/ HET WILDE WETEN
    https://vimeo.com/92189267


    SGNLR
    SGNLR --- ---
    “Round 2. The Future of DIY Activism” @ Delai Sam, Moskau | rebel:art
    http://rebelart.net/round-2-the-future-of-diy-activism-delai-sam-moskau/0016087/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam