• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BALVAN42Sociologie
    Klub je zaměřen na odbornou diskuzi a výměnu info z oblasti všech paradigmat sociologie, obecné sociologie, dějin sociologie, metodologie, metod a technik výzkumu (popř. i sw, který se při výzkumu používá), organizací a institucí, které mají se sociologií něco společného.

    Vzhledem k tomu, že všechny společenskovědní obory nemají striktně vymezené hranice a ani je z podstaty komplexity "společenského" mít takové nemohou, nemusí se diskuze omezovat pouze a jenom na problémy sociologie. Ale to všichni dávno víme :)
    rozbalit záhlaví
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    TLAMPAC: to zrovna ne, to jsou idealni typy takze prechod je v tomto případě pozvolny

    SRNECEK: slo by ten dotaz preformulovat? nejde z toho poznat o co ti jde
    TLAMPAC
    TLAMPAC --- ---
    SRNECEK: Jestli by pokračovala? No on tam je kvalitativní skok z Gemeinshaft na Gesellschaft, ne?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    SRNECEK: motas jabka a hrušky :) chces jabka nebo hrusky?
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, trapna otazka, ale jaké je rozdelení spolecnosti, napr. mate mne jako jedince, ja jsem soucast nejaké nuklearni rodiny (otec, matka, ja jako dite), a jak by pokracovala tao diferenciace k co nejvseobecnejsimu vc. soc. role.
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    ACHERON: možná by o samotném tomto fenoménu mohl někdo napsat disertaci
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ty jo tak koukám, že máme docela smůlu na přijímání podivných individuí, který nemají obsažený základní diskuse v oboru, studují v oboru doktorát a věnují svůj život obraně "starých dobrých pořádků"...

    Vítězslav Kremlík - Blog iDNES.cz
    https://kremlik.blog.idnes.cz/

    ACHERON
    ACHERON --- ---
    celkově obor trpí silnou demencí, když se masturbuje pomocí složitých modelů, aniž by padala otázka, jestli je možné předpokládat objektivní existenci cílového modelu v realitě a zda snažení o takový model není jen jednou z alternativ...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KOLAC: tak hlavně se to nesmí brát vážně, je to povzdych staryho dědy, i když je pravda, že v US, kde ma sociologie blizko humanities je to tragedie
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---
    KOLAC: stejně tak je smysluplné vzít potaz, že obory nejsou věčné a můžou stejně vznikat jako i zanikat, když se jejich výchozí předpoklady podstatně promění, přeskupí do oborů jiných či zcela erodují... takovým výchozím předpokladem může být například existence sociálních jevů, které zmiňuješ, jako něčeho fundamentálně odlišného od jevů přírodních (což zpochybňuje třeba Latour: Nikdy jsme nebyli moderní nebo "Gabriel Tarde and the End of the Social")
    KOLAC
    KOLAC --- ---
    WYNDMYLL_238: Clanok je pekne zhrnutie historie sociologie ale tak niak wau unava jednotlivcov a ich vlastna nemohucnost uchopit veci novou optikou (ak teda existuje a podla mna ano) zabija cely odbor, cize, ked starsia generacia nenasla dost "materialu a sil" pre "prevratne" objavi /neviem preco je to takto hodnotene akoze dlho(co to vlastne znamena dlho?)nevznikla nova myslienkova skola tak odbor nema buducnost?/

    Nieje to skor novy zaciatok, resp. pokracovanie vied spolu, tak ako sa veda kedysi rozdelila na specializacie tak sa dnes jednotlive specializacie spajaju do jednej vedy ? Nemozu zato skor nase nove technicke moznosti v ramci spracovania a analyzi dat ?

    Ked si tak vezmem, sociologia z casti vznikla na skumanie a popisanie socialnch javov, to znamena, ze uz su vsetky popisane a ich vztahy navzajom urcene ? O slove dynamika a modernej dobe sa mi ani rozpisovat nechce.

    Pride mi to ako keby sociologia (resp. jej predstavitelia ) dostala depresiu a potrebovali psychoanalytika, ale na samovrazdu by som rozhodne este nepomyslal. Rozpravat o sociologoch ako o ideovo zatezanych mi pride scestne, ideovo zatazen mozu byt jednotlivci nie cela veda, pokial k tomu doslo tak mate pravdu vedou uz nieje, ale tento pocit som nemal teda aspon z okolia

    Co maju urobit archeologovia alebo etnografovia tam tiez niesu zasadne objavi.
    A co sa tyka sirsej veejnosti ano bolo by fajn keby sa zaujimala o vedu ako dobre vieme sirsiu verejnost veda nezaujima maximalne ich zaujimaju "objavi" a to len na chvilu.

    sociologicka optika mi este stale zmysluplna pride, ci ekonomia opustia raj cisiel a zacnu sa pozerat na veci aj z ineho uhla ? :))

    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    KOLAC: "Sociologie tedy snad splnila svůj účel a v jejím konečném zániku bychom neměli vidět velkou intelektuální tragédii." (P. L. Berger - http://www.revuepolitika.cz/clanky/799/co-se-to-stalo-se-sociologii)

    Aneb fantastický doslov ke knize hojně doporučované zájemcům o studium pro prvotní vhled do sociologie. Sám si pamatuju, jak jsem z toho byl zmatený. Odradit jsem se sice nenechal, ale jakási podvědomá nejistota o smysluplnosti našeho snažení mi zůstala.
    KOLAC
    KOLAC --- ---
    ACHERON: ako to, ze je permanentne polomrtvi ? resp. co sa tym mysli a co ci ma cenu ??
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    ART_OF_CAN: to je ale schvalne, sociologie je permanentně polomrtvý obor řešící otázku proč je polomrtvý a jestli to ma všechno cenu :)
    ART_OF_CAN
    ART_OF_CAN --- ---
    Je to tady sice už nějakou dobu mrtvý, ale třeba se na to někdo z Vás podívá. Mám zajímavou nabídku práce na plný úvazek

    "Hledáme výzkumníka, který se nebojí čísel.

    Jsme středně velká výzkumná agentura, která si zakládá na tom, že není továrna na výzkumy.

    Proč dává smysl pracovat s námi?
    - Nemáme nějaké role nebo pracovní pozice. Jsme flexibilní pracovní tým a hledáme někoho, kdo se ujme toho, co mu jde nejlépe. Zbytek firmy rád vyjde vstříc, jsme zvyklí si pomáhat.
    - Nepracujeme s hotovými řešeními. Neplníme pouze čísla do předem připravených tabulek. Máte možnost si systém práce nastavit tak, aby dával smysl i Vám.
    - Máme zajímavé projekty prakticky napříč všemi sektory. Pokud Vás zajímá konkrétní téma, můžete si dané projekty přivlastnit a dát jim svůj otisk.
    - Možná nás neznáte, ale máme k dispozici rozsáhlý panel respondentů. Práce u nás znamená i velké důležité projekty na robustních vzorcích. Se zkušenostmi z Perfect Crowd se ve světě neztratíte.
    - A pak také pracovní mobil, počítač, svobodná pracovní doba, možnost pracovat z domova, káva apod.

    Koho hlavně hledáme?
    - Někoho, kdo má SPSS docela rád. Už spolužáci na škole se k němu / k ní obraceli pro radu, jak se co má spočítat.
    - A někoho, kdo má rád, když ví, kam kráčí. Kdo si raději věci promyslí.
    - Někoho, kdo má chuť se učit."

    Jsem tu pro Vaše dotazy na: jan.schmid@perfectcrowd.com
    ART_OF_CAN
    ART_OF_CAN --- ---
    Ahoj, omluvte spam, postuju nabídku sociologické brigádky

    Hledáme 1 - 2 tazatele na terénní rozhovory pro projekt výzkumu komunitního života na Letné. Výstupem výzkumu bude fotografická kniha.

    Kdy: v termínu od 31. 1. do 6. 2.
    Kolikrát v týdnu půjdete a kolik času sběrem strávíte, je na vás
    Za kolik: 50 Kč/ dotazník
    Dotazník se skládá z pěti jednoduchých otázek

    V případě zájmu pište na tereza.soldatova@perfectcrowd.com
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    Chápete někdo Giddense? Potřebovala bych si pokecat s nějakým člověkem o Giddensovi. Jde o jeho pojetí agency, jestli je vůbec smysluplné zmiňovat Giddense v mojí seminární práci.

    Ta práce se týká osobní autonomie lidí, kteří potřebují a využívají osobní asistenci, ať už jim asistují rodiče, nebo profesionální asistenti v domácím prostředí, případně i pečovatelky v instituci.

    Jde i o spory o agency (například dospělý člověk si přeje být sám, rodič mu to nechce dovolit protože by mohl spadnout z vozíku). Může jít o identitu, nebo i další koncepci

    A nevím, jestli mě do toho zapadá ten Giddens, neb píše pro mě hodně vzdáleným jazykem, navíc postižení jako fenomén nebere do úvahy, ale nějak mě přijde no... sexy :)

    Lidi kteří berou postižení do úvahy řeší Giddense to zase jo, a právě proto se chcu vyznat v Giddensovi :)

    Já studuju psychologii, ne sociologii.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    JINDRICH: diky za to! :) ani jsem netusil, ze ma SLON sklad za rohem ode me a nakonec jsem to doslova v poslednich minutach stihnul
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    SLON - Sociologické nakladatelství
    http://www.slon-knihy.cz/

    SLON: pátek 14. prosince s výraznou slevou

    * Objednávky s datem pátek 14. prosince bude poskytnuta sleva 50 % na veškerou produkci. Objednávky zasílejte na: slon@slon-knihy.cz

    * Na knihy zakoupené přímo ve skladu na adrese Mendíků 9, Praha 4 (cca 100 metrů od stranice tramvaje Pod Jezerkou) bude poskytnuta sleva 70 % (platba je možná pouze v hotovosti - nepřijímáme platební karty). Dále SLON ve skladu nabízí knihy s drobným defektem a vyřazované tituly za symbolickou cenu 30 Kč. Sklad bude v pátek 14. prosince otevřen od 10 do 17 hodin.
    M4RC
    M4RC --- ---
    13. 12. 2018 v Praze – AKC Husova 4a, 110 00 Praha 1

    18.00–20.00

    PŘEDNÁŠKA PROFESORA KOLUMBIJSKÉ UNIVERZITY
    Shamus R. Khan: New Directions in the Study of Elites

    Lecture of prof. Shamus R. Khan: New Directions in the Study of Elites hosted by the Department for the study of Modern Czech Philosophy

    Abstract: In this lecture I outline some of the major challenges to research in this area and propose a series of theoretical and methodological pathways to address them. Theoretically I make four recommendations: (a) greater attentiveness to and specificity about the relationship between elites and power; (b) a clearer articulation of the relationships between elites and the varieties of capitalism; (c) far more attention to diversity within elites and the use of elites to understand forms of domination like white supremacy and masculine domination and (d) expanding beyond the orthodox form of Bourdieusian theoretical frameworks. Methodologically I outline how research using survey instruments, social network analysis (SNA) (and multiple correspondence analysis), interviews, ethnographic observation, experiments, archival research, administrative data and content analysis can each be deployed, built upon or redirected to help bring elites into greater focus.

    https://www.facebook.com/events/366391120764479/
    M4RC
    M4RC --- ---
    Ahoj, pokud by to někoho zajímalo, dovolím si předat info o jedné analytické pracovní pozici v ČRo:

    nemusí to být nutně sociolog – vítáme i antropology, politoložky a další, kteří mají zkušenosti s výzkumem
    pracovní místo:
    Výzkumná a analytická práce v Českém rozhlase

    náplň práce:
    · Analýza obsahu vysílání stanic Českého rozhlasu s cílem nezávisle posuzovat a hodnotit jeho kvalitu s ohledem na Zákon o Českém rozhlase a Kodex Českého rozhlasu. K tomuto účelu se používají kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody.

    · Příprava kvantitativních a kvalitativních výzkumů pro potřeby Českého rozhlasu (vesměs výzkumy posluchačů či potenciálních posluchačů) a interpretace jejich výsledků pro interní potřeby Českého rozhlasu.

    · Tvorba analýz z dat výzkumů Radio Projekt, Media Projekt a MML (Median) a dalších výzkumů. Analýzy se vytvářejí s ohledem na publikum jednotlivých stanic ČRo a dalších rádií.

    rozsah práce:
    1/2 úvazku s možností (nikoliv nutností) navýšení na celý během roku 2019

    Termín nástupu:
    dle dohody

    místo výkonu práce:
    Český rozhlas, Praha 2- Vinohrady

    kam posílat životopisy:
    josef.baxa@rozhlas.cz
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    JELYFISH: https://www.amazon.com/dp/088133717X/ref=cm_sw_su_dp

    While the process of childbirth is, in some sense, everywhere the same, it is also everywhere different in that each culture has produced a birthing system that is strikingly dissimilar from the others. Based on her fieldwork in the United States, Sweden, Holland, and Yucatan, Jordan develops a framework for the discussion and investigation of different birthing systems. Illustrated with useful examples and lively anecdotes from Jordan's own fieldwork, the Fourth Edition of this innovative comparative ethnography brings the reader to a deeper understanding of childbirth as a culturally grounded, biosocially mediated, and interactionally achieved event.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam