• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CALTROPType Design — tvorba autorských písem
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    JAKOUBEK: popravde, hrozne se mi nelibi to dedictvi z monospace fontu, jako treba ty nechutny slab serify na malym L a obou I. A reseni spicek u v, w, M, atd. memu oku taky zrovna nelahodi ;)
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    Tak mi zase zatli tipec s jednim konceptem zmeny firemniho designu skrze redesign stavajiciho firemniho pisma :) Za pokus to stalo. Nove pismo melo byt odlehcenou verzi Conduitu, proporcne trosku vic vraceneho ke klasickemu Dinu a pocitove se melo trochu vic blizit k systemovym monospace pismum pouzivanym v IT sektoru. Verzalky maji zhruba stejnou sirku jako minusky, cimz verzalky pusobi jako mirne kondenzovane... to mi treba prislo fajn. Co se sirky duktu tyka, koncil jsem tam, kde Conduit zacinal a cele to mohlo byt pekne prosvetlene.

    Nahodil jsem zhruba Light k dalsimu uz jsme se nedostali .)



    prvni a jedina prezentace zde
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    JAKOUBEK: No jéjej (a nejen my) já mám asi to samé akorát z roku 1961 a jmenuje se to skoro stejně "Písmo ve výkladní skříni" a je to od Zdeňka Němečka... Nejlepší je kapitola o šablonovém písmu a jak na to! :))
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    SMYSLOV: fajne to je .) koukam, ze si jedeme v podobnych stylech .)) hele mam doma takovou malou brozurku od Aloise Macase - Písmo pro výkladní skříň a krám (1948), kde jsou kromě klasických grotesků taky prvorepublikové skripty určené aranžérům a písmomalířům. Prostě klasické baťovy výkladní skříně z filmů s oldřichem novým. Pokud ji nemáte ve škole, v případě zájmu/potřeby je u mě k dispozici k nahlédnutí .)

    http://www.e-antikvariat.com/czech/article_show.php?article_id=8807&category=54&backtoindex=
    MEESHA
    MEESHA --- ---
    SMYSLOV: Libi :)
    DANII
    DANII --- ---
    SMYSLOV: tlesk tlesk
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SMYSLOV: o tom žádná... Proto to ostatně repastuji sem, aby v tom bylo případně zainteresováno co nejvíce (v rámci mezí) kompetentních lidí :)
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    tak jsem se pustil do svého prvního scriptu...
    tady je inspirativní předloha z 60let
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    BINARY_PARANOIC: chci vidět výsledek ,) nepřijde mi to tak easy jak píše autor... pořád je hodně fontů co maj příšernou diakritiku... vede Arial!
    MX_MIKE
    MX_MIKE --- ---
    (pekne udelany) promo k fontu Heroine: http://www.swiss-miss.com/2009/09/heroine.html
    J_NNY
    J_NNY --- ---
    BINARY_PARANOIC: pekna prace ale s tim G souhlas naprosty
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    DANII: díky :) Přiznávám, že verzálky jsou spíš ve fázi náčrtu (beztak zatím pouze v AI, takže při překopávání do FL proběhne revize každé litery). Každopádně J se rozhodně bude měnit, to je, pravda, poněkud nemocné :) G nevím...to mi celkem vyhovuje...ale děkuji za názor, zamyslím se nad tím.
    DANII
    DANII --- ---
    BINARY_PARANOIC: pekne, trochu me boli G jak va vysokou to stredni pricku, useknuti J. good luck dale.
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    JAKOUBEK: tak jsem se pidil. kdyby nekdo potreboval:

    Fontlab Action > Contour > Scale

    Nebo

    Fontlab FontInfo > Metrics and Dimensions > Higher UPM size (activate scale all glyphs according to UPM size) > Lower UPM size (back to the original value and deactivate scale all glyphs according to UPM size)
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    Tak deti. Otazka na telo .) Rad bych v textu kombinoval dve pisma, nicmeje ejhle, pri stejne bodove vysce jsou fyzicky jedny litery mensi.

    Nemate nekdo zkusenost, jestli by se nedalo hnout s metrikou (popr. jine reseni), aby se fyzicka vyska liter o obou pisem srovnala. Staci mi samozrejme verzalkova dotaznice.

    Tisicery dik za pripadnou pomoc.



    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    jasně, víc takových... (zkušeností)
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    _KOFILA_: tak to me docela prekvapuje, ze tomu nerozumeli... ales tim textem to pravda stoji i pada. u filmoveho plakatu by to asi tolik nevadilo, ale u tech basni to bez basni holt asi moc nejde. skoda. nicmene ceske publikum pri pohledu stale jihne, takze nezoufej.

    s tim nosenim drivi do lesa jsem to myslel jen tak, ze jsi jim v podstate vezl polsky filmovy plakat, tedy co se provedeni tyce .) jen me to pobavilo (v lepsim smyslu slova), nic vic. protoze mam doma nekolik starych polskych plakatu jeste po dedovi, ktere jsou postavene na podobnem zaklade. jako maly jsem ty hricky mel docela rad... jako starsi, jsem je zase kvuli te typosce nesnasel .)

    tak ci tak, pro tebe asi dobra zkusenost, ne?
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    JAKOUBEK: jak to myslíš s tím importováním vlastního designu?

    no idea byla taková představit českého výtvarníka polákům, oslovili mě neb chtěli ukázat jak se na české straně dělá design k artové filmové přehlídce (projekt 100)
    osobně ale nedělám výstavu jeen z udělaných věci a tak jsem pro tuto příležitost přišel se ztrátou hlasu... a jak to vnímali?

    nerozuměli tomu, byla to pro ně ikona, obrázek, tvar, který sice viděli a hudbu ze sluchátek poslechli, ale text nepřečetli resp. nerozuměli...
    JAKOUBEK
    JAKOUBEK --- ---
    _KOFILA_: jak jsi dopad v polandu?? nevnimali to trochu jako noseni drivi do lesa?? myslim importovat jim tam jejich vlastni design .)) vklidu. jen vtip. mas to pekny .)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam