od pocatku samsary jsme, motivovani tremi emocionalnimi jedy, ucinili bezpocet hrichu, ktere zatemnuji nasi prirozenost zavojem nevedomosti. Zatimco pripoutanost a hnev jsou hnacimi motory takoveho jednani, nevedomost je bazi zatemneni
...
pokud jde o doznani hrichu, pri praxi Vadzrasattvy si bereme buddhy jako svedky naseho doznani a tito buddhove maji oko moudrosti, takze vidi nase selhani takova, jaka skutecne jsou
...
pokud jde o ocistu, je potreba predevsim ocistovat tri druhy selhani - selhani slibu pratimokshi (individualniho osvobozeni), slibu bodhisattvy a konecne vadzrajanovych slibu. Velky mistr Atisha rikal, ze sam nema vlastne zadne selhani slibu pratimokshy, par selhani slibu bodhisattvy, ale selhani slibu vadzrajany ma nepocitane ... a k jejich ocisteni pouziva praxi Vadzrasattvy.
...
K ocisteni jsou potreba ctyri faktory, ale nejdulezitejsimi dvema z nich jsou litost nad spachanym jednanim a rozhodnuti necinit tak vice.