MARECEK: no posledne co jsem to studoval po forech, tak tam tohle resili, a typek tam psal ze k m4l potrebujes max ale staci runtime..nevim radsi si to zjisti...
nicmene je fakt blbost aby s k m4l potreboval plnej max, to by byl na abletonu jen ten crossgrade a ne plnej m4l
a co se tyce m4l vs max, max je velkej bracha m4l a umi dost veci co m4l ne(sysexy, muzes buildnout standalone aplikaci, nebo aplikaci ktera jede jen v runtimu, atd) oproti tomu klasickej max nema live API coz je sada objektu kterejma muzes oboustrane komunikovat primo s abletonem(ne via MIDI) napriklad muzes zjitit ze se pohla savle na 8mym kanalu / popripade ji nekam nastavit
a ad max vs puredata, puredata fungujou uplne stejne ale je tam videt ten rozdil mezi placenym a free softem...jednak je fajn naseptavani, na prvni pohled detail ale hodne casto hledam nejakej objekt tusim jak by se mohl jmenovat napisu tri pismena a ono mi ho to nasepta a nemusim nic guglit...dalsi vec je luxusni dokumentace ktera ti pomuze hlavne ze zacatku u kazdyho objektu si muzes rozkliknout help coz je vlastne funkcni patch kde je objekt zapojenej v jednoduchym schematu kde je videt co vsechno umi a potrebuje a k tomu tam hned vidis dalsi obekty ktery se vetsinou hnedka hodej taky. v Maxu sem se naucil jenom diky tomuhle, udlelal jsem si nejakej uplne jednoduchej tutorial a pak uz se jen proklikaval helpem jakmile mi neco nebylo jasny.nejlepsi na nauceni je si dat nakej jednoduchej ukol a pak ho zkusit zrealizovat