• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    OVERDRIVERPG - $HADOWRUN : hello Case, this is Wintermute, its time to talk
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    OVERDRIVE: popravde mam posledni dobou nejradsi runy kde se strili jen naprosto minimalne. Ne ze bych byl pacifista :) ale presli jsme od military ke spionaznim romanum.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Ctu ted docela zajimavou knizku, jmenuje se Rewire, a je tam par zajimavejch poznatku z psychologie/psychiatrie/neurovědy. Kromě neustálýho učení mozku a vytváření nových stop a synapsí, a faktu, že se přišlo na to, že narozdíl od různých přecdchozích terorií se produkce mozkových buněk vlastně nikdy nezastaví (dřív se učilo, že jejich počet je konečný a daný někdy ke konci dospívání) je tam uvedenj experiment, kterej mi v souvislosti s RPG/simulací jako tréninkovou metodou dává docela dobnrý smysl. Naučili pár studentů hrát na piáno, pak první kontrolní skupina pokračovala v tréninku každá den, další kontrolní skupina se na to úplně vysrala a další kontrolní skupina trénovala jen "jako" v imaginaci. U skupiny která cvičila a u té, která cvičila jen v představách ukázalo EEG další rozvoj snynapsí a prohlubování naučené "aktivity", ti co se na to vykašlali tuhle dráhu v pdostatě ztratili. Ve zratce, jde o dráhy které mají při jednáíání vliv na naše reakce v nevědomé úrovni, naučené a bleskové reakce a odpovědi systému nevyžadující vědomou kontrolu.. Proto mi přijde, že cvičit systémové myšlní, rozhodování na základě nedostatečných informací, proaktivitu při dopl%nování potřebných informací, aby rozzhodnutí bylo co nejlepší ve vztahu k požadovanému výsledku atp, na to se nejen shjadowrun hodí víc než dobře.
    Taky jsem někde četl, a to nevím přesně zdroj, že člověk který pochopí aspoň pravidla dračíku nebo jiné hry, má mnohem větší tendenci se na svět dívat jako na souhru určitých faktorů a je lepší v analýze situace a možných výsledků jednání. Opět, na podvědomé úrovni. Trochu to do svých her asi implementuju.
    Na druhou stranu, čistě expresivní umění, čímž může RPG session taky dost dobře být, už jsem dlouho nezažil. Holt, vyprávím příběhy s pointou....začínám při stavbě od konce dost často, abych věděl jaké stopy a indicie můžu nabídnout.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    MMchodem, toho, co mluvi v popredi CHCI hrat asi tak nejvic ;]

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    mmchodem, jedna z budoucich NPC, resp pozdej mozna PC: Zee, field medic

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    mmchodem MLOKU, co rikas na to, ze postavy se nedefinuji zezacatku v cislech, ale jen v 20 bodech, kdy vis, co asi hrac chce, a pak k tomu smerujes run, a on se musi rozhodovat, coz vede k tomu, ze nakonec mas postavu v cislech.
    Samo jasne, bych treba nekomu jako Ty, kdo uz Run nejakej cas hraje udelal neco vic psycho, ale...
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    mmchodem TOHLE je presne run, ktery preferuju, podle me udelat z minima maximum je dovednost Ceskych Shadowrunneru, neni to asi dost US-like, pac tam se hraje na to, ze jako delas veci "according book" ale to neni hackerina... to, ze nekdo hackne system tak, ze misto tanku pouzije stovku sekacek a pyrotechniku z cinskyho kramu, to ROZHODNE ocenuju,... a zkus proti tomu postavit postavu na "beta, delta.... AAA levelu"... proste to neda, pac proste kobercovka a zichrhajcka ve spravne situaci plne nahradi HI-tech dilnu plnou nastroju a software



    GILHAD --- --- 20:32:47 21.7.2015
    (+1)
    JVMLOK: Tak tohle v podstatě hrajeme podle SR, akorát se občas až tak detailně neřeší zdroje u laciných věcí z OBI/od vietmaců/levné čínské pyrotechniky a podobných hraček, které nemají reálné bojové hodnocení - ani přímý zásah čínskou rachejtlí nedonutí kohokoli si házet na obranu, pokud má aspoň náznak improvizované pancvesty, ale když se rozprskne robokopovi před obličejem, tak je šance (nikoli jistota), že dotyčný mrkne a cukne hlavou, protože prostě to na kameře vypadá dobře. Sestřelit sekačkosondu taky není problém, zásah pistolí do motoru ji vyřadí, zásah do výmetnice odzbrojí, zásah raketou anihiluje. Problém je když těch cílů jsou stovky, každý z nich střílí desítky rozprskávacích světlic a vzduch je plný alobalu - to pak je prostě zmatek - stejně jako třeba v písečné bouři či vánici. A problém je, když protivník očekává realnou opozici na své úrovni v počtu kusů a najednou zjistí, že je mnohonásobně přečíslen něčím, co nemá v databázi. Tak se splaší a naplní vzduch nejen olovem, ale i těžšími kalibry, čímž se situace moc nevylepší, neboť je pak vzduch taky plný železných kusů letících všemi směry. Na radaru, sonaru i kameře (v noci) je to prostě bordel na kvadrát. Vzhledem k odolnosti cílů boj netrvá dlouho, ale než se stihne usadit prach, tak těch pár kol (tuším 7 nebo tak nějak), co jsme potřebovali získat, uteče jak nic. A pak už je celkem pozdě. Rozpočet byl nějaké tisíce nových ...

    (a moje postavy mají dovednosti typu Kutilství K/O 6 a podobně - se souhlasem GM a ve správných rukou strašná věc - měl jsem i postavu se skilem The Incredible Machine 5)

    Všechny moje divné akce byly založeny na tom, udělat něco absurdního, co protivník prostě absolutně nečeká a na krátkou chvíli ho vyvést z míry. Místo šílených čísel na útok / obranu radši sázím na šílená čísla na překvapení / zmatení :)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    GILHAD: mam prosbu, jsem na netu jen VELMI obcas v hospode, nemuzes sem prosim re-pastovat, ne re-linkovat vsechny sve zapisy runu, co jsi daval do Shadowrun auditu, pripadne linky, ktery k tomu patrily? Uz jsem linknul 4chan RPG do zahlavi, ale rad bych si to precet na jednom miste, pac ten system a pohled mi asi sedi ;]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    za veci ma byt otaznik ;]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Jo MLOKU, zkousel jsi nekde hrat Shadowrun, kdy vsechny NPC delaji nejefektivnejsi mozne veci. Treba to, ze kdyz vidis nekoho v jakemkoliv panciri, strelis jej proste do hlavy? Coz je podle starejch pravidel proste +2, coz neni zadnej moc problem. I kdyby to bylo +4 nebo +6 tak v klidu, jednu se temer vzdy trefis, zvlast, kdyz mas postavu/NPC co to umi.
    Ma to dusledek, ze a] VSICHNI PORAD nosej helmu.... coz jako s mestem v SR proste nejde, pac je to proste BLBOST, b] extreme vzroste umrtnost PC/NPC

    :]]]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Schvalne, ze vite z jakeho je to filmu?
    MMchodem Bruce Willis tam rika: Prestal jsem kourit... a kdyz sejme prvniho parchanta, prvni co mu sebere je krabicka cigar a Zippo ;]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    JVMLOK: to jako rozhodopadne, BUT NOW, I HAVE MACHINE GUN, HO HO HO!
    TRaining mam vicemene neustale v relaite, kdyz je jeden ready for Shadowrun survival a zaroven se zivi de-facto jako Hacker, de-jure jako zamestnanec KORPORACE [evil-corp], tak uz nejakej ten akcni film neprijde moc naskodu...

    mmchodem, ID JULYZ se zivi jako profesionalni vycvikar psu a zachranar-kynolog, aby bylo jasno ;]

    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    none taken. Kazdej to hrajem z jinyho duvodu. Pro me je to trenink, pro tebe vylet do fantasie. Kolikrat bych to bral taky tak ale uz mam koleje vyjety moc hluboko. Shadowrunneri jsou IMO apriori schopni jedinci v prostredi bezohledne konkurence. Chovat se neschopne nebo neefektivne zamena, ze se na tobe nakrmi nekdo jinej.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Prvni run s Julii, 26.7.2015



    Nedefinovana postava
    Novacek hrac, ktery nikdy necet pravidla, ani nikdy nehral/nevidel nikoho hrat zande RPG a nehraje ani pocitacove hry

    Nachazime s v Seattle, horke leto, autovrakoviste v Redmondu, kam lide chodi vrakovat auta z ruznych duvodu asi stejne casto, jako si chodi pro kusy aut na nahrani dily. Dva zamestnanci ork - Korg a trpaslik Frank Zappa + majitelka Julyz, zena kolem tricitky s neutralni povesti v okoli, kterezto samo o sobe je nebezpecne asi jako jakakoliv prumyslova aglomerace na [soucastnych] hranicich velkomesta.
    Jedine cim Julyz vybocuje z bezneho prumeru je to, ze chova a cvici 4 velke, ocividne necistokrevne [asi jako vsechno v tom meste] psy, kteri ji poslouchaji na slovo a obcas se s ni prochazi letnimi nebo zimnimi ulicemi...


    Prijizdi zakaznici a bezna rutina k veceru pomerne uticha, kdyz tesne za branou zastavi chlapik, beloch, kolem ctyricitky v omlacenem pickupu a predstavi se jako Merle. Po chvilce vyjednavani z nej vypadne, ze by dobre zaplatil za vycvik a socializaci cokla, ktereho ma privazaneho na retezu a ostnatem obojku na korbe kary.
    Cena je pomerne vysoka, 500Y/tyden plus vydaje.
    Vzhledem k tomu, ze to je priblizne 2x tolik, nez vynese vrakoviste za mesic, Julyz si cokla prohlidne, Merle jej nevybirave sunda z korby, hodi po Julyz neregistrovanym chipem s prvnim tydnem vyplaty a briskne vysmahne.

    Problem s Coklem je v tom, ze na sebe nenecha sahnout, vrci a kouse natolik zle, ze neni ani mozne se priblizit k retezu, na kterym je privazanej a asi by nebylo koscher, aby byl na vrakaci jen tak bez dohledu. Julyz tedy poveri Zappu, aby svaril z kusu vraku klec, do ktere se pokusi cokla nalakat. Za takovou nadstandardni praci si Zappa rekne o flasku SoyWhiskey, kterou se vyda do kramu s chlastem nakoupit Korg.


    Korg se vraci s prostrelenym bachorem a storkou, kterak nakupoval u staryho Irwinga, kerej ten zasranej kram ma uz patou generaci, kdyz tam nabehl par mladejch, keri se kram pokusili vykrast. Zkoncilo to strileckou a kluk prisel o kebuli, holka zdrhla a Korg dostal olovo do strev. A to proste chces.
    Nicmene krom jineho, se vratil s bouchackou za pasem, bednou PRAVE whiskey a nejakejma prachama.
    Domluvil a omdlel...

    [v tomhle momente probiha prvni rozhodovani, hracka Julyz si muze vybrat, jestli zna aspon vetrinarni medicinu : Street Medic : 2] nebo ma spis soc. skills [Znalost ctvrrti/prostredi: 2; Rozhodne se pro znalost prostredi...]

    Julyz chytre popadne dve flasky whiskey a zabehne za starym Kubancem Chuanem, kterej je znamej tim, ze za chlast je ochotnej vyndat z nekoho kulku..

    [rozhodnuti: mluvis krom eng. nejakym jazykem? pripadne existuje citySpeak, coz je dialekt mestskeho undergroundu... tim padem to zkonci tim, ze si bere skill CitySpeak]

    Po chvili smlouvani rukama nohama se starym ozralou, ale jakestakes reznikem-doktrorem, kerej mluvi jen Spanelsky se Julyz podari vytahnout dedka i s jeho taskou plnou proslych injekci kde ceho, se stopami vybavy ruznych armad sveta [od Izraele po Japonsko], aby zasneroval Korga, coz se podari za pomoci injekci neceho jasne zeleneho, chromovych klesti a kusu provazu.

    Korga si odveze jeho orci stara, a Zappa mezitim stihne dokoncit klec z kusu vraku, z nichz nejtensi je silny jako troli palec.

    Julyz se snazi se spratelit se psem za pomoci vydatneho krmeni drahym ale proplacenym masem [jen s troskou NotiSoyi a krys], nicmenene temer bezuspesne. Zavre tedy na noc ostatni psy a jde spat. Zappa se ukaze jako typek, ktery v pripade, ze vrakoviste neni hlidane, alespon ovladne kamery a hraje si s malym letajicim strojeckem, kteremu rika Drona a ktery zrejme neumi taky nic moc jineho, zez poletovat a natacet video.

    V prubehu noci se zda Julyz sen, po kterem se probudi propocena a unavena, jakoby celou noc delala kliky, a ve kterem se ji dari navazat s coklem komunikaci a to dokonce takovou, jakoby se bavila s clovekem, ne se zviretem.

    Rano na sebe Cokl necha sahnout a zkonci to tak, ze si necha stahnout ostnaty obojek, ktery je zajimavy tim, ze ve tme zari a jeho ostny , smerujici dovnitr, maji na obycejny chrom divne odlesky, asi jako kdyz se clovek kouka na kulicku rtuti.
    Jen co Julyz sunda Coklovi divny obojek, zacne obluda vrtet ocasem a v klidu se necha zavrit do kotce, a zda se, ze i komunikuje na urovni clovek-pes [pocit komunikace s clovekem uz tam neni, ackoliv se Julyz stava, ze obcas se jakoby "zapomene" a vnima Cokla daleko intenzivnej, nez by se ji zdalo bezne[

    [tady se postupne projevuji Astralni projekce - sny, ze kterych se vzbudis, jako bys vubec nespal, a Astralni vnimani - do ktereho Julyz zatahuje pes, ktery neni tak uplne pes, coz Julyz jeste netusi]...

    Pres den uplna rutina, krom skupinu ozralejch mexikanu, kteri privezou 3 cadilaci, ktere chteji nechat "extreme rychle zvrakovat", coz Zappa komentuje tak, ze by je za hodne penez moh dobre prodat. Julyz pristoupi na prodej aut, misto zvrakovani, a vecer je necha stat v chranene casto vrakoviste.




    Cokl je v kleci svarene z oceloveho srotu, takze July vypusti psy a Zappa se svou Drnou si muze odpocinout. Nasleduji zive sny, kde Cokl Julyz varuje, ze se psama se spatne snese...

    Rano je ocelova klec prokousana jako svareckou, a 2 se psu jsou vtazeni v ni a okousani na kost. Rozlamana lebka, chybejici koncetiny. Cokl klidne odpociva nad mrtvolami a v jedom z "ne uplne bdelych stavu" ma Julyz dojem, ze se usmiva a rika "ja Ti to rikal"
    Procez se Julyz domluvi se znamym, ze k nemu ostatni dva psy odlozi, protoze o ne nechce prijit, coz se i stane.

    Dalsi noc se stane nemila prihoda, kde nejaky -asi konkurencni- gang 3 poulicnich runneru/gangeru se pokusi dostat se k stale neprodanym cadilacum... kdyz pak zmateny Frank Z. promita Julyz co se jim stalo, neni to uplne video, ktere by clovek pustil sve babicce. Urvana noha, prokousnuty krk, chrstnuti krve do oka kamery... olyzujici se Cokl.

    A par dni pozdej jsou Cokl a Julyz uz vcelku pratele, dokonce se odvazi jej pustit z retezu i klece, a Cokl posloucha jakoby za sebou mel vcelku kvalitni vycvik. Nicmene zaroven je to den, kdy se pro nej ma vratit majitel, ktery se taky objevi a dozaduje se Cokla, coz zkonci tim, ze Merle po Julyz vystreli, procez nejdrive prijde v bleskove akci Coka o ruku a v nekolika malo vterinach o zivot.
    Cela situace byla zajimava tim, ze Julyz se zase nachvili propadla do "ne uplne bdeleho stavu" a videla, kterak Merlemu jde od ust barevna para, procez nasledoval pozar boudy, kde byl ulozen Cokluv ostnaty obojek.

    [nejake chyby vyjednavani popisuji dalsi cast charakteru postavy Julyz, porad astralni vnimani, Merle byl magicky aktivni a obojek ocividne mel zacit palit pri spravnem zaklinadle, coz se uplne nezdarilo, protoze Cokl uz obojek nemel]

    Julyz pochopi, ze Cokl neni uplne Cokl, ze sperky, co zustaly po Merlem se chovaji podobne divne jako Cokluv stary obojek a ze podivne stavy, jak sny, tak "chvilky ne uplne bdeleho stavu" nejsou tim cim se zdaji byt.

    Vzhledem k tomu, ze po Merlem v kare zustala i bedna knih, a vzhledem k tomu, ze mame ty Iternety, teda vlastne Trix, zacne Julyz zjistovat, ze sovy nejsou tim, cim se zdaji byt... jenze vsechny stopy v Matrix vedou k uzavrenemu NODu ShadowLand, kam potrebuje pozvanku....

    Korg -> Zgurvena Ryba -> Duha -> Epoxidovej svab [Barman Ratz a v rohu sedici fetak Case -> zadani ukolu: doporucim Te na ShadowLand, kdyz z dodavky, co projede zitra vecer Rentonem, seberes krabici hormaonalnich preparatu, dokud nebudes mit, nevolej mi.... - Case]... to be continued...
    JULYZ
    JULYZ --- ---
    OVERDRIVE: hej, tak nejak som si ho predstavovala :o)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---





    tim nepodsouvam Julyz zadnej vizual, jen aby byla predstava... docela bych chtel, aby se tady pozdej objevila karta postavy, i s vizualizaci, jak textovou, tak treba i obrazovou... ale ta postava jeste neni hotova, takze zadny spech. Cisla mam zatim ja a zatim Te nemusi zajimat, ale casem, az pochopis i pravidla, rozhodne doporucuju vest si kartu postavy nejak poradne. Google docs could do... stejne kazda vytistena karta zkonci pocmarana poznamkama,....

    he, pokud to tu jeste nekdo cte... mozna by stalo za to, udelat fotku nekterych zajimavejsich deniku hranych postav... nerikejte, ze to porad udrzujete na kompu ;] zkusim najit nejake svoje


    JVMLOK: takze teda hrajem?
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    jo, aktualni vlivy: DMZ, Sinister and Dexter, Transmetropolitan, Neuromancer, Snih, Diamon Age, Vidim to jinak, Hellblazer, Hellraiser.... jak jinak ;]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---




    momentka od Zkgurvene Ryby, to je to misto, kde podavaj DUHU...


    Cmmchodem, prihlaste se, kdo semnou kdy hral a nikdy nebyl v Baru u Zgurvene Ryby?
    To je totiz klasika, kdyz jsme zacinali hrat, nekdy tak rok 1997, tak tenhle bar nahodne "vygeneroval" gamemaster, a od te doby, pokazde, kdyz s nekym zacinam hrat v Seattle, je to prvni misto-hospoda, kam se PC dostane.

    Dalsi je pak Expoxidovej Svab, kde obsluhuje barman Ratz, kterej ma jednu ruku z oskliveho ruzoveho plastu a nekde v koute mezi zrcadlama, neonama a poskrabanym plast-chromem posedava typek, co se mu rika Case, takoej mladej, ale hodne opotrebovanej fetacek, kerej porad pusobi, ze se na svet kouka jen napul...
    [eh. kdo nevi, nevi, kdo vi asi se pousmeje ;]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    Pokud by mel mit Coklik ikonku na nyxu, asi by si vybral tuhle fotku

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---


    obcas ma tendence se projevovat takhle nejak, ale obcas taky jako milacek... zda se, ze hranice tohohle "Coklika" jsou asi nekde mirne jinde, nez je u pejsku bezne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam