• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JOSEF_KBlues starejch kolejí

    Jan Skácel
    Blues o kolejích

    Dny jsou jak nákladní vlaky
    kolik jich v roce je
    jedenkrát dojedou všechny
    a skončí koleje



    rozbalit záhlaví
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    KACIR: To jsem ani netušil, že se bourá Rudé právo...
    KACIR
    KACIR --- ---
    Penta staví v sousedství Masaryčky: http://m.ihned.cz/c1-54520230-misto-rudeho-prava-bude-florentinum-penta-postavi-v-praze-nejvetsi-kancelarskou-budovu
    Maj podíl i v rekonstrukci nádraží - asi by se jim moc hodila i rychlodráha od letiště... :-)
    DARKSWORD
    DARKSWORD --- ---
    DODEXXX: Negrelliho viadukt je, alespoň dle mého od bubenečského zhlaví Masaryčky, přes Štvanici až na začátek Praha-Bubny. To co myslíš ty, je železniční most (též zvaný vyšehradský). Tak rozmysli, co žádáš :-))
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    DODEXXX: je to Výtoň
    DODEXXX
    DODEXXX --- ---
    Ahoj,
    Sháním fotodokumentaci tzv. Negreliho viaduktu po výstavbě, jedná se železniční stavbu v Praze, která vede ze Smichovského nádraží přes Vítoň až na Florenc a pak dál. Zajímá mě ta část u Vítoně.
    Děkuju
    KACIR
    KACIR --- ---
    ZUZKAOU: Luxusní práce, výbornej je ten detail, jak zatahuje signalista rolety... :-) I ta světelná hudba Regionovy je docela vtipná...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Priessnitz - Mimosezóna - Portrét bubenského nádraží - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=mgda6lennh8&list=UU-b5M8T-iC7ruGg7VUO2dgw&index=1&feature=plcp
    KACIR
    KACIR --- ---
    SAMMAEL: Z technického hlediska je Masaryčka už menším problémem, ČD provozujou mnohem víc obousměrných souprav, řídící vozy k motorákům a podobně, takže šturcový nádraží už není takový zlo jak dřív...
    SAMMAEL
    SAMMAEL --- ---
    KACIR: Ale plátce toho záměru by byl sám proti sobě. Zrušením Masaryčky ta oblast ztratí svojí atraktivitu a návštěvnost. Kdo by do toho nákupního centra chodil? Hosté z hotelu Reinasance? A pokud z toho udělaj byty a rádoby luxusní nákupní čtvrť, tak pochybuju, že se v Praze uživí druhá Pařížská. I ta má problém přežít.
    Z technického hlediska chápu, že je Masaryčka trnem v oku, ale NS II. hned tak nebude, a hlavák to sám nezvládne. Zkrácením nádraží k Opletalce sice zachovaj provoz, ale drtivá většina cestujících odteče na Florenc B/C/tram/bus
    KACIR
    KACIR --- ---
    MLEKAR_STEIN: Existuje záměr nádraží jako takové zrušit, historické budovy nechat, ale upravit k jinému účelu, provizorní stavby a to, co pustěj památkáři, zbourat. Pokud je tento záměr minulostí, jen dobře...
    V jedný z těch strašlivejch staveb podél ulice Na Florenci před lety mimo jiné byly učebny (v dost dezolátním stavu) a nocležna, nic, co by nemohlo bejt úplně jinde...
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    MLEKAR_STEIN: To by mi nijak zvlášť nevadilo. To, co tam je (a místy už jen bylo) mělo charakter slumu a nemyslím, že to má v centru města co dělat. Nedávno jsem tam tudy šel a co jsem tak zahlédl, asi zmizela hospoda Chaloupka, kde jsem sice strávil pár podnětných večerů, ale zase bych neřekl, že je to pro Prahu nenahraditelná ztráta:).
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    JOSEF_K: vtip je v tom, ze okolo masarykova nadrazi je velke mnozstvi osklivych boudicek soubezne s ulici na florenci.
    muj predpoklad je, ze penta za investici do nadrazi dostne neco z techto pozemku, pripadne nejkaky podil na realisaci..
    a byli by hloupi, kdyby si chteli zrusit nadrazi, kterycm denne projde hromada lidi, kdyz vedle muzou postavit nejake centrum se vsim moznym
    KACIR
    KACIR --- ---
    JOSEF_K: Doufejme :-)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    KACIR: Samá tvrdá dřeva, hodně přesné truhlářské spoje...tohle ještě nějakou dobu vydrží:).

    A co se budoucnosti týče, tak opravu platila Penta, kterou jen tak někdo nepřeplatí. A samotná Penta se netváří, že by z toho chtěla udělat supermarket, zejména když odtamtud lze natáhnout dráhu do Vodochodů. Původní tisková zpráva je zde: http://www.pentainvestments.com/cz/tiskove-zpravy/2011/masarykovo-nadrazi-bude-po-rekonstrukci-opet-slouzit-verejnosti
    KACIR
    KACIR --- ---
    JOSEF_K: Jo, Vyšehrad... :-(
    Ta Masaryčka na fotkách vypadá zajímavě, kouknu, až budu mít cestu. Jen se bojím, jak dlouho to vydrží hezký - a jestli nakonec nezvítězí zájmy nenažranců na komerční centrum místo nádraží...
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    Když jsme u těch starých nádraží, viděli jste už opravenou masaryčku? Klobouk dolů před těmi, co to dělali. Vážně krásná práce...

    Tady jsou nějaké fotky, ale dneska jsem to poprvé viděl na vlastní oči.

    OBRAZEM: První snímky po rekonstrukci Masarykova nádraží | Týden.cz
    http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/obrazem-prvni-snimky-po-rekonstrukci-masarykova-nadrazi_219044.html


    KACIR: Myslíš Vyšehrad?
    KACIR
    KACIR --- ---
    SUMIE_DH: Jo, Denisovo nádraží bylo nejkrásnější nádraží nejen v Praze... :-( A druhý nejhezčí spadne každým dnem - oni si ti zku...ný bolševici s tou současnou chátrou tak nezadaj...
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    Dneska jsem s psiskem zase šmějdila kolem zaniklé trati ve Vysočanech (tmavě zelená).



    Tady odbočuje z nádraží Vysočany



    Zde se dá ještě kousek šmatlat.



    Dál už je porost.



    Most na Rokytkou, asi nejnápadnější část.







    Trať za mostem.



    Ještě za doby fungování...





    Krok za krokem zrušenou tratí Vysočany - Těšnov - ŽelPage [www.zelpage.cz]
    http://www.zelpage.cz/clanky/krok-za-krokem-zrusenou-trati-vysocany---tesnov

    Jinak koukám, že techto zaniklých tratí a vleček je v Praze hafo, takže budu mít pořád kde lozit =:3

    Trať končila touto nádhernou stavbou, kterou ke vší škodě už nepotkám.



    http://cs.wikipedia.org/wiki/Nádraží_Praha-Těšnov
    HAC
    HAC --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam