BLAAZEN: Ridils nekdy dve suta stejnyho modelu, jedno zadokolku a jedno 4x4? Treba Teslu? Pokud ne, nepochopis. I v BMW to pochopili a nejakou dobu se X5 delalo s haldexem, kde drtivou vetsinu casu slo vlastne o zadokolku (facelift 1. generace a cela 2. generace). Ale uznavam, narozdil od koncencnich aut s jednim spalovscim motorem, u elektro aut je 4x4 trochu jina zalezitost, nepridava to tolik vahy a neni treba resit mezinapravovej diferencial, takze auto s tim neni tak tezkopadny, nema o tolik mensi kufr (v pripade predokolek s pridavanym 4x4, jako Audiny a obecne VW koncern).
Ale jaky ma 4x4 realny vyuziti?
- na maximalni akceleraci 0-100km/h... sorry, nepotrebuju si dokazovat velikost myho penisu
- na zimni podminky... no mezi Anglii a Alpama ani v nejtuzsi zime na silnici nepotkam snih, takze to se me taky netyka - uznavam, ze v CR i pres globalni oteplovani se 4x4 adheze v zime muze hodit... 3x za rok... pokud clovek vyslovene nezije v horach
- na rally; no a se svym autem rally jezdit neplanuju.
Proc Tesla tak tlaci to jejich 4x4 nevim, kazdopadne se zadnim nahonem a konvencnima perama se da u Tesly mluvit o aute, kde se da uzit radost z jizdy, s trosku veselym zadkem, pokud chces... Tesla 4x4 je nudna, se vzduchovymi pery uz tuplove.
Podobne BMW driv ty verze 330ix a pod byly proste do hor, ale nebyla s nima zabava jako se zadokolkama.
Elektricky 4x4 jsem ochoten prijmout pouze tehdy, kdy u nej ten predni pohon pujde vypnout :-).