KAJJAK,
KAJJAK: marketingově to není punk, ale mimo. Nicméně celý marketing — snad vyjma marketingu písem — je tak nějak mimo téma tohoto klubu, takže to prosím jinam :) Taktéž tvůj původní dotaz by měl směřovat spíše sem:
[TYPOGRAFIE / Aplikovaná fontologie™ 2.0]Abychom to ale zbytečně netříštili (zas tolik aktivity tu beztak není) — bohužel je v logu velmi nešťastně zvolena kompozice, takže má-li mít celý claim stejnou šířku jako „SEDET.cz“ a zároveň nemá-li být celé logo obludně velké (což např. na heurece apod. ani nejde), pak bude spodní řádek vždy na hranici čitelnosti. Zlepšit to můžeš výběrem písma:
1) s vyšší střední výškou a/nebo užší kresbou;
2) s rozumným duktem (v náhledu je použit nesmyslně tenký řez);
3) s otevřenější kresbou oblouků (potřebuješ, aby se oka v malé velikosti nezalévala);
4) které je už svojí kresbou optimalizované pro malé velikosti, resp. jejichž kresba je přizpůsobena pixelové mřížce.*
Samozřejmě ideální je kombinace všech výše uvedených kritérií.
*) jak už tu padlo, velkou úlohu při čitelnosti písma na obrazovkách hraje hinting. Ten ale převedením textu do křivek/bitmapy tak trochu ztrácí význam, takže můžeš maximálně definovat velikostní řadu loga tak, aby velikost malého textu vždy byla v celých pixelech — a při vytváření bitmapových verzí loga nechat text vykreslit s účinným hintingem (ale viz
BUBBLE, není to tak jednoduché). I tak se ale dostaneš do situací, kde to neovlivníš (třetí strany jistě nebudou číst manuál k logu a volit velikost přesně dle definované velikostní řady).
—
Co bych tedy doporučoval? První, co mě napadlo, je
Verdana. Jenže ta má poměrně velkorysé šířkové proporce (takže pro zachování délky řádku bude potřeba volit sazbu z menšího stupně). Takže bych možná sáhnul po nějakém písmu od Spiekermanna, mívají užší kresbu a vynikající čitelnost. Např.
Fira Sans, které vychází z písma
Meta, ale má na obrazovkách (zvláště v limitních rozlišeních) lepší čitelnost.
A úplně nejlepší řešení: zaplaťte si profesionálního designéra (a také někoho, kdo se zabývá brand strategií…). Ne na výběr písma, ale na celkové uchopení (vizuální) identity. Pak nebude potřeba volit z několika problematických řešení :)