• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JESSE_MORENOTatra
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    TATRA 813 8x8 KOLOS. Československá legenda osobne - volant.tv
    https://www.youtube.com/watch?v=4jKKyuiooWg
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    RSZ:
    Silnicni podvozek v prve rade nema na hasicskym aute co pohledavat snad s vyjimkou letistnich hasicu. Bohuzel kvuli cene se vyskytuje u rady vozidel ve mestech a bohuzel i tech, co delaji vyjezdy na dalnicni havarky.

    Smiseny je tak do center mest typu Praha, Brno, Ostrava atd. A i v tech mestech jsou mista, kde ma takova technika problem. No a nedej boze neco resit mimo silnice. Bylo to velice dobre videt na nedavnym masivnim lesnim pozaru, kde se mnozstvi techniky marne hrabalo k cili.
    Ale kolikrat staci, kdyz se snazi dojet k horicimu kombajnu.


    Je to nasledek absence jednotnych nutnych standardnich pozadavku, prisernyho systemu financovani, zvlastnich ramcovych smluv apod.

    Proc treba neni Tatrovka schopna s Polickou a Kobitem vyrabet kompletni sikovnou unifikovanou masinu vcetne nastavby a rovnou na urovni Rosenbaueru. Proc se to vsechno lepi od nekolika dodavatelu v hromade variant, defakto kusovek. Mnohem efektivnejsi by bylo vyblit serii 400+ identickych vozidel a pripadne i vyvoz, kdy uz by se daly setrit naklady a zaroven unifikovat ve smyslu shodnych vyrobnich pripravku, nahradnich dilu, logistiky, servisovani.

    Delkove modularni CAS 4x4, 6x6 a 8x8 kde je identicka zodolnena kabina s ostrikem pro cely druzstvo, orezat na 2-3 typy motoru dle vykonove tridy a 2-3 typy automaticke prevodovky (vyrabet tady), nastavba lisici-se jen delkou profilu podle objemu vyhradne nerezovych nadrzi. A to taky neprehanet s variantama. Napr 4000/300, 6000/400, 9000/600 a 12000/1000. Cerpadlo 3000l/min/10Bar a 400l/min/40Bar poradny kvalitni, zadny ludry. Nesetrit na tom za kazdou cenu v oblasti kvality, ale prave vetsi kvantitou. Vsude standard naraznikovy proudnice, lafetovy proudnice. Standard navijak. Elektrocentrala. Kamery vzadu a na stranach. Osvetlovaci stozar.


    4x4 mit jen do mest na tu nejlehci 4000/300 verzi. Vicemene jen kvuli manevrovani ulicema.
    6x6 standard univerzal 4000, 6000, 9000. Primarne ta 6000. 4000 jen na tezky teren a 9000 pro mesta.
    8x8 tezka 9000 a 12000


    Samozrejme by vzdycky byly potreba i nejaky exoticky verze typu plynovych nadrzi nebo jiny nez CAS nastavby (pancerovana verze, pouze nadrz, jerab, zebrik, plosina, kontejner, nakladak, bagr..) ale zase to resit na standard podvozku+motoru+prevodovce. Stat musi misto vykrmovani cizich dodavatelu vytvorit investicni pobidky u vyrobcu tuzemskych. Ne tupou dotaci, ale na konkretni vystup zarazeny do sluzby. Pak je to investice do lokalniho know-how a pracovni sily. Nakupovani Scanii, Manu, Ivec a jinych je jenom nevratny vyhazovani prostredku za hranice.


    A jasne, bude to na zacatku drahy. Ale na tohle ty dane venuju mnohem radsi, nez na nakup prestrelenych a v praxi nepouzitelnych zbranovych systemu ala RBS70, Caesar, F35 atd.

    ---

    U armady je to uz uplny peklo. Tam mame neuveritelny gulas techniky nejen generacni, ale i druhovy. Udrzovat to v chodu v pripade nejakyho pruseru je proste a jednoduse nemozne. Bohuzel se na MO stridaji debilove s idiotama, tak tam neni zadna viditelna nadeje na svetlo na konci tunelu. Jestli tam svihlou pizdu z ODS vystrida zase Babisuv Metnar, tak bude pokracovat dalsi a dalsi nesmyslny gulas a nekompetentni vedeni.

    A obdobne to je priserny u MHD. Standardizace je prave v uspore nakladu, ale vyzaduje pocty. Pak se vic a vic ukazuje vyhodnost. Nepotrebujeme v ČR 10 typu tramvaji nebo 40 typu autobusu a vsechny plny zasadnich designovych failu. Stacily by 2-3 poradne domysleny delkove modularni konstrukce, ktery by se daly vesele vyrabet pristich 30 a treba i 50 let a naklady na vyvoj tim rozprasit.
    RSZ
    RSZ --- ---
    XMEDA: tohle "není moc standardizace" vede k tomu, že se nedostaneme do stejných sraček, jako v době čssr

    Aby v tom nebyl ten (tebou vymyšlenej bordel) tak existuje standardní označení hasičských aut, kde třeba podvozek se dělí na tři kategorie - silniční, smíšený, terénní - a každé auto to má přímo v označení. Není to armáda, kde standardizace má smysl kvůli logistice, imho to reálně žádný problém není.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Prijde mi prasteny, ze neni moc standardizace hasicskych vozidel. Nekteri nakupuji Scanie, nekdo ma MANy, nekdo Mercedes, nekdo Tatrovku v nejake nahodne verzi, nekdo Volvo. Pak divoka sbirka uplne vseho u dobrovolnych. Nastavby dela nekolik ruznych firem (Policka, WISS, Kobit...?) dost ruznorode.

    Kdyz se pak nekolik druzstev sjede na nejaky vetsi pozar, tak z toho musi mit velitel zasahu docela gulas v tom kdo co zvlada a co ma/nema. Neco umi 4x4, neco se zvladne vyskrabat lesem pres povaleny stromy, jiny auto se zakousne i na mokre travnate plose.



    TATRA TATRA TATRA 148 -MIG 15 FIRE TRUCK
    https://www.youtube.com/watch?v=8hJE_kk57ug
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Já loni potkal na silnici u Frýdku Titana. Impozantní mašina, jsem ani nevěděl, že jich je tak málo.
    RSZ
    RSZ --- ---
    ta "forcka" s crew cabem vypadá prostě parádně

    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Osmiválcová Tatra 603 je nejlepší český veterán. Za svoji papalášskou pověst nemůže
    https://www.youtube.com/watch?v=9BxWWVCfv7c
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Zajeli jsme do Poličky podívat se na nový lesní speciál Tatra Force, má řiditelnou zadní nápravu i centrální huštění pneumatik | POŽÁRY.cz - ohnisko žhavých zpráv | hasiči aktuálně...
    https://www.pozary.cz/clanek/289812-zajeli-jsme-do-policky-podivat-se-na-novy-lesni-special-tatra-force-ma-riditelnou-zadni-napravu-i-centralni-husteni-pneumatik/
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Obrněná Tatra Tadeas míří do Polska. Strnadův holding teď chystá tanky na arabskou poušť | e15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/obrnena-tatra-tadeas-miri-do-polska-strnaduv-holding-ted-chysta-tanky-do-pouste-1422720
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Konec legendy: Produkce Tatry 815 dnes po čtyřech dekádách definitivně končí - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/auta-historie-konec-legendy-produkce-tatry-815-dnes-po-ctyrech-dekadach-definitivne-konci-21014326
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tatra - Nástavby na podvozcích Tatra
    https://www.youtube.com/watch?v=K5v8JgNXKic
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tatra 613 Scioneri - príbeh roku 1989 - GARAZ.TV - Rasťo Chvála
    https://youtu.be/-yZlIrvNmLw
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    This Train Has A Manual Gearbox
    https://www.youtube.com/watch?v=_FYnVen8iwY
    MERISCZ
    MERISCZ --- ---
    Projekt Karel | Chci do TATRY
    https://www.chcidotatry.cz/projekt-karel/
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Nic netušící Tatra zachycena v přirozeném prostředí během odpočinku (#626)
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tatrovka zdvojnásobí výrobu (1973)
    https://www.youtube.com/watch?v=NuRaXnyIEAY
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Martin Vaculík prohnal legendární Tatru 603 v křivoklátských lesích
    https://www.youtube.com/watch?v=NHO4CjFkG5E
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    dneska u nás na návštěvě...


    během pár dní odjedou auta na přejímky a po novém roce vyráží zbytek i týmu... =)
    RSZ
    RSZ --- ---
    zajímavý, poláci si svého času vybrali tatry jako podvozek pro radarový systémy, nevěřili svým STARům?:)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam