• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR: "Pravděpodobně se jedná o největší obrazec v poli, rozkládající se na 18 ha řepkového porostu." má výpovědní hodnotu: naše ega jsou tak velký, že to můžeme narovinu přiznat, ale radši tam dáme pravděpodobně, protože o fakta tady sice moc nejde, ale necháme si zadní vrátka:))
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Ztohoven to s tim anarchokapitalismem myslej tak vážně, že je jejich aktuální projekt celej žlutej! Doporučuju velmi deep prohlášení!

    Exit the Game / Vystup ze hry
    https://www.ztohoven.cz/exit-the-game/index.html
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Strajk kobiet bez hranic | Anarchistická federace
    https://www.afed.cz/text/7381/strajk-kobiet-bez-hranic

    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Umělecká instalace devětačtyřiceti mrtvých stromů uprostřed New Yorku upozorňuje na změny klimatu | Radio Wave
    https://wave.rozhlas.cz/umelecka-instalace-devetactyriceti-mrtvych-stromu-uprostred-new-yorku-upozornuje-8493714
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    V Doxu vystavuje Epos 257. Kritizuje, jak veřejný prostor zahltila reklama - Aktuálně.cz
    https://magazin.aktualne.cz/kultura/umeni/v-doxu-vystavuje-epos-257-kritizuje-billboardy-dox-vanitas/r~75f03d46b89d11ebb234ac1f6b220ee8/

    Proti zahlcení veřejného prostoru reklamou bojuje umělec vystupující pod přezdívkou Epos 257. Dva roky vyřezával z billboardů motivy květin, ovoce či drobných předmětů, aby z nich sestavil instalaci připomínající barokní zátiší. Po vzoru těchto výjevů do ní umístil i vyříznutou obří lebku. Dílo je součástí výstavy Vanitas v pražském Centru současného umění Dox.

    GGG
    GGG --- ---
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    Že si mě koupíš, podpoříš hnus. Vole a Kurvy Češi mezi AVU a punkem – A2larm
    https://a2larm.cz/2021/05/ze-si-me-koupis-podporis-hnus-vole-a-kurvy-cesi-mezi-avu-a-punkem/

    Zdá se nicméně, že punk obchodníky s uměním přitahuje. Malíř Jakub Hošek to zná z vlastní zkušenosti – jejich zájem prý přichází ve vlnách: „Pokud najedeš na ten tržní model, tak se ti tohle bude dít a musíš si jasně nastavit hranice. Okolo pankáčů se začnou motat snobáci, které láká ta autenticita.“ Podle jeho slov nejsou takto vydělané peníze „nikdy úplně čisté“, důležitější je ale přemýšlet, jak je použít. Sám Hošek velkou část výdělků za své obrazy v nultých letech využíval na dotování festivalu Creepy Teepee a koncertů pořádaných pod hlavičkou A.M. 180. Naučil tak výtvarné umělce chodit na koncerty. „Chtěli jsme vzdělávat a seznamovat obě strany – pankáče a umělce,“ tvrdí Hošek.
    EZOUN
    EZOUN --- ---
    NAGASAWA | 3. světová válka aneb kam náš svět směřuje? Status: Stupid but mostly peaceful [NAGASAWA @ 3. světová válka aneb kam náš svět směřuje? Status: Stupid but mostly peaceful]

    SGNLR
    SGNLR --- ---
    CirculUM 2020
    https://circulum2020.blog/

    prave probiha dalsi opencall na projekt Triangulum, umeni ve verejnym prostoru prazsky periferii. zatim s tim nemam osobni zkusenost ale nekdo se snazi neco delat a treba by to casem mohla byt nejak silna platforma pro sdileni umeni/urbanistickejch planu a presah do politiky. treba
    SGNLR
    SGNLR --- ---



    Decamouflage
    Public intervention_ 2020
    Fluorescent spray on Nazi WW2 coastal bunker
    Atlanticwall in Bretagne_ France



    Making visible what should never be forgotten! Unmask contemporary nazis, fascists, alt- right, generation identitaire and all this nazi scum which is gaining more and more power in mainstream politics worldwide.

    The Atlantic Wall (German: Atlantikwall) was an extensive system of coastal defences and fortifications built by Nazi Germany between 1942 and 1944, along the coast of continental Europe and Scandinavia as a defence against an anticipated Allied invasion of Nazi-occupied Europe from the United Kingdom, during World War II. Hitler ordered the construction of the fortifications in 1942. More than a half million French workers were drafted to build it.

    Made in cooperation with Mars Industries

    Decamouflage / Public Intervention
    https://vimeo.com/531249547




    SGNLR
    SGNLR --- ---


    Kunst & Alphabet des… | VfmK Verlag für moderne Kunst GmbH
    https://vfmk.org/de/shop/kunst-alphabet-des-anarchistischen-amateurs-the-anarchistic-amateurs-art-alphabet

    Texts by: Herbert Müller-Guttenbrunn, Beatrix Müller-Kampel,
    Reinhard Müller, Margarethe Makovec & Anton Lederer

    Artworks by: Ingo Abeska, Iris Andraschek, bankleer,
    Blue Noses Group, Nayarí Castillo, Christian Eisenberger,
    Memed Erdener, Veza Fernández / Christina Lederhaas,
    Aldo Giannotti, Johannes Gierlinger, Anne Glassner, G.R.A.M.,
    Michael Heindl, Andreas Heller, Johanna Hierzegger, Anita Hofer /
    Reni Hofmüller, Katrin Hornek, Franz Kapfer, Karl Karner,
    Leopold Kessler, Paul Lässer, Damian Le Bas, Delaine Le Bas,
    Alfred Lenz, Hubert Lobnig, Juan Pablo Macías, Ralo Mayer,
    Ryts Monet, Ivan Moudov, Anton Petz, Katrin Plavcak,
    Leon Podesser, Lavinia Raccanello, Arne Rautenberg, RESANITA,
    Elisabeth Schmirl, eva helene stern ***, Mladen Stilinovic,
    studio ASYNCHROME, Tonto, Nasan Tur, Vladimír Turner,
    Roswitha Weingrill, Markus Wilfling, Johannes Wohlfart, Martin Zet,
    Gamlet Zinkovsky, zweintopf
    • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
    “M for man: future occupants of coffins, who are still allowed to
    walk around for a while and make all sorts of practical jokes.”
    This is one of the many conceptual definitions coined by the writer
    and editor Herbert Müller-Guttenbrunn (1887-1945).

    The booklover's gem The Anarchistic Amateur's Art & Alphabet
    brings together around 50 of his astute, whimsical and often
    highly topical "aphorisms, maxims and reflections" with just as many
    works by visual artists, which were 2019/2020 first shown in
    < rotor > in Graz and afterwards in the Stadtgalerie Waidhofen/Ypps.
    The selection is based on the existence of anarchistic elements
    in the individual works. And thereby follows a thought by
    Horst Stowasser: “Certainly more people are ‘anarchists’ than just
    those who call themselves so. Many just don't know.”
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Komu patří město? on Artyčok
    https://artycok.tv/44531/komu-patri-mesto

    Skupinová výstava a mezioborový výzkum se zaměřil na uměleckou i teoretickou reflexi urbánní etnografie a roli občanských projektů ve veřejném prostoru. Výchozím motivem pro vznik výstavy a doprovodného programu byla snaha o zprostředkování příkladů tzv. dobré praxe, kde se místní komunity pokoušejí vytvořit, povětšinou svépomocí, funkční společenské či materiální zázemí pro důstojný život. Klíčem k vybraným lokalitám je významná role architektů či umělců, kteří v projektech působí jako jedni z hlavních hybatelů změn.

    Jednou z důležitých osob, která vstoupila do projektu Komu patří město, je student oboru Etnologie na Etnologickém ústavu Univerzity Karlovy Ladislav Zářecký. Ten se zabývá především urbánní kritickou teorií a antropologií a zároveň působí v Ústí nad Labem. Společně s ním inicioval Hraničář vznik Platformy pro urbánní kreativitu a kritiku, která působila paralelně s výstavou Komu patří město a otevřela prostor pro urbánní spolu-tvorbu, sdílení poznatků, diskuzi a výzkum města Ústí nad Labem.

    Jako idea, koncept a politický požadavek bylo „právo na město“ poprvé představeno roku 1968 francouzským marxistickým filosofem a sociologem Henrim Lefebvrem, které se následně stalo běžně používaným prizmatem současné společnosti. Používají jej jak teoretici města, tak i městská sociální hnutí. V České republice byl tento koncept poměrně neznámý až do druhé dekády dvacátého prvního století, během které si společnost začala stále více uvědomovat negativní dopady neoliberalizace na obyvatelnost postsocialistických měst.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR: R22 Tout-monde is an online radio launched in June 2014 by Khiasma, cultural platform and art centre based in Les Lilas, on the north-est outskirts of Paris, in collaboraion with L’appartement 22, an independent exhibition space in based in Rabat, Morocco.

    It allows for the circulation and sharing of sound documents of all forms, produced by an ensemble of contributors from around the world. These documents are thought of as living archives and resources for action. Cultural and artistic organisations, schools and universities, artists, researchers, students or neighbourhood communities... all potential antennas directed to the Tout-Monde!

    Whether broadcasting, receiving or propagating sounds and voices, the antennas embody, across different social, political and cultural contexts, multiple attempts to render audible forms of life and of speech. R22 Tout-monde aims to function as a zone of confluence, a collaborative tool. As a place for debate but also an editorial space for contemporary literature and sound works, the radio experiments different modalities of address and writing from both near and far.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    GGG: a kmotr Rusko
    GGG
    GGG --- ---
    Otec Klaus a matka Privatizace = PK

    GGG
    GGG --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam