• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TMHLiveset tables - pornofotky cyklících a bzučivých kosmopřístrojů aneb rychle zapni plochu at nikdo nevidí že onanuješ pornofotky cyklících a bzučivých kosmopřístrojů aneb rychle zapni plochu at nikdo nevidí že onanuješ
    rozbalit záhlaví
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    VEX: zrovna nedavno jsem mel rozhovor s klukem co hral livesety s kalkulackama a nts1
    a rikal jsem mu ze mozna poridim druhej octatrack, a on mi rekl ze by mu bohate stacil jeden...
    a ja rikam... to je taky pravda... :D


    ale je otazka co chces hrat...
    kdyz to jsou takovy ty ... 909/ 808 a k tomu nejakej "mono" synth ... pak muzes mit par krabicek, a octu traba na ty backing tracky...
    viz jak psal smetak treba...
    ale kdyz chces hrat hromobiti a valku, pak ty dva octy potrebujes... /PAC FORCE JE ZATIM STALE NA PÍČU/
    VEX
    VEX --- ---
    To jsem rád, že to tu řešíte. Já vůbec netuším jak se hraje liveko a už mě to trochu deptá. Ale s jedním octatrackem stejně nic neudělám co? to chce aspoň dva sekvencery.
    SMETI
    SMETI --- ---
    LDS: jj to je dobry, no ja si digitakt neumim predstavit bez kontroleru, a octatrack taky ne, mam namapovany presne savle na tom midimixu a efekty. Mam rad analogovy drumsynthy, A4 pouzivam nejvic v podstate taky jako drum synth, minimalne 3 hlasy z nej temer vzdy
    TMH
    TMH --- ---
    GREGOR_PRIDE: jako složit hodinu livesetu, co má hlavu a patu je celkem kumšt. Já už například vzdal hardware co se týká rychlejších žánrů (tzn. 150 bpm), kdy jsem v každým přepnutí patternu dělal chybu, nestihl jsem něco a celkově to bylo peklo, vlastně na většinu klubovejch a party hraní mám Ableton + nějakou libovolnou mašinu pro oživení. Jak píše LDS, je to hodně o tom, jak to máš v ruce.

    Každopádně abych se držel tématu, nově ted skládám na hardware 120-130 bpm live a je to o dost pohodlnější rychlost pro tyhle změny. Vlastně ted skládám live "pozpátku", tzn. udělám hlavní hook na pattern A-5 a z něj pak odebírám zvuky/party a jdu směrem A-4, A-3, A-2, A-1 atd., následně rozvedu motiv do taneční petelice až do A-8 (přidávání bicích a dalších věcí). Jeden "track" nebo jedna "pasáž" tedy má aktuálně 8 patternů, který v klidu přepínám a bez nutnosti pamatovat si mutes, je tam dost rozlišení pro nájezdy atd. samozřejmě mám k tomu tahák na papíru, hodně by mi pomohla perf. stránka na Digitone, uvidíme jestli to někdy bude. Do další pasáže pak nakročím stejným způsobem, udělám hlavní mega náklep ze kterýho odebírám, A-9 tedy začně jakousi plochou, nebo kecama, nebo basslinem kterej se vyvíjí. Ty limitace HW hodně podněcujou tvůrčí proces, když mě to nasere zapínám rovnou Ableton :))
    LDS
    LDS --- ---
    SMETI: jako ten zacatek byl krusnej, nebejt ytb a hlavne cuckoo a martin(insekt elektrika, co mi dal 2hodinovej tutoril) tak cumim dyl


    SMETI: jedu zatim porad tr8 (mam i tr8s ale prvni mam vic v ruce) - treba close HH kontroluju pres midi z octy - lfo na decay, swing, lepsi sekvenční možnosti (rychlejší průběh) a hlavně, po nějakým posledním upgradu FW to umí step repeat-skvělý na buildupy. měl sem předtím digitakt, ale ty šavle sou na hraní prostě nejvíc
    SMETI
    SMETI --- ---
    jinak tady musim jeste jednou verejne podekovat Misovi
    GREGOR_PRIDE: ze me naucil octatrack pouzivat, jinak bych to asi nedal
    LDS
    LDS --- ---
    SMETI: jo to je rd8
    LDS
    LDS --- ---
    SMETI: a to vlevo nahore pred tebou v tom setupu, to je co?

    GREGOR_PRIDE: mam octatrack neco pres 2 roky a intenzivně řeším všechny tyhle otázky, někdy me to dohání úplně k šílenství, co střídá euforie, když se mi něco novýho povede, cheche:)), vpodstatě porad řeším, jak z těch možností, co mi dawless setup, co se vejde do jednoho batohu, nabízí, vytřískat co nejvíc. je to asi taky hodně o cvičení- mít muscle memory, jako hráči na kytaru - když koukám na videa Dataline, připadám si jako když hraje Dave Lister na kytaru. člověk musí znát, co kde má pod jakým buttonem, pamatovat si to, někdy si říkám, proč si to dělám, vždyť liveset řízenej abletonem by bylo o tolik snažší:) no ale pak zase když to někdy sedne, tak je to prostě víc, jako když hraješ na hudební nástroj, nikdy to není stejný a z toho pak načerpám energii. ups&downs:)) chystám si začít dělat ještě jedno (víc klubový) livko a tam ten ableton už asi fakt dám tvl:)
    SMETI
    SMETI --- ---
    GREGOR_PRIDE: no ja to ani jinak neumim nez hrat hotovy tracky ktery dam dohromady predtim v compu. Sem v tomhle trosku Deadmau5 nebo Kalkbrenner. S digitaktem jsem to mel reseny tak, ze sem v nem mel z kazdyho tracku vysamplovany oneshot beaty a z SP555 mi jely stopy bez beatu. Ted bez digitaktu a spcka to mam v jedny krabici - octatracku, kde mam teda jeden track venovanej tomu backing tracku kde mi jedou vetsiou suby, tahly pady, atmosfery ambientni a nejakej jeden rytmickej sampl aspon, na zbytku tracku v octe mam Kopak, Hajtky, Snare, Clapy, a vzdycky jeden nebo dva loopy z toho danyho tracku a zbytek beatu jedu ted z ty RD8 pres thru machine.

    No a zbytek synthu ktery jsou additional jedu z A4, coz se mi ale ted pri tom lajvku neosvedcilo protoze sem to mel blbe udelany, casto to bylo falesny a nesedelo mi to tam, to musim poradne vychytat jeste.

    Ta rd8 je super ale pomerne dost tezka a velka na tahani a uz se mi nevejde do kufru :D
    SMETI
    SMETI --- ---
    LDS: jj to je dobry s tou drum machinou, ja na tenhle set nemel tu RD8 pres thru ale uz jsem se s tim naucil taky pracovat a priste to taky tak udelam
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    nekdy v lete zacal hrat bela s krejdlem, a po chvili mi napsal, nabidl, ze zbytku, co s krejdelm nepouziva (neco takovyho) bysme mohli zkusit zase zahrat spolu...

    me to nadchlo, potesilo, a od ty doby se v tom placam :D

    ja ty lajfka asi neumim ani připravit, natoz zahrat...

    porad kroutil jeden loop, a porad ho neumím prestat kroutit... je to nekonecny, a ja nejsem nikdy spokojen natolik, abych mohl rict jdu na dalsi a i když to jednou zvladnu z toho dalsiho uz se zase nevymotam...

    mam sto chuti se vratit k tomu co mi vyhovovalo - proste udelat track celej a nazdar...

    jak to mate vy, ten koment souvisi i s tema prechodama ...
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    OTZ: vratil jsem se, ac kdyz jsem tvuj koment cetl udelal jsem "pfff" a myslel si, jak to vyresim... nevyresil...
    nebo jako... vyresil jinak


    kdyz vynecham tu force, tak jsem vymenil rytm za digitakt...

    takze mam 2 velky a 2 maly elektron krabice...
    LDS
    LDS --- ---
    SMETI: Ty přechody to mi taky porad vrtá hlavou.Jednu dobu jsem vždy měl jeden track na octe na sampling-tzn sem nahrál smyčku, když sem končil track, šel na další a jako u dj setu začal orezavat frekvence te nahrávky a vpoustet elementy z dalšího tracku.bylo to ale hodně neohrabany řešení z více důvodu, o kterých se nechci rozepisovat, ale hlavně to octa ne vždy perfektně nasamplovala (většinou vždy ok,ale někdy tam byla nepřesnost v timingu, která nebyla způsobena špatným naprogramovanim,řešilo se to i na elektronauts)takže teď to dělám trochu lame,ale funkčně - z drum masiny různé perkuse přes hodně hodně delay, takže vytvořím takovou zvukovou vlnu, kterou pak když odjíždí ke konci, vpustim do ni kick nebo nejakej další element z dalšího tracku a začínám jakoby zase stavět od začátku no:)
    LDS
    LDS --- ---
    TMH: Pro tvuj setup digitakt&digitone sem videl jak někdo používá faderfox pc12
    SMETI
    SMETI --- ---
    Smeti live @ Studio Hradby - ÚL Prague
    https://youtu.be/xRkWGueBJEI


    Něco se vydařilo, něco se vydařilo trochu míň :D musím zapracovat na přechodech mezi trackama

    Octa, A4, rd8 a Akai midimix
    OTZ
    OTZ --- ---
    mno ja nechci bejt drzej :) ale mozna bych se v setupu vratil o krok zpet k funkcnimu a spolehlivymu reseni a tohle si dal zpatky na wantlist, dokud treba neodladi firmware? nebo to zkusil vymyslet tak, aby force nemusel bejt clock master. a za prvy teda otestoval (i pri tom jamu), jestli nejsi jedinej, koho to zajima :)) pokud to neudela nejaky vylozeny kiksy, zamrzy, glitche nebo latence, a zustane to u toho 15ms zpozdenicka, tak jako.. co jako.. :D
    TMH
    TMH --- ---
    Takže vlastně narážíš na limitace výpočtu? Kolik máš nastavenej buffer na Force ? (jestli tam něco takovýho je, přiznám se že nevím jak je to v těhle případech u audio over usb aplikací) Ale nejspíš tomu prostě trvá přechroustat cestu vstup - processing - výstup, je to možný?
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    OTZ: ja s tim mergerem funguju uz chvili bez problemu, jediny co se zmenilo je ze force je master...
    cili diky .)
    OTZ
    OTZ --- ---
    GREGOR_PRIDE: tl;dr, ale zkusil bych nejdriv nejakej aktivni merger/splitter, kdyztak muzu pujcit usb midiman 4x4 hacknutej na midirouter s nastavitelnym int. clockem
    GREGOR_PRIDE
    GREGOR_PRIDE --- ---
    DOSTA: jo to je jakoby spravna uvaha, ze interni by to nemely delat...

    -pokud to dela buffer zvukovky, budou to delat jen pokud je nahrajes...

    nevim no, to chce otestovat, ale asi se mi do toho ted nechce
    DOSTA
    DOSTA --- ---
    GREGOR_PRIDE:
    ad tohle...
    ALE to znamena... ze pokud pujdes nekam hrat s nekym, jammovat... a:
    1) nebudes midi master (budes na nejaky paralel vetvy s hodinama)
    2) nebudes mit vsechny ostatni masiny pichnuty "do sebe = usb zvukovka force"

    pokud nebudes mit ve Force monitoring na ty vstupni kanaly.. to znamena nebudes je interne efektovat, ale na zvukovce si nastavis ze to bude hrat syrove vstupy tak s latenci problem nemas ne ? Myslim pro potreby live jamovani... ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam