• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALISTAIRDorn - desková hra
      AUTOŘI
    Kerwil - Jan Daněk
    Muflon - Jiří Daněk
    Stryx - Jan Dřevíkovský
    Amarath - Filip Kozák
    Alistair - Jan Kozák
    Zorkal - Kryštof Kozák

    Tento klub slouží k diskuzi, výměně zkušeností a zodpovídání dotazů k dobrodružné deskové hře Dorn.
    V klubu jsou přítomni autoři hry, kteří vám rádi zodpoví otázky všeho druhu...
     

    Oficialni Stranky

     
    rozbalit záhlaví
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    budou k dispozici pdf pravidla, abych se na to mohl podivat predem?

    ZORKAL: kdyz ten hraci plan podlepis tvrdym kartonem, tak se to i hrat da - ale na tom papiru to bylo fakt maso :)

    AMARATH: co Vetrelci?
    PECA
    PECA --- ---
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    DAVESADE: Par lidi mi na deskohrani rikalo, ze podobnou hrou je Doom nebo Descent (ten stoji ale 2700,-) cili je vice nez 4x drazsi.
    Jeden hraje temneho nekromanta a skupina hrdinu se vydava ho zabit. Maji uplne svobodny pohyb na planu, nehazi se kostkou, hrdinove sbiraji zkusenost a postupuji na levely, kazda postava je hodne jina, je tam spoustu schopnosti a kouzel.
    AMARATH
    AMARATH --- ---
    Taky chodit ve dvou do bazin je skoro jista smrt, staci par hermanu a je z toho mega rez.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Mohl by někdo hru stručně popsat ři připodobnit k něčemu známějšímu?
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Ovsem za Zorkala velmi pozitivne hodnotim zaverecnou akci. Doslo tam k velike rezi u teleportu do bazin. A ac pri ni umiralo spousta potvor, ztraty hrdinu mi prilevaly do zasob spousty cenne krve, za nez jsem sesilal ritualy, ktere drtily postavy jeste vic. Doslo na Trnovy portal, Blata Zoufalstvi i Chladomorku. Navic Zorkal na druhem levelu je opravdu silny protivnik.
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Nevim. Ale pocitam, ze bych je proste prinutil zautocit uz jenom proto aby mi zabranili v provedeni velkeho ritualu, kterym bych vyhral. A myslim si, ze pri poctu treba 25 nestvur uz by nemeli moc sanci me zastavit. Od jiste chvile byla konfrontace nevyhnutelna. To ze k ni doslo pozdeji bylo zapricineno tim, ze tesne pred velkym konfliktem v dolech postavy utekli teleportem a rychlosti mimo muj dosah.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Ještě mě napadlo jedno doplňkové pravidlo - má dvě ostří:

    Pravidlo: Všechny kartičky jsou tajné. Tj. nejen karty požehnání, ale i karty pokladů.

    Ostří1: Zorkal je vůbec neví, jaké možnosti postavy mají. Může proto jít do útoku, načež zjistí, že postava má útok navíc a prohraje.

    Ostří2: Postavy kooperují ještě méně a jejich strategie jsou individualizovanější.

    Je na testingu zjistit, jestli to nepovede k paradoxnímu efektu toho, že zorkal už vůbec do ničeho nepůjde, pokud nemá trojnásobnou přesilu. U karet požehnání to ale tak nefunguje, tak by to mohlo projít.
    STRYX
    STRYX --- ---
    Ok, ok. To ten zvyk. Zelezna kosile :o)

    Tezko rici. Myslim, ze ne. Hrdinove vybrali zhruba polovinu pokladu, takze si statisticky 'vyzrali' jak sutiny, tak treba svite ohniveho dechu. Ze hry mam dojem, ze predmety sehraly velkou roli. Uz z tech lecivych lektvaru jsem byl dost na nervy. Za hru jsem z postav nasosal 29 kapek krve. A furt si je mrchy doplnovali z lektvaru. Situace, kterou popisujes, by myslim mohla nastat pokud by postavy sebrali predmetu jenom par a vystavily se tak vetsimu risku statisticke nehody :o)
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Přemýšlím totiž nad tím, jestli by se nedalo vymyslet nějaké doplňkové pravidlo nebo setting, který by donutil zorkala hned zkraje útočit.

    Jedna z možností je tenhle nápad:

    http://www.dorn.cz/forum/viewtopic.php?t=14
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    A ještě jedna: Myslíš si, že kdybys delší dobu vyčkával a hromadil nestvůry, než jsi provedl první útok, že by bylo pravděpodobnější, že bys v důsledku úplně vyhrál? Tj. není zkrátka řešením vyčkávací strategie? Přitom samozřejmě tvrdím, že hra je daleko zábavnější, když se hned zkraje bitkaří, nicméně je to výhoda spíš pro hrdiny, než pro pána dornu...
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    STRYX: Zuppa. Terminologická: držel bych se názvosloví "hrdinové" a "doly" místo "postavy" a "stoky" (protože stoky odkazují jen na líheň krys ne na celý prostor)

    Myslíš si, že třeba u druhé hry hrálo roli to, jaké poklady a kdy hrdinové našli? U některých her mám totiž pocit, že pokud mezi první řekněme desítkou posbíraných pokladů jsou sutiny, herman a rezivý meč, začínají mít postavy celkem horko, zatímco pokud najdou rychlé prsty a podobně, jsou hned zkraje vybaveni pro střety, které na první úrovni bývají jinak smrtelné...
    STRYX
    STRYX --- ---
    Akce probehla velmi uspesne. Kompletace ve trech lidech trvala chvilku. Sehrali jsme dve hry.

    V prvni Zorkala hral Zorkal. Zvolili jsme strategii dvou pocatecnich skupin. Jedna sla do bazin a druha do stok v nadeji, ze rozdelimi Zorkalovi sily a ze se nebude schopen koncentrovat na obou frontach najednou. Postavy vlezli ve trech do bazin a Gor se po pocatecnim chvastani typu: 'muj svaty hnev vysusi tahle bahna' se zretelne suicidalni tendenci zabehl hloubeji do bazin a tak se stal prvni obeti hermanu o par kol pozdeji. Od te doby slo vsechno s kopce. Pres to, ze se Vargen s Ragnarem stahli ze stok a utikali v bazinach oblicenym pratelum pomoci se stale vzrustajicicm pocetm hermanu, situace jiz nesla dost dobre zachranit. Postavy z bazin uprchly teleportem do dornu, avsak Pan dornu za utrzenou krev seslal ritual zombii, ktere vyblokuji jeden utok. To byl vzasade posledni hrebicek do rakve. Postavy udelaly last stand a zemrely na hrbitove.

    Druha hra byla vsak uz docela napinava. Postavy se vydaly do dolu a do dornu. Zorkala jsem hral ja a po chvili se zameril na postavy v dolech. Nevim jestli si hraci nepovsimli dvou duchu skrytych za teleportem v dornu ci zda je podcenili. Kazdopadne se jim behem dvou kol spolu s nekolika krysama a kostlivcema s pikou podarilo docista odriznout Ragnara v dolech. Byl bych ho sezral, ale postavy se pomoci dvou karet pozehnani odteleportovaly do dornu. Pomer sil se razem preklonil na druhou stranu, nebot postavy se semkly, zatimco ja mel stale nejake nestvury v dolech. V jednu chvili me postavy vytlacily nestvury z dornu do bazin, v druhe chvili jsem tam zpet neocekavane pronikl a zabil chorose. Zakouzlil jsem ritual prizracne promeny slabych nestvur na silne a situace se zdramatizovala pro vsechny. V nasledujici totalni rezi pomrely hory potvor, postavy vyplytaly vsechny sve karty pozehnani a predmety. Nutno rici, ze same uzitecne. Ohnivy dech, spoustu silnych zivotu atd. Zaroven ale prisli o spoustu kapek krve, s jejichz pomoci jsem seslal nektere dalsi ritualy a postoupil se Zorkalem na druhou uroven. Pak jsem udelal chybu, kdy jsem si nevsimnul volneho pruchodu teleportem se mi nepodarilo odriznout cast postav, ktere vybehly pro artefakt do bazin. Postavy se stahly, a almanor nekolik kol za sebou mrazil skupinu asi sesti hermanu , kteri by sli na pomoc. Pote postavy otevrely Branu Osudu a vrhly se na Zorkala. Zorkal to o kolo prohral. Dve postavy byly na jednom zivotu, dalsi na dvou, jedna snad na ctyrech. Bylo to tak tak. Nebyt kazdeho leciveho lektvaru, ci svitku ohniveho dechu postavy by mely velke problemy a kdo vi.. Zorkal to jeste mohl vyhrat. Obe strany udelali behem hry nekolik taktickych chyb. Nejvetsi asi ale Zorkal, ktery se o pole prepocetl a prisel tim o tri dobre nestvury ci tu s nezablokovanym teleportem. Hraci zase zapomeli na ducha, ktery z dalky vbehl na Chorose, coz ho stalo zivot. Hra byla do posledni chvile napinava, obsahovala asi tri zvraty, ktere zdanlive ukazovaly na vitezstvi te ci one strany. Finalni souboj byl vsak na vazkach.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    A ještě jeden náhled na komponenty:

    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Další stryxova fotka - v pozadí možno vidět krabici od hry:

    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    JANDOS: No právě. Dlouhé večery bývaly důsledkem starého dornu, ale po několika optimalizujících a zeštíhlovacích kůrách se většinou dohrává mezi hodinou a dvěmi. Když skončí brzo, je to většinou fatální chybou postav a jejich brzkým exitem.
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    JANDOS: Nevím, jak Pellenor vypadá dnes, ale před nějakými sedmi nebo kolika lety jsem ho hrál, tak to bylo o něčem úplně jiném. Ohromné množství políček, gigantická quasi-realistická suchá herní planina před městem a tak. Dorn je spíš o osobním hrdinství a cestě než o strategiích s vojsky...
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    ZORKAL: Pelennor byl vzdy ten spravnej hardcore pro dlouhe vecery ;] Ale je fakt ze uz me to omrzelo
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Jinak aby bylo slávě těch, kteří si ji zaslouží učiněno zadost, tak obálku hry a portréty jednotlivých postav a nestvůr namaloval Stryx, pokládky, rituály a jiné zrůdičky namaloval a po mnoha stránkách pomohl Zelgaris a herní plán vytvořila Jana Šouflová, známá to umělkyně. Budiž jim země lehká... chci říct vzduch sladký... ehh vlastně život dlouhý!
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Jandos: No o tom neni zadneho sporu... Znas snad nejaky zoufalce, ktery Pelennor masochisticky do ted hrajou?
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    Na ty fotce to hraje za Pana Dornu zrejme nejaky zacatecnik, zbytecne se mu flakaji krysy v dole a u pikari u teleportu. Tou mumii si mel mozna rozbit ten zaval u Temneho chramu, takhle se mu pak budou hrdinove dost spatne obklicovat...
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    Je to lepsi nez bitva na polich Pelennoru ? ;]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam