• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANCHEZvfx, cgi, filmove efekty - tvorba, making of, rady, zajimave linky
    Linky na firmy zabyvajici se VFX / CGI
    making of
    zajimave clanky, rady, informace



    whatever..]
    rozbalit záhlaví
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    OLTSKUL: Nemaj zájem. :)
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    LOOCAS: tak jim tam napis, ze za X$ jim tam udelas pipeline a navoad jak na to... a hlavne ze usetrej 3xX$ na prvnim projektu :D
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    GANESHA: Jop, Louskáček byl dobrej porod. :) Ale hodně se při tom člověk naučil a ty zkušenosti byly k nezaplacení. Škoda toho vedení a jakym stylem zacházej s lidma a technologiema.
    GANESHA
    GANESHA --- ---
    LOOCAS: jj, ja vim, taky jsem tam delal, parkrat jsem tam taky byl pres noc, zvlast, kdyz se dodelaval Louskacek...je fakt, ze se tam dela hodne a spouta lidi je ochotna tam pracovat jak mourovaty, i kdyz na ne zvrchu hazej spinu....
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    Demon Cam: Behind the Scenes - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=V7CzC8jcZJY



    pro ty kterym se libi demon Cam
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    JAACOB: Jak řiká danchez. Z mnhoa praktickejch i finančních důvodů se to dělalo digitálně. V praxi by to beztak museli dělat v ateliéru a použili by maximálně praktický kulisy, který jsou ale mnohem dražší a mnohem míň flexibilní na použití při natáčení, než CGI. :)


    GANESHA: V UPP se nekřesťansky dře. Až moc. Bohužel je to taky daný tim, že je tam jak špatnej management, tak hrozivá pipeline. Nicméně, to nemění nic na tom, že tam ty lidi skutečně dřou nad poměry. Já tam několikrát přespával (dokonce jsem si tam nechal i spacák, pro jistotu :D ) a běžně se odcházelo kolem 8 večer, spíš pozdějc. Je teda fakt, že jsem tam dorazil vždycky až po desátý... :)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    JAACOB: rekl bych ze stejnyho duvodu jako si u nas v drawci nechaji delat klienti fotorealisticky airbrushe a 3d rendery protoze to vyjde levneji nez to profesionalne nafotit
    ALERT
    ALERT --- ---
    myslim, ze to tu nekdy psal...
    kazdopadne je to levnejsi a mas vetsi sanci delat zmeny
    GANESHA
    GANESHA --- ---
    LOOCAS: kluci v Asii makaj, to neni jak v UPP :D
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    LOOCAS: hele ja mam dotaz jako uplny neumetel. Zminoval jsi maskovani u svoji reklamy na MountField, koukl jsem na ten showreel (pekny), ale co me zajima - ty tam slivas dokupy video nejake stastne rodinky a video pekneho obyvaku. Nebylo by zkratka nejjednodusi posadit stastnou rodinku do pekneho obyvaku a natocit to zaraz? V cem je zrovna v tomhle pripade vyhoda? Obcas mi uz ty vfx pripadaji skoro zbytecne komplikovane..
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DAVVID: Bohužel tě zklamu, ale specializovat se na Roto v Evropě je nesmysl. Je to naprosto nevýdělečný. :( Tohle dělaj fakt převážně Číňani a Indové za hrstku rejže za měsíc. Skoro doslova.
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    LOOCAS: aha, něco o špatnym použití rotobrushe už četl, ale sam jsem zatim nic nezkoušel. Hmm ruční práce, sakra :) Trochu jsem doufal že tam nějaká automatizace půjde. Ale je dobrý vědět že se na to někdo specializuje a snad za rozumnou cenu .. díík ;]
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DAVVID: Rotobrush v AE je sice zajímavej, ale velice těžko použitelnej v praxi. Osobně roto nedělám (jen hodně, hodně vyjímečně) a nikdy dělat nebudu (nechci!), nicméně přesně jak tušíš, jde o ruční práci mnhoa lidí, snímek po snímku (samozřejmě ty techniky jsou mnohem rozmanitější) vymaskovat předměty v popředí a dosadit za ně VFX elementy. Existuje na to řada profi nástrojů, jako Silhouette, Rotation atp..., tak se to dělá i v standardních nástrojích jako Nuke, Fusion, AE atp...

    Je to vomrd, je to šílená dřina a makačka na trpělivost. Jsou studia, který se živěj jen timhle. Hodně jich je v Indii a Číně.

    Např. v Indii jsem si nechal dělat roto na reklamy pro Mountfield: http://prev.duber.cz/duber_studio_demoreel_2011 To jen pro zajímavost. :) Hoši těch cca. 10 záběrů udělali do dvou dnů. Docela jsem čuměl. A za "pár Kaček".
    DAVVID
    DAVVID --- ---
    mam asi blbej dotaz, ale už jsem narazil na spoustu showreelů, kde byly záběry podobný jako je např. u http://video.google.com/videoplay?docid=-518987054423232517 hned v 1. minutě.. v popředí je nějakej pohyb lidí, později se vymaskujou (bez pomoci blue/green screenu) a hodí se za ně jiný pozadí. To je všecko maskování frame po framu? Jednou jsem viděl video, kde dodělal sníh do ulic mezi chodící lidi (takhle z popisu to zní blbě, ale muselo to být dost náročný) tak by mě zajímalo jestli je nějakej jinej způsob (Kromě rotobrushe v AE. Záběry byly většinou starší než CS5) nebo je to jen otázkou trpělivosti.

    btw ten příklad co jsem přihodil asi neni nejlepší, ale na složitější scény teď nemůžu narazit..
    ALERT
    ALERT --- ---
    Previsualization Society Presents - Postvisualization
    http://vimeo.com/27286430
    JOPS
    JOPS --- ---
    tohle tu asi uz taky bylo, ale proste to zboznuju :))) asi se o neco podobneho pokusim. Dyk teoreticky to neni nic moc tezkeho :))

    Richard Hammond presents Bloody Omaha (The Graphics) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=WRS9cpOMYv0
    JOPS
    JOPS --- ---
    ALERT: tohle je fakt parada :)))
    ALERT
    ALERT --- ---
    Death Fall - Real-Time Eulerian Water Simulation
    http://www.deathfall.com/forums/content.php?7475-Real-Time-Eulerian-Water-Simulation
    ‪Real-Time Eulerian Water Simulation‬‏ - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Jl54WZtm0QE
    ALERT
    ALERT --- ---
    NOTCOT.ORG
    http://www.notcot.org/post/42163/
    game of thrones breakdowns
    NASA
    NASA --- ---
    POSTALL Showreel 2011
    http://www.vimeo.com/26711265
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam