Mimochodem co si myslíte o rekonstrukcích některých nádraží? Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že oprava starých budov by byla lepší než stavba nových. Já jsem z Lysé n. Labem a naše nádraží prodělalo pozoruhodnou změnu:
Předtím (odmyslete si tu střechu nad vstupem do podchodu vpravo a za ní vykukující kus nové budovy, protože staré fotky nemůžu nikde najít)

foto by Emanuel Vejnar
Potom

foto by bůhvíkdo, protože to tam nemůžu najít:).
Pominu-li věci čistě pragmatické (nové nádraží nemá vytápěnou čekárnu a ta stará ve staré budově, kterou naštěstí nezbořili, je pro jistotu zavřená; celý projekt byl nesmyslně megalomanský, protože dosud nikdo neví, proč má nádraží se dvěma nástupišti podchod a xy dalších šíleností, atp.), tak se mi ta nová budova vůbec nelíbí. Vypadá to jak z Hvězných válek a není to ani praktické. Velmi podobné nádraží tomu našemu starému mají v Čelákovicích (hnedle další stanice) a IMHO to tam vypadá bez nové budovy mnohem lépe než u nás.
A pár perliček pro zasmání (a taky trochu k pláči):
když se jakéhosi vysoce postaveného pracovníka ČD ptali, proč v tom novém a neskutečně drahém nádraží (mám dojem že se mluvilo o částce přes 100 milionů kč) není vytápěná čekárna, odvětil v přímém přenosu, že v EU se na vlaky nečeká.
Na slavnostní otevření byl pozván Václav Havel. Celé si to tam prošel, tak nějak nevěřícně na to koukal a pak svým neopakovatelným způsobem s milým úsměvem prohlásil: "A jste si jistí, že je tu tak obrovské nádraží opravdu zapotřebí?" Vím to, protože jsem stál asi metr od něho:).