NOISE NO 08
Recyklovat a sdílet - No laptop media festival
Vernisáž s živým hlukovým session
27/10.2008 od 19:00 hod.
Výstava potrvá od 28.10.2008 do 2.11.2008.
Instalace:
Kaspar König NE – Instant instruments / Daniel Weiss DE - zvuková instalace / Frank Bartz DE - hluková instlace / David Vrbik CZ - Tři osciloscopy / Milan Mikuláštík CZ - Hlukový error
Video instalace:
Radim Labuda CZ - Lorem ipsum II / Antena CZ - Feedbeck destortion / Guido Tuts BE - Video / Jan Zalio CZ - Video
V rámci festivalu a to na vernisáži 27. 10. od 19:00 hod., na "Noise life session" od 19:00 hod. 28.10., dernisáži 2.11. od 19:00 hod. a na Bulva Fabula / Salon Bruit Ediotion od 20:45 hod. živě vystoupí:
Kaspar König NE – Instant instruments/ Daniel Weiss DE – zvuková instalace / Frank Bartz DE - hluková instlace / David Vrbik CZ – Tři osciloscopy / Milan Mikuláštík CZ - Hlukový eroror / Radim Labuda CZ - Lorem ipsum II / Antena CZ - Feedbeck destortion / Guido Tuts BE – Vieo / Jan Zalio CZ – vieo / Ludovic Demarche - iapositives/super8 - vj BE / Philippe Cavaleri vj / Brutal Orgasm - psycho-akustický zmatek BE / Samuel Nicolai BE - vj diapositives/super8 / Caretakers live aka Richard Scott and James Edmonds UK- ztráta a nalezením zvuku / Fake Mistress - Olivia live DE- arie antique / Federsel - live guitar feedback music / GumaGuar sounv-vj-live / Mangrove Kipling live guitar destortion FR/Berlin / LifeLoop aka Seamuse O_Donnella Real Tape performace IR/DE
Radim Labuda CZ
Lorem ipsum II
Lorem ipsum (zkráceně lipsum) je označení pro standardní pseudolatinský text užívaný v grafickém designu a navrhování jako demonstrativní výplňový text při vytváření pracovních ukázek grafických návrhů (např. fontů nebo rozvržení časopisů či HTML stránek). Lipsum tak pracovně znázorňuje text v ukázkových maketách (tzv. mock-up) předtím, než bude do hotového návrhu vložen smysluplný obsah.
http://radimradim.org
Petr Krušelnický aka Antena CZ
VFD (video feedbeck destortion)
Záznam ze živého procesu přenosu videosignálu (zpětné vazby) do zvuku.
Antena je mezinárodní nezávislá skupina založena v Praze v roce 2001. Zpočátku se orientovala na nonverbální a experimentalní divadlo. Zúčastnila se řady mezinarodních divadelních festivalů a site specific projektů po Evropě a to jak samostatně tak i v kooperacich s jinými skupinami a umělci ze zahranici (Grotest Maru , Big Art Group U.S.A). Postupně se zaměřila na nová média a technologie. Orientace Anteny se tak rozširila na světelný dezign, Vj ing, zvukové produkce a audio-vizualní instalace. V letech 2003-2006 působila Antena v Berlíně, kde organizovala nepravidelná setkani umělců zabývajících experimentálnií hudbou, videem a zvukovými instalacemi. Založila zde skupinu "TV Print" společně s Mengrove Kipling Fr. a navázala aktivní spolupráci se skupinou Salon Bruit, se kterou minulý rok uspořádala první noisové setkání v ČR.
Petr Krušelnický aka Antena absolvoval taneční konzervatoř Duncan Centre, dále pak studoval u prof. Ctibora Turby. Byl členem souboru Divadla mimů Alfred ve dvoře a divadelní skupiny Grotest Maru (SRN). Podílel se například na vzniku představení s Minem Tanakou, projektu 3W Griftheater a mnoha dalších. Kromě experimentálního divadla se aktivně věnuje i audio-vizualnim projektům v prostředí analogových elektronických médií. V roce 2007 spoluzaložil nezávislé umělecké skupiny Bauchglanz. S halkou Třešnákovou a Tomášem Jeřábkem.
LifeLoop (Seamuse O_Donnella) IR/Berlin
LifeLoop je irský umělec zabývající se zvukem. Jeho Real Tape performace je instalace vrstvící zvuky v reálném čase. Staré magnetofonové přehrávače v paralerním zapojení a všemi prochází jediná magnetofonová páska. Počínající zvuk je souborem nahrávek vznikající skrze mixážní pult. Do něj všechny přístroje signal posílají a i zpět ho přehrávají. Vzniká tak analogový echo/delay efekt, nekonečně se opakující napříč rozsáhlým prostorem po dlouhý časový úsek.
http://lifeloop.org/
Salon Bruit
Salon Bruit je nekomerční setkání umělců, experimentální elektronické hudby a diváků. Setkání, které je více než na společné zábavě postaveno na společném sdílení audiovizuální skutečnosti. Salon Bruit záměrně míchá svoji energii s domácími I zahraničními umělci a vždy tak vznikají neopakovatelné události. Zabývají se hlukem, experimentálně elektronickou, elektro-akustickou a improvizovanou hudbu v propojení s video experimenty a instalacemi. Salon Bruit aktivně působí již od roku 2002 a dnes pařádá nebo je součástí řady radií, filmů, on-line přenosů, festivalů a kongresů. V rámci Galerie SoToDo arts performants congres Salon Bruit pravidelně propojuje různé myšlenky uměleckých performací a zaměřuje se na zenedbávané sluchové vjemy. Poslední velkou událostí pro Salon Bruit byl třídenní „Lost Shadows Festival". Skládal se ze 14 instalací a 15 živých zvukových performací jimž dominovala závěrečná devítihodinnová sekce.
Brutal Orgasme
Je skupina experimentalních zvukových umělců zapojujících do svých produkcí staré kytary a sintetizátory, efekty, hlasy a prostorové nahrávky. Vzniká tak velmi pestrá škála zmixovaných zvuků, jakási pertubace pro naše těla vystavěná hlavně na zvukových improvizacích.
"Zdeformovaný signál v komunikační napětí dosahuje stejných tělesných efektů hluku jako hudba. Zvuk rozbouřeného moře není daleko od bílého hluku (šumu), ale ještě není rozpoznáván jako nepřijemný & dráždící psycho-akustický zmatek. Až do bodu, kde ostrý hluk není považován za nepříjemný a žádající tréning smyslů, potřebu sebeovládání, je všem zvukům dovoleno stát se hudbou. Hluk je zrovnoprávěný s divadelní funkcí, abstrahující pouze jeho estetiku…. Přesouvání fokusu z not ke zvukům, určením hudby jako navrstvených zorganizovaných zvuků, jakých si implozí významů až do jejich rozpuštění se v prostoru… Křečovitá krása…. Smyslový dojem…. Přetížení nervového systému, možná reflektující náš niterní & vnější chaos…. to vše absorbuje posluchače v extatickou černou díru…. Pravě jako orgasmus…", říkají Brutal Orgasme o svém pojetí.
http://myspace.com/bruitalorgasm
Richard Scott a James Edmonds (aka Caretakers)
Hudba komponovaná v živém čase, hudba paměti a zapomenutí stvořená ztrátou i nalezením zvuku je doménou dvou Angličanů žijících v Berlíně, Richarda Sccota a Jamesa Edmondse. Nedělní bleší trhy plné magnetofonových kazet, bicích automatů, ohnutých elektronických obvodů a analogových sinthesizerů dávají jejich produkci punc pestré, prašné, praskavé hudby s překvapivým dechem a teplem. Je to hudba, která nikdy nepasuje do obleku, stejnou měrou si pamatujicí I zapomínajicí, nedopoustějicí se žádného optimismu ani obav. Vykopávají vrstvy hudby a paměti z městských drolících se grafitti obtížených cihlových staveb, jako všudepřítomné spektrum ohrožené regenerace k přemalbě historie jednou a pro vždy. Toto je hudba, která se pokouší zůstat v jednom místě a může vznikat pouze skrze konstantní změnu.
http://myspace.com/docdicrecors
Federsel
feedback music
Federsel je značka pro sólové aktivity Tomáše Procházky na poli elektronické a jiné hudby. Pracuje se starými přístroji a různým nestandartním zapojením buduje samooscilující systém vytvářejíci ze zpětné vazby zvukové krajiny temných vesmírných barev. Je to hudba strojů a přístrojů zapojených do sebe a vydávajících zvuk pouhou svou existencí. Do mixážního pultu nevede žádný vstup zvenčí, vše vzniká přímo v něm prostřednictvím nestandartních zapojení. Šumění, bzučení a bručení se splétá se zpětnou vazbou v temné plochy dark ambientního zvuku. Zapojení strojů v alchymickém kruhu vytváří zvukový amalgám, monochromatický zvukový tok pomalu plynoucí vpřed.
Kromě hudby a zvukového designu pro divadlo nebo film se Tomáš Procházka věnuje již několik let práci na projektu remixu hudby známého českého folk a country barda Wabiho Daňka. V současnosti pracuje také na novém projektu dronové-noise-industrialni hudby, který vychází z jeho letitých experimentů se zpětnou vazbou. Je zakladatelem hudební skupiny B4 a divadla HANDA GOTE.
http://myspace.com/federselmusic
Ludovic Demarche
Ludovic Demarche je Belgický umělec, který ve své video instalaci zkoumá fenomém lidské jedinečnosti a identity. Vychází z knihy DSM /Diagbostic Statistic Mental/, kterou používají odborníci v oblasti psychologie. "Většina lidí s diagnózou mentalní poruchy ztrácí díky medikamentům svojí identitu. Podílí se na tom i morálka vlastní společnosti a postupy násobícího se psychologického léčení. Rád bych vytvořil potrét někoho, kdo zmizí za pomoci svého vlastního obrazu obličeje. Obličej na obličej, obličej na obličej…. v čase kdy se zapomene na původní obrázek a pohyb k vypaření identity ve zmatek navrstvením jeho portrétu obličeje. A bílé k vymazání tvojí personality v čistou společenskou konvenci.
Video je ukazáno v TV monitoru vloženého do druhé krabice lidské velikosti. Tato vykresluje pocit uzavřenosti. Uvnitř zní medikálně-elektronické písně v seqencích a vytváří tak představu medicínské krajiny.
Mangrove Kipling
Mangrove Kipling je francouský hudebník žijící v Berlíně. Vedle elektronické laptop-music, je nedílnou součástí jeho tvorby hra na kytaru. Jeho práce se zaměřuje na specifický hudební jazyk, kde hluk se setkavá s melodijí, a na prostorové nahrávky či skracování elektronickych nízkovoltážníh zařízení (circuit-bending processings). Její zvuk mixuje s objekty, rušivými impulzy, frekvencemi, účinkami samlů a efektů uspořadaných k přerušení spojení mezi objektem, který vidí a je vnímán sám sebou. Jeho hudba je výlet do hypnozvukového stavu.
Mangrove Kipling byl členem DDM kolektivu, dnes známého dnes pod názvem "HUB". V Berline se setkavá se Sciss a společně vydávají pod lablem Apostrov. Je aktivním členem Salon Bruit, berlínské platformy pro experimentalní umění, orientující se na zvuk, video a různé performativnií formy. Na svém kontě má velmi pestrou škálu dalších kooperací s hudebníky, tanečníky a videoumělci od Anton Sulak (s FormVollEndeT, Ger.), Le Code (s Keyframed, Fr.), TV Print (s Antena, CZ), Ambient Massaker (s Lifeloop Irl.), Michigan 21 (s Emmanuel Rabu) až po postrockovou formaci Tupolev.
http://myspace.com/mangrovekipling
Fake Mistress (Olivia) DE
Hlavním nástrojem "falešné paní" je její hlas. Utržené kousky klasických orchestrálních skladeb hrané v loopech (krátkých smyčkách) jsou použity jako základ pro nadevše postavený hlas. Ten pak osciluje mezi klidem a po zvukovou bouří. Poslední projekt „arie antique" je složenz hudebních portrétů šesti antických řeckých ženských charakterů. Jejich příběhy jsou souborem celé řady archetipálních lidských pocitů: láska, nenávist, zklamaní, žárlivosti, oddanosti a pomstichtivosti.
http://myspace.com/fakemistress
Kaspar König
Jeho interaktivní zvuková instalace recykluje opuštěné předměty a oživuje je v kontextu s magií I všedností Pražského centra. Výstava věci přeměňuje v „ozvučnice", které nemají specificky krásný zvuk. Mají však schopnost obživnout v zvukově žijící objekty, přerodit se pod rukama návštěvníků v instrumenty a zvukovodiče fixované na stěnách galerie, oknech, atd. a rozeznít tak souzvuk osmy a více kanálového signálu. Jde o propojení zvláštně rezonujících předmětů, vlasců, dlouhých kytarových strun a jiných podobných materiálů snímaných a natažených do akustických ladičů.
David Vrbík
Lissajousův obrazec
Lissajousovy obrazce (též Lissajousovy křivky) jsou křivky získané složením kolmých harmonických kmitů, které lze vyjádřit rovnicemi. Je možné je vytvářet nejen v rovině, ale také v prostoru a to pomocí osciloskopu nebo počítače. Tvar křivek závisí na poměru úhlových frekvencí,a na fázovém posuvu. Velikosti amplitud ovlivňují rozšiřování nebo zužování obrazce podél dané osy. Například pro se jedná o elipsu, která pro A1 = A2 a přechází v kružnici a pro , kde k je celé číslo, přechází v úsečku. Lissajousova křivka je uzavřená, pokud je poměr racionálním číslem. Je-li tento poměr iracionální, je křivka otevřená. Křivky nesou jméno Julese Antoine Lissajouse, který je zkoumal v roce 1857.