• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    4PTO: Díky!
    Cross: pošlu
    jinak je to psaný jen ve velkym TP, takže namátková kontrola nezjistí nic, pojišťovna už horší..STK přezout a jedině v zimákách:-)
    CROSS
    CROSS --- ---
    TOMYK: no mně to vadit nebude. ;-] Otázka je, kdo tě pak bude popotahovat - přinejmenším STK, policajti při náhodný kontrole, pojišťovna při nějaký havárii. Zápisy jiných rozměrů kol do TP se řeší v různých diskusích co chvíli.

    17" by tomu asi slušely - koneckonců kdo ví, co to bylo obutýho na Foresteru STI, kterýho Evropani záviděli Japoncům, to byl určitě nějakej brutální rozměr. Jestli to zlepší jízdní vlastnosti, těžko říct, s českými silnicemi.

    Až to dořešíš, dodej foto. :-]
    TOMYK
    TOMYK --- ---
    CROSS: no, je pravda, že tam psaný jsou jenom 16ky.. v TP.. ale 17 by tomu slušely.. Si myslim, že nevadí.Co?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    IKSIK: Dik
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Jo takhle...nemusí se sundavat kloub. Přes něj se to přetáhne i ten úzkej konec, protože je to hodně pružný. Poloosy ale, imho, musej ven a ten binec v kloubech stejně zůstane. To mi přijde dost na prd.
    Když už bys měl poloosy dole, tak není nic snažšího než ty vnitřní klouby sundat a aspoň trochu umejt. S vnějšíma je to těžší. Ty jsem měnil na svým autě a musel jsem je rozřezat flexou na tři půlky, abych se jich zbavil a mohl dát nový.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO:
    Tohle?
    http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1791051&path[]=1791052&path[]=1791094&path[]=1791369&path[]=1793331&path[]=1799909&product=153106
    Přiznám se, že ani nevim jak to funguje. To jako necháš všechen ten písek a bláto v kloubu a přikryješ to novou manžetou? Nebo jak to uděláš, abys nemusel sundavat poloosy?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    CROSS: kazdej den 500 metru hrbolaty "polnacky" dvakrat a netaham nic... auto jezdi vetsinou jen s dvema pasazerama bez zateze, jednou tydne vetsi nakup ve vzdalenosti 15km.... asi cajk no ale tak radsi z toho mam preventivne blbej pocit a pak vlastne vymenim vcas nez abych na to sral a nakonec menil v 17kkm :o)))
    CROSS
    CROSS --- ---
    JESSE_MORENO: myslim, že pro tuhle generaci je taky 15 tisíc. Způsobem použití myslim spíš věci jako tahání přívěsu, častej pohyb v terénu a podobně. Co píšeš je podle mě docela nenáročnej provoz (mám to dost podobně).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: vim vim, a utikat tomu nemuzu, denne dojizdim 35 do prace a 35 zpet takze si nemuzu dovolit to auto oddelat... jen proste to nekdy nejde hned no :o)

    ted uz je tepleji takze aspon muzu nektery veci udelat sam na zahrade... ale popravde s tema manzetama se mi moc v prachu dealt nechce, kdybych aspon sehnal ty prevlikaci kvuli kterym nemusej ty poloosy ven... ale co jsem zatim koukal tak vyprodano vsude...


    Kdybyste nekdo meli typ kde je sehnat (stangle nema, kelly taky ne) tak budu rad


    CROSS: tezko rict ja se neumim moc hodnotit :o) nekdy tomu trochu prislapnu ale pravda velmi vyjmecne a taky velmi kratce (ostre projeta zatacka a pak treba kilak svizneji), do prace po dalnici jezdim 90 - 110, do Brna po dalnici jezdim 100 - 120, mesto jezdim stabilnich 60 na 4ku a tempomat :o)

    ted ani nevim co je ten servisni interval, 15kkm?
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: to žádnýmu autu. Když jsem ještě měl Nivu... první majitel měl i vlastní jámu, garáž, furt o to pečoval, olej každejch 5-7k, okna v elektrice, 6 repráků, CD changer, přídavný světla, zvuková izolace, prostě po 4 letech leštěnka. Já jsem s tim parkoval na ulici v hromadě sněhu, myl jsem to jen pokaždý v servisu (ok, tam jsem měnil olej 2x ročně nejpozdějc po 10k), lil jsem do toho benzín a hotovo. Za 3 roky byla pomalu na odpis. (Ale je možný, že to je prostě vlastnost nivy ;-])

    JESSE_MORENO: s tim olejem záleží na způsobu použití. Jako určitě neškodí měnit častějc, ale pokud to člověk nějak extra netýrá, dodržování předepsanýho servisního intervalu bych se nebál, resp. nemám výčitky.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Pěknej, no. Víc péče by mu ale neškodilo. :)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    CROSS: no takhle to mel nastaveny ten servisak co to delal minulemu majiteli (a pak auto sam pul roku vlastnil nez mi ho prodal) a kdyz jsem to konzultoval na subaru fan clubu tak souhlasili ze subarum je dobry davat olej v tech kratsich intervalech radeji nez v tech 15ti tisicovych...

    Jinak diky za pochvalu, ja k tomu autu pristupuju podstatne pragmaticteji, aby se mi to libilo muselo by to bejt 2003 s tema trojuhelnikovejma zadnima svetlama, tohle co mam povazuju za velmi neutralni a zaroven jsem rad ze nemam ten model pred faceliftem zadnich svetel kterej si nemuzu pomoct vypada jak hodne osklivy kacatko zezadu :o)))
    CROSS
    CROSS --- ---
    JESSE_MORENO: pěknej (jako každej Forester ;-])
    Jak to myslíš prase s olejem na 10500 km, nevypadla ti tam nula? Nebo to má 10k interval?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: nene uplne jsem na tendle klub zapomnel... naposled jsem tu blouzinil o subaru cca rok a pul zpet a kdyz jsem si ho konecne ted v prosinci koupil tak jsem se chlubil jen ve fotkach aut...



    rv. 2001, 92kw, jsem prase na oleji mam najeto uz 10500km, prdly mi manzety u prevodovky na prednich poloosach cca pred tremi tydny a porad na tom jezdim a nemam cas to dat dokupy, od koupe vim ze mam zkrouceny predni kotouce a mam je vymenit a ze nejakej chytrak vymenil na prdeli mrtvy samonivelacni tlumice za obycejny ale uz tam nedal ty silnejsi pruziny takze to trochu sedi na zadku... ehm, pak ty rozvody co uz jsem tu zminoval, budik jsem doted nerozebral a neprepajel tam ty kontakty takze nevim kolik je a cumim porad na mobil, uz cca dva tydny beham po kramech a shanim dvouvlaknovou zarovku do zadni pozicky/brzdovky a vsichni na me koukaj jak na tele.... a cas od casu mi poblikava check engine ale to je prej normalni, mam si koupit diagnostiku a vyblikat to ale na toj sem taky nemel uplne cas :o)))

    Jo a asi pred tydnem mi nekde trochu prdl vyfuk takze ted jeste delam zvuky jak stara plechovka....



    Ale jinak je to super auto, miluju ho a hned jak budou love a cas tak to vsechno poresim! :o)))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Už ses tady pochlubil s fotkou?
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: tak to jsem rad! o duvod vic zustat u znacky! :o)))
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Prostě je ten spalovací prostor udělanej tak, že se ventily s pístama nepotkaj. Když jsem měnil rozvody, tak jsem to taky zkoušel. Dal jsem jeden píst do HÚ a vačkou jsem mohl točit jak jsem chtěl. Těžko říct, co by to udělalo kdyby ten řemen rupnul ve vysokejch otáčkách, ale teoreticky by ten motor měl jenom chcípnout a po výměně řemenu by měl zase jet. To už jsem ale radši nezkoušel. :)
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    IKSIK: uz mi to nekdo jednou asi vysvetloval ale zapomnel jsem to ... jak je to mozny? ;o) to i v pripade ze by prask se nic nedeje? udela to hroznej zvuk a chcipne nebo co?
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    JESSE_MORENO: Neměl by.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    AXTHEB: Vodící a napínací kladky 40Nm, kladky na vačkách 80Nm(ale s těma se jenom pootáčí) a hlavní kladka na klikovce 110Nm.
    A potřebuješ velkej svěrák nebo aspoň malej lis na zmáčknutí napínacího pístu.


    2-03_Engine.pdf (2802356 B)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam