• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SPIRALWHlavolamy {online, solvery, atd.}
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    PATEJL_CZ: Prave jsem to vzycky zamotal hrozne no... :-) sem to zkousel jen tak "vyhaluzit" a neslo to no... asi se opravdu mit uvahou no :-)
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    LORD_DE_SEIS: Zase tak obtížné to není. Nicméně, už jsem viděl, jak jej někteří dokázali pořádně zamotat. Když jej budete řešit úvahou, zamotání se obávat nemusíte. V případě tohoto hlavolamu je dokonce jakýkoliv jiný způsob řešení nevhodný. Například metoda pokus-omyl, k níž tento jednoduše vypadající hlavolam svádí, je zcela nevhodná.

    Rovnou uvedu obrázek jednoho z mých oblíbených drátových hlavolamů (i když v jeho případě je řešení úvahou komplikovanější):

    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    PATEJL_CZ: Tohle jsem mel doma... to je dost tezky no :-) bez návodu myslim to nejde :-)
    MUFKA
    MUFKA --- ---
    znáte submachine?
    3ka je plná logických úloh, počítání...najděte v každém levelusprávné patro, kde řešit úlohy a řešte je :)
    http://submachinegames.com/submachine_3.html
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Abych přispěl svojí troškou do mlýna, nafotil jsem také pár hlavolamů. Začnu u jednoho snáze představitelného:

    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    Způsob, jakým se navléká smyčka na "nejspodnější příčku" (p_fig_01.jpg) jsem považoval za natolik zřejmý, že jsem žádné mezikroky neuváděl. Pokud by však někdo nevěděl, jak na to, napoví mu tento obrázek:

    p_fig_00.rar (16397 B)
    TOM1723
    TOM1723 --- ---
    PATEJL_CZ: sorac se nam to nejak zamotalo, tak tedy jeste jednou,
    cilem hlavolamu je vyvleknout provazek (smycku) z retizku.

    Stav pred resenim ... a ... Stav po vyreseni
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    TOM1723: Jak to myslíš? Měl jsem za to, že cílem je zavěšení volné smyčky na "řetízek".
    TOM1723
    TOM1723 --- ---
    PATEJL_CZ: mno to ale neni cele.
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    TOM1723: Tohle už je zajímavější pozice. Uznávám, že prve jsem hlavolamu křivdil. Teď bych mu ještě dvě hvězdičky přidal. Nicméně, stále to dle mého názoru zdaleka nestačí na to, aby byl hlavolam považován za maximálně obtížný. Pokud by se někomu nepodařilo dojít k řešení úvahou, může si stáhnout obrázky s postupem zde:

    p_080401.rar (64109 B)
    TOM1723
    TOM1723 --- ---
    takhle je hlavolamek v puvodni sestave. na papirku je sest hvezd. maximum obtiznosti...
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    TOM1723: Jestli je pointa v tom, že se má smyčka navléknout na nejspodnější část drátu (na obrázku), klasifikoval bych obtížnost hlavolamu někde mezi 1-2 hvězdičkami. Navléknutí nemůže trvat déle než 10s.
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    TOM1723: možná by neškodil stručný popis
    takhle nevím: vyndává se provázek? kde byl původně? a proč je obtížnost s otazníkem?
    TOM1723
    TOM1723 --- ---
    nekdo ujetej na drataky.. ? obtiznost * * * * * * ?
    SPIRALW
    SPIRALW --- ---
    uaaaaaaa tak sem dal GRIDLOCK az do konce...
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    nevim jestli to sem uplne patri, ale tyhle hry a puzzle jsou docela vypecene - ne nadarmo se stranka jmenuje "irritating games" (iritujici hry), pac nektere vas fakt za chvili nastvou :-)
    http://www.zanorg.com/prodperso/jeuxchiants/index_eng.htm
    ANNAMARIE
    ANNAMARIE --- ---
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    SPIRALW: Spíše cílená nelogika. Nyní, když má člověk štěstí, nabídne generátor takové čtverce, že z nich člověk může skládat přehledné, a tudíž i rychle zapamatovatelné struktury. Když má smůlu, je donucen sestavovat méně přehlednou strukturu, jejíž ukládání do paměti trvá déle.
    SPIRALW
    SPIRALW --- ---
    PATEJL_CZ: co mas na mysli ? jako ze by ve vyberu sviticich ctvercu byla nejaka cilena logika ???
    PATEJL_CZ
    PATEJL_CZ --- ---
    SPIRALW: Zkoušel jsem si Basho Kioku zahrát na rychlost. Podařilo se mi získat 12920 z 12960 možných bodů. Bylo by zajímavé, kdyby existovala ještě nějaká náročnější modifikace této hry. Třeba by mohla být ztížená tím, že by hráč musel po výběru každého nového čtverce ještě kliknout na čtverec, který vybral o tah dříve. Také by bylo dobré, kdyby hra nabízela čtverce nějakým sofistikovanějším způsobem, neboť v případě stávající verze má náhoda velký vliv na komplikovanost postupu (v důsledku rychlost).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam