• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIXXXParamaniac ::dont walk, go fly (also for hang-gliders)
    QUIP
    QUIP --- ---
    ZIGI: To jsem prave chtel vedet :)
    ZIGI
    ZIGI --- ---
    QUIP: s nama :-)
    QUIP
    QUIP --- ---
    EMDEE: Kdy jedes?
    http://elspeedo.cz/?page=4010&lang=cze
    Účastník musí mít:
    - platnou pilotní licenci (odpovídající kategorii padáku),
    - pojištění léčebných výloh v zahraničí platné i na paragliding,
    - pojištění odpovědnosti za škody vůči třetím osobám platné pro paragliding v dané zemi,
    - chuť létat a dobrou náladu.
    MIXXX
    MIXXX --- ---
    EMDEE: IPPI kartu....
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Povinný ručení bys měl mít taky pro evropu. Kontrolu sem tam nepotkal.
    EMDEE
    EMDEE --- ---
    dotaz na pány, co už byli v Lijaku. Co všechno za pojištění/ID karty ste potřebovali a kdo to kontrolovat (jestli vůbec)? Stačí zákonny pojištění pro ČR a úrazovka na Evropu nebo ste potřebovali něco víc? Předem dík
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    to co mam nalezeny. normální cesty..
    TOM
    TOM --- ---
    KIKIMURA: Panejo. Lezes bez jisteni? Vysoko? Obcas to delam taky, ale nikdy sam. Kvuli ty pripadny prvni pomoci :) Jinak samojisteni s reversem mi jde docela dobre. Musis mit ale seshora dolu hozeny lano :-/
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Nepredpokladal. Ale to že stoupáky měli větší snos, než v rovinách jsem zaregistroval. Jen nedoběhla ta myšlenka co to asi bude dělat na přistání. A když už doběhla, tak už nebylo úniku. Ono to nebyl nijak silnej vítr. Proti větru to letělo 15km. Což je v poho. Ale podpořilo to termiku a tím i turbulenci. Takže dohromady nejhorší kombinace. Z tohohle směru větr je na přistání les. A je tam málo možností pro víběr místa kde není rotor. Přistávat v rotoru už se mi stalo. Ale ne za kombinace těhle podmínek.
    Každej sme jinej, a mě dneska jediný co mi vezme naprosto myšlenky je lízt sám na skále. A to je adrenalinově a co se soustředění týče, trochu úplně jinde. Jinak neboj nezevšední, rozhodně to chvíli trvá.. :)
    TOM
    TOM --- ---
    takze... jsi sice predpokladal ze tam bude trochu vic foukat, ale... jak bych to rek.. zapomel jsi se na to soustredit?
    jinak nevim jestli to neni tim ze jsem teprve zacatecnik, ale ve vzduchu pro me jakekoli pozemske starosti neexistuji. Naopak mi to prijde jako naproste odreagovani. Doufam ze mi litani nezevsedni...
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    jj. Už ho mám doma. Ale bohužel mi nedalo to co sem chtěl vědět. Mám nastaveno ukládání bodů po desíti sec. což je moc na záznam pádu. Co se rozboru týče. Spíš bych dal pár rad. Nelítat, když člověk není v psychické pohodě. To byl asi hlavní důvod. Mám trochu rodiný problémy. Letěl jsem z kozy na černou. Vpředu a pod mrakama nijak výrazně nefoukalo. Ale podél hor šel vítr ze západu a byl umocněný prouděním podél hor, což jsem si sice uvědomil, ale nevyvodil jsem patřičný závěr. Foukalo u zemně, ve výšce takový snos nebyl. Tím, že jsem trochu psychicky pocuchanej, tak jsem minul věci, který mě mohli upozornit na to, že jsem to mohl před vesnicí černý důl otočit a přistát tam na loukách. Už nad černým dolem jsem věděl, že plán přeskočit dopředu do předpolí nevyjde, protože díky silnému proudění byli otrhávány malí bubliny a nedali se točit pro nabrání rozumné výšky. Navíc jsem utíkal z prostoru vrchlabskýho letiště kde byl provoz - rztahovali tam větráka. Takže jsem nepřitáčel a mazal. Na místě už pak vyloženě chyba nebyla, proudění a termická aktivita asi udělala svý. Kolaps předpokládám fronstall. Mám po krizovkách a tyhle situace mi myslím problém nedělají ale vrchlík se nenafouk.
    Takže chybiček bylo víc a míň závažných, který vedli k tomuhle konci. Ale primárně si uvědomuju to, že jsem se měl víc soustředit na let.
    TOM
    TOM --- ---
    uuuff... tak to asi hodne bolelo
    jsem zvedavej na ten rozbor situace. jestli ho napises
    gps si vzali inspektori LAA?
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Takže mám na břiše dvaadvacet stehů..
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Utržené a potrhané střevo (vnitřní krvácení) trochu páteř (výstupky na bedrních obratlech) naražená plíce a žebro.
    TOM
    TOM --- ---
    KIKIMURA: co jsi měl vlastně za těžké zranění?
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    Aby zavřel obě oči nesmysl. Praktická část, půlklapy, třistašedesátky, start, přistání.
    Teorie nevím. Ale jestli bude tak je to jen obsah ZL1. Ostatně stejně jako praktická část..
    ARTANO
    ARTANO --- ---
    ahoj, po delsi dobe se chci vratit k pg.. mam uz rok proslej pilotak, takze me ceka prezkouseni.. na laa mi rekli, ze to musi udelat leteckej inspektor. Nevite o tom prosim vice info.. mate to za sebou? a treba tip na nejakyho co zavre obe oci :) co se vlastne zkousi?
    MIXXX
    MIXXX --- ---
    Ahoj, nevite, jestli se da letat na Pradedu? Diky...
    KIKIMURA
    KIKIMURA --- ---
    No v principu možná za uši dostanu. Co se týče samotného pádu nevidím důvod proč by z něj měli něco vyvozovat. Za špatný rozhodnutí si nese vinu každý sám pokud neohrozil někoho jiného nebo prostory.
    Za uši právě možná za vrchlabský letiště který to vlastně všechno způsobilo, protože jsem ho chtěl obletět. Jen sem měl letě ze předu a né ze zadu, kde jsem ho právě asi nakonec narušil.. ale boužel nemam gps takže nevím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam