• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _B2SPIRIT_BUDDHISMUS
    " Zazen je velka cesta, velka stezka. Je to zniceni nazoru, existence a neexistence, zivota, smrti, je to zniceni viry ve vecnost, v zanik. Je to nedualita. To, cemu nas uci zazen, je prava povaha vsech veci. Zazen odtina vsechny nase pochyby. Musime cvicit s velkou radosti. Toto cviceni je hluboke a tajemne, nikdo ho nemuze zmerit. Svetlo zazenu je jako jas slunce. Toto cviceni je nekonecne. "

    - Mistr Debailly


    "Zazen je nejhlubší odpověď na všechny otázky, které si člověk může položit.“


    - Rev. Debailly









    Zazen (dhyana) - buddhisticka meditace-koncentrace


    Brno


    Dódžó Myo ji

    po: 18:30; čt: 18:30

    Plzeň




    15. července otevíráme nové dojo v Plzni na adrese Němejcova 6.
    Denní praxe bude probíhat pod vedením zenového mistra Seï Yu Debailly.

    Zazeny budou probíhat každý všední den ráno od 6:30 do 7:30 a večer od 18:00 do 19:00.




    Zen dojo Plzeň

    po, út, čt: 19:00-20:00, ranní praxe po domluvě

    Praha


    Zen dojo při Česko-Japonské společnosti

    út: 6:15 - 8:00, 19:15 - 21:00; čt: 6:15 - 8:00


    Daruma

    čt: 18:45 - 21:30









    Zen-buddhismus v České republice


    Škola sótó ( Taisen Deshimaru přenesl praxi zenu v 60.letech do Evropy)

    Zazen v česko-japonské společnosti na Můstku

    http://www.zazen.cz/

    Sangha mistra Kaisena - dojo Praha, Brno, Ostrava

    http://www.sotozen.cz/

    Sangha mistra Debaillyho

    http://www.zen-asociace.cz

    Zen Dojo v Plzni

    http://www.zendojoplzen.cz/
    rozbalit záhlaví
    TADEK
    TADEK --- ---
    1TERESKARASTY1
    1TERESKARASTY1 --- ---
    1TERESKARASTY1
    1TERESKARASTY1 --- ---
    Uvod - Centrum buddhismu Diamantové cesty Liberec
    http://bdc.cz/liberec/
    TADEK
    TADEK --- ---
    nemuzete mi nekdo poradit, kolik a kde a zda vubec :) u nas existuje buddhistickych chramu? nasel jsem tento v sape (http://www.sapa-praha.cz/kultura.html) a pak jeste velky nove postaveny na okraji Chebu... je tady neco dalsiho? diky, kdyztak posta.
    NOIZER
    NOIZER --- ---
    SIMEC: ze je dobre byt spokojeny a vdecny za to, co clovek ma.. pritom na tom nelpet, aby netrpel, kdyz o to prijde.. a zaroven netouzil po nicem vic, aby netrpel, kdyz to nedostane

    hezky jsi to shrnul a jeste se to rymuje;)
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    včera, ve snaze vymanit se z nepříjemný nálady mě napadla tahle myšlenka, která mi hrozně pomohla: "máš všechno a nic, tak co bys chtěl víc?" víc než nic máme, víc než vše mít nelze.. co si o tom myslíte?
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    A human being is a part of the whole, called by us 'Universe', a part limited in time and space. He experiences himself, his thoughts and feelings as something separated from the rest — a kind of optical delusion of his consciousness. This delusion is a kind of prison for us, restricting us to our personal desires and to affection for a few persons nearest to us. Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
    - Albert Einstein
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    vit - 11.06.11 10:19:04

    Cim vic lide povidaji a pisi stohy knih o tom, jak si mysli (nebo jak si preji - to se casto prekryva), ze to cele funguje, tim vice se jen zapletaji do vlastnich uvah a vzdaluji od toho co opravdu JE.
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    YouTube - ‪The Unfolding‬‏
    http://www.youtube.com/watch?v=iWcVqnSuOjI
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    "Life and death are of supreme importance. Time swiftly passes by and opportunity is lost. Each of us should strive to awaken. Awaken. Take heed, do not squander your life."

    - Master Dogen
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    The Shape of Suffering

    A STUDY OF DEPENDENT CO-ARISING

    Thanissaro Bkikkhu

    http://www.accesstoinsight.org/lib/authors/thanissaro/shapeofsuffering.pdf
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    Ajahn Brahmavamso - Contemplation of Death
    http://www.what-buddha-taught.net/Books6/Ajahn_Brahm_Contemplation_of_Death.htm

    In the Jhānas it is as if the body has died along with all the conceptions of the world, all feelings, everything that is concerned with the world and the body. So really the Jhānas are death-like states, in the sense that the body has gone, it has disappeared. The worlds of the past and future have gone, they have disappeared. All your possessions have gone, they have disappeared. All your thoughts have gone, they have disappeared, along with all the struggling and doing. The coming and going, has gone, they have disappeared. Can you understand me? Can you understand what the word 'death' means? It means transcending this body. It is letting go of the body. The problem is of course, that most people when they die go and get born again, and then they have to die all over again. They keep on doing that because they don't fully die to the world, they die a little bit, but they still want to experience some more.
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    Uceni od Buddhadasa Bhikkhua ( linky dostupne z wikipedie)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhadasa

    ---

    ***The Prison of Life by Buddhadasa Bikkhu***

    http://www.dharmaweb.org/index.php/The_Prison_of_Life_by_Buddhadasa_Bikkhu

    ---

    ***NO RELIGION***
    by Buddhadasa Bhikkhu

    http://www.abuddhistlibrary.com/Buddhism/B%20-%20Theravada/Teachers/Buddhadasa/No%20Religion/NORELIG.HTM
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    Hle, mnichové, toto je ušlechtilá pravda o zničení strasti: je to naprostý zánik oné žízně, její odvrhnutí, vzdání se oné žízně, neulpívání na oné žízni.

    Avšak od té doby, mnichové, co jsem získal patřičně jasný vhled a poznání čtyř ušlechtilých pravd ve všech těchto třech okruzích a dvanácti dílech, prohlašuji, že jsem ve světě s jeho bohy, s Márou a Brahmou, mezi tvorstvem se šramany a bráhmany, bohy a lidmi, dosáhl nejvyššího, úplného probuzení.

    Vznikl ve mně vhled a poznání: nezvratné je osvobození mé mysli, toto je mé poslední zrození, nebude dalšího přerozování


    http://www.david-zbiral.cz/Dharmacakra.htm




    Tathágatovo tělo (tathágatassa kájo), mniši, stojí odříznuto od pouta bytí (uččhinnabhavanettiko). Bohové a lidé (dévamanussá) ho uvidí tak dlouho (táva nam dakkhanti), dokud zde zůstává jeho tělo (jávassa kájo thassati). Ale po rozpadu tohoto těla (kájassa bhédá), po vyčerpání jeho života (uddham džívitaparijádáná), ho bohové a lidé již více neuvidí (na nam dakkhanti).
    Jako když je odříznut stonek mangového hroznu a všechny manga, na něm zavěšená, ho následují, právě tak, mniši, Tathágatovo tělo stojí odříznuto od pouta bytí. Bohové a lidé ho uvidí tak dlouho, dokud zde zůstává jeho tělo. Ale po rozpadu tohoto těla, po vyčerpání jeho života, ho bohové a lidé již více neuvidí."

    ......

    http://dhammadesana.110mb.com/D1.html




    When nobody is interested in Nibbana, then nobody is genuinely interested in Buddhism

    http://www.suanmokkh.org/archive/arts/message/nibbevry.htm
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    Amongst White Clouds

    Amongst White Clouds | Watch Free Documentary Online
    http://topdocumentaryfilms.com/amongst-white-clouds/

    American director Edward A. Burger takes us on his unforgettable journey into the hidden lives of China’s forgotten Zen Buddhist hermit tradition.

    Amongst White Clouds is a look at the lives of zealot students, gaunt ascetics and wise masters living in isolated hermitages dotting the peaks and valleys of China’s Zhongnan Mountain range. The Zhongnan Mountains have been home to recluses since the time of the Yellow Emperor, some five thousand years ago.

    Many of China’s most realized Buddhist masters attained enlightenment in this very range! And now? It is widely thought that this tradition was all but wiped out by the twists and turns of history. Amongst White Clouds shows us this is not the case.

    One of only a few foreigners to have lived and studied with these hidden sages, Burger reveals to us their tradition, their wisdom, and the hardship and joy of their everyday lives.

    With both humor and compassion, these inspiring and warm-hearted characters challenge us to join them in an exploration of our own suffering and enlightenment in this modern world. (Excerpt from amongstclouds.com)
    FESAKFLOYD
    FESAKFLOYD --- ---
    Když si uvědomíte, že všechny věci jsou prázdné, budete svobodní ve všech stavech mysli a proniknete za každý atom prachu. Prvotní paprsek světla se šíří všude a pak se transformuje podle energií a situací; se vším se setkává ve zdroji - jemně osvětluje všechny věci, prázdné a bez partnera; vítr v borovicích, měsíc ve vodě - jasná harmonie bez putující mysli, bez lpění na jevech. Podstata spočívá v tom být vnitřně prázdný a mít volný prostor, reagovat navenek, přitom se nenechat poplést, jako jaro rodící květiny, jako zrcadlo odrážející obrazy; uprostřed přívalů vřavy budete přirozeně stát klidní nad tím vším.

    Když je váš stav naprosto pokojný a váš život klidný, plný pohody, uvidíte prázdnotu věků; není nic čím by bylo třeba se trápit, nic, co by mohlo překážet. Prázdné, absolutní, jasné, zářící, existuje to žrejmě po celé věky, vždycky nezkalené. Jestliže tuhle věc poznáte kývnutím hlavy, nenásledujete narození a smrt, nesetrváte ve zničení a ani ve věčnosti. Chcete-li provést přiměřenou změnu, proměňujte se spolu s myriádami forem mnohosti jevů. Chcete-li zůstat pokojní, pak pokrývejte a podpírejet stejným způsobem jako obloha a země - objevovat se nebo mizet, zavírat se nebo se otevírat, všechno je na vás.

    Vidět slunce ve dne a měsíc za noci - doba, kdy neexistuje šalba, je, když mnich v sešívaném oděvu kráčí pevně v míru - nejsou tu přirozeně žádné kouty ani švy. Jestliže chcete být takto vyrovnaní a pokojní, musíte ukončit jemné bušení a tkaní v mysli. Chcete přestat reptat? Musíte to odetnout ( prosedět se tím) a odhodit. Pak můžete zářit skrze tohle všechno. Světlo a odraz, oboje je zapomenuto, kůže a maso odpadly, všechny smysly se vyčistily, oči jsou přirozeně jasné. Vaše zdroje jsou úplně kompletní, nezůstáváte nikde viset, ale jste v harmonii ve všech dobách. Přímo v osvícení je temnota, přímo v temnotě je osvícení. Osamocená loďka veze měsíc; v noci odpočívá v rákosí. Ten jeden paprsek světla je nakonec takový.

    Čistá, dokonale jasná - síla oka nemůže dosáhnout svých hranic. Tichý, prázdný, nesmírný - dosah mysli nemůže najít svůj okraj. Kdo zkoumá upřímně a skutečně přijde, považuje to za svou základní půdu - ani Buddhové, ani démoni tam nemohou vstoupit, prach ani špína ji nemohou poskrvnit. Hodí se k hranatému i kulatému, její způsob jednání je naprosto přiměřený. Tehdy nekonečna nepředstavitelných funkcí, jemně se navzájem doplňujících, vyrážejí z této půdy a končí na této půdě. To, co se tam nachází, vlastní každý.

    Není vůbec žádný způsob jak studovat tuto věc; podstata spočívá ve vyprázdnění a otevření těla a mysli, takže jsou obrovské jako prostor - pak budete přirozeně všude kompletní. Toto uvědomění se nemůže zkalit, tato jasnost se nemůže zmást. Měsíc následuje tekoucí vody, déšť jde s pohybem mraků. Nakonec není tolik myslí, aby mohly vyprodukovat tolik věcí - jenom nezadržujte věci vy sami a nic nebude zadržovat vás. Tělo a mysl - jedna takovost, není nic vně těla. Stejná substance, stejná funkce, jedna podstata, jeden charakter. Každý smysl a smyslový vjem je okamžitý a absolutní. Proto bylo řečeno, že svatý nemá žádné "já", ale neexistuje nic, co by nebyl on sám. Je to tak zřejmé, tak jasné - tehdy si uvědomíte, že ať sebrané nebo puštěné, stalo se to bílým býkem na otevřeném prostranství, kterého nemůžete odehnat, ani když se o to snažíte.

    Jednání i odpočinek lidí Cesty je jako plující oblaka bez mysli, jako měsíc v úplňku, jenž se odráží všude. Nic je nezastavuje - jasně, uprostřed myriády forem stojí v klidu. V kontaktu s chodem okolností, nic na ně nepůsobí, nic je nezmate, mají stejnou funkci jako ti, kteří mají stejnou podstatu jako oni. Slova to nemohou komunikovat, myšlení k tomu nemůže dospět. Transcendentní, absolutní, svobodné, za úsilím - je to nepředstavitelně uskutečněno mimo intelekt a emoce. Použije se to na cestě, nabere se to doma - skutečné vidění, které rozumí zrození a smrti a jde za příčinu a podmínku, je kvalitou uvědomění a v základě nikde nepobývá. Proto je řečeno: " Vše pronikající mysl nikde nepobývá."

    Když se zastavíte a odpočíváte, je to jako oceán, který do sebe pojímá sto řek - vše tu získává jednu chuť. Když se do toho pustíte a jednáte, je to jako věčný proud nesený ženoucím se větrem - všechno sem přichází a plyne společně. Neznamená tohle dojít ke skutečnému zdroji, dosáhnout projevení veliké funkce? Mniši v sešívaných oděvech se vhodně mění podle situace - měli by být takoví. Ale kdy jste vůbec ustavili svou mysl a vymysleli materiální okolnosti? Tomuto musíte důkladně porozumět.

    Kráčet v prázdnotě, zapomenout na podmínky, prozařovat za stíny -jeden bod zářící a nezkalené duchovnosti. Mysl minulosti, přítomnosti a budoucnosti je odetnuta, skončilo zapletení hrubých prvků. Prázdní a zázračně jasní, samotni prozařují všemi věky - když mohou být mniši v sešívaných oděvech takoví, pak nejsou svázáni narozením a smrtí. Když jednají, pouští se přes útes, aniž by se mohli něčeho držet; vlákmo pod jejich nohama je přeseknuté, oni úplně transcendují v jediném kroku. Buddhové a patriarchové nevstupují na naši vlastní skutečnou a pravou zářící půdu; toto je naše "já", to je doba, kdy člověk zdědí rodinné záležitosti. Jakmile se zapletete do myšlení, uvíznete v toku rutiny. Prázdní, stále vědomí; jasní, vždycky zářící - bělost rákosových květů a jas měsíce splývají; veslovat na osamělé loďce, uhánět svobodně a nespoutananě- děje se to právě v této době. Ale řekněte mi, kdo je to? Hleďte se rychle rozhodnout.

    Mnich v sešívaném oděvu putující po světě by měl vyprázdit a otevřít svou mysl tak, aby v ní nezbylo ani smítko prachu. Jedině tak může dovedně reagovat, nebýt zadržován věcmi a svazován principy - plně se v nich objevuje a mizí, má svůj podíl na svobodě; jakmile se člověk zaplete do intelekuálních myšlenek, pohřbí se. Podstatné je ztělesnit to plně - tehdy se putující meč a myriáda stavů přirozeně ani nesrážejí, ani nevyhíbají; krabice a víko do sebe dokonale zapadají. Schopni sebrat se zvnějšku a odříznout všechny proudící mezery, to se nazývá společník, který zvládne rodinné záležitosti. Nakonec se odtud vrátí, bílá oblaka vcházejí do údolí, jasný měsíc krouží okolo hor - existuje doba kdy splýváme s "otcem". Z tohoto důvodu je řečeno: " Tři lidé leží na jedné látce a spí na jedné posteli." Uvnitř ani venku nejsou vůbec žádné stopy - spojeni v jeden celek, svobodni jako dešťové mraky, hlubocí jako vody vlhkého podzimu. Dobří lidé, musíte si zapamatovat tuto věc než dosáhnete realizace.

    Prázdní, volní, jasní, klidní; tvrdí, čistí, skuteční - tímto způsobem se odklidí přetrvávají zvyky mnoha životů. Když skončilo znečištění zbývajících návyků, objeví se původní světlo a září skrze vaši lebku.
    Nepřipouští to nic jiného; jasné a otevřené, je to jako obloha a voda, které splývají na podzim, jako sníh a měsíc mající stejnou barvu. Tato říše nemá hranice, je za každým umístěním. Nesmírná a pevná, bez okrajů a švů, musíte tady odhodit naprosto všechno, dřív než dosáhnete realizace. Když jste odhodili všechno, myšlení a řeč jsou tisíce mil daleko: není tu žádný rozlišující princip - jak by tu tedy ještě mohlo být cokoliv, na co by se dalo ukázat? Jenom ten, komu upadlo dno z jeho vědra, bude úplně věřit. Proto je řečeno: " Prostě uskutečněte spojení; když je uskutečněno, můžete vyrazit do činnosti a vstoupit do světa." Dosažení svobody jednání bude zcela evidentní. Zvuk a forma, stín a ozvěna jsou okamžité, beze stop.

    Wanshi Shogaku
    GAISAKA
    GAISAKA --- ---
    Slyšte sútru velkého gurua

    YouTube - Egon Bondy - Zbytky eposu, úryvek o oblbenosti
    http://www.youtube.com/watch?v=dvokbU_JpeU&feature=related
    SPHEX
    SPHEX --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam