• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Apolena Rychlíková, Vladimír Turner: Memory of the City
    https://www.artwallgallery.cz/en/exhibition/apolena-rychlikova-vladimir-turner-memory-city



    V pražské galerii Artwall začíná výstava Apoleny Rychlíkové a Vladimíra Turnera, zaměřená na kritickou reflexi novodobých proměn Prahy. Věnuje se například nadměrnému turismu i klimatické krizi. Vernisáž výstavy se koná 2. 6. 2020 od 18.00 v komunitní zahradě Prazelenina, Vrahulíkové 13, Holešovice. Zároveň tamtéž proběhne diskuze na téma „Kam mizí paměť města“.

    Jak se žije ve městě, ve kterém se čím dál tím víc cítíme jako nechtění hosté? To už více než rok zkoumá interdisciplinární projekt s názvem Paměť města, zaměřený na problematiku novodobých proměn Prahy. Podcasty, odborné texty, procházky po jednotlivých čtvrtích nebo diskuze, reflektující potřeby a pocity obyvatel Prahy, nově doplňuje i fotografická výstava ve veřejném prostoru v letenské galerii Artwall. Její motiv je jednoduchý: pětice rukou, které patří konkrétním Pražanům, a v nich pětice klíčů s různými klíčenkami. Ty odkazují k fenoménům, které Pražanům ztrpčují život. Autoři se zaměřili na přebujelý turismus, znečištění ovzduší a s ním související klimatickou krizi, ohrožení bezdomovectvím, novou luxusní výstavbu nebo na gentrifikaci a unifikaci služeb ve městě.

    „Zajímala nás hlavně optika těch, kteří jsou změnami ve městě negativně zasaženi,“ vysvětluje Apolena Rychlíková s tím, že běžně se k tématům města vyjadřují ekonomové a developeři, zatímco hlas obyvatel zůstává nevyslyšený. „Z Prahy se ztrácí zdravý sociální mix, bydlení je nedostupné i pro střední třídu, čtvrti se gentrifikují nebo přizpůsobují jednosměrným potřebám levného turismu.“ dodává Vladimír Turner, který se tématu města a veřejného prostoru věnuje dlouhodobě. „Paměť obsažená v lidech a jejich příbězích mizí. Namísto města pro lidi se z Prahy stává město pro zisk,“ uzavírají autoři výstavy.

    Součástí výstavy budou i doprovodné akce: v rámci vernisáže proběhne diskuze se zástupci odborníků i Pražanů na téma novodobých proměn Prahy. V ní vystoupí například socioložka Barbora Matysová, která se věnuje vylidňování Karlína, nebo jedna z protagonistek výstavy, sociální pracovnice se zkušeností s bezdomovectvím, Zuzana Křičková. Doplní je urbanistka Yuliya Moskvina z Platformy Stop Airbnb. Vernisáž se odehraje v holešovické Prazelenině.

    „Přišlo nám důležité podpořit skutečně lokální podnik, který dbá na potřeby místních a rozvíjí sousedské vztahy místo jednoduché honby za maximalizací zisku,“ říká Rychlíková. V půlce července se také uskuteční kritická procházka po Holešovicích s architektem a urbanistou Jakubem Nakládalem. Ta na konkrétních případech vysvětlí, s jakými problémy se dnešní pražské čtvrti potýkají a jak a proč se Holešovice v posledních letech proměnily. Informace o procházce bude možné sledovat na facebookové stránce Paměti města a galerie Artwall.

    Kurátorka: Zuzana Štefková
    VLKSAMOTAR
    VLKSAMOTAR --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    Galerie NTK otevřena od 25. 5.!!!
    Gallery NTK opened from 25th of May!!!
    ________________________________

    SALON TCHÉCOSLOVAQUE:
    Současná česká a slovenská malba
    Contemporary Czech and Slovak Painting

    Galerie NTK, 25. 5.-10. 8. 2020
    (vstup NTK2 / entrance NTK2)
    po-pá 10-18 / mo-fr 10-18
    vstup zdarma / free entry

    Vystavují / exhibiting:
    Dominika Dobiášová, Lucia Dopicakova, Janka Duchoňová, Julie Kopová, Šárka Basjuk Koudelová, Alžběta Krňanská, Milica Mijajlovic, Lucie Michnová, Jarmila Mitrikova, Kateřina Rálišová, Sedlo Klara, Eva Škrovinová, Monika Vrancova, Katerina Zbortkova, Monika Žáková

    Kurátor / curator:
    Milan Mikuláštík

    Galerie - Národní technická knihovna
    Galerie - Národní technická knihovna
    https://www.techlib.cz/cs/2905-galerie

    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    Jedno angažované netoliko pražska kavarnička, ale zlinský filmácí. Prostě žánr a kotel parádně odvedenýho řemesla.

    EETerminátor: Den vyúčtování
    http://www.youtube.com/watch?v=4ojIw3khTHw
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    CALL FOR CONTRIBUTIONS to new Memefest book RADICAL INTIMACIES: Extradisciplinary Investigations in Making Things Public | Memeblog @ Memefest
    http://www.memefest.org/...ical-intimacies-extradisciplinary-investigations-in-making-things-public/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Soundtrack k filmu "Češi jsou výborní houbaři" je ke koupi a peníze z prodeje pputují na hnutí Limity jsme my

    Soundtrack: Dominik Gajarský
    Režie filmu: Apolena Rychlíková

    The Czechs Are Excellent Mushroom Pickers | Dominik Gajarsky
    https://dominikgajarsky.bandcamp.com/album/the-czechs-are-excellent-mushroom-pickers
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Šťastnej svátek práce!

    GGG
    GGG --- ---
    „Spoustu lidí víc zajímá fašismus než alternativní vize,“ říká radikální antropolog David Graeber | Radio Wave
    https://wave.rozhlas.cz/...c-zajima-fasismus-nez-alternativni-vize-rika-radikalni-antropolog-8186409
    GGG
    GGG --- ---
    NOIK
    NOIK --- ---
    Výzva pro umělce, kurátory a organizátory:
    Hledáme projekty do publikace Umění ve veřejném prostoru (2000–2020)


    Festival 4+4 dny v pohybu letos oslavuje 25 let své existence. K této příležitosti připravuje fotografickou publikaci o výtvarném a performativním umění ve veřejném prostoru. V současné chvíli máme k dispozici velké množství zdokumentovaných projektů. Stále však usilujeme o vybudování co nejobsáhlejšího archivu. Klademe si za cíl představit tyto aktivity s důrazem na různorodost jejich uchopení (socha, instalace, intervence, akce, performance, festival, pouliční hry, street art, site specific, komunitní projekty atd.).

    Hledáme projekty, které se uskutečnily ve veřejném prostoru v letech 2000 – 2020, realizované českými umělci a organizátory v České republice. Budeme se těšit na vaše tipy, dokumentaci a fotografie.

    Odkazy, informace a fotografie posílejte na adresu: vaclavova.d@gmail.com.
    Ozveme se vám s podrobnými informacemi.

    Děkujeme!

    Tým festivalu současného umění 4+4 dny v pohybu
    GGG
    GGG --- ---
    Spektrální země čili design pro kulturu vymírání | revue Prostor | Literární a kulturní časopis
    https://revueprostor.cz/spektralni-zeme-cili-design-pro-kulturu-vymirani
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    "Koleda"
    Vladimír Turner | Vladimír Turner
    http://sgnlr.com/

    Velikonoční kraslice z dlažebních kostek. Věnováno všem ženám, které se kdy staly oběťmi mužského násilí. Nasrat mužům, kteří znežívají tradice k vybití svých frustrací! Kraslice jsou v barvách české vlajky. #velikonoce #feminismus



    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    TBC: tak určitě... Cola nevadí?
    GGG
    GGG --- ---
    The End of the World Has Already Happened - 3: Cue The Sinister Music - BBC Sounds
    https://www.bbc.co.uk/...00d8s5?fbclid=IwAR06wjTCR7b-uhpz__HBXYappRNqYFg2eL5gx5_JEWHxQO3-yw1_hvTuvvY

    podcast s filozofem Timothym Mortonem o environmentálních úzkostech, zahradničení, konci světa a taneční hudbě, která je podle něj nejlepším modelem pro ekologii
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    LIVING SCULPTURE / performance
    https://vimeo.com/401707611


    This action’s title comments on the performer’s artistic expression, on the background of the given location and on the situation within the art scene. The location being a tourist-mafioso hell (Wenceslas square and its surroundings), the striders here are consuming souvenirs, hot-dogs, drugs, sex and other experiences. Just a few years ago, we wouldn’t find any of the street artists here, the so-called buskers, because busking was forbidden in the streets of Prague then. Buskers eke out the little money for their daily bread through street performances – of more or less quality. An artist „profesionally“ dedicated to art creation (who has an academical background, exhibits his artwork and is a part of the general artistic operation) will, through performance, earn very bad money (none). Probably with a lot more trouble than a skillful busker. There may also appear a contrast between the necessary theatricality of the busker (they want to impress as many people as possible, to earn as much salary) and the artistic gesture of the performer, for whom every performance is a deep internal experience through which he often dismantles the boundaries of his behaviour and tries to level with the world. My performance looks like a busker’s show. I am an artist, appearing in a role of a busker. The role the busker had chosen for himself is „The Protester“ – through him he’ll try to raise money. Through protest and a naive call for freedom. I do ironically commodify revolt and make it into a marketable spectacle. A metaphor of the artistic practice, pointing on the artistic always searching for creative freedom, but needs to make a living at the same time, is obvious here. I circumvent the art market and the process of paying for art through a gallerist and a buyer and for my artwork I receive just the amount that the spectator deems appropriate. The average salary throughout the performance was 180 CZK/hour.
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Dojak, to by jeden slzu uronil...

    McDonald's and other brands are making 'social distancing' logos - CNN
    https://edition.cnn.com/2020/03/26/business/social-distancing-brand-logos-coronavirus/index.html

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SUSTAINABLE ENERGY
    https://vimeo.com/400779400
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    GROSS DOMESTIC PRODUCT/ videoloop
    https://vimeo.com/381672622
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam