• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COSMIC_MONCHIPSYCHEDELICKÁ KAVÁRNA U STRÝČKA HALLUCINOGENA k tanci a poslechu hraji Bandcamp, Beatport, Ektoplazm a dalsi :)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    FAT_CAT: jojo... možná by pomohlo lepit na mixáky cedulku "jestli to tady bliká červeně, tak jsi amatér, nebo dement" :)
    FAT_CAT
    FAT_CAT --- ---
    COSMIC_MONCHI: no neni asi umysl to sprasit, ale byva umysl to mit co nejvic nahlas. Neobjevuju se za DJ-em casto, ale kdyz us se tam objevim, nezridka je signal na mixu brutalne prepalenej :-(
    COSMIC_MONCHI
    COSMIC_MONCHI --- ---
    ad plech: poslete seznam klubu a bude anketa :-)
    PLECH
    PLECH --- ---
    ATOMINATOR: ... + v jakém se vám nejlíp hraje, co se techniky týče?
    To je na anketu...
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    V jakém pražském klubu, kde se hrál (předpřítomný čas :) psytrance, je podle vás nejlepší zvuk?
    COSMIC_MONCHI
    COSMIC_MONCHI --- ---
    atominator: raseni zvuku asi ve vetsine pripadu neni umysl... :-)
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    MIMINO: OK, viditelně prudím na špatném místě, asi je to fakt víc technickýma možnostma, než že by to někdo (kdo to umí) schválně rasil.
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    ATOMINATOR: ...tak nevim co mas na mysli tim "zahrat nekvalitne dobrej track" v pripade dje, kterej pousti/micha hotove veci...jediny co pro to muze udelat je mit zajimave veci v dobre zukove kvalite (rozumej zadne mp3, ale original), vybrat to tak aby to k sobe sedelo a technicky dobre namicha (rozumnej srovna beaty, rytmiku, uroven hlasitosti a udela plynulej prechod pres korekce) zbytek uz moc, reps. skoro vubec nezavisi na nem....

    ja osobne mam spise tu zkusenost, ze jsem omezen technickyma moznostma klubu, zvuk. aparatu, atd...tak v 70% jsem nespokojenej s prostredim kde jsem hral, mluvim teda o technickem zazemi....
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    MIMINO: Když škrtnu v tom příspěvku vše, co se jeví jako "řešení žánrů" nebo čistě jen můj osobní vkus, pořád tam zbývá, že i kvalitní věci se dají zahrát nekvalitně, což se tu a tam děje.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    BRENDY: kéž by to byla pravda... tenhle plevel imho dneska představuje většinu celé té slavné "scény" :))
    ale jinak nezkušenost/demence v tom samozřejmě hrajou velkou roli u všech zúčastněných včetně posluchačů ,)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    já mám psytrance hudbu hodně spojenou s konkrétním člověkem - DJ-em. Buď mu věřím nebo ne. Zní to blbě ale u mně to tak prostě je. Samozřejmě u neznámého se nechám rád překvapit...:-D
    BRENDY
    BRENDY --- ---
    KERRAY: no tohle se dělá běžně v šoubyznysu a čím větší sračka, tím líp. Půjdu do extrému a když na mě vybafnou ftelevizi maxim turbulenc a jejich 8 hodin hudby v novém kabátě za litr, mám chuť spáchat sebevraždu.
    Když se někdo snaží takhle fungovat v psy, tak se nad tím může mávnout rukou a díky menší psy-komunitě tenhle plevel rychle vyplave na povrch a prakticky nemá šanci si zahrát, či někdo pustit jeho track..

    Jak řiká Mimino, sračky jsou ve všech stylech, ale né vždy je proti tomu obrana..

    Zrovna v psy to (i z vlastní zkušenosti) může být jen nezkušenost (demence?) DJje a jeho penálu (mašinky) a třeba to ani nemyslí zle:))
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    no a aby toho nebylo málo, tak si spousta lidí představuje, že se tím bude živit, a taky se o to snaží... tzn. musí vydávat, a když si múza nedá říct, tak se holt zvuk a postupy obšlehnou z minulosti / odjinud, prohodí se pár not...
    MIMINO
    MIMINO --- ---
    ATOMINATOR: ciwe co resis za dmnc....proste je hudba a jsou sracky, ve vsech ohledech, ve vsech hudebnich smerech, zanr nema s kvalitou produkce nic spolecnyho, skatulka za to nemuze, ze nejakej jeji protagonista ji zrovna nedela dobry jmeno...bud proste nekdo umi tvorit nebo neumi,

    COSMIC_MONCHI: prave, ze mozna kdyz prestanes hledat zvuky a prefabrikaty "aby to bylo neco: dark, chezzy, atd.." tak se nekam dostanes....jinak je to prave ta cesta k neoriginalite a kopirovani neciho rukopisu...clovek kterej neco uprimne citi (hudebne) to obvykle nema problem vyjadrit, pokud chce a umi pouzivat nejakej hudebni nastroj, kytaru, gramce nebo komp, to je jedno...naopak priliz velka snaha se "nasilne vejit" do naejaky skatulky ma prestne za nasledek tento efekt.....problem vetsiny lidi je to, ze si hrajou na neco co nejsou....
    COSMIC_MONCHI
    COSMIC_MONCHI --- ---
    atominator: to mi pripomnelo, jsem zase jednou sedel za reasonem a premyslel, jak se vlastne ten dark psy dela a z nudy jsem zacal jezdit po pianorollu nahoru a dolu... mel jsem tam nejakej vesmirnej synth a najednou to zacalo tvorit presne ty zvuky, jake se pouzivaji v kazdem druhem "dark psy" tracku... :-))) ale nechci tim rict, ze to tak dela kazdej, psytrance uz moc nesleduju, ale tu a tam zaslechnu jeste vyborne tracky, i kdyz to je pro nezkusene ucho jenom bordel... ale taky mne mrzi, ze vychazi/vychazela spousta balastu, ktery je imho tvorenej opravdu timto zpusobem - (myslim to nahodne jezdeni mysi/prsty po klavesach)...
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    DARJEEL: Jsem tady smazal otázku, jaké že hudební ukázky pouštíš, protože mi přišla nepodstatná. Líbilo se mi, jak jsi hrál v Crossu, bylo to dobře živelné, což mi na akcích dnes chybí. Tedy jen pokud považuju psytrancové akce jako převážně taneční.

    -

    Hodně věcí z oblasti temnějších věcí je spíš posluchačská záležitost, na kterou venku většinou člověk tancuje buď proto, že nechce čekat na ráno, až se začnou hrát tanci přívětivější morningy, nebo se chce na chvíli zahřát...

    Pak mě napadá, že když se vyprasí zvuk u nějakého full-onu, že to ještě tak nevadí, jsou tam výraznější motivy, kterých se člověk může chytnout, když ale někdo prasí plochy v dark psytrancu (a děje se to skoro pravidelně!), tak je mi úplně u prdele, že hraje kvalitní věci a ještě je na to pyšný, když ten zvuk totálně zesere.
    Dá se vymlouvat na špatnou akustiku v klubech, OK beru, ale slyšel jsem to i venku.

    Čímž chci říct, že občas to bohužel není ani o tom, že na akci chodí posluchači, protože se jim nezřídka servíruje přepálený biftek. (Když mluvím o špatném zvuku, tak jde z mixáku a je špatný v jakékoliv vzdálenosti, není to jen zdání, protože je člověk blízko beden).

    Pardon, že používám pojem dark, já ty jiné škatulky moc neznám. Něco se možná jmenuje evil trance, trauma trance, satan trance - to pro mě jsou většinou už naprosté nudící sračky, kdy je tam třeba zaloopovaný hlas křičícího děcka, který lítá zleva doprava a asi to má být děsivé nebo fakt nevím. Mě z toho většinou jen rozbolí hlava, úplně stejně jako z nějakého cheesy full-onu. Možná má někdo smlouvu s farmaceutickou společností a rozdává tam prášky na bolení hlavy, zatím mi nikdo nenabídl.
    Možná to bude tím, že jsem zatím ještě nezařadil do svého běžného života pravidelnou aplikaci všemožných látek a zůstal jsem na losersky opatrné experimentální rovině, pak by mě to třeba bavilo.
    Stejně tak bych možná pochopil produkci zrychleného psytrancu (nad 160 BPM), která se dnes tvoří, aby se vyšlo vstříc i přátelům metamfetaminu.
    Pro mě je to trochu slepá ulička. Freetekno na 200 BPM stále ponechává prostor, psytrance se od určité rychlosti stává nepovedenou změtí zvuků.
    Pokud to navíc ještě má být nějaká temná věc, tak už to vůbec nefunguje. Já mám třeba rád dark ambient, kde mají všechny zvuky prostor vyznít a dovést člověka jinam.

    Aby to fungovalo v psytrancu (a ještě celou noc!), tak to musí být opravdu promakané a nesmí se prasit zvuk. Líbí se mi víc věci, které bych než dark, nazval spíš deep space - jako když plujete sami ve skafandru temným vesmírem.

    Takoví ti démoni nacpaní do kol lokomotivy, to je úplná fraška, ale na přilákání hloupějších satanistů je to dostačující.

    KERRAY: Zajímavé je, že kromě těch, které přestává bavit diskotéka-house party-whatever k psytrancu přičichávají metalisti snící svůj vlhký sen o tom, jak jim trhají prdel knížata temnot.

    Já mám nejradši ten meziprostor mezi kýčovitou diskotékou á la "přilákám co nejvíc roštěnek" & masovou popravou á la "Ahoj, chcípni!".
    E2E4
    E2E4 --- ---
    PLECH: jj taky nemam rad to spatny techno, ty klepajici ventily a ten dark-pop :-)))
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    SKAFF: myslíš, že je to takhle jednoznačný, zase starší odrostou a pokud chtějí, aby kultura, pokračovala, musí předat žezlo a vychovávat svoje následkovníky.. Spíš mi příjde to co psal po tobě MAGICM za sustainable model. Já třeba, když se mě někdo ze spolužáků vyptává (ale to jsou v pravdě inteligentní a vychovaní lidé), tak rád povyprávím co a jak, pustím nějakou hudební ukázku atd.
    PLECH: no chce to neustrnout, rozhodně souhlas... Ale zase na druhou stranu mi psýčkový open-airy, jako komplexní fenomén (tedy nejen hudba, ale i lidé, spirit, možnosti vyžití atd.) příjdou jako super místo, kde si to do velké člověk může udělat podle sebe a nabízí velkou míru svobody a pohody, narozdíl od jiných akcí ať již je to tek nebo třeba rocková akce. Nejmíň zbytečné agrese, nejmíň kradení atd.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MAGICM: jen abychom nepřezráli...:-D
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    naštěstí pan Pat "Smeták" Pometlo, vždy řádně na párty smetákem vodhání ledasco
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam