• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tady asi autopilot nikoho nezajima, ale co kdyby
    NTSB Chief Says Tesla Should Focus On 'Basic Safety Issues'
    https://insideevs.com/news/534304/ntsb-chief-tesla-safety/amp/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    chodim do prace okolo dealera volvo a nedavno tam instalovali 2 stlpiky na nabijanie, dnes uz tam nabijal jeden phev a druhy blokovala nejaka fosilna dodavka... no ale to nie je podstatne, k comu sa chcem dobrat je, ze ako budu vyzerat v buducnosti predajne automobilov, lebo tie vystavene kusky budu musiet priebezne dobijat, tak ich budu musiet furt dokola preparkovavat

    v mensich predajniach to asi nebude problem, tato ma ale aj predaj ojetin, tak tam maju velke parkovisko a odhadom tak 100 aut, take buduce AAA s nejakou 500vkou ojetin v areali asi bude robit skatulata dost casto alebo budu tahat prodluzky po parkovisku :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    - sefe horia nam auta!
    - pouzite magicky workaround, prikazte uzivatelom aby parkovali daleko od vsetkych a od vsetkeho!
    - ale sefe co ti chudaci v Los Angeles?
    - ti pojdu zaparkovat do puste

    GM Tells Some Chevy Bolt Owners to Park 50 Feet Away From Others on Fire Risk - Bloomberg
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-15/gm-tells-some-bolt-owners-to-park-50-feet-away-from-other-cars
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: No zatím většina uživatelů nadšeně tvrdí něco jako "za cestu do práce musím na volant hrábnout jen dvakrát".

    Což v překladu znamená, že kdyby to neudělali, tak by to auto dvakrát nabouralo.

    A ano, ty problematický situace jsou to, co nastává nejméně často, ale i když to vyřeší třeba 99,99% situací správně, tak to 0,01% může znamenat, že se to vybourá třeba jednou za dva měsíce...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: uvidime ako si poradia s "production hell", na rozdiel od tesly ma za sebou rivian amazon a ford, tak ti im mozu dyztak pichnut financne alebo nejakym know-how
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: nešiř bludy, DAN_F
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: ti, co se jim cybertruck nelíbí a líbí se jim víc rivian, ho už mají předobjednanej, protože rivian ukázali dřív, než cybertruck.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: mozno preto ze je tesla us firma a najprv to montuje v us kde maju vytrenovane tymy ludi, ale v realite su vidiet uz celkom dost aby si clovek spravil obraz

    This Tesla Solar Roof Was NOT Built in a Day
    https://youtu.be/-fJeBQk13uI
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: tjo, muj jedinej pokus o obchod s Teslou byl doposud kdyz - velkohube jako obvykle - oznamili ze vyvinuli solarni tasky na strechu. Mel to bejt naprostej zazrak techniky (jako ostatne vsecho co delaj, ze), nerozbitny, se zarukou “lifetime”, vypadaly jako normalni tasky a ne jako random hnusny solarni panely, navic za cenu ktera konkurovala normalnim taskam. Vzhledem k tomu, ze bydlim v pamatkove chranenym baraku a i kdyby mi pamatkari v nejakym poblouzneni smyslu povolili solarni panely na strechu by mi v jejich pouziti branil davici efekt dostavujici se pri jejich spatreni, rikal jsem si ze by to mohlo byt zajimavy reseni a napsal jem na kontakt tesly ze mam zajem, at mi sdelej kdy budou schopny to dodat. Odepsali mi, ze nejprve musim zaplatit nevratnou zalohu 6000 CHF, tim se dostanu na ‘poradnik’ a az jednoho dne budou schopny je dodat tak se ozvou :)

    Samozrejme jsem nezaplatil nic, a o jejich taskach zatim v realite je asi tolik videt jako jejich cyberhnus.

    Od ty doby furt cekam kdy elon zacne duchodcum nabizet zazracny hrnce.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Myslíš těch 100 USD refundable deposit? Značná částka indeed :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: u tesly „predobjednavka“ znamena ze te zkasne o znacnou castku kterou uz nikdy neuvidis, to podobny napady urcite dost utlumi.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEB: ten aspon vypada jako auto. Ted jeste dat mu normalni svetla misto toho vychodoasijskyho kolotocarskyho vyronu a dobry. Kolik to ma stat?
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: Ne, ale ti co chtěli elektrický truck a cyber se jim nelíbí, si ho už určitě nekoupi. A ti co je omrzí elonovy věčný sliby třeba taky ne :-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KEB: myslíš jako, že lidi, co si předobjednali cybertruck, i když viděli, jak vypadá rivian, předobjednávky zruší a objednají si rivian?
    NJAL
    NJAL --- ---
    KEB: Nejak se mi pri cteni tohodle odkazu vybavila vzpominka na jeden stary atlas aut a tam uvedenou firmu z USA z konce 19. stoleti :-)
    KEB
    KEB --- ---
    Prvním sériově vyráběným elektrickým pick-upem je Rivian R1T - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/prvnim-seriove-vyrabenym-elektrickym-pick-upem-je-rivian-r1t-40372337

    Elon by si měl pohnout
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ne kola ale kila…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KEB: hlinik ti urcite nejaka kola usetri ale taky je drazsi a proto treba TM3 ma vyssi podil oceli nez TMS (na ukor hliniku)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: ta tvoje matematika... doporucuju jeste pridat trochu statistiky. To 1% situaci muze (a netvrdim ze je) byt to co nastava nejmene casto. Tedy po ceste do prace te to nemusi zabit ani po 10.000, protoze to 1% situaci nemusi nikdy nastat.

    Navic to 1% situaci muze bejt (a netvrdim ze je) problematicky i pro cloveka-ridice.

    Mas plnej kosik hrusek a jablek a vytahujes co se ti vzdycky hodi.
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: co hliník nebo hliníkové slitiny? Jen střílím nechce se mi hledat váhy. :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyota chce zmírnit největší problém elektromobilů - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyota-chce-zmirnit-nejvetsi-problem-elektromobilu-40372407

    Povede se toyote o 30% snizit spotrebu elektromobilu?

    Osobne nevim kde by mohli brat. TM3 ma uz docela nizky odporovy koeficient, moznase neco da vzit na vaze ale to zkouselo BMW s i3 ale to k snizeni ceny nevedlo protoze ten karbon je taky drahej
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ICS: Pristat s raketou je fakt dost jednoducha teorie ridicich systemu a zadne AI nebo nedejboze neuronove site nejsou potreba.

    BTW produkcni verze Tesly neumi ani precist dopravni znaceni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Hlavně to je pořád ta stejná písnička s úspěšností.

    Když je nějakej software 99% úspěšnej, tak to vypadá jako hroznej success.

    Když je na 99% úspěšný autonomní řízení auta, tak to znamená, že to vyřeší 99 situací a při tý stý nabourá. Což, převedeno do reálnýho světa, znamená, že tě zabije ještě než dojedeš do práce.
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Ano, protože má gigantickej dataset, kterej jí říká tenhle tvar je tenhle text. je to reálně pár ifů. Ten dataset má 50mio obrázků, který jsou předem určený, takže porovnáváš jenom podobnost tvýho obrázku s ostatníma. A i přes to, že to podsebou má Tensorflow, tak to má úspěšnost 4/6. Což je celkem bída.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Vidíš, ale koncept "velká věc co bliká modrýma světlama bude asi překážka" prostě AI vyřešit nedokáže.

    Samozřejmě tenhle konkrétní problém Tesla vyřeší, protože doplní FSD o instrukci "když vidíš velkou věc co bliká modrýma světlama, vyhni se jí nebo zastav", ale přijde nějaká další podobně debilní situace, kdy FSD něco nepochopí a někoho zabije.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: FSD nemá žádnej mozek. To je to základní nepochopení.

    Současná AI není "hloupější mozek než lidskej" – není to o tom, že neumí myslet jako člověk, ale umí myslet třeba jako kočka, nebo jako vrabec. Neumí myslet ani jako šváb.

    Prostě nemyslí.

    I poměrně debilní člověk je schopnej pochopit koncept toho, že jede autem, že auto má nějaký elementární vlastnosti jako že umí jezdit po placatých zpevněných věcech, při nárazu do velkých věcí se rozbije a při nárazu do živých věcí ti věci zabije, a umí úžasně rychle analyzovat úžasně složitý situace.

    Počítač musí data, který má, zpracovat brute force srovnáním s tím, co zná, a pokud to nezná, nedokáže "vymyslet", co má dělat. Nedokáže generalizovat svoje zkušenosti a aplikovat je na jinou situaci, nedokáže ani elementárně myslet.

    Proto se FSD stávají naprosto nepředvídatelný a nelogický kiksy, který navíc nastávají ve chvílích, kdy to nemusíš čekat. Pusť si nějaký ty videa, momenty, kdy to třeba najednou v křižovatce pošle do protisměru nebo zkusí narazit do betonový zdi, jsou tam docela běžný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: no neviem uz tato tupa AI poznala 4 zo 6 predmetov, z mojich captavych maluviek



    Quick, Draw!
    https://quickdraw.withgoogle.com/
    ICS
    ICS --- ---
    TOXICMAN: Ale od toho přeci AGI vůbec není, je právě od toho, že pochopim, že tramvaj je podobná jako vlak i jako autobus. Takový ty věci, co člověk zvládá, ale AI prostě zatím ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Ne, ale potřebuješ general AI, která umí vnímat v souvislostech a ne reagovat na sled informací jednotlivě.

    I když posadíš do auta úplnýho debila, kterej neumí pořádně řídit, tak pravděpodobně nenarazí do blikající sanitky, nejspíš ani kdyby viděl sanitku poprvé, protože mu dojde, že velká nehybná blikající věc by mohla bejt překážka – a pokud alespoň chápe koncept brzdy, tak prostě zastaví.

    FSD vidí nějakou věc, který nerozumí, a pokud si jí zařadí do kategorie "věci, kterým nerozumím, a nemůžou mě zabít" místo kategorie "věci, kterým nerozumím a můžou mě zabít", tak to prostě napálí do tý sanitky.

    A nejde to řešit tak, že bude preventivně zastavovat/uhýbat kvůli všem věcem, který můžou potenciálně znamenat kolizi, protože potom bude naopak brzdit nebo uhýbat i když nemá a ZASE ZPŮSOBÍ PRŮSER.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale ty sa ucis soferovat ako oddelena entita, mas svoj jeden mozog a skusenosti s ostatnymi si mozes maximalne tak vymenovat casovo neefektivnymi metodami ako je pisanie alebo rozpravanie, FSD sa uci z tisicov mozgov naraz a vymiena si tieto skusenosti v ramci milisekund, snazis sa porovnavat individualny mozog cloveka s networkovanou hivemind tisicov (hlupejsich ale rychlejsich) mozgov
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam