• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRMELECJaroslav Dušek, Pjér La Šéz, divadlo Vizita...
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A:
    Vesmír, civilizace, komunita nezná pouze popis Junga a jeho pohled na to jak popisovat okolní svět.
    Těch způsobu popisů je víc. A ne každý je kompatibilní s jiným popisem a jinými pojmy i když třeba popisují stejné dění.

    Lidé myslí, přemýšlí, diskutují v kontextech svého jazyka - v kontextech významů slov a symbolů.
    Nebudu ti vyjmenovávat co všechno bych byl rád aby si si přečetla ty - psal jsem ti proč jsem Junga nečetl dostatečně podrobně. Snad se k tomu brzy dostanu.

    hihi - Mě potěší když se zamyslíš nad tím co jsem napsal -
    mě to takhle nějak dalo smysl když jsem sledoval tu diskuzi -
    to mi pro redefinici světové filozofie pro dnes zcela postačí :)
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A:
    To mínus byl překlik. co se čertíš?
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    děkuji za mínus. od člověka, co tvrdí, že pracuje na redefinici světové filosofie potěší :) já ti říkala, že Jung byl lékař (a aby sis od něj něco přečet), ne filosof a že ty pojmy definoval, abychom pochopili, co vyzkoumal
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    omg
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    CLOWNZEPPA:
    Kontinuální uvědomění si celistvosti svého já
    Podle mého skromného pokusu o formulaci nejde tohoto dosáhnout bez vymezení si kontaktu s okolím, které není moje já.

    V různém dění budeme různými způsoby sami sebou.
    Kontinuální uvědomění si tohoto totiž vyžaduje vývoj v čase a takový vývoj my sami nemůžeme ovlivnit kvůli nepředvídatelným okolnostem přicházejícím zvenčí.
    Naše identita je totiž přímo závislá na okolním dění a vymezení se vůči němu.
    Vymezení si své identity jen vůči sám sobě se totiž nemá o co opřít a identita nedostane kontext.

    Jinými slovy - každé naše "já" (představa uvědomění si celistvosti našeho já) je přímo závislé na okolním dění.
    Naše osobní představa o těchto hranicích a naše vymezení se vůči těm hranicím - toho co jsme ještě my sami a co je už nutnost podřízená okolnímu dění je rozhodnou součástí uvědomění si svého já.
    :)
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    CLOWNZEPPA: :) nevim, kdo je ten Merlin, ale má vše. hipsta vous, slovanský oděvní pičičury, je bos a zajímá ho Jung :D (prototyp frikulína dnešních dnů)
    CLOWNZEPPA
    CLOWNZEPPA --- ---
    Skvělej rozhovor...
    Pjér la Šé'z a Tomáš Merlin Ježek / Inspirováno Jungem...
    https://www.youtube.com/watch?v=XWk99NqHYbc
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    z dubna, vyšlo až teď
    Pjér la Šé´z - Čaro-Děj-Nic-E - Dajána Praha 30.4.2019
    https://www.youtube.com/watch?v=4JzHxakFdSk&t=1520s

    Pjér nabádá k přemýšlení nad otázkou, zda může záměrně činit zlo někdo, kdo ví, co dělá.
    nemůže. Bůh je dobrý a čím blíž k němu jsme (čím víc jsme sami sebou) tím víc víme, co děláme a tím míň jsme záměrně zlí
    CLOWNZEPPA
    CLOWNZEPPA --- ---
    SEIBEI: Ne jen kluci z Vizity;))
    SEIBEI
    SEIBEI --- ---
    Mam pocit, ze by se kluci z Vizity dost smali :)
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A:
    Pokud má smysl snaha se co nejvíc přibližovat k úplnosti (bytostného já) jde tedy o zaměření se na vlastní představu o sobě.
    Bytostné já se mění a formuje stejně tak jako svět kolem nás. I naše představy o nás samotných nejsou fixní.
    Řekl bych, že směřování k dokonalosti je obecnější pojetí téhož směřování k něčemu co nejvíce naplňujícímu.

    Tedy pokud chceme býti dokonalý ve smyslu "nejlepší jak je to z naší pozice možné"
    obsahuje podle mě tato snaha i směřování k úplnosti bytostného já.
    Ve chvíli kdy naplnění bytostného já pro mě přestane být cílem je stále možné ještě směřovat k dokonalosti v širším pojetí a v kontextu mimo moje naplnění.

    Tedy zaměření se na směřování nejen k vlastní představě o sobě, ale k dalším pohledům mimo moje bytostné já.
    Pojmout za sobě vlastní směřování k dokonalosti jako součást směřování k bytostnému já a tedy pomyslně snahu o své naplnění o toto rozšířit je také možné.
    Jak říká i Beta_bob: Kdo chce cíleně ovlivňovat svůj život musí směřovat k něčemu v co věří.
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    BETA_BOB: podle mě Jung říká, že nedosáhnem ani jednoho, ale má smysl se co nejvíc přiblížit k úplnosti (bytostné já). jestli je vesmír lepší nebo horší nevím
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    Dokonalost může být vnímána také jako něco co je v každém směru nekonečně fungující.
    Tedy absolutní pravda skrytá v každém detailu celku a celek který absolutně provázaně funguje a bude kdykoli fungovat v jakémkoli vztahu/smyslu s nekonečnem detailů.
    - Ovšem tohle pojetí podle mě od tohoto pojmu dokonalosti předpokládá i nějakou interakci do budoucnosti.
    Můžeme se bavit o celku vesmíru, ale toto už bych si na žádného jedince rozhodně vztáhnout nedovolil :)

    Mě stačí dokonalost jako něco co nemůže být lepší "teď".
    A snaha člověka o směřování k dalším nejlépe možným "teď" je cestou k dokonalosti.

    Dosáhnout tedy dokonalého "teď" v tomto mnou preferovaném smyslu jde jak na úrovni celku vesmíru tak na úrovni jedince.

    Snaha o dosáhnutí dokonalosti která "teď" zároveň určuje i nekonečnou provázanost s budoucím nejlépe možným" teď"
    (jak je naznačeno na začátku tohoto příspěvku) je prostě možné brát už jen jako víru v nadpřirozeno :)

    Víra je pro člověka důležitá. Každý kdo chce cíleně ovlivňovat svůj život musí směřovat k něčemu v co věří.
    Jen je pro nás zásadní čemu se rozhodneme věřit.
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A:
    Jestli je rozdíl v tom, že dokonalosti se nedá dosáhnout, ale pouze k ní směřovat
    přičemž úplnost je reálným stavem kterého lze docílit - tak jak bychom nazvali dosáhnutí takového stavu úplnosti?

    Myslím že dokonalost existuje. Existuje ve stejné rovině jako pravda. (Tedy složitě popsatelné a ne pro každého stejně)
    Dokonalost je dle definice kterou upřednostňuji něco co nemůže být už lepší.

    Já tvrdím, že celá minulost vesmíru nemůže být už lepší.
    Troufnu si říci, že ani současnost celého vesmíru nemůže už teď být lepší.
    O budoucnosti se tady nechci rozepisovat. Ale jisté je, že celek všeho vesmíru vnímám teď jako dokonalý.
    Co se ovšem stane když to vztáhnu na jedince? Stejně jako pravda se to stane individuálním pohledem.

    Jestli dosáhne žena úplnosti. Může to být ještě lepší?
    Pokud to nemůže být v tu chvíli lepší tak dosáhla dokonalosti.
    Pokud úplnost nestačí a je potřeba motivaci směřovat ještě dál - pak i žena bude muset jít za vizí dokonalosti.
    (tak pravil Beta_Bob)
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    BETA_BOB: proč by měla. nikdo není dokonalý. smysl má blížit se k úplnosti, ale dokonalosti nedosáhnem (tak pravil Jung)
    BETA_BOB
    BETA_BOB --- ---
    K_A_R_K_U_L_K_A:
    Jestli muži usilují o dokonalost a ženy o úplnost - není náhodou úplnost součástí dokonalosti? :)
    YUUKI_23
    YUUKI_23 --- ---
    Jung mel mezi svejma pacientama vsechny - bily, zidy, i cernochy a byvaly cernossky otroky. Byl to velky pritel znamyho antropologa Campbella. Nevim, jestli v pocatku Hitlerova vzestupu mu nejaky jeho myslenky pripadaly zajimavy, ale urcite s nim nesdilel stejny idealy a kdyby zil, tak se vuci podporovani Hitlera ostre ohradi, si myslim.
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    takže to byl vlastně odklon od pravé víry, protože nejvyšší je jen jen jediný Bůh. zbytek (uctívání archetypu) je idolatrie
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    ještě citátek z wiki:
    Švýcarský psycholog Carl Gustav Jung ve své eseji Wotan publikované roku 1936 označil tohoto boha za archetyp, který ovládl kolektivní mysl německého národa a tím vysvětloval vzestup nacismu.[1] Ten označil za první wotanovský experiment a předpokládal i druhý. Prohlásil dokonce že „bohem Germánů je Wotan a nikoliv křesťanský Bůh“.[2] Zároveň však věřil, že se projeví nejen šílená a násilná stránka tohoto archetypu, ale i jeho prorocké a extatické kvality.
    K_A_R_K_U_L_K_A
    K_A_R_K_U_L_K_A --- ---
    GORG: ale akademická půda v USA je skoro výhradně levičácká. prej
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam