vzhledem k tomu, ze posldedni dobou studuju optiku, protoze se bavim fotografii, tak: opticke zvetseni proste pocita s nejakou ohniskovou vzdalenosti a i u velmi malych cocek s realnym ohniskem od 15mm je ostrost vysoka na vzdalenost 2,5m - nekonecno, zvetseni i u malych optickych zoom je az 1:3, toho jde dosahnout optikou [ zmenou ohniskove vzdalenosti pomoci posunu cocek], ktera se bezne dnes cpe do nejmensich fotaku, tedy kdyz predpokladam, ze veskere draty a cipy budou v obrouckach, tak neco takoveho imho jsou brejle typu popelnikove dno minimalne.
Zvetsovani elektronicke je dnes naprosto bezny fenomen prave a predevsim v techto malych fotografickych pristrojich a funguje tak, ze cip, do jehoz senzoru [pixelu] dopadaji svetelne castice za a] zvysuje svou citlivost, cimz dochazi k tomu, ze je potreba mensiho mnozstvi svetla na vytvoreni obrazu [zesilovac svetla], ale dochazi k sumu, protoze okolni elektrostaticky naboj je pri zvetsujici se citlivosti stale blize energii, ktera je potreba na vytvoreni obrazoveho bodu
b] jednotlive pixely jsou vyhodnocovany snimacem v oblastech, kterych je u kvalitnich fotaku dnes az 1024 a jsou dopocitavany tak, ze kdyz dojde ke zvetseni, vlastne se vezme jen vyrez [jako kdyz vyrezes v GIMPU nejakou plochu] a podle rozlozeni pixelu na takto vyrezane plose v 1024 oblastech se mala cast obrazu [prave ten vyrez] dopocita na maximalni rozliseni nastavene ve fotaku. takze priklad je asi takovy, ze vezmes z velke fotky nejaky kousek, vyrezes jej a pak jej roztahnes na puvodni velikost te fotky. ziskas tim samozrejme zvetseni, ale taky obrovske nepresnosti.
[obrazky jsou tvare NPC ze hry bloodnet]