• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    JOHNIEZ: tady na to mám takovej rozporuplnej názor.
    Vyhánění aut z měst přechází obzvlášť u nás (jižní Říše) v opravdovou melu.
    Z parkování pro auta se doteď stávaly pruhy pro cyklisty, který (ač jsou prázdný) omezoujou i provoz MHD. Pak přišla vlna elektrokol, kdy pro nářaďovnu a řadu stojanů obětovalo město i dvě místa na sektor.
    Onehdá jsem se pozastavil nad tím, jak u nás na maloměstě (50k obyvatel) na vlakovém nádraží zastavěli parkování pro invalidy nabíječkou a garáží/přístřeškem na elektrokola.
    To se mi příčí. A pak vzali další místo pro elektroauto. Stojí o to nèkdo?

    Stejně tak nadpočetné předražené nabíječky s vyhrazenými místy a sledováním kamerami ve vyloženě rezidentních oblastech města.
    V Říši nejsou k věku řidiče vztažené povinné zdravotní kontroly, takže řídí každej, kdo ještě chodí.

    Před domem s 20 partajemi nejnižší příjmové kategorie stojí 20 aut. Ejhle, elektrizujeme, dvě z nich ubydou ve prospěch nabíjení.
    NIKDO z domu nebo přilehlých ulic na elektroauto nedosáhne, a kdyby jo, tak si vytáhne prodlužku - PROTO TAM BYDLÍ, v sociálním bydlení - ale dva byty už nezaparkují.
    A pro nepravidelný odjezd z bydliště (dialýza, vyšetření, rehabilitace) to budou staroušci, kteří jen tak tak zvládají svůj den bez chodítka a bez pomoci vnoučat.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    NTR23: přesně o tom mluvím. Mám dobíjení ze soláru v práci zdarma, na okreskách denně bezstarostně pohoním ego v lehké zadokolce.

    Přitom v kasičce zůstanou čtyři pětiny sumy za palivo a kdovíkolik za oleje, svíčky, rozvody, brzdy...
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIGHTHUNTER: Používám ho na stěhování. Tzn převážení různého bordelu do hmotnosti cca 500kg.. Trasa přibližně 60km. Z toho 1/3 silnice první třídy (rychlost většinou něco málo přes 100km/h), 1/3 silnice nižších tříd (rychlosti mezi 50-70km/h), 1/3 dálnice (maximálka 120km/h).

    Průměrná spotřeba pod zatížením cca na celé trase kolem 28-30kwh/100km. Jen na dálnici se dostávám na nějakych 34-35kwh/100km. Pokud jedu město, nebo nižší třídy silnic, klesa spotřeba pod 24kwh/100km.

    Auto má zajímavý ukazatel dojezdu. Při skoro plném nabití ukazuje dojezd podle mé aktuální spotřeby = 361km, dojezd při optimální teplotě ve městě = 414km, dojezd při teplotě 5°C na dálnici = 197km.

    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    SMRGL: Jaka byla prumerna spotreba pri jakym pouziti? Zkousel jsi i plne nalozit? A co pak pripadne ten predni nahon a vykon? Diky moc
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Teď mám pujceneho Mastera E-tech s vyuzitelnou kapacitou 87kwh. Najel jsem s ním uz skoro 700km.

    Nějaké dotazy, než ho vrátím?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: a jakej je zdroj? prijde mi to dost malej vzorek tech 4956 na NPS pruzkum
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STETKINS: V Nemecku. Tam to skore zrusili v roce 1945
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA: a průzkum na ten xpeng je dělanej jen v číně? Skoro bych řekl, že hlasování pro nespokojenost by tam lidem pokazilo social score :-D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CEEFA: Je otázka jak moc se v tom průzkumu odrážejí Muskovy politické projevy
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: zajimavej je ten YoY propad u tesly - NPS za rok z 65 na 50 to se fakt moc nevidi... i kdyz teda 50 je stale povazovany za jeste ok vysledek
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NTR23: Když jsme u spokojenosti…
    Tohle je průzkum spokojenosti s EV po značkách.
    Stellantis je top 😂

    NTR23
    NTR23 --- ---
    Na LinkedIn jedu pravidelný měsíční seriál s reálnymi daty pod hashtagem #jezdimnaelektrinu. Protože jsem nedávno i tady zminil spokojenost s BMW i3, tak možná vás také budou zajímat reálná data z provozu elektromobilu u rodinného domu s FVE na střeše.

    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    NTR23: potvrzuju i3 motokára, má spoustu místa, je lehká tudíž super spotřeba, která při domácím nabíjení dostává auto do snových cen na kilometr. Mám tam dlouhodobě 14 kWh a jezdím vyloženě agresivně. Dá se jezdit za 10-12 v létě.
    Pes (labrador) se vejde v pohodě, jen to má vysoko. Kouli imho neumí. Skateboard je (oproti obecnému přesvědčení) z hliníku, zadní vana je tenoučká, příčníky taky a moc vysoko, viz foto. Na střechu bych nic nedával, našlo mi to jen přísavkovou montáž na ten kevlar a to je za mě no-go.

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Vtipne je, ze to tak nejak opravdu bylo. V letech 1900 vetsina aut v nekterych mestech USA byla BEV (v Evrope jsme jeste jezdili na konich). Problem byla degradace baterii, cena a vysoka vaha ... a tak vyhrala nafta.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Naše děti se jednou budou smát, v čem prehistorickém jsme to jezdili a že to někdo byl schopný obhajovat.

    Ve filmech se ICE auto bude používat jako alegorie roztomilého old school, něco jako když Hank Moody v Californication používal psací stroj místo počítače.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FINSON: Ioniq 6 je taky.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Tak tím líp. To Mitsu byl sedan, tak to možná hrálo roli, jestli ty kola vzadu nefungovaly trochu jak brzdný padák :-)
    IV0
    IV0 --- ---
    FINSON: Kola na kouli vozím běžně, tam je překvapivě vliv na spotřebu skoro nulový.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Tak s tímhle tak nějak počítám, stejně jako když jsem měl benzínové Mitsubishi, co jezdilo za 6 litrů, tak se 4 koly na nosiči vzadu na kouli to bylo za 10 :-) Ale dobrý vedět, že ten nárůst spotřeby je u BEV jiný než u ICE, někde jsem to na Nyxu nedávno zachytil, jenom to teď nemůžu najít - díky vyšší efektivitě BEV pohonu (BEV žere výrazně míň v nižších rychlostech a s rostoucí rychlostí lineárně roste spotřeba, nemá ten sweet spot na ~90 km/h jako ICE).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam