• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    REPRAK3D FLASH ENGINES
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    REEFER: no nebudu si hrat na zadnyho flash guru, do toho mam daleko, takze to tu po nekolika pripominkach nakonec asi precejenom prejmenuju na neco obecnejsiho ...

    tak jasne ze principielne je cely 3D o jednoduchy matematice(no nekdy ta jednoduchost trochu mizi), stejne jako cely programovani je v podstate o logice a pouzivani IFu do urcity miry a dneska uz je jedno jestli delas v jave, C++, (dneska uz bych rek ze ActionScript se tomu vsemu podoba vic nez dost)....

    na Unity sem nikdy nejak moc nekoukal, ackoliv to jejich logo a tudiz dila v tom stvorena sou dost znamy ... vypada to fakt hezky a kazdopadne pro aplikace nesmerujici na web je spousta lepsich veci nez pv3d .. ale ja sem rad ze si ten kousek casu, kterej si utrhnu pro sebe, muzu venovat zatim pv3d (kdysi sem zkousel naky srandy s openGL v Cecku, ale to byla takova pakarna zerouci cas, ze sem se na to za chvilku vybodnul....pv3d ma zatim lepsi vyhlidky)
    REEFER
    REEFER --- ---
    away3d je ted vykonem vyrazne napred, veci jako frustrum culling atd atd - je to dany tim, ze pv3d zaznamenalo v minulym roce vyraznej milnik ve slozeni vyvojovyho tymu a i ve zpusobu jakym je vyvijeny. ja mu porad jeste verim, ze se vzpamatuje. tedy verim ze dalsi iterace kterou nebude pv3d x ale pv3d 3.0 se vrati opet na prvni pricku. vyvoj na githubu je snadno vysledovatelenej.

    pointa ale je v tom, ze vubec nejde o to, kterej engine je lepsi a kterej tedy pouzivat. principielne je to vsechno stredoskolska vektorova algebra, lisi se to mozna tak zpusobem inicializace sceny, prace s objekty atd - ale to je jenom rozhrani, prechod z jednoho na druhy engine je otazkou par dnu maximalne.

    proto takovej jiglib je na vsechny engines zaroven - je to logicky.

    takze (no offense) - bych opravdu doporucil si to tu prejmenovat na 3d flash, at to aspon vypada, ze tu panuje nejaky pochopeni tematu... komercni 3d engines jako alternativa jsou zase uplne jinde a staci se podivat na jejich tutorialy. neucej cloveka jak udelat khuuul animovanej 3d objekt v husty scene - ucej cloveka spojovat vertices do triangles a z nich delat polygony, vysvetlujou jak funguje uv mapping. coz je zaklad - vec, ktera je spolecna jak pro pv3d tak pro 3dmax nebo blender...

    kvalitni 3d flash se da naprogramovat jenom s pochopenim zakladu renderovanyho sveta obecne. a s takovym pochopenim je pak uz dost jedno v jakym enginu.

    a kdyz sme u 3d - koukal nekdo na unity? kdybych nebyl v pekle totalni vytizenosti tak by tohle byla asi vec, na kterou bych se pro hodne interaktivni 3d aplikace (spis nez weby) zameril. vypada to neuveritelne svudne (a zaroven je to dobrej argument proti adobe stezovani, ze apple blokuje kvalitni 3d implementaci v safari :D )
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    mi prave dost narazeli na vykonost a pouzitelnost v urcitem projektu na pv3d a tedka nas hlavni guru flashe zacal zkouset nejake rozdili mezi pv3d a away3d a zatim to vypada ze asi presedlame ... zkusim ho dokopat k nejakem zajimavej testum a vypublikujem to
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    omlouvám se za delší neúčast, zrovna teď sem musel papervision odložit na vedlejší kolej, protože se topim v jednom projektu ... to přejmenování je zajímavej námět, já osobně sem se podobně jako _IT_ víc zaobíral zatim jenom pv3d a nějaký srovnání by mě taky zajímalo...v čem ho ostatní enginy převyšují apod.
    _IT_
    _IT_ --- ---
    zdravim! to je milý, skutečně opodstatněný vyhradit 3d flashi vlastní auditko.
    CHEMIX: souhlas, i když přejmenovávat asi netřeba - každej, koho zajímá 3d flash, zná především pv3d a půjde sem, při vyhledávání to taky ukáže sem i když napíšu sandy, away3d apod..
    Máte teda někdo zkušenosti s rozdílama jednotlivejch enginů? Já osobně jsem se věnoval jen pv3d zatím bžel, a právě jsem zvědav na srovnání.
    Krom toho by mě zajímalo jestli jste někdo testoval featuresy fp10 s pv3d - četl jsem na pv3d blogu že poslední verze, stejně jako five3D a snad i další, používají schopnost fp10 využívat prostředky gpu..?
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    CHEMIX
    CHEMIX --- ---
    Nechcete to tady prejmenovat na obecnejsi 3D FLASH ENGINES ? jelikoz papervision je celkem fajn :) ale bohuzel byl prukopnikem a dnes uz ho prevysuji ostatni enginy streba away3d a existuji i dalsi sandy nebo dneska co jsem narazil na : five3d.mathieu-badimon.com
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    REPRAK: děkuji.)
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    tak jednak by ti imho pomoh google :
    http://papervision2.com/tutorial-list/"
    taky tutorialy

    no a jednak jestli se o to chceš zajímat trochu víc a pochopit co jak kde proč funguje, tak doporučuju tu knížku Papervision3D Essentials od Jeffa Windera a Paula Tondeura
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    Existují tutoriály pro začátečníky (může být EN, ale kdyby byl CZ asi bych byl radši), co neumí příliš programovat? Udělat si něco ve 3d zvládnu, udělat něco ve flashi taky, ale propojit se mi to zatím nepodařilo (spíše teda nevím jak to přesně funguje, jaké použít formáty apod.) Díky za tipy.
    REPRAK
    REPRAK --- ---
    tak tohle téma sem založil, protože se zrovna prokousávam knížkou papervision3d essentials a myslel sem že by bylo zajímavý nahnat sem ňáký flashový nixáky a pohovořit o tématu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam