• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TURBONOCáci celého světa, spojme se!
    Známe se většinou asi jenom po telefonu, často spolu řešíme různý hrůzný technický obtíže
    nejen na páteřních sítích a rádiovejch lastmiles ;),ale tady si můžem pokecat neformálně
    a zanadávat si, jaká to byla dneska zase šichta :)

    Klepy, drby, kdo koho stáh kam, všechno se bere!

    Tady to žije i v NOCi! :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Network_operations_center ;)
    rozbalit záhlaví
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    ADMIX: tyvole, vis jak je narocny udelat tunel z Italie do CZ?? ;D
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    E2E4: S Italii jsem mel jedinou zkusenost, potrebovali jsme, aby sitar - az se vrati z mesicni dovoleny - prenastavil nejakej tunel na jejich ciscu. Pokud si spravne pamatuju, tak jsem z ty firmy odesel driv, nez ten tunel byl dokonfigurovanej :))
    XEHUTL
    XEHUTL --- ---
    Vidim ze vsude stejne :-)

    Jinak specialne TIS me vytaci s tim, ze maji ruzne typy tiketu na aktualni poruchy a jine na RFO.. Takze u linek co maji casto problem (coz u nich neni nic neobvykleho, holt Italie) se neustale oteviraji nove a nove incidenty bez zpetnych souvislosti, namisto jednoho TT se sledovanim. Ono vubec jakekoliv sledovani a nezavirani je pro ne problem skoro az na vyeskalovani :-/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TURBO: jo to je u těch italů taky - indický call centrum jen zdržuje přes víkend, než v pondělí přijde nějaký ital do práce a začne to řešit..
    TURBO
    TURBO --- ---
    TANTRAMAN: nebo lahůdkou je na okruhu s nějakym smrtelnym SLA lastmile, která aby byla co nejlevnější je klidně i bez SLA, to se pak hodně dobře s tim poskytovatelem lastmile řeší a nejlepší je, když je to nějakej lokální "šušeň", co ani nemá dohled a má podporu po-pá 8-16 a o víkendu to třeba padne, paráda. Obchodníky a projekťáky mám taky občas hodně v oblibě :)
    TURBO
    TURBO --- ---
    E2E4: mám podobný zkušenosti snad se všema globálníma operátorama, jejich oblibou je, když jim pípne alarm zásadně neověřovat u svýho koncáka, ale prudit "dál po síti" a legrační je, když vám volaj v noci z neděle na pondělí třeba v 1 hodinu a když se zeptáte, jestli mají ověřený svoje koncový zařízení a stav napájení v lokalitě, tak na všechno se dozvíte "yes, yes". Pak si necháte dát kontakt, načež když se zeptáte na možnost přístupu k lastmile zařízení, tak se dozvíte "po-pá 8-20". Naprosto konkrétně tohle dělá Level3 (resp. dřív Global Crossing, než je spokli) a klasicky volaj odněkud ze Sacramenta, ale když voláte zpátky, zvednou to lidi někde v Anglii či co (podle přízvuku), který nevědí nic, ticket podle čísla nenajdou a vlastně vám vůbec nepomůžou :D

    Ale jak jsem psal, tuhle zkušenost mám i s jinejma "globálníma" operátorama a zdaleka se nejedná o žádný "bambusáky". Jejich zákazník z bodu A jim nahlásí problém s dostupností jejich bodu B a aniž by kdokoliv cokoliv na bodu B ověřoval, šup založit tickej a honem to hodit dál, hlavně se tim moc nezabejvat. Taková čůráčkovina, imho :)
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    vsechno co jste napsali potvrzuju! :D ..
    ja mam teda zkusenosti jeste s Austria Telecom, kde zas pro zmenu nikdo neumel anglicky, ze jsem se radsi domluvil na odeslani mailu v nemcine (oprasil jsem slovnik ;) )
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    E2E4: problem je, ze se zakaznikum prodavaji obyc adsl linky, ktery se maj tvarit jako 100mbit linka s SLA 30 minut...
    france telecom, british telecom, telecom italia jsou lina neschopna pakaz.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: Jeden muj kamarad zase porad neco resi se Zimbabwe telecom a rika ze to jsou hrozny "bambusaci".. Na e-mail typu "kdo u vas resi todle" bezna doba odpovedi 2-3 tydny apod..

    Dobrej byl kdysi (cca 2005) i Romtelecom, fakt nomen omen (nemeli napr ani neco jako cisla ticketu)..

    A Telecom Italia taky naplnuje italsky stereotypy - jsou liny, vsechno trva hrozne dlouho, more byrokracie a hlavne nic se nezacne dit dokud nekoho neservete. :) ale zas jsou takovi pratelsky, vreli a emocionalne to prozivaj.. (Plus maj contact centre v Indii, to je taky zabavny - klidne reknou ze uz vse funguje a zavrou ticket, aniz by overili ze to dopravdy funguje. Jedinej jejich zajem je zavirat tickety..)

    No nevim, mate podobny zkusenosti nebo jen trpim narodnima sitarskejma stereotypama ? :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TANTRAMAN: OMG = Oman, my God ! :)
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    kolega mi povida:
    tak chlap prisel, vymenil router a odesel. jenze tam asi neni konfigurace
    ja: to je debil. ktera je to zeme ?
    kolega: oman

    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    Taky dneska sranda - sedim na porade se sefem jednoho vetsiho dohledovyho pracoviste a kolega polozi dotaz "...a na Vasem dohledu predpokladam mate rutkost analyzu?? (root couse analysis)".
    Odpoved: to nevim co tam mame zaimplementovano
    (otoci hlavu smerem na sveho podrizeneho, ten se tvari nechapave, hlavu otoci zpet)
    ja: (popisu jak by se to melo chovat)
    Odpoved: Ne, urcite ne, to bych o tom musel neco vedet..


    kvalitka, lidi na svym miste :D
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    E2E4: L3 meli v nedeli poruchu v nedeli v UK. nejel smer do NY.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    proč jde Level3 do frankfurtu přes Budapešť a Atrato přes Varšavu? Není to opakování toho fiber cutu do západního německa ?
    FEDY
    FEDY --- ---
    TURBO: ruku na srdce - ISPci to neplati.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TURBO: nehlede na to, ze podobne techniky pouziva i cela rada desktopovych antiviru a ani o tom nemusis vedet ;-) Spojeni "do cloudu" je trendem v oblasti bezpecnosti obecne.
    TURBO
    TURBO --- ---
    DANYSEK: ok, to beru :)

    Ad nezáplatovaný archaický CPE - já tohle srovnávání moc nemám rád, když na něco ukážu "je to špinavý" a někdy mi řekne "takže bys radši, aby to bylo TAKHLE špinavý" a ukáže jinam. Mě vcelku nezajímá, že existujou horší případy, bavíme se o tomhle, pojďme si neukazovat, že to někdo dělá ještě hůř, díky :)

    Pro síťaře řešícího nějakej problém je to samozřejmě super, asi jsem se chybně zasekl na tom, že je to určený pro domácí segment a ne pro firemní sítě.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TURBO: ...ze z tohohle data nutny pro data retention ve smyslu vyhlasky 357/2012 Sb. fakt nedostanes :-)

    A na druhou stranu... prijdou ti lepsi nezaplatovana archaicka CPE, kde vyrobce se na podporu davno vysral (protoze prece potrebuje prodat novou krabicku, kterou ale koncak nepotrebuje), bezi tam deravy SW a ono se to vesele pouziva pro utoky?

    RIPE atlas je mimochodem fakticky neco podobnyho (ve smyslu te filosofie "dame zadarmo"). A pro sitare resiciho nejaky globalnejsi problem je to dost uzitecna pomucka :-)
    TURBO
    TURBO --- ---
    tvl tak ISPci platěj statisíce za FlowMon řešení a podobný pytloviny na analýzu provozu a oni se najdou ovce, co si tohle ještě s pocitem "a mám to zadarmo" daj domů? LOLWUT? Nebo mi něco uniká (krom plynu)?

    Dorazil nám Turris. Experimentální český Wi-Fi router za korunu – Živě.cz
    http://www.zive.cz/...-turris-experimentalni-cesky-wi-fi-router-za-korunu/sc-4-a-172941/default.aspx
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    ja myslim, ze nikdo na legendarni Pakistan Telecom nema ;D

    a vsechno zacalo nevinnym a bezelstnym zarazenim Pakistanu G. Bushem na seznam Osy zla ;)
    RIPE Video On YouTube Internet Hijacking In Pakistan
    https://www.youtube.com/watch?v=tp5LLYyTu9c
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    DANYSEK: aha, tak o tom byl ten listek co jsem tady rano zahlid ve fronte.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam