• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OTAZKAKONCE: ja si nemyslim, ze to bylo umeni a myslim, ze si rozumime:) a proc?protoze ten tipek nemel titul umelce
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    me to proste pripada jakoze vsichni artisti co si ujizdej na tom jaka to byla krrutopecka hodne precenujou roli umeni a vidi (nebo chteji videt) umeni vsude. Realita je, ze to je jen estetizovana, medializovana spolecnost, politika, a hlavne valka.
    (nic osobniho Vlado, jen nazor)

    estetizace neceho neznamena ze je to umeni, to by pak byl kazdej ajfon umeni.

    touhle logikou muzes dojit k tomu ze kazda natocena vrazda~utok~smrt~vybuch na ytb je umeni.
    verim ze neni.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    SGNLR: hm, za me je to jednoduchy ~ art neni a.nebude vic nez zivot, priroda, clovek, planeta. Je to online vrazda z silenych pohnutek, je to zprava o nasem svete, neni to umeni, nevzniklo to jako umeni, tonu chlapovi bylo pravdepodobne umeni ukradeny. A to je zase zprava o umeni. Ze.se to udehralo v galerii je okolnost.

    art + world = world.
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    "I kdyby mě zranil, postřelil nebo zabil, jsem novinář. Musím dělat svoji práci. Mohl bych místo focení utéct pryč. Ale co bych měl pak odpovědět, až by se mě zeptali, proč nemám žádné fotky?"

    https://zpravy.aktualne.cz/...~20734fa2c75711e6b7770025900fea04/?_ga=1.19956476.530639522.1466601332

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    TWORBO: dykjo.ja tady mam celou dobu takovej potutelnej usmev a smeju se sam sobe:)

    ART IS WAR
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    China riot police seal off city centre after smog protesters put masks on statues | World news | The Guardian
    https://www.theguardian.com/...olice-seal-off-city-centre-after-smog-protesters-put-masks-on-statues
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    TWORBO: teda aspon myslim - viz videa unoscu nebo ty ladinojc. pred prazdnou zdi. velmi anonymne a co nejmene konkretne.
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    SGNLR:ty lokace a prazdna poust- no jde o to nedat klukum u ridicich displeju dronu s hellfirem tuseni kde se toci. zas bych ten umelecko konceptni diskurs netlacil tak tvrdě :) ale jinak diky za obsahlej prispevek na toto tema
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    a malem bycha zapomnel na ty fotky-jsou skvely, az se nechce verit, ze jde o zanr dokumentarni/reportazni a ne vic stylizovanej
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    TWORBO: jinak abys znal muj nazor na ty ISIS videa, tak kamera dobra.maj dobrou techniku evidentne, ale ten zpusob prednesu je dost archaickej. zaroven me moc nebavej lokace teda-uplne nevim jak prazdna poust souvisi se zapadnim imperialismem-kdybych v ni videl ropnou vez,tak to dava vetsi smysl.lokacni skaut to evidentne trochu odflaknul, ale zase je fakt, ze sou ve valce a asi by e jim spatne delal filmarskej zabor na Wall Street, navic by to stalo dost penez a zrejme by jim produkcni tolik nevysolil...
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    TWORBO: :) rad bych ti veril, ale kdyz pouzivas vyrazy jako ;kterak se kvalitativne takove umeni hodnoti" nebo "erudovany teoretik historie umeni", kdyz vis, ze jim nejsem, tak se ti neda moc verit:)

    nebavime se o fotbale a asi tusis, ze posuzovani kvality umeni bude trochu problematicka vec-proto me treba prijde nesmyslny delat umelecky souteze.

    ale pojdme tedy a predem se omlouvam vsem, protoze tady rozhodne nechci vyzdvihovat obsah toho co se stalo, nicmene koncept a ztvarneni je promakany. zaroven to tad sledujou lidi, ktery narozdil ode me, jakozto pouhyho umelce, jsou tema teoretikama doopravdy,takze necht se zapojej klidne.

    asi bude jednodussi to odcizit od ty zpravy, kterou nam chtel ten clovek dat. bezesporu tu akci dobre promyslel, takze koncept, nacasovani a ztvarneni ma jasnej scenar. pracoval jakozto performer, kterej si vybral specialni obleceni, nastroj=zbran. situoval to jasne site-specific do prostor umelecky galerie(btw vsimnul si nekdo, jak strasne jsou tam nainstalovany ty obrazy??). mel danej scenar, takze vedel, kdy ma svoji divadelni cast spustit. ve chvili, kdy predstoupil mel jasne dany pohyb herce-tedy sebe, aby byl dobre videt v uhlu kamer/y. v tu chvili se z toho tak nejak stava happening, jelikoz bez okolniho publika, ktery tomu dodava zvukovou stopu, by tomu tak nebylo.kapitola sama o sobe by pro nejakyho divadelniho teoretika byla razantnost a jistota jeho grimas a prednesu a manipulace s pistoli.pro me je trochu hereckym zaskobrtnutim to, jak v jednu chvili namiri do divaku- to je herecky vyboceni, kdy si ve svoji roli nebyl uplne jiste a v tu chvili strasne problikne ta nejistota, trapnost a lidska nicotnost toho celyho. zaroven neustale drzi profesionalne tu pistoli, coz je zapricineny tim jeho vycvikem u riot cops.

    to sme u ty faze priprav, lokacniho skautingu,teatralnosti a kompozice

    dokonale promyslel remediaci svyho cinu-sen kazdyho performera.nemusel volat kamosovi, aby mu jeho piece natocil, nafotil. media a navstevnici akce to udelaly za nej.pokud by byl minimalista a ne medialni performer(po vzoru Yes Men nebo Ztohoven), tak by to jako Beuys ci Kovanda mozna jen na stroji predem napsal na papir a ani by to nemusel delat,ale to by asi v dnesni spektakularni dobe nikoho moc nenadchlo a navic by to vlastne vyznelo jen jako nasranej fb status. dokonalym promyslenim mu jeho medialni coverage, kdy se z media site-specific performance stava novomedialni happening na socialnich sitich(neslo to dokonce v primym prenosu, pac to by to byl i tak trochu medialni hacking), internetovej meme, viralni kampan....

    me by jakozto umelce sralo ze uz moc po svoji akci nebudu upresnit motiv svyho cinu-dela se to blbe, kdyz je mrtvej.media a politici a chytraci jako my, to ted budu treba ruzne prekrucovat..to je pech, ale zaye uemni by nemelo bejt doslovny, ten prostor pro fantazii divaka, kdy dilo vznika az v jeho hlave je dulezitej zeano

    radikalitou a brutalitou zaroven tak trochu zpochybnuje silu medialni obrazu v dnesni dobe a schopnost lidi tomu obrazu uverit.urcite bylo hodne lidi, co si mysleli, ze je to hoax(a nebo je?).zaroven vidime smrt na obrazovkach denodenne, takze co je na tomhle tak divnyho vlastne popravde nevim

    blablabla, proste v dobe kdy Putinovi dela medialniho poradce clovek, co vyrost na avantgardnim ruskym divadle a nase politicka scena vypada jak jeden velkej dadakabaret, se da snadno oznacit za umeni cokoli. umelci kradou od politiku, politici od reklamek, reklamky od teroristu a pak si to cely koupis nekde za par virtualnich zetonu i s pistoli vytisknutou na 3d tiskarne a koksem vyzkousenym laboratori na druhy strane sveta pres darknet.problems?deal with it

    a znovu pripominam, ze toho capka neobhajuju, ale zpusob provedeni je proste fascinujici
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    SGNLR: to si do me neco projektujes. myslel jsem ze jako erudovany teoretik historie umeni me, amateru dokazes vysvetlit ktery z tech popravcuch videi je umelecky kvalitnejsi a ktery horsi. jestli jako jde o kompozici obrazu, strih a tyhle klasicky filmarsko- obrazovy veci, formu, nebo obsah... nebo se to hodnoti v uplne jinejch kategoriich... pripadne jestli se v tom, stejne jako v jakekoli jine kategorii lidske cinosti ta kvalita najit da. fakt netrolim, zajima me to a tady vidim potencial se o tom neco dozvedet bo to vypada ze tu na to nejaky nazory jsou.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    TWORBO: nemam v umyslu rozjizdet zadnej flame, aby bylo jasno a na troleni mas internetovejch diskuzi plno vedle hele.evidentne si rozhorcen,coz chapu.

    na tema umeni/nasili si muzes zajit do knihovny nebo zagooglovat sam.mir a lasku
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    SGNLR: ok. a jeste mi rekni kterak se kvalitativne takove umeni hodnoti? zajima me metodika
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    MASOO: ne,ale mam ucet u spatny banky, tak by me asi J&T nevzali
    MASOO
    MASOO --- ---
    SGNLR: nejsi na ni starej?;)
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    TWORBO: to jestli neco svejma kodama v naplnuje pozadavky na "umelecky dilo" se ti nemusi libit, ale z estetickyho hlediska dejin umeni s tim nic nenadelas. nicmene to danej akt nijak neobhajuje a nerika ti, ze s tim mas souhlasit. se stim smir. takovejch momentu bylo v dejinach habadej a povazoval bych za dost nudny se o tom tady bavit popravde(v opacnym pripade keep calm and study art history bez urazky)

    navic je v hlavicce klubu slovo "propaganda", pokud by nekomu i nadale pripadalo, ze to tady nema co delat...

    a pokud me ted nekdo narkne, ze timto ten akt obhajuju, tak si asi zalozim facebook a pridam se k podporovatelum Putina, Trumpa a IVCRN zaroven- to bude pak moje medialni performance na socialnich siti a vyhraju s tim Chalupeckyho cenu pro me za me:)
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Design and Violence. Part 2: violence where you wouldn’t expect it – We Make Money Not Art
    http://we-make-money-not-art.com/design-and-violence-part-2-violence-where-you-wouldnt-expect-it/
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    SGNLR: jo, popravy na videich islamskyho statu, vybornej angazovanej videoart :(
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    The Quickest History of 20th Century Art in Russia
    https://www.youtube.com/watch?v=bY-PfLRyvxI
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    TOXOPLASMA
    http://wegottoxoplasma.org

    novy web TOXOPLASMA nekolika prednich umelcu na post-streetart, culturejamming, urbanhacking blablabla,proste inteligentniho umeni ve verejnym prostoru

    je tam toho tolik dobryho, ze jsem linej linkovat..

    we are at least six individuals:

    akay klisterpete made rae brad downey mr olabo

    collaborating in a multitude of constellations:

    akay+klisterpete=akkp

    akay+made=akmade

    akay+made+rae=apa

    akay+rae=akayrae

    etc





    DRESSED FOR SUCCESS | TOXOPLASMA
    http://wegottoxoplasma.org/project/dressed-for-success/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam