• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MILANLXRKeltové na Šumavě a v Čechách
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    MUTHA: jo to se stává často, lidé mají v povědomí ve svém okolí nějakou pravěkou památku a protože si to mermomocí chtějí spojit s nějakým etnikem nebo jen to nějak nazvat, tak je to prostě všechno keltské :) Ono pozor, nazvat něco oppidem není jen tak, ty doklady musí být jasně dané, kamenné hradby, zástavba, datování, vše musí sedět jako prdel na hrnci... ale takhle pro život je to de facto úplně jedno :)
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    MUTHA: vždy :) Třísov samozřejmě oppidum je, ale v okolí jich spousta nebude..
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    Teď jenom, jestli pořád znamená oppidum to samé jako dřív :-)))
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    MILANLXR: duchové slavného Vércingetorixe zjevily se okolo šumavských hvozdů... :) Pěkný příběh :)
    MILANLXR
    MILANLXR --- ---
    převzato z netové diskuse-

    Tento příběh není smyšlený, jak mi to bohužel u mnohých příspěvků připadá. I přesto člověk zaváhá a popřemýšlí, zda nešlo jen o bujnou fantazii a představivost. Znám jej z vyprávění mého otce, který tento příběh zažil asi ve 19 letech.

    V období letních prázdnin se s partou kluků (kamarádů) rozhodli zažít trochu dobrodružství. Sebrali spacáky, stany , celty, trochu oblečení a vyrazili na toulky po jižních Čechách. Vždy si našli místo na přespání (tábořiště, louka, les) a stopem, či vlakem druhý den pokračovali dál.
    Jednoho dne se na své cestě dostali do vsi Kubova Huť, která je na prahu Boubínského pralesa. V místní hospůdce poobědvali a svěřili se místním, že si chtějí hlavy složit v Boubínském lese. Nejprve na ně hleděli jako na vtipálky, postupně jim z obličejů mizel úsměv. „Zbláznili jste se? To se nemá!“ křikl na ně jeden staršina od vedlejšího stolu. „Vy nevíte co se povídá? Jestli si potřebujete něco dokázat, tak jděte jinam!“ mluvil skoro naštvaně a vůbec nechápal jejich pošťuchování a legrácky. Když zjistil, že nepochodí, zamumlal něco ve stylu, že budou litovat a zaplatil. Ačkoli znali pověsti, chtěli si pravděpodobně (v neznalosti) dokázat, že jsou stateční a všechny historky o tomto strašidelném lese jsou jen smyšlené příběhy.
    Ještě za bílého dne, vstoupili do lesního porostu a okrajové les procházeli. Turistické stezky se snažili dodržovat, ale bylo málo času. Trouchnivějící větve spadaných stromů porostlé mechem, stále přítomné šero, kdy porost nedovolí vstoupit slunečním paprskům, strašidelně zkroucené kmeny stromů, to vše byl Boubín. Ačkoli byl den, nepříjemný pocit z lesa postupně stoupal u všech přítomných.
    S dodáváním odvahy, neplýtvali posměšky a narážkami, nakonec se ovšem dohodli, že přeci jen složí hlavy mimo les. Již s blížící se tmou postavili stany (snad na nějaké louce, či planině, ani to pořádně nevím) a při pití čaje z termosky a žvýkání chleba, mluvili o dojmech z lesního království. Po celou dobu vnímali nezvyklé ticho a tmavé obrysy stromů, jim na odvaze nepřidávaly.
    Když zalézali do stanů byla skoro půlnoc. Otec říkal, že nemohl dlouho usnout a stále se soustředil na děsivé ticho, kdy nebylo slyšet naprosto nic, jen mrtvolné ticho všude kolem. Ani neví, kdy usnul a vůbec si nemůže vzpomenout CO ho vlastně probudilo. Byl celý promáčený potem a srdce mu bušilo strachem. Zmateně se posadil a poslouchal, co bylo příčinou jeho probuzení, když si náhle všiml, že jeho „spolustanující“ sedí také a něco poslouchá. „Co to bylo?“ řekl otec. Kamarád zvedl ruku a přitiskl si ukazováček na rty. Chvilku tiše seděli a hleděli do neproniknutelné tmy, když se znovu ozvali ty hlasy. Jakoby prý obklopovali celý stan. Tichý šepot a pomalé krůčky, děsivé na tom bylo, že nezněly vůbec lidsky. Otec váhavě sáhl po zipu u stanu a s bušícím srdcem stan rozepnul. Když po menším váhání vylezli ven, nikde nikdo nebyl.
    Po chvilce se rozepnuly i sousední dva stany a z nich vylezli stejně vyděšení ostatní kamarádi. „Slyšeli jste to!“ říkali prý vyděšeně. „Proboha co to bylo!“ S baterkami v ruce prozkoumávali celé okolí. Nikde nikdo, opět to hrobové ticho a pocit strachu. Když potom jeden z nich ukázal vyděšeně na kraj lesa, zahlédly ve svitu měsíce podivné stíny, krve by se v nich prý nikdo nedořezal. Byly tři hodiny ráno a oni už do svítání nezamhouřili oči. V šest ráno si to již mašírovali se sbalenými věcmi na nádraží.

    Dodnes, když o tom otec mluví, přiznává, že takový strach nikdy nezažil. Říkal, že cítil, že to bylo něco nepřirozeného a nebezpečného. I ostatní prý na tu noc vzpomínají s obavami. Nikdo nedokáže říct, CO to bylo, CO vlastně viděli a CO slyšeli? Každopádně všichni tvrdí, že lidé to rozhodně nebyli. Tak nevím? Spát v okolí Boubína, ale rozhodně nebudu, abych na to přišla.
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    VESTIGIA
    VESTIGIA --- ---
    ach bože :-)
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    Tak co? Už jste si někdy alespoň vyběhli ten svah na Stradonice? Očisťující... po kalbě :-)
    MILANLXR
    MILANLXR --- ---
    ZUZKAOU: jinak na tvuj dotaz je jednoducha odpoved.Je to tu o tech tematech ktere jsou v nazvu..takze o archeologii i o new age,nehodlam do toho nijak zasahovat.
    MILANLXR
    MILANLXR --- ---
    ZUZKAOU: a to znamena co?
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    The Works of Maurice Cotterell
    ...
    In 2004 he broke the codes of the sun-worshipping Celts that, together with secrets from the Temple of Inscriptions in Mexico and the Gateway of the Sun at Tiahuanaco, helped him to identify and locate the Holy Grail—the actual cup used by Christ and his Disciples at the Last Supper—and Excalibur, the legendary sword of King Arthur. The Celtic Chronicles (2006) explains how Joseph of Arimathea carried the Grail to England where it was discovered by Arthur who, by ‘drawing the sword from the stone’, cracked the codes of the Celts for himself, to behold the cup of light. He explains how the Grail was passed to monks for safe-keeping, how it inspired them to write the Lindisfarne Gospels, how they fled from Vikings—across the Irish Sea to the new monastery at Kells—and how it found its way to the National Museum of Ireland where it rests, alongside Excalibur, today, proving that the so-called Arthurian Legends are actually based on fact.
    ...
    Over 3 million copies sold... Translated into more than 20 languages

    :)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZUZKAOU: Tak, tak...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    CANDLEMASS: aha MILANLXR je majitel...
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    ZUZKAOU: já už to vím :-)))
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    drobý dotaz - je to tu o archeologii a nebo o new age keltech?
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    Maurice Cotterell
    Kniha Keltské kroniky
    Maurice Cotterell při stopování a sledování Keltů, od jejich prvního objevení v čínské poušti Taklamakan přes Evropu do Irska, luští jejich šifry a odhrnuje závoj tajemství… !!! !!! !!!

    a jooo já to prvně z té anotace pochopil blbě... to Keltové měli ten sv. Grál, ne indiáni... :-))



    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    MILANLXR: OK, počkáme :)
    MILANLXR
    MILANLXR --- ---
    CANDLEMASS: to ti ted nepovim,jelikoz jsem zjistil az dnes ze uz je to v cestine.dlouho jsem na vydani cekal a ted mam objednano..takze az prectu-poreferuji:)
    kazdopadne se jedna o pecku -stejne jako bylo vydani Terakotove armady od stejneho autora..
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    MILANLXR: a Jak je to tedy s těmi Kelty? viz. CANDLEMASS: :-))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam