• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EELKDesign je zločin!
    PROCKOOP
    PROCKOOP --- ---
    "vytváří iluzi čehosi unikátního a žádoucího"
    kdo to vymejslel? to je presny
    KUBA687
    KUBA687 --- ---
    anketa: kdybych si mohl vybrat 5 možností z 9, tak bych aji hlasoval (: nejde přece o zmiňování nebo nezmiňování "dobrých" stránek designu... otázku po designu (a jeho zločinnosti/nezločinnosti) nejde zúžit a vybrat si jedinou správnou možnost. nikdy nic není přesně "tak nebo tak", spíš "tak a tak a ještě trochu jinak, jenom teď přesně nevim jak". že design lže je stejným zjednodušením, jako tvrzení, že mluví pravdu.

    k tomu poynorovu citátu v záhlaví: ano, bezpochyby, z hlediska businessu a marketingové komunikace to je pravda (ale gd není jenom leták na slevu kožichů nebo logo). ale lže mi výrobek svým designem, když už ho mám doma? neztotožnil jsem jeho tvář s obsahem ve chvíli, kdy jsem si ho koupil? chápu poynorovo morální hledisko, ale na věc jde nahlížet přece i odjinud...
    EELK
    EELK --- ---
    GD je svým způsobem součástí "řízené komunikace", a to jejím nejsilnějším a nejúspěšnějším. V PR je přece jen nutné pracovat, byť selektivně a účelově, s fakty, v GD v propojení pojmového a vizuálního světa lze "tvrdit", sugerovat, asociovat opravdu "cokoliv". Rozpojení informace a obsahu je v GD absolutní, až přízračné. Stručně: co má logo BP (http://www.chavezoil.com/Bp-oil-company-logo.gif) společného s jejich produktem, výrobou a "konzumací"?
    Vizuální obal produktu je především jeho ukrytím, aby se mohlo konečně začít s pořádnou prací: modelovat naše představy. Věcnost v komerční vizualitě téměř neexistuje, zobrazení produktu jsou "vyráběny", popř. vizuálně manipulovány, smyslem GD je právě věcnost zakrýt. Podobně, jako je "obtěžující" skutečná zvuková stopa ve filmu, plná iritujících zvuků a šumů. Naše představa o "skutečnosti" je prostě už jiná, než skutečnost sama. GD pracuje s těmito představami, ne s realitou, ať už znamená cokoliv.

    (Nejde mi o peskování designu a designérů, to skvěle zvládají mezi sebou v hospodě, ale pokusu o popsání a sdílení něčeho, co se mi honí hlavou dlouho a co mě na designu také fascinuje: Obal produktu NE říká ANO a všichni jsme spokojení. A taky to neberte tak vážně, logo Nike ja fakt úžasný. :-)
    JENDA69
    JENDA69 --- ---
    Design, zvlast ten moderni, slouzi k tomu, aby estetickou strankou zpracoval dany objekt, bud aby vzhledem bud odpovidal svemu urceni, nebo prave naopak pusobil alternativne a tak vzbuzoval dojem ze se jedna o neco jineho - treba mydlo ve tvaru zarovky....Nemyslim si, ze by v ramci desgnu bylo klamani spotrebitele co se tyce ekologie....A taky bych barvu obalu nejakeho produktu nebral jako design - ten ma vetsinou vecnou podobu...
    LIBENAK
    LIBENAK --- ---
    já chci nějaký empirický důkaz!, stále téhle diskuzi nerozumím :)
    JOSLIACKY
    JOSLIACKY --- ---
    ...fiiiiha... :-)
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    To čeho jsme dnes svědky na poli designu je neomalené svinstvo! Jménem všech pracujících našeho závodu žádám o co nejpřísnější a nejdůslednější potrestání všech viníků tohoto odporného štvavého komplotu, zaštiťujícího se estetikou. Takové v našich řadách trpět nebudeme!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam